ull värk. hommikul autot käima pannes kargavad kohe pöörded 3000 ja natuke päälegi. langevad siis kui tühikäigukalpil (mootoril) korraks pistiku tagant ära tõmban. siis on pöörded normaalsed. natuke aega mööda linna ringi uhades on pöörded jälle kõrged kusagil 2000 peal.
olen kuulnud kahte asja 1) kas viga on õhulugejas 2) tühikäigu anduris mis on kollektori küljes. mis teie oskate üelda?
tühikäik jupsib
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Throttle body ja tühikäigu klapp mõjutavad kindlasti.
Tühikäigu mootor kaku maha, tee carburator cleaneriga puhtaks. Vaata et klapil ei oleks kriimustusi, kui on pole päästa enam midagi. Klapp liigub korralikult kui kogu mootorit käes keerutades klapp oma nõrgukese vedruga hakkab inertsi tõttu kolksuma. Kui ei siis jõudu puhastamisel. Ma leotasin ühe tühikäigu mootori klapi osa pool ööpäeva atsetoonis, seejärel pesin veel carburator cleaneriga. Klappi võiks puupulgaga hästi ettevaatliukult (klapp on kergelt deformeeritav ja kriimustatav) avada ja lasta jälle sulguda, siis on näha kas kuskilt imbub veel sodi välja.
Alles sellise jamamise peale enam kuskilt pigi jäänuseid immitsema ei hakanud.
Tänud Trionicule õpetussõnade ees, seekord uskusin ja näe aitaski.
Tühikäigu mootor kaku maha, tee carburator cleaneriga puhtaks. Vaata et klapil ei oleks kriimustusi, kui on pole päästa enam midagi. Klapp liigub korralikult kui kogu mootorit käes keerutades klapp oma nõrgukese vedruga hakkab inertsi tõttu kolksuma. Kui ei siis jõudu puhastamisel. Ma leotasin ühe tühikäigu mootori klapi osa pool ööpäeva atsetoonis, seejärel pesin veel carburator cleaneriga. Klappi võiks puupulgaga hästi ettevaatliukult (klapp on kergelt deformeeritav ja kriimustatav) avada ja lasta jälle sulguda, siis on näha kas kuskilt imbub veel sodi välja.
Alles sellise jamamise peale enam kuskilt pigi jäänuseid immitsema ei hakanud.
Tänud Trionicule õpetussõnade ees, seekord uskusin ja näe aitaski.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Oot oot, lugesin esimest postitust uuesti. Kui juhe ära tõmmata ja pöörded langevad - siis on ju klapp korras kuna vedru toimel ta sulgub. Või mis?
mis voi kes see IAC on??
algul ta suri mul lihtsalt peale gaaasipedaali lahti laskmist välja seepeale ma puhastasingi klapi ära. pääle puhastust käima pannes pani kohe irm kõrgetel pööretel uluma. sõites iga peatuse ajal on pöörded erinevad. sõites 2000 pöörde juures järsult sidur alla vajutades tahab välja surra.
throttle body ja klapp puhastatud.
võimsus pole ka nagu vähenend ja ega ei puterda ka. aga tundub nagu kütsut oleks hakkand rohkem sööma.
algul ta suri mul lihtsalt peale gaaasipedaali lahti laskmist välja seepeale ma puhastasingi klapi ära. pääle puhastust käima pannes pani kohe irm kõrgetel pööretel uluma. sõites iga peatuse ajal on pöörded erinevad. sõites 2000 pöörde juures järsult sidur alla vajutades tahab välja surra.
throttle body ja klapp puhastatud.
võimsus pole ka nagu vähenend ja ega ei puterda ka. aga tundub nagu kütsut oleks hakkand rohkem sööma.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
see suur, et ära puutu asju, kui asja ei tunne. lähene sellest printsiibist.
gaasiklapi võlli otsas olev must karbike peab tegema väikese klõpsu, kui gaasi trossi hakkad liigutama.
seda tuleb kuulatada seisva mootori korral.
ja gaasi tross peab olema lõtv. selle trossi pingutamisega võib see klõps kaduda, mis annab teada, et systeem saaks aru, et peab olema tyhikäik.
gaasiklapi võlli otsas olev must karbike peab tegema väikese klõpsu, kui gaasi trossi hakkad liigutama.
seda tuleb kuulatada seisva mootori korral.
ja gaasi tross peab olema lõtv. selle trossi pingutamisega võib see klõps kaduda, mis annab teada, et systeem saaks aru, et peab olema tyhikäik.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
sa vaata, kas sul see pistik seal ikka korralikult ühendust annab?
mul oli see traadinäraks, mis seda pistikut kinni hoiab ära kadunud ja tihti oli pistik lihtsalt ära kukkunud ning siis hakkas igavesti lahedat asja tegema oligi vist tühikäik rõvedalt kõrge.
kui sul ikka mahti on siis mine käi Trionicu juurest läbi või sa võid ju ka viljandis olles Särje juurde minna, sest see karbike mõjutab pöördeid keerates suures määral.
Lisatud failid
mul oli see traadinäraks, mis seda pistikut kinni hoiab ära kadunud ja tihti oli pistik lihtsalt ära kukkunud ning siis hakkas igavesti lahedat asja tegema oligi vist tühikäik rõvedalt kõrge.
kui sul ikka mahti on siis mine käi Trionicu juurest läbi või sa võid ju ka viljandis olles Särje juurde minna, sest see karbike mõjutab pöördeid keerates suures määral.
Lisatud failid
Algselt postitas: cordulio
tänud teile !!
nüüd avastasin veel sellise asja et. võtsin õhulugeja maha ja avastasin et sinna on õli sattunud. minuteada sinna küll ei tohi tilkagi õli minna. isegi õhufilter oli natuke õline.
Karterituulutus ei toimi korralikult või mis? Ega õli mujalt vist eriti saagi sinna.
EDIT: Kui kõik õline, siis on kindlasti ka IAC klapp õline. Tee see korralikult puhtaks nagu qdwin soovitas. puhastamisest on juttu ka seal lehel:
http://saab9000.com/procedures/fuel/iac.html. Muidugi ma ei tea, järsku vanematel mudelitel mõned asjad teisiti...
vanadel LH pritsetel tuleb aju viia service reshiimi,alles siis võib regullida,muidu unastab järgmisel käivitusel ära .
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989