2.2 TiD - jõud kadus, mootorituli ei põle, kas turbo?

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#1

Tere taas!

Mure siis järgnev. Ühel täiesti tavalisel kiirendusel ca 2000 pöörde juures oli korraks kapoti alt kosta kõrgehäälset põrinat, umbes nagu diiselmootor täispööretel (kuigi ei saanud täpselt aru, kas see tuli minu autost, võis vabalt olla ka kõrval olnud W124 mersu, mis sel hetkel paksu musta tossu ajas...) Igal juhul edasi kadus mootorist jõud. Mootorituli põlema ei läinud, muid kõrvalisi hääli ka edasi kosta ei ole. Õieti mingi jõud nagu oleks - vahel on auto EGRi tõttu mootoritule süüdanud ja turbo tagant võtnud ning sellega võrreldes on praegune minek ikkagi pisut parem. Kapoti all midagi ebatavalist ei paista, voolikud-lõdvikud terved ja paigas.

/ Võrdluseks - kui avariirežiimis tuli teise käiguga gaas põhjas max kiiruseks spido järgi pisut üle 60 km/h, siis praegu tavapäraselt 85 kanti. Ainult kiirendus on kõvasti uimasem kui enne.

Mis võiks viga olla? Kas tõesti lendas turbo? Viimasel ajal on muidu turbo hakanud rohkem häält tegema küll kiirendustel - salongi kostab õrn vihin, mida varem ei olnud. Kas nüüd kulmineerus asi? Mida teha, millest alustada?

Autoks taas 2000. aasta Saab 9-3, mootor 85 kW 2.2 diisel.

Aitäh!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7674
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

ei ole turbo. 99% arvan ma.
viga võib olla mõnes solenoidklapis; neid kokku 3 tk. ja mehhaaniline viga, seepärast ei näita sid veateadet.
klapid need kuhu lähevad peenikesed vaakum voolikud, kui sa ei tea...

olen sõitnud ka selliste turbodega, hääle poolest, mis meenutavad reaktiivlennukit; ja kah töötavad ....

diagnostimiseks vaja techi , või siis vahetad klapi terve vastu.
muidugi olnud endal juhus, kus 2 klappi korraga läbi olid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
iisak
Postitusi: 6280
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#3

Pigem purunes cooleriradikas või mõni õhulõdvik.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#4

Tänud! Mis te arvate, kas ma võin muidu autoga edasi sõita või peaks seni igaks juhuks bussiga liiklema, kuni probleem lahendatud saab?

Õhulõdvikud paistsid esialgel vaatlusel terved.. Midagi ebatavalist mina ei näinud. Mingeid võõraid hääli ei kosta (ainult turbot pole kuulda, väga õrnalt vist töötab), musta suitsu ei tule, kütusekulu ka endine, vahest pisut väiksemgi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Kui vedelikud normis ja hääled ka,sõida julgelt(aga ettevaatlikult).
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#6

Nii, diagnostikas käidud ja arvuti näitas kahte mitteaktiivset viga: EGRiga seotud 0400, süüdlaseks oli aga ilmselt viga P1173 - väidetavalt olla õli temperatuur veidi palavaks läinud ja arvuti keeras igaks juhuks kraanid kinni. Igal juhul peale veakoodide nullimist on minek jälle endine, samas on turbo vaiksemaks jäänud :thumb: Loodame, et nii jääb ka.

Selline viga:
http://www.upload.ee/image/2519039/Viga2.PNG

Ühtlasi sai tuvastatud vibratsioon keres 2000-3000 pöörde vahel... Lasen millalgi pihustid ja mootoripadjad üle kontrollida. Eks näis.

Aitäh teile!
Vasta