pump nõrk?

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#1

selline tobe lugu juhtus, et vahetasin bensu filtrit. vana filtrit läbi puhudes tuli metalli puru. sõber soovitas mul manoka vahele panna, et rõhku kontrollida, sest kahtlustas, et pump kohe minemas. mõõtsin külmalt - näitas 4,9 baari, peaks olema 5,3 - 5,5. no ja auto muidugi eriti käima ei taha minna.. heh-heh :wall:
enne seda kui ta täitsa seisma, langesid tühikäigupöörded, siis läks asi kuidagi nõrgaks ja lõpuks töötas ainult (minule tundus) et ühe pütiga. ma ei tahtnud seda pumbajuttu uskuda kohe ja ostsin uued küünlajuhtmed ja küünlad, kuna vanad juhtmed olid liiga pingul, siis arvasin, et äkki põlesid katki vms tobedat juhtus. nende vahetamisest polnd mitte mingit tolku, käiasin ainult aku tühjaks.
mille moodi see siis paistab, kas pump on ainus süüdlane?
seda kah et autoosad.ee's müüaks üht mu autole üht itaalia pumpa 1400.- aga õiged pumbad maksavad 2500 kuni 3500 ja üldse ma vaatasin selle itaalia firma kodukalt, et nende pumbad on kuni 5 bari. on see üldse kõlbulik või on mingi aretis?

auto on 900 k-jettronicuga 8 klapiline turbo, kui keegi veel ei tea.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

Miskipärast tundub, et pump ei ole süüdi. See baaride vahe on suht väike ja kui ma ei eksi, siis pumba max. survet ei kasutatagi ära. Kas polnud mitte 3,5bar juures see Jetronicu tarbimine. Mitte ei mäleta...:red:

Kahtlustaks rohkem sissepritse jagajat. Olen ise sellega (900 '83) kurja vaeva näinud...sümptomid suht sarnased.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

K-jetr. pumba töörõhu märkis farmacoma ära,audidel on see lausa 6-6,5bar. Otse pumalt mõõtes peaks rõhk olema vähemalt 10 bar.Orig.Bosch`i omad toodavad kuni 18 bar. Aga käivitub ja sõidab masin ka madalama rõhu juures suurepäraselt.Probleemid tekkivad mootori koormamisel.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

Õige jah...'tarbimise' all mõtlesin, et 4,9 või 5,3bar vahe on liiga väike, et mootor ei võiks tühikäigul korralikult töötada.
Pumba võiks muidugi prooviks teise panna, enne kui päris uus osta...vahetamine 900-l suht lihtne operatsioon.
(mul oli tagavara-remonditud pump alati pagassis :) )
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#5

Algselt postitas: sebastian
(mul oli tagavara-remonditud pump alati pagassis :) )

aga enam alles ei ole?
ja mismoodi sa seda pritsungi jagajat remontisid? mul on üks veel, mille kohta saabianti ütles et sellega ei ole enam midagi teha ja trionic arvas et kõike saab remontida. see mis seisab on ~8 aastat tagasi uuena ostetud.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

Eip, alles pole...müüsin koos autoga eelmisel aastatuhandel :o.
Sissepritse jagajas on kolb, mis nii täpselt tehtud, et peab oma pesas üles-alla liikuma nagu 'õlitatult', kuigi ainukeseks määrdeks on seal ainult bensiin ise. Mul oli sel kolvil paar kriibet peal (muidu peab olema peegelsile) aga kolvi pesa paistis esmapilgul üsna korralik. Vahetasingi siis kolvi (sain mingist doonor-jagajast) ja pärast töötas mootor paremini, aga mitte küll ideaalselt...nähtavasti oli pesa samuti kulunud.
Mul kah saabianti arvas, et just selle viga...temalt ka idee asi lahti kiskuda ja kontrollida.
Aga ilmselt õigus kui väidetakse, et teha pole seal suurt midagi. See kolvi-pesa süsteem on nii hullult täpselt tehtud, et kui sinna (vanast filtrist) pääseb mingi 'abrassiivset' sodi, on tarvis kogu jagaja ära vahetada.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#7

kuidas see pritsungi jagaja lahti käib? kas seda all olevat toru tuleb kah lahti võtta?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

Loodetavasti on ikka selline jagaja e. mehaaniline K-Jetronic


Pilt

Pealt kolm kruvi lahti. Aga tõesti ei mäleta, kas voolikud tuli ka lahti võtta, et pea kätte saada. Plunger ongi see kolb.
Jagaja ise koosneb kahest poolest, aga neid kuuldavasti ei tohi lahti kruvida...kuidagi pressi all kokku pandud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Pealt kolm kruvi lahti. Aga tõesti ei mäleta, kas voolikud tuli ka lahti võtta, et pea kätte saada. Plunger ongi see kolb.
Jagaja ise koosneb kahest poolest, aga neid kuuldavasti ei tohi lahti kruvida...kuidagi pressi all kokku pandud.

ei ole pressi all,aga kokkusaamiseks on kogemusi vaja,lisaks hunnik tillukesi
o-rõngaid ja vahel ka uusi vedrusid.poolte vahel on metallmembraan,mis ei jää enam peale avamist-koostamist bensu pidama.selle vastu on omad nipid.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#10

umbes selline jah aga mitte neljakandiline ja peal on kuue augu kohad aga kaks nendest kinni keevitatud. see teine mis auto peal on, sellel on lihtsalt kahe poldiga üleliigsed kinni pandud, see on trionicu käest saadud.
tundub et niikaua kui nippe ei avaldata, ei saa ma ise seal midagi teha ;)
äkki peaks pihustid lahti kruvima ja vaatama palju sealt pritsib? või kuidas selle pritsungi jagaja korrasolekut kontrollida üldse?
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#11

kõige lihtsam: pane kogu krempel kokku ilusti. jäta ainult see kummitohl sealt air flow sensori pealt ära ja pihusteid ära kollektori külge keera. siis keera süüde sisse (pump hakkab lööma ) kergita siis seda air flow sensorit ja mida kõrgemale tõstad seda rohkem peab hakkama sul benssu pihustama. pihustamine peab olema ilus lehter. kui on mingid joad või nired siis on pihustid sealsamuses pimedas kohas kus päike ei paista. pumba tootlikust määrati lihtmenetlusel nii, et kui sa keerad b.vooliku ,mis läheb sinna jagajasse lahti siis pump peab sul lööma poole minutiga umbes (krt a ei mäletagi enam) vist 1,5 liitrit.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#12

selleks, et pump ka lööma jääks, peab eemaldama pumbarelee ja sildama omavahel pesad 30 ja 87.
Algselt postitas: mardikas
... siis keera süüde sisse (pump hakkab lööma ) ...
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#13

minu teada ei pea
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#14

pump lööb korra jah rõhu üles aga siis kui sa kergitad seda klappi siis hakkabki ta uuesti tööle
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: mardikas
pump lööb korra jah rõhu üles aga siis kui sa kergitad seda klappi siis hakkabki ta uuesti tööle

nii käib sinu autol,classikul ja uuematel tuleb relee klemmid lühistada,nagu Aljoga mainis
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#16

nonii.. sain auto tööle aga kuna bensurõhk pole normaalne, siis peab ikkagi 2 korda käima panema, enne kui ta käima ka jääb. tundub, et oli mingi ajutine anomaalia see puterdamine... või filter külmund.. või...?
kui pump oleks korras, siis oleks vist rõhk kõrgem kah ja läheks kohe käima? ja praegu tühikäigul ei käi täiesti ühtlaselt vaid korra nagu vääratab.. see võib olla rõhu akumulaator?
kahju et mul garaasi pole, muidu enne näperdaks ja lõhuks, kui siin küsima hakkaks :P
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#17

austet herr Trionic: ma vaidleks tiba vastu(kui tohib). Kui Sa arvad, et mu vanal 99 l on peal originaal mootor siis see päris nii ei ole. Mul rondil on 87 a 900i (nn classik)süda ja elektrisoolikad 100% ja seal toimib kõik nii nagu ma kirjeldasin, ilma igasuguseid kontakte lühistamata. Aga noh..las ta tühi olla.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#18

äkki su isendil on alles jäetud vana H-mootoriga ühildatud K-Jet, aga B-tüüpi moto originaalseades K-Jet`il saab pumba pidevalt tööle alles pumbareleel maintet kontakte sillates.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: mardikas
austet herr Trionic: ma vaidleks tiba vastu(kui tohib). Kui Sa arvad, et mu vanal 99 l on peal originaal mootor siis see päris nii ei ole. Mul rondil on 87 a 900i (nn classik)süda ja elektrisoolikad 100% ja seal toimib kõik nii nagu ma kirjeldasin, ilma igasuguseid kontakte lühistamata. Aga noh..las ta tühi olla.

sel juhul toimib valesti.pump ei tohi kunagi töötada,kui puudub süüteimpulss.
Vasta