Olen nüüd muutmas oma igapäevast automarki. Suutsin paari aasta jooksul läbi pidada 4 Mercedest, kuid nüüd tänu üsna headele (loe: odavatele) hindadele, oleks tarvis perre tuua mõni suurem ja uuem vagun. Mercedestest kõrini. Mitte, et ta kehv auto oleks, kuid vaheldust oleks ka vaja

Igatahes, pilk jäi püsima Saab 9-5 AERO-le. Just vagunile. Aastaks nii 2002-2004. Loomulikult mida rohkem varustust, seda parem. KUID...
Saabiga kokkupuuted puuduvad ja seetõttu ka siia kirjutan. Nimelt jäin vaatama kahte erinevat kuulutust, üks manuaalkastiga, teine automaatkastiga.
Olen tavaliselt täiesti passiivne selles suhtes, kas masin on automaat või manuaal. Minu igapäevtöö viib mind kokku umbes 100 "pealise" autopargiga, ning iga päev sõidan ma mitmeid kordi just mõlema kastitüübiga. Viimased 3 MB-d on mul olnud automaadid. MB väga võimekate bensumootorite puhul, mida ma olen omanud, on automaatkast olnud alati näitude puhul manuaalist parem - nii kiirenduses kui ka kütusekulus.
Minu läbisõidud jagunevad 50:50 pooleks maantee ja linna vahel. Metsas ja mudamülkas seiklemas ei käi.
See on koht, kus tahaks teadjamatelt inimestelt küsida Saabide käigukastide kohta. 184 KW on kindlasti piisav, et ka automaatkastiga see vagun üsna kiirliftiks muuta. Kuid kui suur vahe sel konkreetsel autol tekib kahe erineva käigukastiga? Internetist leitavad andmed on esitatud ainult manuaalkasti kohta.
S.t. kui suur on kiirenduse vahe? Ilmselt küll läheb asi millisekunditesse või nati enam, kuid ikkagi, millised on tehaseandmed?
Suurem kütusekulu automaadiga on arusaadav, mugavus maksab, see on mul selge eelnevate autode pealt.
Samuti tekitas mu peas küsimuse Saabi 4-käigule automaatkast.. Kui kõrgel ta pöördeid nt maanteekiirusel hoiab? Võiks keegi tuua ka paralleeli 5-käigulise manuaali kohta. Ei oleks eriti huvitav sõita 184kw elukaga, kui maanteel 90km/h oleksid pöörded 3000rpm või peale. Muidugi oleneb kasti ülekannetest, ehk on need automaadil pikemad? Sellest ka vajadus enda uudishimu rahuldada.
Olen ka sõitnud pikemalt Volvo S80 T6 automaadiga, kuid see oli 5-käiguline ja see on täitsa mõnusalt sõidetav aparaat. Kas võib Saabilt midagi sarnast oodata?
Fakt on see, et Aero ma endale soetan. Kuid pole käinud proovimas veel kumbagi aparaati, ning hing ei suuda otsustada.
Loodan, et aitate tuua uue liikme oma Saabi perre
