Saab 90, 1986, TheoK

Thor
Postitusi: 532
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#76

Need kipuvadki ajaga ära roostetama. Remontplekid täitsa saadaval. Keevitaja abiks.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#77

Mul on ka kõigil autodel need keevitatud. Suvalise seibiga.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#78

Uurin seda keevitust.
Veel oleks vaja sellist voolikut:
Pilt

Keskelt tilgub läbi.

Saab on saanud nüüd viimase kuu aja jooksul täpselt oma ostuhinna jagu veel remonti. Küttekulu on viimaks normaliseerunud. 7l
Miks see kõik nii jube oli, on omaette ooper. Kokkuvõttes oli ja on isegi veidi veelgi terve selle auto elekter üksjagu valesti. Nii ei reguleerinud ka miski küttehulka. Vahetati ka vaakumregulaator. Igasuguseid asju timmiti seal. Kogu see juhtmepundar on lahkunud. Ei ole enam ka seda lülitit. Ühesõnaga selle koha pealt on korras. Uus on nüüd ka süütelukk. Eelmine olevat lihtsalt ära sulanud tänu valesti ühendatud bensiinipumbale. Ei kannatanud välja. Korras on ka käiguhoovastik. Viimasel ajal oli just viiendat käiku pea võimatu sisse saada. Need on mõned asjad mis mul meeles on. Nüüd oleks veel vaja peatada tosoolileke ja korda saada amordi vastus. Oleks juba päris hea...kuniks.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#79

Amordid on taga nüüdseks uued. Päris laialt keevitati. Nüüd ei oska enam midagi ette võtta. Sõidab, küttekulu pole rohkem mõõtnud - ei kurda.
Mõni suvine kaader ka.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Loodame et lähiajal ei purune.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#80

Kiire küsimus. Hommikul eest vasakult piduriklotsid maha tulid, peale enam ei lähe. Nippe?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#81

tagasi tuleb keerata, selleks spets võti, kui suruma hakkad keerad pidurid õhtale
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#82

Mnjah, kust sellist võtit hankida/laenata?
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#83

Tegin selle võtme ise. Nael kõveraks ja veelkord kõveraks, ning tangidega sain keeratud. Miks ma üldse need klotsid eemaldasin... Nimelt oli paar päeva tagasi koduteel (üsna palju juurikaid) tunne nagu kohe olekski kõik. Midagi krigises ja teeb seda siiani parema ratta juures. Paar pikemat kruusateelõiku on olnud. Kas võib kahtlustada mõnd mõne tolmukatte alla sattunud kivi? Kanali peale hetkel ei saa.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#84

Kivid kipuvad küll sellist häält tegema. Endal on aidanud kive kätte saada autoga edasi tagasi sõitmine.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#85

Sellest kivimõttest olen loobunud. Koduste vahenditega sain esiotsa piisavalt kõrgele ,et alla mahtuda. Hääl (üsna heleda tooniga krigin või ragin teatud kohas ratta keerlemisel) tuleb vasaku ratta juurest. Ei oska muud kui rattalaagrit kahtlustada. Eemaldasin veelkord klotsid, need ei tee häält.
Rattalaagri vahetus. Isetehtav või targem oleks kuhugi pöõrduda? Kuidas seda üldse diagnoosida?
Antud isendil, rattalaagrit osta 99le või 900le?
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#86

Ootan endiselt nõu rattalaagri vahetuse suhtes
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#87

Presslaagrid.Kodus ei saa vahetada,kui press puudub.Kui võtsid pid.klotsid maha,kas said MÕLEMAD kolvid liikuma? Tavaliselt ei taibata,et sadul on KAHE kolviga,keeratakse üks sisse ja tagumine jäetakse tähelepanuta,mis viib pikemas perspektiivis kiirele ketta hävinemisele.
Rattalaager tavaliselt ei krigise. Võta ketas maha.Kaitseplekilt näed arvaravasti haljaks kulunud kohti ja tuvastad ka "krigistaja".
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#88

Suguvõsa Saabide kokkutulek

Pilt
Pilt

Tehtud töödest niipalju, et vahetatud on rattalaager- polnudki teist enam eriti alles.
Rattakoopad on uue mastiksi all. Korrosioonitõrjevahendit pritsisin kereõõnsustesse ja tegin kõik võimaliku, et see auto enam ei roostetaks. Ehk peab mõnda aega vastu. Maal õnneks teid ei soolatata. Mõni koht tahtis värviparandust.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#89

Paar suguvõsa Saabi jäid tulemata, muidu oleks vanade Saabide kollektsioon peaaegu et täiuslik (99 on veel puudu) :)
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#90

Selle auto esipõll hakkab näitama neid märke, et ei olda enam esimeses nooruses. Võiks ju keevitada, aga see oleks liialt suur ettevõtmine. Kellegi poolt kunagi metsikutes kogustes mastiksi pealekandmine pole andnud erilist tulemust
Oleks päris lilleline, kui saaks selle esipõlle kaetud spoileri või põllelisaga nagu see paljudel 90netel on.
Siit ka abipalve. Kust leida, kust maha keerata?
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#91

Ei ole see talv ka Saabi ilma jätnud:

Pilt

Uued talvekad all ja tõesi- rebib nagu tank.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#92

Selle auto esipõll hakkab näitama neid märke, et ei olda enam esimeses nooruses. Võiks ju keevitada, aga see oleks liialt suur ettevõtmine. Kellegi poolt kunagi metsikutes kogustes mastiksi pealekandmine pole andnud erilist tulemust
Oleks päris lilleline, kui saaks selle esipõlle kaetud spoileri või põllelisaga nagu see paljudel 90netel on.
Siit ka abipalve. Kust leida, kust maha keerata?

Selle spoilaga on sihuke 2 otsaga asi, ühelt poolt on ilus aga teisalt olen ma iga talv selle korra katki sõitnud. Nii et talveks võiks olla pigem selline ralli-tüüpi põhjakaitse.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#93

Saab 90 spolila on selline suht pehmest materjalist seda pole mul veel ära lõhkuda õnnestunud.
Aga on veel üks huvitav lahendus 99 salt, näiteks nagu saab 99 gle variandil, kus numbrimärk on toodud allapoole stanget ja stange all on veel udukad. Annab päris toreda lahenduse.
Lume sees möllamiseks see muidugi geniaalne ei ole.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#94

Ega ma ka temaga eriti palju just offroadi pole teinud. Esmalt aga jah, oleks vaja leida see esispoiler.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#95

Jälle kurdame.

Viimase kuuga on tekkinud tahapoole miski hirmus kolin, sõltuvalt teekattest ja aukudest. Olen kõike pukse proovinud käänata ja väänata, kõik on justkui tihked.
Jõudsin amortideni ja kui need eemaldada on täieline vaikus. Ei kolksu enam midagi.

Võiks ju kiirustada uusi amorte ostma, aga asja iva peitub selles, et amordid vahetati mõlemal pool taga kevadel, mais. Keevitati kohad ära. Sellest ajast on ehk läbitud nüüd 4000 kilomeetrit. Peamiselt maantee, tundub nagu vähe võitu.
Amordid olid mõistagi uued, Bilsteinid
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#96

Amordi alumine kinnitus polt õõtsa küljes tuleb väga kõvasti kinni keerata ,see kipub tegema kolinat ja mitte vähe.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#97

Selle pigem välistaksin.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#98

Üks küsimus veel.
Mis tüüpi pirnid sellel autol esituledes on?

Ei pääse praegu ligi.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#99

H 4

Ega seal amortidel rohkem midagi ei kolise, kui alumine kinnitus lahti, ülemine ära mädanenud või si...i keevitatud või ülemine puks ära väsinud.
vaata üle sumpsi toru mis läheb üle silla, too võib ka koliseda vastu põhja.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#100

Sumps on tal täitsa okei, ei kolise see. Ära proovitud.
Seega tasuks vast esmalt vahetada puksid, neid on saada ilma amordita?
Ideeliselt jah ei saa ju amort otseselt koliseda, vääna ja kääna neid - midagi ei loksu.
Vasta