Mootoriõli juurde valamine

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kes
Postitusi: 9
Liitunud: T Mai 29, 2012 16:01
Asukoht:
Auto:

#1

Hommikul viskas 94 SE-le (125kw, V6 mootor) ette õlikannu märgi.
Kas ma saan õigesti aru, et tegemist siis mootoriõli vähesusega (seisis mul suhteliselt kaua parklas), olgu, et eelmisel sügisel soojade ilmadega sai see täiesti välja vahetatud?
Ei julgenud igatahes sõitma hakata, sest õudusjutte mootorite kokkujooksmisest õlita sõitmisel on kuuldud küll.
Mida targemad SAABikad soovitavad?

Ostsin igaks juhuks Statoilist täissünt Lazerway 5W-40 ära (ja sellega seoses ka teine küsimus- kui tuleb tõesti õli juurde valada, siis kas selleks on mootori küljes see õlikannuga korgi alune koht?- Pole kunagi vaja olnud sellise asjaga tegeleda...ja ei tahaks valesse kohta kallama kukkuda. Panen pildi sellest "kohast")

Tänan, kes asjatundlikku nõu jaksavad jagada!



Lisatud failid
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

Jah, koht on õige. Kuid usalda ka reaalset õlikogust mitte andurit.

Pilt

Õlikorgist vasakul on kollane õlivarras. Lase soojal mootoril jahtuda ca 5 minutit tasasel pinnal, siis võta varras välja, tõmba lapiga puhtaks, uuesti sisse ja välja ning vaata kas varras saab üldse õliseks või mitte. Varda peal peaks olema Min ja Max märgistus - ideealne oleks, et õlitase on nende kahe vahel.
Kui varras on täiesti kuiv, siis võib vabalt 2-3 liitrit õli sisse minna, enne kui varras märjaks saab. Sellisel juhul on ka korralik õlileke autol, kas siis väline - mootor märg ja õliloik all või sisene - klapisääretihenditest või kolvirõngastest.

terv, teager
Kes
Postitusi: 9
Liitunud: T Mai 29, 2012 16:01
Asukoht:
Auto:

#3

Mul on punase peaga varras, rippus kuskil seal mootori kõrval ja tal on kaks täket ja peale täkkeid u 3 cm pärast jõnks sees- kas me räägime samast asjast?

See jäi päris kuivaks, kui selle ülalnäidatud auku toppisin. Auto all ühtegi loiku ei ole...see peaks ju kohe silma hakkama, kui lekib? Ei?
Kuhu sisene leke läheb ja mida see põhjustab (lendan õhku, kui käivitan/hakkab suitsema?)?
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#4

Usun, et räägime samast asjast.
Pauku sisemine õlikulu ei tee, küll aga võib suitseda.

terv, teager

Lisatud failid
Kes
Postitusi: 9
Liitunud: T Mai 29, 2012 16:01
Asukoht:
Auto:

#5

Tänud, teager.
Proovin homme järele.

terv, Kes.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#6

Mootori kõrval automaatkasti õlivarras ei või olla? See ei tohiks ka päris kuival olla.
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#7


See jäi päris kuivaks, kui selle ülalnäidatud auku toppisin.

Ma eeldan, et viga on mu tõlgendamisoskuses ja sa mõõtsid õli kogust ikka samast "august", kust varda välja tõmbasid, mitte õli sissevalamise kohast?

Õlikann armatuuril peaks minuteada näitama tegelikult rõhu puudumist/nõrkust, mitte vähest õli kogust. Samas rõhu tekkimiseks on vajalik õli olemasolu, nii et loodame parimat..
Kes
Postitusi: 9
Liitunud: T Mai 29, 2012 16:01
Asukoht:
Auto:

#8

Tegelikult rippus see varras kuidagi mingi konksu(?) küljes vasakul pool mootorit, sealt polnud midagi mõõta. Ainus loogiline kork tundus olevat see, mis pildil näidatud, õlikannu kujutisega.

Kuna aku oli ka tühi, siis laadisin seda ja asutan nüüd poole tunni sees akut paigaldama (kartes kaarleeki...) ja võtan õlipotsu kaasa. Hoidke pöialt:)

Teageri jutu järgi on siiski lootus, et ajan õiget asja...
Kes
Postitusi: 9
Liitunud: T Mai 29, 2012 16:01
Asukoht:
Auto:

#9

Nii, auto taas sõidukorras. Selgus siiski, et õli oli piisavalt, lihtsalt varras oli õige augu asemel pagasnikus...:D

Leidsime ühe teadjama mehega õige koha üles ja õlitase täpselt keset kahte kriipsu, nii nagu ette nähtud. Mina mõõtsin muidugi sealt, kuhu õli lisatakse ja seal jäi tõesti kuivaks.
Et- ei leket ega muud jama, lihtsalt oma oskamatus/õnneks/.
Vasta