Paistab, et klapisääretihendid tuleb ikkagi ära vahetada.
Täna hommikul käivitades oli hoov mõnusat sinist suitsu täis.
Varem pole seda täheldanud- auto seisab alati varju all, tagaots vastu seina, aga nii pole suitsu kunagi näinud. Küll aga täna. Päeval ei tossanud, õhtul, peale miski 5h seismist panin uuesti käima- ikka ei tossa. Aga muu see ei saa ju ka olla, ikka ainult õli silindis. Samas õlitase on ilusti 3/4 peal, eriti vähenemist ei ole täheldanud. Eriti kui võrrelda ostujärgse ajaga.
Käivitamisest veel üks tähelepanek: Hommikul külmalt piisab võtme puudutusest, kui masin kohe käivitub. Müstika. Soojalt aga peab vedama nii 1,2sek, siis käivitub.
Saab 9-5 Aero, 2004, bnd, MÜÜDUD
Eile õhtul käivitasin üle paari nädala autot - jeerum- hoov oli sellist sinist täis, et ei näinud enam midagi. 
Sellist suitsu tuleb tagant nii 5sek, siis kaob ära. Sooja mootoriga käivitusel sellist asja ei tähelda.
Täna panin hommikul käima taas - vaatasin kohe tagant- tuleb ilus paks sinine suits tagant, tihe, ilusa põleva õli haisuga. JA see pilv, mis tekib selle paari sek jooksul on ikka RÄME, läbipaistmatu.
Küsimus- kas Pärnus oskab keski diagnoosi panna ja vajadusel parandada- a'la klapisääre tihend või on ainult Tallinna sõit?

Sellist suitsu tuleb tagant nii 5sek, siis kaob ära. Sooja mootoriga käivitusel sellist asja ei tähelda.
Täna panin hommikul käima taas - vaatasin kohe tagant- tuleb ilus paks sinine suits tagant, tihe, ilusa põleva õli haisuga. JA see pilv, mis tekib selle paari sek jooksul on ikka RÄME, läbipaistmatu.
Küsimus- kas Pärnus oskab keski diagnoosi panna ja vajadusel parandada- a'la klapisääre tihend või on ainult Tallinna sõit?
Ikkagi ei saa aru, küsisin ka korra varem.
Seisval autol ei saa ju õli mööda silindreid üles ronida, isegi kui kolvid ovaalsed. Või saab?
Ise arvan, et õli jookseb mööda klappe rõõmsalt silindrisse.
Aga kolbe näeb ju alles plokikaas maas? Samas eriti nilbe, kui teha tihendid ära ja siis käivitamisel sama pilv taga.
Eks näis.
Seisval autol ei saa ju õli mööda silindreid üles ronida, isegi kui kolvid ovaalsed. Või saab?
Ise arvan, et õli jookseb mööda klappe rõõmsalt silindrisse.
Aga kolbe näeb ju alles plokikaas maas? Samas eriti nilbe, kui teha tihendid ära ja siis käivitamisel sama pilv taga.
Eks näis.
Täna siis toimus operatsioon "mis on karul kõhus"
Lahti võttes hakkas esimesena silma hunnik silikoni, millega oli pandud klapikambrikaane tihend kinni peale ploki otsakaane lappimist.
Teiseks mis avastati, et väljalaske (?) klappide nukkvõll on hamba võrra valesti, sealt äkki ka audaceris diagnostikas näidanud ebanormaalsed õhu ja rõhu andmed.
Klapisääre tihendid vahetati siis ära, öeldi, et nad ei olnud niiii väga läbi, aga krt seda teab. Selge pilt on homme hommikul, kui külmalt käivitan.
Sillaregull sai ka tehtud, olla päris kõver igati olnud. Enne oli rööbastes ebareaalselt tundlik, sealt ka see kahtlus, et mingi jama sillas ja oligi. Nüüd teelpüsivuses nagu teine auto.
Lahti võttes hakkas esimesena silma hunnik silikoni, millega oli pandud klapikambrikaane tihend kinni peale ploki otsakaane lappimist.
Teiseks mis avastati, et väljalaske (?) klappide nukkvõll on hamba võrra valesti, sealt äkki ka audaceris diagnostikas näidanud ebanormaalsed õhu ja rõhu andmed.
Klapisääre tihendid vahetati siis ära, öeldi, et nad ei olnud niiii väga läbi, aga krt seda teab. Selge pilt on homme hommikul, kui külmalt käivitan.
Sillaregull sai ka tehtud, olla päris kõver igati olnud. Enne oli rööbastes ebareaalselt tundlik, sealt ka see kahtlus, et mingi jama sillas ja oligi. Nüüd teelpüsivuses nagu teine auto.
Pikk vaikus, pole midagi masinaga juhtunud va see nädalavahetus
Pagass ei tule enam lahti. Tõenäoliselt on miski juhe katki, nt luugi hingede juurest? Liigutab ju mootor seda avamist?
Puldist vajutades tuled vilguvad, salongist nuppu vajutades on kuulda armatuuri all õrna klõpsu=relee? , aga pagassi lukk ei tee mingit häält.
Tuleb tagaistme kaudu sisse ronida? Katted eemaldada ja kas siis saab kuidagi avada?
Pagass ei tule enam lahti. Tõenäoliselt on miski juhe katki, nt luugi hingede juurest? Liigutab ju mootor seda avamist?
Puldist vajutades tuled vilguvad, salongist nuppu vajutades on kuulda armatuuri all õrna klõpsu=relee? , aga pagassi lukk ei tee mingit häält.
Tuleb tagaistme kaudu sisse ronida? Katted eemaldada ja kas siis saab kuidagi avada?
Väike värskendus teemasse
Sai hooldus tehtud ja pandud ngk küünlad, loodame, et mootorituluke enam põlema ei lähe. Filtrid, õli ka vahetatud.
Lõpuks, peale pikki sisemisi võitlusi, lasin autole panna ka toonklaasi. Pigimust ei meeldi, aga originaalid ka suht tumedad, ja 50% tugevusega jäid ikkagi liiga tumedad.
Tegin just pikema sõidu (1500km), käin tavaliselt seda ringi mõne teise masinaga, aga seekord sõitsin põhja Saabiga.
Alates Helsinki isegi navi töötab ja suht normaalselt, pange ei pane. Aga alates Luleast tahtis mind Mo-sse suunata läbi Austria. eee teha miski 3000km ring. Ja tee või tina, no ei näita otseteed. Lähen nüüd näppima teda. Aga muidu üllatavalt mugav sõit oli ja kütusekulu ka suht olematu, ei olnud selleks valmis.
EDIT: näppisin navit ja aitas see, kui kustustasin kogu mälu ära, ehk eelnevad huvipunktid, läbisõidud, sihtkohad.
Nüüd juhatab täitsa otse soovitud kohta
Sai hooldus tehtud ja pandud ngk küünlad, loodame, et mootorituluke enam põlema ei lähe. Filtrid, õli ka vahetatud.
Lõpuks, peale pikki sisemisi võitlusi, lasin autole panna ka toonklaasi. Pigimust ei meeldi, aga originaalid ka suht tumedad, ja 50% tugevusega jäid ikkagi liiga tumedad.
Tegin just pikema sõidu (1500km), käin tavaliselt seda ringi mõne teise masinaga, aga seekord sõitsin põhja Saabiga.
Alates Helsinki isegi navi töötab ja suht normaalselt, pange ei pane. Aga alates Luleast tahtis mind Mo-sse suunata läbi Austria. eee teha miski 3000km ring. Ja tee või tina, no ei näita otseteed. Lähen nüüd näppima teda. Aga muidu üllatavalt mugav sõit oli ja kütusekulu ka suht olematu, ei olnud selleks valmis.
EDIT: näppisin navit ja aitas see, kui kustustasin kogu mälu ära, ehk eelnevad huvipunktid, läbisõidud, sihtkohad.
Nüüd juhatab täitsa otse soovitud kohta

Tekkis küsimus veel audio kohta
Kõlaritest kostuval pole kuidagi nagu "sügavust"
St bass lööb, kui kuulata kõvasti, aga midagi on nagu puudu. Kui sõiduajal mängib raadio taustal vaikselt, siis nagu bassi pole üldse.
Nt allroadi helisüsteem on sellest 8x üle
. Siit ka küsimus- kas kõlarite vahetus millegi kõvema-kuulsama-kallima vastu aitaks, või hakkab viga juba raadiost enesest?
Kõlaritest kostuval pole kuidagi nagu "sügavust"
St bass lööb, kui kuulata kõvasti, aga midagi on nagu puudu. Kui sõiduajal mängib raadio taustal vaikselt, siis nagu bassi pole üldse.
Nt allroadi helisüsteem on sellest 8x üle

Minu arvates ka on 9-5 sound kuidagi ähmane ja ebamäärane. Võrdluseks mängib mu NG900 kupees 2000 eegune Alpine koos korralike komponentkõlaritega ja pigimatitatud esiustega (s.h. ka uksepolstrite tagustel mitu kihti kivikaitse sprayd) palju selgemalt ja täpsemalt. Ma siiski ei soovita selle hinnaklassi headuniteid - konkreetne Alpine on hakanud juba ~3 aasta vanusena jaamasagedustega vusserdama - nihutab end 0,1 Hz võrra paigast ära aegajalt. Alzheimer.
9-5 põhiprobleem peaks peituma kõlarites. Ei mäleta, kas kõik Saabi AS-d on "imeliku takistusega" või on AS1 "normaalne". Alusta siit: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
9-5 põhiprobleem peaks peituma kõlarites. Ei mäleta, kas kõik Saabi AS-d on "imeliku takistusega" või on AS1 "normaalne". Alusta siit: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
Makivahetus ei ole kõlaritega seotud AS/AS3 puhul, vaid pigem vajab koos kõlaritega vahetust võimendi.
Kui seda teed minna, siis tuleb silmas pidada, et makil on balansseeritud väljund, ehk makist võimu ühendada tuleks natuke "ebatavaliselt", aga ei midagi keerulist.
Kui seda teed minna, siis tuleb silmas pidada, et makil on balansseeritud väljund, ehk makist võimu ühendada tuleks natuke "ebatavaliselt", aga ei midagi keerulist.