Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.
Täna siis juhtus selline lugu,maanteel sõites viskas tagant korraliku suitsu pilve ülesse,kui natukene gaasipedaali vajutada ja nii mitmeid kordi ja veel peale seda lõi armatuuris õli kannu tule põlema...kustus ära ja uuesti põlema.Sooja mootoriga veel tõukurid ka tiksuvad.
Sai nyyd auto vahepeal käima pandud ja tossas nagu auruvedur,aga tagant tulev valge paks suits polnud mitte põlenud õli haisuga vaid see oli midagi muud....meenutas nagu plastmassi ja õli kork sai ka pealt keeratud ja seal ka mingi aeg tossas ja siis normaalne.Tundub nagu oleks miskit muud viga kui turbo.
Õli tase on normis ja õli ei kao.Viga on tuulutuses,kui võtta voolik lahti ja siis gaasi anda ei löö suitsu välja ja kui tagasi panna ja sama asi teha siis lööb tagant suitsu pilve välja.Ja see mis tagant välja lööb ei ole päris see põlenud õli kärsakas mis tegelikult peaks olema.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
jah, keel läks sõlme;
nagu kord ühel bussireisijal, kes ütles, et vitt jäi kortsu, selle asemel, et öelda, kott jäi virtsu
nagu kord ühel bussireisijal, kes ütles, et vitt jäi kortsu, selle asemel, et öelda, kott jäi virtsu

KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Kui küsida tohib siis mis teemast ka saanud on?
Endal juhtus täna suhteliselt samalaadne kummaline asi. Sai päeval veidi sõidetud ca 40 km ja probleeme ei esinenud. Nyyd õhtul tahtsin auto 20m eemale parklasse liigutada ja peale käivitamist paar sekundit ja taga oli päris julm valge/võibolla ka kergelt sinakas pilv, masin hakkas ka imelikult puterdama. Suretasin masina kiiresti välja ja helistasin tuttavale mehaanikule kes esialgu kahtlustas turbot aga kuna turbo rõhk oli olemas ja uuesti käivitades läks ilusti pöördesse ja kadus ka suitsemine siis on küll jälle selline loll seis, et kas imeline paranemine või on mõni tõsisem probleem nurgataga piilumas.
Endal juhtus täna suhteliselt samalaadne kummaline asi. Sai päeval veidi sõidetud ca 40 km ja probleeme ei esinenud. Nyyd õhtul tahtsin auto 20m eemale parklasse liigutada ja peale käivitamist paar sekundit ja taga oli päris julm valge/võibolla ka kergelt sinakas pilv, masin hakkas ka imelikult puterdama. Suretasin masina kiiresti välja ja helistasin tuttavale mehaanikule kes esialgu kahtlustas turbot aga kuna turbo rõhk oli olemas ja uuesti käivitades läks ilusti pöördesse ja kadus ka suitsemine siis on küll jälle selline loll seis, et kas imeline paranemine või on mõni tõsisem probleem nurgataga piilumas.
Mnjaa. Proovisin nüüd hommikul uuesti ja suitseb ikka. Kapotiall mingi imelik hääl ka. Kuidas koduste vahenditega asi kindlaks teha? Tääkoda ca 60 km kaugusel ja sõita sinna loomulikult pole võimalik...
Võtsin lahti selle ülemise vist siis cooleri lõdviku, see oli puhas. See toru mis turbost sinna radika alla suundub oli vaakumklapi/ ühendusklambri juurest välast kaetud õlimöginaga. Üli ei ole nagu kusagile väga kadunud. Varda peal langenud tase umbes 5 mm aga see võis ka enne olla. Vaikselt kaob teda niikuinii. Viimati kontrollisin ca ca 500 km tagasi.
Nüüd siis järgmine küsimus. Kas 9-5 2.0 t 1998 turbo sobib minu 2,3t 136 kw 2002 mudelile? Seisab tuttaval aias üks selline mille mootor koos.

Nüüd siis järgmine küsimus. Kas 9-5 2.0 t 1998 turbo sobib minu 2,3t 136 kw 2002 mudelile? Seisab tuttaval aias üks selline mille mootor koos.
Võtsin ka selle alumise ehk siis vist väljuva lõdviku lahti. Seintel oli värsket õli küll. Täitsa kollane isegi kuigi eelmisest vahetusest juba 5000 km. Kui palju seda siis peaks seal olema või ei peaks olema. Vanal autol midagi ikka ju lekib. Minu diisel chrysleril olid ka need lõdvikud seest veidi õlised. Hääl kapoti all meenutas mingit käginat kahinat klõbinat. Umbes taoline nagu oli veepumba rikke puhul pumbalabad mööda plokiseinu käisid. Karterituulutus oli ka puhas ja õlivõtusõel sai ka eelmise õlivahetusega üle vaadatud. Vann ja sõel olid täiesti puhtad!
Mis moodi saaled ja turbo omavahel seotud on?
Mootori peal olevad õhulõdvikud olid ka õlised seest. Selle hääle kohta tahtsingi tegelikult küsida, et kõik räägivad ainult suitsemisest aga lõppenud turbo nagu häält ei teegi või? Või siis lõppema hakkav?
Mootori peal olevad õhulõdvikud olid ka õlised seest. Selle hääle kohta tahtsingi tegelikult küsida, et kõik räägivad ainult suitsemisest aga lõppenud turbo nagu häält ei teegi või? Või siis lõppema hakkav?
- D116
- Postitusi: 2071
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Miks sa arvad, et turbo õhtal? Võid kontrollida lõtku üles-alla mingi mm võib liikuda, aga pikkupidi mitte. Paar tilka õli sisselaske lõdvikutes on täitsa normaalne.Mis moodi saaled ja turbo omavahel seotud on?
Mootori peal olevad õhulõdvikud olid ka õlised seest. Selle hääle kohta tahtsingi tegelikult küsida, et kõik räägivad ainult suitsemisest aga lõppenud turbo nagu häält ei teegi või? Või siis lõppema hakkav?
Plokikaane tihendid kahtlustaks pigem.
__In Boost We Trust__
see on jälle midagi uut...
aga mis siis põhjustab selle veidra hääle? Kas mootor siis seistes õhtale läinud. Minu arust on kummaline see, et sõidust tulles oli kõik ok ja uuesti käivitadea pool päeva hiljem selline pauk.

Miks sa arvad, et turbo õhtal? Võid kontrollida lõtku üles-alla mingi mm võib liikuda, aga pikkupidi mitte. Paar tilka õli sisselaske lõdvikutes on täitsa normaalne.Mis moodi saaled ja turbo omavahel seotud on?
Mootori peal olevad õhulõdvikud olid ka õlised seest. Selle hääle kohta tahtsingi tegelikult küsida, et kõik räägivad ainult suitsemisest aga lõppenud turbo nagu häält ei teegi või? Või siis lõppema hakkav?
Plokikaane tihendid kahtlustaks pigem.
Jahutusvedelik on normis?
Nii. Sai siin nyyd natuke mõeldud ja mõne tuttava pädevama isikuga arutatud. Turbost väljuvas torus võiks õrn õlikiht iseenesest ju olla aga mitte värske kollane õli. Mis viitabki rohkem plokikaane tihendile. Jahutusvedelikku on isegi kadunud 1 cm paagist ja õli 5mm vardapealt. Eile katsetades aja suitsu just külma mootoriga ja kui soojenes siis kadus suits ja puterdamine. St kuumaga paisudes leke peatus arvatavasti.
Millest aga asi võis juhtuda: Peale veepumba vahetust ca 500km tagasi hakkasin kuulma mootorist sellist kerget undamist mis võib vihjata õlipumbale. Karteripõhi käis alt ära ja sõelad olid puhtad. Samas olen lugenud ka mingitest õlituskanalitest mida peaks ka puhastama. Tundub siis nii, et kehv õlitus, eilne kuum ilm...

- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kle, sul on viga veel leidmata ja sa juba ostad varuosasid.
ole nyyd mõistlik ja tee ikka viga selgeks, kõik ei saa korraga peetis olla: nii turbo, kui plokikaas, siis veel saaled ja õlipump ja karterituulutus ja õlitorud jne...
kui kahtlustad kaanetihendit, siis
pole ju raske maitsta, mida sumpast tuleb, kas vett või jah. vedelikku; maitseid on mitmeid, neist yks- ... jah. vedelik
või kyynlad maha võtta, siis kyynalde järgi vaadata, kas kuskil mõni eriti õline küünal on. või pestud puhtaks jah. vedeliku poolt...
või on sul hoopis valed küünlad ja/või suureks põlenud sädevahe, et ei tööta ta sinder... või sellest tingituna peetis di?
ja kui juba kolin sees, siis prügimäe kaup. neid 9-5 mootoreid on seal juba oi, oi kui palju.....
ole nyyd mõistlik ja tee ikka viga selgeks, kõik ei saa korraga peetis olla: nii turbo, kui plokikaas, siis veel saaled ja õlipump ja karterituulutus ja õlitorud jne...
kui kahtlustad kaanetihendit, siis
pole ju raske maitsta, mida sumpast tuleb, kas vett või jah. vedelikku; maitseid on mitmeid, neist yks- ... jah. vedelik
või kyynlad maha võtta, siis kyynalde järgi vaadata, kas kuskil mõni eriti õline küünal on. või pestud puhtaks jah. vedeliku poolt...
või on sul hoopis valed küünlad ja/või suureks põlenud sädevahe, et ei tööta ta sinder... või sellest tingituna peetis di?
ja kui juba kolin sees, siis prügimäe kaup. neid 9-5 mootoreid on seal juba oi, oi kui palju.....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.


