Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#26

aga mis siis saab kui w- voolik lahti ühendada?
kas siis tuleb rõhk?
ise jõudsin pea sama teemaga niikaugele, et summutaja tagumine pott oli umbes.

muidugi need klapid surevad päris sageli.

wastegate toru lahtiühendamisel puhub ilusti punase algusesse :)

sellest järeldan mina et vigane ongi mul seesamune APC klapp?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7621
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#27

võib olla andur vigane ja samas võib olla ka kõik korras, andur klihtsalt töötab ja ei lase näiteks mootorit detoneerima.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#28

võib olla andur vigane ja samas võib olla ka kõik korras, andur klihtsalt töötab ja ei lase näiteks mootorit detoneerima.

esmalt tuleks siis üle vaadata kütusesegu ja süütesüsteem? kuigi selle aja jooksul mis auto minu omanduses on olnud, ei ole boost üle kollase keskmise tõusnud.

APC klapi väljavahetamine MBC vastu tunduks mulle kõige reaalsem variant, kuna on kindel plaan veel mootorit edasi aidata.

detonatsiooni nägemiseks mõtlesin vedada armatuuri led-i, seda pidavat saama APC juhtbloki pin 19 alt. kuid kas apc loeb detonatsiooni ka siis kui mul on klapp manuaalse vastu välja vahetatud?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14308
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#29

Detonatsiooni mõõtiseks on vastav andur ja see kas rõhk on "manuaalne" või "automaatne" ei puhu pilli.

Kusagil juhi jalgade kohal katte all on peidus ka üks "pressure transducer". Kah võimalik veaallikas. Talle peaks vaakumvoolik külge tulema ja paar juhet. selline umbes.
siin on natuke juttu ka sellest, kuidas kontrollida.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#30

hetkel autol nina lahti võetud, õhku hakkab jahutama saab 9000 intercooler, rõhku hakkab kontrollima manual boost controller ja liigset rõhku välja laskma blow off klapp.
salongi tulevad juurde boosti ja kütusesegu (esialgu kitsaribaline) kellad

võimalik et auto jääb nüüd seisma kuuks-pooleteistkümneks, kuna välismaa suured palgad kutsuvad :) kuid peale seda oleks juba suuremad plaanid :P
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#31

saab jälle jonnib, peale saab 9000 cooleri paigaldamist tossab, õigemini peale 10 minutit sõitmist hakkas tossama, külma mootoriga vähe, sooja mootoriga vägapalju. haiseb põleva õli järele, kuid toss on valge... peal olnud tuttuued küünlad, mis on hetkeseisuga töötanud 20 minutit on kaetud lumivalge kihiga :wall:

video ka http://youtu.be/UEejZdFNrGo


cooler paigas, torud ühendatud, turbost kuni coolerini kasutasin saab 9-5 toru, coolerist sisselaskeni alumiinium toru GT studiost ja audi S4 ja passat b6 lõdvikud.

Pilt
Pilt
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#32

Kuidas sul karterituulutus toimib?Pildi peal tundub kinni olevat.
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#33

Kuidas sul karterituulutus toimib?Pildi peal tundub kinni olevat.
kuskohas klassikul üldse karterituulutus asub, mina pildil teda näiteks ei leia :D
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#34

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -B201T.jpg
Klapikambri kaanest läks üks jämedam toru vist throttle bodysse ja väiksem vaakumvoolik koos ühepoolse klapiga läks sisselaske kolde külge, kui õieti mäletan. Sellel samal autol kui oli see lahti ühendatud, siis suitses ka jubedalt, ehk on selles ka seekord viga.

EDIT: pean veidike veel otsima, kuhu täpsemalt need vollad läksid.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#35

pildilt vaadates jookseb sul üks BPC klapi sinine voolik täiesti valesse kohta(throttlebody peale)
Tegelik asukoht peaks olema neil Turbo külmkoda, wastegate ja ohufiltrist tulev, turbosse minev toru(see on õieti.)
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#36

aitäh saabu, nüüd lahenes kohe ka tühikäigu mure ja tossamine ka lõppes. :beer:

kuid nende siniste voolikutega on nii, et üks (W) jookseb wastegatesse, teine (T) jookseb throttle bodysse ja kolmas läheb õhuvõtu torusse, turbo külmakojal ma ei märganud küll kohta kuhu teda pista :freak:


boosti kell on ka nüüd paigaldatud, kiirendamisel tõuseb rõhk kuni 0.7Bar-ini ja siis jääb stabiilselt 0.5 peale. uuel nädalal tahaks juba MBC külge kruttida, kuid mis rõhu juures tekib fuel cut?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#37

tõesti tõesti siis, 8 klapilisel see bpc teema erinev, hetkel netist pilte uurides on kõikidel samamoodi, throttle bodysse.. 16 klapilisel klassikul(ja tonnistel) on pronks nippel turbo külmkoja küljes, kuhu see volla läheks...aga kui pole, siis pole.
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#38

sain juba rahus paarsada kilomeetrit ära mõõdetud odomeetrile ja nüüd poolsoojalt käivitades tekkis järsku terav klõbin mootoris, esimese silindri juurest. Lähen kohe kohe keeran klapikambri kaane maha ja vaatame et mis seal siis toimub kah :) kusjuures, 25km peale seda sõidutas mind küll klõbinaga aga ilusti koju ja mootor töötab iseenesest väga hästi.
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#39

esimese silindri väljalaske hüdrotõukur on otsa saanud, õnneks nukkvõll täitsa elus veel.

küsimus nüüd selline, et kust on saada hüdrotõukureid (vahetaks kõik 8, kuna üks on veel mõrane)?
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#40

ma ei tea, on see nüüd sulle hea või halb uudis, aga 8-klapilisel hüdrotõukureid pole;) klapivahesid regullitakse erineva paksusega reguleerseibidega. Skleroos on mul nii kaugele arenenud, et ei oskagi seda jubinat eesti keeles nimetada, mis sul katki on. Soome keeles on see paininkuppi. Ehk siis kuna nukkvõlli nukk ei saa ju kohe klapisääre otsa peale vajutada, siis on seal vahel selline''kopsik'', mille sees ongi see reguleerseib kopsiku ja klapisääre otsa vahel ja nukk vajutab kopsikule pähe, kui klappi hakatakse avama. Ma imestangi alati sellise tuunimise üle, kus kohe hakatakse turborõhku tõstma, vabavoolu filtreid paigaldama jne, aga mootori mehaaniline osa jäetakse üle kontrollimata ja korda tegemata. Mina alustaksin kaane mahavõtmisest ja klappide tegemisest. Tean paari tegijat ka Tallinnas. Üks väike soovitus ka: vii neile kaas koos nukkvõlliga ja las ajavad klapivahed paika klapisääre pikkust muutes-neid reguleerseibe pole enam kõiki mõõte saadaval ja ise nägin kurja vaeva nendega.
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#41

http://www.ladu24.ee/et/ladu1/5210/1,56,0,1/86418

ilmselt see sama tooteartikkel?

speedpartsis pakub neid reguleerseibe ka 1.85 kuni 2.87 ja kõik otse laost saada?
http://shop.speedparts.se/en/prod/99-90 ... -1-85.html
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#42

Ladu24 oma on tavaline hüdrotõukur, mis sulle ei sobi.Ma pean uurima, kas mõni vedeleb veel kusagil.Kus kandis sa ise pesitsed?.
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#43

ma üsna tartu kandis, kuid liigun ka päris palju. superhea oleks kui sul vedeleks näiteks 3 tõukurit, mul on kaks veel mõrased peale selle ühe katkise :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14308
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#44

krt, mul on kodus üks 8v plokk koos plokikaanega. plokk ilmselt on suht kasutuks muutunud ajapikku (ikkagi õues, mis sest et aluse peal ja katte all), aga, et kaant pole keegi maha keeranud, siis pole vast ilm sellele häda teinud... Kaas oli omal ajal korralikult remonditud ja puha... Muidugi, kui keegi ütleb nüüd et need 8v kaaned olid aastatel 84 ja 89 väga erinevad, siis ta ei sobi sulle... Aga minu meelest vist ei olnud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#45

aga ma usun et me saaksime selle kaanega kokkuleppele, kui klapikambri kaas maha võtta ja pildi saaks siis oleks ju kohe ka selge kas on tegu sama kaanega :)
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#46

Kaaned peaks sarnased olema.
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#47

saab 9-5 bypassi ühendamise kohta informatsiooni? õhku laseks välja vahetult enne gaasiklappi, kuid kas juhtida õhk ka tagasi õhupuhastisse?
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#48

palju vett merre voolanud vahepeal, auto jälle sõitev ja nobedam kui kunagi varem.
külge on nüüdseks poogitud saab 9000 intercooler, manual boost controller, saab 9-5 bypass klapp.
vurr puhub korralikult 1.2 bari ja tõmbab ikka näo naerule küll kui boost järgi jõuab :P .
fuel cutoff sai lahendatud, plokikaas uuendatud tõukurite ja nukkvõlli näol (eelmised said täitsa otsa omadega), väljalaskekollektor remonditud (eelmine keevitaja ei tohiks küll enam elektroodi käes hoida! ).

ja nüüd võib vist öelda et hetkel täitsa rahul :)


PS, terve APC süsteem on nüüd üle, kui kellelgi peaks midagi sealt vaja minema ;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7621
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#49

näita pilte kah kuidas see 9000 cooler paika sai.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#50

päris kenasti ta ikka paika ei istunud, tahtis lõikumist saada, mõlemad köiekinnitused eest tuli maha võtta ja pasun teise kohapeale tõsta. pluss stange võrele 2 auku, mida on ka pildil näha.

Pilt

torustikku näeb siit pildilt :
Pilt
Vasta