Saab 9-5 SE, 1999, bumps

Vasta
bumps
Postitusi: 53
Liitunud: E Dets 13, 2010 16:57
Asukoht:
Auto:

#1

Sai juuli kuu alguses vahetatud auto marki, eelnevalt olin juba 4 aastat liikunud BMW roolis. Umbes 2 nädalat sai uuritud erinevaid automüügi portaale, kuid lõpuks sai soetatud auto, mis ei pakkunud huvigi:)

Sai võetud kätte ühel laupäeval ja mindud Tartusse, eesmärgiga tulla tagasi Saab 9-5, mis peab olema aasta 99-04, uuemad ausalt ei meeldi (sry uuemate austajatele). 10-st hommikul kohal, kõik kohad läbi otsitud ning mõte, et peaks minema ka raadile. Mõeldud tehtud ja kohal ning vaevalt 2min turul oldud tuli mingi müüja pähe määrima mingit seitsmest bemmi. Kuna ütlesin, et taha Su bemmi hakkas tegema maha marki Saab, mis ajas ausalt vihaseks ning sai otse saadetud pikalt ja pandud suu kinni ning ots ringi ja tulema sealt kandist.
Üle silla ja uno autoaeda, kus enne ostmist kõnges auto ära, kõik oli ilus ja puha, kuid läbi kõrbes bensupump (pole ka ime, kui paak tühi, valatakse 1l juurde ja töötab 10min...ei mingit jahutust vms).
Kell oli kohe saamas 16.00 ja autot polnud, egas midagi - kodu poole. Kuid ei enne vanglani jõudmist tuli mõte, et turu autoaias oli üks saab, et läheks teeks proovisõidu ja vaataks asja üle. Proovisõit tehtud, head ja vead teada ning sai asi ära vormistatud ehk uus saabiomanik, millega siiani rahul.
Autos see beez nahksisu, esimestel ja juhippolsel tagumisel istmel istmesoojendus, mis ka töötab (oleks võinudolla ventileeritavad, kuid kahjuks mitte ning ka mehaanilised :(


Järgmisel päeval sai muretsetud 17 tollised vejed ja, mis muud, kui aero? Alati meeldinud ja selleks ka selline valik.

Roostet minimaalselt, sisuliselt ainult varuratta põhjaaluse punnide ümbrused.
Juhipoolsel tulel pragu, ei tööta sama poole tuleklaasi pesur.
Esimene topsihoidja ei kinnitu, kui lükata armatuuri sisse.
Juhiiste pole väga hea, nahk kulunud suht palju.

LS hetkel 258 000 ehk ca. 1500km sõitnud.
Võrrelda eelmise 1.8 mootoriga bemmiga on sõõidumõnu ja rõõmu palju rohkem..ei anna võrreldagi.

Plaanis peale talve auto lasta madalamaks, ehk soov on, et koopaäär oleks rehviga tasa. Hetkel nagu maastur aga pole mõtet talve raskemaks teha.

Homme peaks jõudma pakk uute osadega ehk siis:
Ligui Moly 5w40 õli
rooliotsad 2x
tag. stabika kondid 2x
Esimese õõtsapuksid 2x
sumbuti kinnituskummid 2x

Kui keegi teab, kust saaks tehase lisade nimekirja siis äkki saab aidata?
PS, passis on kirjas, et autol 141 kw, kuid vin koodi järgi pidi näitama 110 kw, kumb siis õige on? Ise nagu aru saanud, et SE-l on 141kw?



Lisatud failid
bumps
Postitusi: 53
Liitunud: E Dets 13, 2010 16:57
Asukoht:
Auto:

#2

Ees 259 000 ning tänase seisuga ka vahetatud veemiku jupid, mis ammu juba ostetud sai. Ehk siis:
2x rooliotsad
2x esimesed stabikaotsad
2x tag. stabika otsad
summuti kinnitused
Õli + filter (sisse läks 5w 40 liqui moly)

Kokku läks nende tegemisteks 1 päev oma garaazis.

Veel vajab vahetamist salongiõhufilter, mis samuti ootamas pagassis ning esimeste õõtsade puksid, mis ka veel ootavad filtri kõrva l:)

Aga üllatavalt vaikne sõita autos lausa nii vaikne, et isegi makk ei tööta pikemat aega :D Aga see eest sõiduröömu on küllaga.
bumps
Postitusi: 53
Liitunud: E Dets 13, 2010 16:57
Asukoht:
Auto:

#3

ls: 260 875km

Hetke seisuga sai installitud sisse aftermark JVC raadio. Peab tunnistama, et heli on palju parem, kui originaal raadiol, kuid välimuselt ei sobi ning talve jooksul läheb originaal sisse tagasi.
Autol sai tehtud ka keemiline pesu ja enda üllatuseks tulid välja kõik pigiplekid, mis on ajajooksul sisse veetud. Ikka ülipuhtaks sai, kuid sellegipoolest oleks vaja uut juhiistet, mis oleks väheste kulumisjälgedega.

Samas on tekkinud probleem käivitamisega. Kui auto seisab ca. 2 tundi siis käivitub pikalt, kui vähem siis poolest pöördest. Kas viga võib olla, et kütusesüsteemis on leke või või klapp annab järgi?

Mõni uuem pilt ka:
Pilt
Pilt


Kui kellegil on soovi vahetada vedrud madaldusvedrude vastu siis võib pakkumise teha. Peab madaldama vähemalt 50mm
bumps
Postitusi: 53
Liitunud: E Dets 13, 2010 16:57
Asukoht:
Auto:

#4

Sai vahetatud klapikambrikaane tihend:
Pilt

Keti poolsel äärel paks plöga, mis seda huvitav tekitanud on?
Pilt

Ning nupu katte tagant, kus peaks olema TCM nupp, leidsin juhtmekimbu, kus pistik otsast ära lõigatud.
Pilt

Ei tea, kas autol on TCS olemas aga huvitav...Miks lõigata pistik ära?

Ja tundub, et ka sool juba oma tööd teinud. Nimelt mõlemal pool tagumise koopa alumise ääre juurde on pindmine rooste tekkinud (ca 3x2 cm tükk). Huvitav, kas see on eelnevalt pintsliga autoturul parandatud koht? :D
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

See paks "plöga" on Euroopast tulnud autodel tavaline. Koondnimetuseks on ülipikad õlivälbad.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
bumps
Postitusi: 53
Liitunud: E Dets 13, 2010 16:57
Asukoht:
Auto:

#6

Ok, tänud.

Sai vahetatud istmesoojenduste-, tuldede reg.-, keskluku nupul pirn ja nüüd jälle natuke sära juures, kui pime :)

Mis pirn läheb muidu kellades, spidoka valgustusse? 0-80km/h on pime ja peaks ära vahetama. Ja, kui kellegil on pakkuda telefoni süsteemi, siis võib pakkuda.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#7

pirnitüüpi ei oska öelda - piltide järgi arvaks nad olevat "tavalised sokliga 2W" armatuuripirnid. Mürki aga selle peale ei võta.
miks aga mokka paotan, on pihtimisvajadus: tunnistan, et oma masinal kellasid uurides küsisin isand guuglilt: "kas tõesti peab valguse saamiseks tarbetult palju lammutama?" Isand guugel vastas: "Jah!"
http://photo.platonoff.com/Auto/2007051 ... uster/?all

...ja nii toimub mul kelladel tänaseni tegevus, mida ma otsustasin kutsuda "energiakokkuhoiuks" :D
Vasta