Algselt postitas: maxuud
Kas keegi suudab kukutada müüdi diiselmootoriga auto odavamatest ülalpidamiskuludest, vähesemast hoolduse vajadustest, suuremast lollikindlusest ?
--
Cyber lisab: Tänapäeval uuena autot ostes on mõtet diislit osta ainult siis kui sul on oodata üüratuid läbisõite. Keskmise eestlase aastane 20 tuhat on selleks selgelt liiga vähe. Hoolduskulusid arvestades tuli kasu sisse vist mingi 60-70 tuhande juures.
Arvan, et see asi nii ei ole, kuigi pole ise kunagi ühtegi diislit omanud. Tulenavalt kütuseliigist arvan, et hooldamine on just diisli puhul kallim:
- tihedam hoolduse periood
- talvised, suure pakasega (probleemsed) külmkäivitused
- kütusepumba, -pihustite vahetus-remont
- tihtilugu CO mittevastavus normidele
- diislikütus maksab juba pea sama palju kui bensiin (kuigi kulub vähem 100 peale)
- ostes maksab ju diiselauto ka palju rohkem kui bensiinimootoriga (maksad juba ette selle eest, et teda "odavam" pidada oleks.
--
Cyber lisab: Uute puhul ma seda nimekirja ei arvestaks, kui siis võib selle nimekirja põhjuseks tuua meie kütuse olematut kvaliteeti. Kasutatu puhul võib juhtuda nagu kasutatu puhul ikka, võid saada kohe valmiskirjutatud arve pagassis kaasa, võid sõita aastaid muretult. Kõik olened eelmisest omanikust. Diisel kusjuures maksab juba samapalju kui 95 bensiin..
Kindlustus vast on tõesti odavam, kuna kW reeglina vähem.
--
Cyber lisab: Ma ei ole kindel aga kas mitte diislitel ja bensukatel erinevad koefitsendid pole?? Vähemalt mõningates riikides on diisli kindlustussummad selgelt kallimad.