Kuidas käitub korras kliimaseade (ACC2)?

Tonnised ja nende mured
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#26

M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
pets
Postitusi: 185
Liitunud: R Veebr 27, 2004 16:31
Asukoht:
Auto:

#27

tänud
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#28

Algselt postitas: Trionic
Nüüd lõpuks olen pihta saanud,miks M95- ... tonniste temp.näidik alati
esimese kolmandiku peal istub,sõltumata,kas temp. on normaalne,või mitte.
Andes EDU-le signaale 10 kraadi kaupa 20-st üles,selgus,et kuni 70 kraadini tõuseb osuti ilusti sinna,kuhu peab,70-120 kraadi ei toimu mitte
midagi ja sealt edasi tõuseb jälle 10 kraadi kaupa kuni skaala piirajani.
Seega on võimalus neil autodel mootor keema lasta,ilma,et ise arugi saaksid.Proovitud kuuest autost töötas ainult ühel näidik enam-vähem
(seisev piirkond oli 85-100).
Tuleks hakata uurima,kust neid millivoltmeetreid saada võiks.

Tea kas NG900'l võib sama teema olla, sest ma juba ammu kahtlustan, et mu seier lihtsalt keskelt kõrgemale ei tõuse, üxkõik mis mootor teeb.
Kasutaja avatar
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#29

Jah, ka NG900'l on teatud temperatuurivahemik, milles seier seisab täpselt keskel. Seieri käitumine peaks olema mingil määral Tech2'ga ringi progetav.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#30

Algselt postitas: sigaelmar
Algselt postitas: Trionic
Nüüd lõpuks olen pihta saanud,miks M95- ... tonniste temp.näidik alati
esimese kolmandiku peal istub,sõltumata,kas temp. on normaalne,või mitte.
Andes EDU-le signaale 10 kraadi kaupa 20-st üles,selgus,et kuni 70 kraadini tõuseb osuti ilusti sinna,kuhu peab,70-120 kraadi ei toimu mitte
midagi ja sealt edasi tõuseb jälle 10 kraadi kaupa kuni skaala piirajani.
Seega on võimalus neil autodel mootor keema lasta,ilma,et ise arugi saaksid.Proovitud kuuest autost töötas ainult ühel näidik enam-vähem
(seisev piirkond oli 85-100).
Tuleks hakata uurima,kust neid millivoltmeetreid saada võiks.

Tea kas NG900'l võib sama teema olla, sest ma juba ammu kahtlustan, et mu seier lihtsalt keskelt kõrgemale ei tõuse, üxkõik mis mootor teeb.

NG-l viga alati termostaadis,või anduris.Tonnisel hammustasin probleemi läbi ja panin nii VT`l ,kui Griffil kellad õieti näitama.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#31

Huvitaval kombel minu tonnisel hiljutise pakase ajal oli seier praktiliselt horisontaalne. Praeguste ilmadega aga häirivalt longus nagu kõikidel seninähtud tonnistel. Mille pagana pärast?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#32

mina sain asjast aru nii,et miskit juhtub temp kella püsimagnetiga(surevad pisitasa).Lahenduseks sai kella uuesti kalibreerimine,asendades olemasolevad eeltakistid uute nominaalidega.
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#33

Algselt postitas: Zazou
äkki murdis selle plastist hoova ära?
http://www.quasimotors.com/accairmix.htm

Aitähh vihje eest. Jätkan seda ainult külma õhu puhumise teemat, sain täna mahti vaadata.
Hetkel on see hoob (oli ikka terve) sellises asendis nagu seal Quasimotorsi pildi peal asendis "Cool" (forward) ehk siis eespool/väljaulatuv. Muutsin siis temp. valikuid kuni HIGH positsioonini välja, lisaks veel proovisin ventilaatori erinevaid kiirusi miinimumist - maximumini, aga see hoob peale neid katseid oma asendit ei muuda (ei lähe positsiooni "Heat" (rearward)).
Arvan, et asi tekkiski siis sellest pakase ilma ajal (ilma-asjata) LOW positsiooni valikust, peale mida klapp mingil moel kinni jäi ja enam lahti ei tule. Seega saan Duesenbergi poolt tõlgitud jutust ning lisatud pildimaterjalist aru nii, et külm õhk läheb otse salongi ega läbi oma teel soojendusradiaatorit.

Mida edasi teha, kas saab siis seda klappi kuidagi õigesse asendisse liigutada, kui eeldada et põhjus siiski selles on ?
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#34

Hmm... minul töötab kliima üldiselt ilusti, kuigi külmadega läks ükskord lolliks kuid peale taaskäivitamist töötas ilusti. Sümptomid olid samad - salong ei läinud soojaks, nagu siis kui mul see kang seal ära murdus mis sooja/külma regulli klappi liigutab, see oli peale seda kui mul auto enam käima ei läinud ja siis sai päeva seistud ja järgmine päev krokodega käima pandud.
Zazou mainis paremas reas punast dioodi - mul on see korra põlema läinud suvel peale hästi lühikesi otsi ja pidevaid käivitamisi. Vist näitas mingit veakoodi ka kalibreerimisel. Lolliks ta läks aga ise taastus kah :head:

Hoian ise nii talvel kui suvel 20 peal ja käitub nagu sebastiani piltidel. Lisaks veel selline tähelepanek, et maanteel pikalt sõites ja siis peatust tehes ja taaskäivitades läheb kliima korra sellisesse reziimi, et puhub natuke aega otse salongi õhku (nagu suvel kondiga) ja siis läheb tagasi sinna akna/jalgade reziimile talvistes oludes siis.
Temperatuuri seier külmadega oli allapoole viltu sooja mootoriga, eile ummikus läks ülespoole viltu 0 kraadiga, nagu ka suvel ummikutes. Niiet väga rahul võib olla - siiani kui auto olen käima saanud siis ikka salong ka alati soojaks läinud nagu peab.

Kas automaatreziim ka sellist asja nagu ainult jalgadele puhumise funktsiooni üldse kasutab? Pole nagu märganud küll... ja kas tagauste mootoreid automaatika seisma ei pane ka üldse?

Tagaklaasi soojendus töötab nagu peab, kui piisavalt külm siis ka rakendub. Pikal sõidul tuleb praegusel ajal ainult aegajalt uuesti sisse lülitada, et peeglid udust vabastada.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#35

KrikU oled sa proovinud hetkeseisu salvestada? Paned peale 20 kraadi ja lülid tagaklaaside ventilaatorid välja ja siis parempoolsed ülemine ja alumine nupp korraga sees hoida umbes 5 sekundit. Nähtavasti peab seda tegema külma mootoriga, kui ventilaator 'alles alustab' oma pöörlemist või siis ise eelnevalt pöörded alla klõpsutama.

Mul nii toimis. Lisaks veel tagaakna soojendus välja...ei tahtnud, et see autot startides kohe sees oleks.

Aga huvitav tähelepanek: startides on kõik nii nagu eelnevalt mällu salvestasin, aga kui siis korra OFF (või ECON) panna ja siis AUTO, lähevad tagaklaaside ventilaatorid ikka sisse.

EDIT: automaatrezhiim ei kasuta jalgadele puhumist...see on suht maitseasi ja autom. ei hakka midagi niisugust peale suruma.
Küll aga võid selle startimiseks programmeerida, iseasi kas see mõistlik on.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#36

Mul viimasel ajal ka selle soojendusega jama. 19 kraadi ACC peal kütab auto nii kuumaks, et lausa piin on sõita. Kui palju mängib ACC töös rolli välistemp. näidik, kuna mul see kas üldse puudub, või on see kuhugi jube hästi ära peidetud !!! Muidu salongis näitab temperatuuri ilusti, ehkki 5 kraadise eksimusega...ACC=0 kraadi, tegelik= +5 kraadi, ja ACC= -15 kraadi, tegelik -10 kraadi !!!!

Või on aeg juba kliimaga kontrolli minna ???:o
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#37

Välistemp. andur, kui mõtled seda, mis displeile oma numbrid joonistab ja asub esispoileri all vasakul, ei mõjuta ACC tööd. See, et ta valetab on üsna tavaline, aga kui ta vähemalt mingitki numbrit näitab, siis on ta füüsiliselt ikka küljes.
ACC jaoks on teine andur, mis mõõdab õhusegu (sooja/külma) temperatuuri ja salongitemp. andur, mis asub roolist paremal.
Kõigepealt kisugi see viimane välja, kuula kas töötab (seal pisike mootor tiivikuga) ja puhasta ära.
Eks vigu võib mujalgi olla...kinnikiilunud klapid, mittetöötavad mootorid, mis klappe liigutavad jne.
edit: kontrolli tasub sellegipoolest minna, kui ise ei taha midagi näppida :cool:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#38

Algselt postitas: sebastian
Välistemp. andur, kui mõtled seda, mis displeile oma numbrid joonistab ja asub esispoileri all vasakul, ei mõjuta ACC tööd.

Valetad! ;) Ma olen kuskil juba maininud, et ükskord kalal käies sai auto esiots kruusavalli sisse pargitud nii, et vales kohas olev temp andur oli kruusasodi täis. Välistemperaturiks näitas vist -40 vms (igatahes sooja suveilma kohta kohutavalt vähe). Kliimaseade hakkas selliste ekstreemtingimuste juures kohutavalt salongi kütma. Puhastasin anduri ära ja liigutasin ühendusi ning kliima käitumine muutus normaalseks.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#39

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: sebastian
Välistemp. andur, kui mõtled seda, mis displeile oma numbrid joonistab ja asub esispoileri all vasakul, ei mõjuta ACC tööd.

Valetad! Ma olen kuskil juba maininud, et ükskord kalal käies sai auto esiots kruusavalli sisse pargitud nii, et vales kohas olev temp andur oli kruusasodi täis. Välistemperaturiks näitas vist -40 vms (igatahes sooja suveilma kohta kohutavalt vähe). Kliimaseade hakkas selliste ekstreemtingimuste juures kohutavalt salongi kütma. Puhastasin anduri ära ja liigutasin ühendusi ning kliima käitumine muutus normaalseks.

Ma mäletasin ka kusagilt teemast sellist juttu :freak:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#40

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: sebastian
Välistemp. andur, kui mõtled seda, mis displeile oma numbrid joonistab ja asub esispoileri all vasakul, ei mõjuta ACC tööd.

Valetad! ;) Ma olen kuskil juba maininud, et ükskord kalal käies sai auto esiots kruusavalli sisse pargitud nii, et vales kohas olev temp andur oli kruusasodi täis. Välistemperaturiks näitas vist -40 vms (igatahes sooja suveilma kohta kohutavalt vähe). Kliimaseade hakkas selliste ekstreemtingimuste juures kohutavalt salongi kütma. Puhastasin anduri ära ja liigutasin ühendusi ning kliima käitumine muutus normaalseks.

Mhh...no võibolla ajan tõesti mingit hülgejuttu :mad:

Seni olen lugenud, et see sensor ei mõjuta kuidagi salongi temperatuuri. Skeemis jookseb ta EDU-sse ja sealt mingid impulsid omakorda ACC-sse. Ja ei leia kusagilt täpsemat infot.
Ohh...jälle see vana häda, et pole plokkide siseskeeme.:wall:

Aga et kindel olla, proovin lähiajal järgi e. topin soojal ajal sensori jääkuubikute vahele, saab selguse majja :P
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#41

Algselt postitas: sebastian
Aga et kindel olla, proovin lähiajal järgi e. topin soojal ajal sensori jääkuubikute vahele, saab selguse majja
Sa oled ikka eriline ekstreem elektroonik!



Aga. Kui talvel miinustega mingi andur üles soojeneb (-10 asemel näitab +5) läheb ka kondi pump käima! Alla 3 või 4 või 5 kraadi teatavasti pumpa ei lasta käimagi.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#42

Algselt postitas: sebastian
Aga et kindel olla, proovin lähiajal järgi e. topin soojal ajal sensori jääkuubikute vahele, saab selguse majja

Ma arvan, et mina sain suvisel ajal üsnagi ekstreemsed temperatuurid displeile kuna mul oli ka anduri pistik üsnagi oksüdeerinud. Vaevalt et külmiku jääkuubikutega -5'st allapoole saad...

Kuskil välismaisel lehel nagu oli kirjas ka, millised andurid teoreetiliselt ACC2 tööd mõjutavad. Seal oli moarust see EDU näidu temperatuuriandur sees. Praktilisi mõjusid ei tea. Võibolla tingimustel, kus salongis oleva õhu ja välisõhu temperatuuride vahe on 60 kraadi on neid praktilisi mõjusid tunda. Ei tea.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#43

Algselt postitas: qdwin

Aga. Kui talvel miinustega mingi andur üles soojeneb (-10 asemel näitab +5) läheb ka kondi pump käima! Alla 3 või 4 või 5 kraadi teatavasti pumpa ei lasta käimagi.

Loogika jummala olemas! :mad:
Seda enam suvel hea proovida.
Mõningaid miinuskraade ikka improviseerib ;)
Tegelt on see andur ammu huvitanud...kasvõi seegi, kuidas saaks ta oma lollakast asukohast mujale viia. Kuuldavasti võib sinna ka esitulede pesust vedelikku peale tilkuda...see ära aurates aga jahutab üksjagu.

Leidsin ka vana teema üles. Selgub, et annab PWM impulsse ACC-le.
Kisub vist nurga poole häbenema minekuks :P

to Suur: jää ja keedusoolaga saab ka -18 kätte. Mäletad keemiatunnist seda trikki? ;)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#44

OT:
Algselt postitas: sebastian
to Suur: jää ja keedusoolaga saab ka -18 kätte. Mäletad keemiatunnist seda trikki? ;)

Minu kord häbenema minna. Keskkooli keemiatundides oli kahjuks liiga vähe praktilisi näiteid ja ülikooli vastavatest loengutest "oli vaja" liiga tihti puududa.:red:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#45

Kuskil oli üks link salongi temperatuuri anduri termotakisti pinge ja temp. sõltuvusest. Kes mäletab kus see oli?

Tekkis uitmõte et kui takisti pinget veidi petta saaks ehk ka 17 kraadist allapoole ronida talvel...
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#46

qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#47

Täpsustan. Mind huvitavad just selle salongis asuva tolmuimeja termotakisti väärtused. Kuskil oli pooleldi nagu õpetus kuidas seda kõike remontida. Hetkel ei ole küsmus remondis vaid väljundi petmises (tegevus mis mulle väga meeldib). Remontida teda ei ole mõtet kuna maksab nüüd juba mõistlikku raha. Kuid max. võimalik temperatuur +25 on ilmne enesetapp, parema meelega tooks reguleerimisvahemiku madalamale.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#48

Veidi OT, Aga selline pilt avanes sealt, kus minu arvates peaks olema välistemp. andur(lahtine pistik, ja selle kõrval mingi sugune alus, kuhu peaks midagi nagu kinnituma).

Pilt


Pilt

...ja kui see peaks tõesti olema anduri asukoht, aj seda seal ei ole siis, camoon mehed, kuidas ta mul välistemperatuuri näidata saab:poke::poke::poke: ????
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#49

Sa kirjutasid midagi 5 kraadisest erinevusest...


Näib et siiski tuleb külmkapist järgmist ölutit otsima minna.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#50

Algselt postitas: qdwin
Sa kirjutasid midagi 5 kraadisest erinevusest...


Näib et siiski tuleb külmkapist järgmist ölutit otsima minna.

ACC=0 kraadi, tegelik= +5 kraadi, ja ACC= -15 kraadi, tegelik -10 kraadi

Umbes sellise vahega ta mul näitab jah:freak:

Eelmine suvi, kõrgemate temperatuuridega seda asja veel ei uurinud, nii et selle kohapealt ei oska praegu midagi öelda. täna näitas -3st...0 kraadini ???
Vasta