Tere taas!
Juhtus selline lugu. Sõitsin täna autoga ~435 km maha (käisin Peipsi ääres) ning tagasi Tallinnas põrutas üks masin mulle foori alt startides tagant sisse - väikesel kiirusel ja autod jäid terveks, kuid siiski suri mootor, esimene käik sees, üpris suure jõnksatusega välja.
Kas juhus või mitte, aga pärast umbes 45-minutilist peatust käskis SID õlitaset kontrollida ("CHECK OIL LEVEL"). Kontrollisin, varda järgi oli pisut alla maksimumi. Valasin igaks juhuks ca 250 ml õli peale, ikka käskis kontrollida. Keerasin siis starterit, mootor käivitus ja töötas ilusti, õlituli põlema ei jäänud, kahtlasi hääli samuti ei kostunud. Pärast väikest sõitu uuesti süüdet sisse pannes on teade endiselt ekraanil.
Tean, et masin natuke õli võtab, samuti annab vahel EGR mootoritule ja avariirežiimi minekuga märku, kuid see kustub tavaliselt ruttu pärast mõnevõrra kõrgematel pööretel sõitu.
Miks ikkagi SID õlitaset kontrollida käsib? Kas juhtunud sündmustel võib sellega mingi seos olla ja kuidas peaks nüüd toimima?
Autoks ikka 2000. aasta 9-3, mootor 2.2 TiD 85 kW.
Tänud ette!
SID käsib õlitaset kontrollida, tase on normis...?
Õliandur peetis või siis juhe kuskilt katkenud.
Endal sama. Ega muud ei olegi, kui tuleb ise seal kapoti all käia ja tsekkida - pidavat miljonid ja miljonid autod nõnda olema (;))
Endal sama. Ega muud ei olegi, kui tuleb ise seal kapoti all käia ja tsekkida - pidavat miljonid ja miljonid autod nõnda olema (;))
- Scorps
- Postitusi: 142
- Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW
Huvitav nähtus oli ka see, et peale õlierrori näitamist ei olnud SID nõus keskmist kütusekulu nullima. Ei teagi, milles asi oli, mõni arvuti/elektroonika viga äkki... Nüüd on igatahes kõik jälle korras. Tänud!
EDIT 21.05.2013: Tundub, et pika kiire sõiduga on siin mingi seos. Tulin just ühe jutiga Võrumaalt Tallinna (ühe pisikese peatusega) ja pärast jälle CHECK OIL LEVEL ees ning keskmist kulu nullida ei lasknud. Õli oli mootoris siiski piisavalt ja paari päeva möödudes teade kadus.
EDIT 21.05.2013: Tundub, et pika kiire sõiduga on siin mingi seos. Tulin just ühe jutiga Võrumaalt Tallinna (ühe pisikese peatusega) ja pärast jälle CHECK OIL LEVEL ees ning keskmist kulu nullida ei lasknud. Õli oli mootoris siiski piisavalt ja paari päeva möödudes teade kadus.

