9-3 (2.0, 96kw) asus üleeile õhtul ilma vähimagi etteteatamiseta trikitama. Käivitus poolest pöördest, aga suri sekund-paar hiljem rahulikult välja. Paar korda jäi pidama, et siis mõne minuti järel puterdades taas välja surra. Kuna kütust oli paagis kompu järgi napilt 100 km jagu ja olin parkinud kalde alla, siis ei hakanud akut rohkem ruunama ja jätsin järgmist päeva ootama, et kütet lisada. Hommikul valasin 15 liitrit sisse, aga ei mingit erinevust.
Kui käivitub puterdades, siis sureb hetke pärast välja. Kui käivitub viisakalt, siis on tühikäigul kerge vibra sees ja mõne aja möödudes süttib Check Engine, mis pöördeid tõstes kaob. Vahepeal pole Check Engine'ist märkigi ja on ainult rabe tühikäik. Paaril käivitusel viskas ise pöörded üles ja tõi vaikselt alla normi tagasi. Nina tunneb gaasides ka kerget erinevust.
Ehk ongi aeg profülaktika mõttes filtreid-küünlaid-juhtmeid-voolikuid näppima hakata, aga nii silmaringi mõttes küsiks paari asja:
- Kas on üldse mõtet kahtlustada paagipõhjamögast ummistatud kütusefiltrit, kui gaasi andes kaob nii Check Engine kui võbin pööretes?
- Kui kütuseliin umbes, siis pärineb CE tuli nähtavasti lambdast, mis mõõdab gaasides anomaalia? Huvitav, kiiresti see mõõtmine toimub? Paaril käivitusel süttis CE põhimõtteliselt kohe.
9-3 tudisev tühikäik, kõrged pöörded OK
Hapnikuandurit hakatakse ecu poolt arvestama ca. 2min. pärst külma anduri puhul. Kütusefilter antud probleemi allikaks ei ole. Diagnostikast tuleks alustada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Esmaspäeval diagnostikasse, aga käisin seni mõned lihtsamad sõlmed üle. Kasisin ära küünlad, puhastasin tühikäigumootori ja throttle body ning otsisin vaakumlekkeid. Kütusefilter tundus vanavõitu, sai see ka igaks juhuks vahetatud. Midagi neist tõenäoliselt mõjus, sest nüüd mootori töö juba paar järku parem.
Tühikäik on jätkuvalt tudisev, aga mingeid äkilisi kõikumisi enam pole. Väga vaikselt gaasi andes läheb värin tõsisemaks ja kuskil 1200 kandis kõiguvad pöörded paarisaja ulatuses. Samas, kui pedaal sujuvalt 2000ni vajutada, siis kaob värin ja pöörded on stabiilsed. Hoidsin pikemalt 3000, 2000, 1500 pöörde peal. Paar üksikut korda langesid pöörded mõnesaja võrra (võimalik, et kerge misfire, sest väljalaskest oli kuulda õrna popsu), aga üldjoontes on kõrged pöörded OK.
- Küünaldel oli õhuke kiht süsimusta tahma (ülemine variant - http://www.ngksparkplugs.com/tech_suppo ... andwet.jpg). Käisin paar korda lapi ja puhastusainega üle - läikisid nagu uued. Vahed tundusid kõigil võrdsed.
- Ühel pisikesel throttle body'sse mineval voolikul leidsin klassikalise prao kinnituskohal. Samas, sättisin nii, et pragu jääks toru peale, pritsisin stardiabi, mudisin, üritasin isegi pragu "lahti" väänata - ei mingit muutust mootori töös. Muud lekkeohtu ei tuvastanud.
- Tühikäigumootor jäi carb cleaneri järel seest nagu tutikas. Ei ütleks, et ennegi väga räpakas oleks olnud. Mu treenimata kõrvale on aga kahtlane, et süüteasendis võtmega kukub tühikäigujublak nii undama, et mootoripealses õhukopsikus on õrn vibra sees. Hääle poolest lihtsalt ühtlane undamine, ei mingit raginat-krõbinat. Aga kuidagi kahtlaselt vali.
Ise kahtlustaks hetkel tühikäigumootorit. Tasuks äkki kuskilt korra toimiv hankida ja katsetada? Või olen mingi muu võimaliku variandi kahe silma vahele jätnud?
Tühikäik on jätkuvalt tudisev, aga mingeid äkilisi kõikumisi enam pole. Väga vaikselt gaasi andes läheb värin tõsisemaks ja kuskil 1200 kandis kõiguvad pöörded paarisaja ulatuses. Samas, kui pedaal sujuvalt 2000ni vajutada, siis kaob värin ja pöörded on stabiilsed. Hoidsin pikemalt 3000, 2000, 1500 pöörde peal. Paar üksikut korda langesid pöörded mõnesaja võrra (võimalik, et kerge misfire, sest väljalaskest oli kuulda õrna popsu), aga üldjoontes on kõrged pöörded OK.
- Küünaldel oli õhuke kiht süsimusta tahma (ülemine variant - http://www.ngksparkplugs.com/tech_suppo ... andwet.jpg). Käisin paar korda lapi ja puhastusainega üle - läikisid nagu uued. Vahed tundusid kõigil võrdsed.
- Ühel pisikesel throttle body'sse mineval voolikul leidsin klassikalise prao kinnituskohal. Samas, sättisin nii, et pragu jääks toru peale, pritsisin stardiabi, mudisin, üritasin isegi pragu "lahti" väänata - ei mingit muutust mootori töös. Muud lekkeohtu ei tuvastanud.
- Tühikäigumootor jäi carb cleaneri järel seest nagu tutikas. Ei ütleks, et ennegi väga räpakas oleks olnud. Mu treenimata kõrvale on aga kahtlane, et süüteasendis võtmega kukub tühikäigujublak nii undama, et mootoripealses õhukopsikus on õrn vibra sees. Hääle poolest lihtsalt ühtlane undamine, ei mingit raginat-krõbinat. Aga kuidagi kahtlaselt vali.
Ise kahtlustaks hetkel tühikäigumootorit. Tasuks äkki kuskilt korra toimiv hankida ja katsetada? Või olen mingi muu võimaliku variandi kahe silma vahele jätnud?
Et teemal joon all oleks. Eelmise nädala keskel tellisin UK-st kasutatud MAFi (koos saatmisega 20€), sest siinmail õige koodiga ei leidnud. Esmaspäeval kohal, küljes ja toimib.
Tundub, et ka muud vea otsimise käigus tehtud kasimised-vahetused läksid asja ette, sest kütusekulu on nüüd uue MAFiga hulka parem, kui eelmise korrasoleku ajal.
Tundub, et ka muud vea otsimise käigus tehtud kasimised-vahetused läksid asja ette, sest kütusekulu on nüüd uue MAFiga hulka parem, kui eelmise korrasoleku ajal.