9-5 aku surnud või veel midagi?

napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#1

Eile juhtus siis selline asi - auto käivitub, sõitsime ~10km ja sai ~5min külapoes käidud. Peale seda starter enam ringi ei tõmba. Enne pole käivitumisega probleeme olnud, armatuuris samuti aku tuli ega check engine ei põlenud, SID samuti midagi ei pahandanud. Kui täkku anda, käivitus ilusti ja töötava mootoriga pinget mõõtes oli see ca 14V. Kõik paistis OK, lasin autol kodus veel ~20min käia. Proovisin ~1h pärast käivitada ja käivitus ilusti. Täna hommikul vedas (vist) pisut raskemini ringi kui hommikul, aga käivitus ilusti. Mõtlesin, et lasen akut kontrollida ja akukeskuse ees jälle ei käivitunud(sõidetud ca 25km/30min st. enne ei olnud lühikese vahega mitut käivitamist vms.). Aku pinge oli ca 10.5V. Arvati, et üks purk on lühises vms. ja lasin uue aku panna. Peale käivitamist vaatasime korra laadimispinget ja see kõikus 13,7 - 13,9V. Mina oma talupojaloogikaga oleks arvanud, et OK, aga akukeskuses arvati, et peab stabiilne olema, samas genekaid nad ju ei remondi ja Saabidest midagi ei tea, seega eks ta selline "as is" jutt ole. Küsimus ongi selles, kas suri lihtsalt aku ja probleem lahendatud või oli see millegi muu tagajärg ja saan varsti jälle uue aku osta, kui probleemiga ei tegele? Vana aku oli Saabi originaal... st. mingi tõenäosusega sünnist saati peal olnud seega väga isegi ei imesta, et lõpuks otsad andis kuigi selline äkksurm tundub pisut kummaline.
Auto on sama, mis profiilis ehk 9-5 griffin aastast 2000.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

arvan, et nyyd kõik ok. kaasaja akud surevadki hetkega.
ja kui uue aku puhul nats alul pinge kõikus, see ka ok. saabil äkki mingi elektroonika toimetas ja sellest see min. pingekõikumine.

nii on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#3

Aku, mis on vanem kui 4 aastat, ei peagi enam töötama. Osad akud lõpetavad töötamise ka vähem kui aasta peale ostmist.
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#4

kuna akudele antakse meil 2 aastat garantiid siis kõik mis üle selle sõita saab on puhas võit:)
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#5

Olen proovinud VARTA, BOSCH(kõige halvem), EXIDE kõik elasid ~ 3a.
__In Boost We Trust__
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#6

Kasulik info :notworthy:. Las mina proovin ka: ma olen söönud õuna, pirni ja ploomi. Nad kõik olid ümaravõitu ja hapud :o.

Napoleon, muide minu 2002 a. autole pandi aastal 2007. Saabi esinduses uus aku. Ma oleksin suht üllatunud, kui see 2010.a. suvel (3 aastaga) otsad annaks. Mul pole seni veel ükski aku 3 aastaga ära lõppenud.

edit: aku läks vahetusse novembris 2013. Kestis seega ligi 6,5 aastat. Käivitusvoolu numbrid olid veel mehised aga hommikuse käivitamisega ei saanud enam hakkama. Kui autol plokisoojendus peal oleks siis ilmselt sõidaks siiani selle akuga ringi.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

Nüüd 4.5 aastat hiljem suri jälle aku täpselt samade sümptomite, aga seekord põhjalikumalt kuna isegi peale 10min krokodilledega laadimist ei teinud starter ühtegi ringi. Enne käivitus auto probleemideta ja peale 20km sõitu uuesti käivitades ei teinud piuksugi. Krt, kas need tänapäeva akud ongi nii <piiks>, et peab iga 3-4 aasta tagant profülaktika mõttes vahetama kui teepeale jääda ei taha?

Väidetavalt vanades akudes mingit metalli või muud väärtuslikku on, kui keegi tahab võin selle surnud aku tasuta ära anda. Aga kordan, see on ikka nii surnud, et sihtotstarbeliselt kasutades saab sellega paremal juhul vaid salongivalgustuse põlema.
lemps14
Postitusi: 259
Liitunud: E Okt 31, 2011 21:08
Asukoht:
Auto:

#8

Väga huvitav, sest minu ühel autol on vähemalt neli aastat peal olnud ja Amservist ostes ei mainutud ka, et aku alles vahetutud oleks, seega pakun, et kuskil 6 aastat vanad akud.

Noh võib olla asi ka selles, et tegu diisel maasturiga millel kaks akut peal...
Kes sõidab?
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Mul käivad need akud väga närvidele juba. Igakord on mingi jama. Seda rohelist tuld ei ole enamusel. Täielik saast.

Kas kuivaku on vastupidavam?
Kasutaja avatar
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#10

Mul juhtus ka nii, auto ostes oli seal üks mitte uus (noname) aku, millega sain 7 aastat sõita. Kohalikust poest hangitud tundmatu valmistaja toodang kestis 3 aastat :(
Nüüd ootaks akumüüjate soovitusi/ parimaid pakkumisi.
caarel
Postitusi: 316
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#11

Ise olen kasutanud Bosch akusid. S seeria omasid. Esimene oli autol (9-5) peal peaaegu 6 aastat. Profülaktika mõttes sai vaid uus pandud. Hinna poolest olid ka vist soodsamad (poehindu võrreldes) kui Vartad ja muud sellised. 9000nde peal pidas Varta Extreme vastu vaid 3 aastat.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#12

Aku surm on äkiline. Kui separaator puruneb või aja jooksul akuanuma põhja sadestunud aja jooksul separaatoritest välja pudenenud aktiivaine tase jõuab separaatoriteni siis see mögin tekitab lühise. Juhtub ka KÕVADE TOOTJATE uute akude puhul kui starter on lühises või siis starteri abil sõidetakse,aku koormusvool on lubatust suurem( autole on paigaldatud ettenähtust väiksema tippvooluga aku) , vigast mootorit käivitatakse akut pikalt koormates ja liiga lühikeste jahutamisperioodideta) , generaator on vigane ja seetõttu aku on kogu aeg osaliselt laetud , ei jälgita akuhappe taset ja lastakse aku lihtsalt ära kuivada hooldamist vajavate akude puhul jne jne. "NONAME" toodangu puhul võivad ka nad kesta aastaid, keegi ju ei tea kooste kvaliteeti ja ei garanteeri ka midagi.Olen kasutanud seadmetel mille puhul alati kindel ja kohene startimine elutähtis ei ole.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#13

Starteri abil sõitnud ei ole ma kohe kindlasti, automaatkastiga pole see ilma häkkimiseta isegi võimalik. Surnud aku tippvool oli kirjade järgi 700A, peaks vist bensiinimootori jaoks piisav olema. Laadimispinge võin üle kontrollida, aga tõenäoliselt on see OK ja antud aku oli hooldusvaba ehk mingit korke happe taseme kontrollimiseks ei ole.
Aga olen siis jälle targem ja üritan edaspidi akusid profülaktika mõttes 3-3.5 aasta tagant vahetada....
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#14

Oeh, nüüd siis Opelil täpselt sama jama.... sai peale pikemat sõitu tankimas käidud ja käima enam ei läinud. Krokodillidega sai käima ja nüüd kodus mõõtsin - kui ühtegi tarbijat taga pole, on pinge 12.5V. Kui parktuled peale panna, on see vaid 10.3V. Käima mõistagi ei lähe.
No krrrrrrrrt küll, need tänapäeva akud ei kõlba kassi saba alla ka, hakka või varuakut pagassis kaasas kandma :gun:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#15

Kõige halvemad on need Sznajder akud minu arust. Saabi peal on Moll ja piruka peal on Deta. Peale starteri vahetust pole midagi halba öelda.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

Oeh, nüüd siis Opelil täpselt sama jama.... sai peale pikemat sõitu tankimas käidud ja käima enam ei läinud. Krokodillidega sai käima ja nüüd kodus mõõtsin - kui ühtegi tarbijat taga pole, on pinge 12.5V. Kui parktuled peale panna, on see vaid 10.3V. Käima mõistagi ei lähe.
No krrrrrrrrt küll, need tänapäeva akud ei kõlba kassi saba alla ka, hakka või varuakut pagassis kaasas kandma :gun:

Geneka probleemile viitab hoopis: just mõned päevad tagasi jäin ka oma 2008 aasta Opeliga teele, sest voolu polnud. Ja nii moodsatel autodel ei ole enam geneka signaaltuld. Mõõtsin ära, sama lugu laadimispinegt polnud. gene maha ja 5 euro eest vahetas elektrik harjad ( hind sisaldas harjasid)! ja nüüd sõidab jälle!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#17

Kui geneka probleem, siis võib ainult ülepinge olla. Kui sai krokodilledega käima pandud ja pool tundi sõita, siis mittelaadimise korral oleks pimedas sõitmine üsna "huvitavaks" kujunenud. Opel on ka aastast 2000 ja sellel on veel laadimise tuluke armatuuris olemas ;)
Aga lähema poole tunni jooksul saab selgeks, kas probleemiks on ainult aku või veel midagi.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#18

Nii, kontrolliti üle. Laadimine on korras ehk otsad andis ikkagi aku.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#19

No krrrrrrrrt küll, need tänapäeva akud ei kõlba kassi saba alla ka, hakka või varuakut pagassis kaasas kandma :gun:
Huvitav kas mingi isasem akupank oleks võimeline autoakule lisavurtsu andma sellises olukorras ja ühtlasi ka telefonid-tahvlid ära laadima?
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#20

See peab ikka väga isane akupank olema. Nii umbes 60 18650 pulka ja mitte suvalist hiinakat vaid sellist mis 20-30A voolu talub. See monstrum kaaluks umbes 3kg ja annaks välja keskmise autoaku mahtuvuse. Aga odav see lõbu ei oleks, kui jupid odavalt sebida ja ise ehitada, siis peab minimaalselt 600-700€ arvestama.
kroom
Postitusi: 336
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast

#21

Kusjuures, pidavat täitsa olemas olema selline akupank. Ühes Tehnika Maailmas kirjutas ning ei olevat isegi väga suur olnud, vaid 11000 mAh. Otse see muidugi starterit ringi ei aja, aga kui sellega akut laadida, võib käima saada küll.
Millises numbris sellest juttu oli, ei mäleta, vist selle aasta alguse poole.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#22

See peab ikka väga isane akupank olema. Nii umbes 60 18650 pulka ja mitte suvalist hiinakat vaid sellist mis 20-30A voolu talub. See monstrum kaaluks umbes 3kg ja annaks välja keskmise autoaku mahtuvuse. Aga odav see lõbu ei oleks, kui jupid odavalt sebida ja ise ehitada, siis peab minimaalselt 600-700€ arvestama.
Ei ole see asi nii hull midagi, neid nagu kirjuid koeri: http://lmgtfy.com/?q=li-ion+jump+starter (üsna kindel, et neis on tegelikult LiPoly, mitte LiIon akud).
Ja korralik mudeliaku, mis maksab tublisti alla 100 raha, annab ka juba 600+ amprit välja, sõiduauto starteri ringi vedamine ei ole üldse mingi probleem.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#23

...
Ja korralik mudeliaku, mis maksab tublisti alla 100 raha, annab ka juba 600+ amprit välja, sõiduauto starteri ringi vedamine ei ole üldse mingi probleem.
See mudeliaku tundub kaalu ja mõõtude poolest samas suurusjärgus tüüpilise 15-20000 mAh laiatarbe akupangaga. Kui see tõesti 600+ A välja väänab, siis ilmselt vaid mõneks sekundiks? Pildil olevatest kaablitest ei mahu niipalju läbi, mulle tundub. Aga nõrgavõitu aku toetamiseks peaks tegelt ka väiksemast voolust piisama.

Ma mõtlen, et pagassis võiks üks ~500g akupank ju kaasa sõita. Saaks teist autot käima aidata, muretsemata, et mõni kallis ECU maha põleb. Autost ja 220V-st kaugemal olles saaks vajadusel mobla või tahvli jaoks lisavoolu.

Vabandan kogu selle OT pärast. Äkki keegi tõstab lahku.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#24

https://youtu.be/Q3OB4-CWSZc?t=926

Täitsa olemas ja müügil sellised pakid. Testitud Saabil :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

See korralik mudeliaku discharge on ainult 80C ja seda korraks. Nii palju kui ma nüüd leidsin, siis see tähendabki 80A. Kui ma starteri järgi lükkan sinna, siis see aku lihtsalt sulab ära.

Murutraktori aku, mis on projektika peal pole kordagi laadimist näinud. Käivitub täpselt samamoodi nagu ostes, pinge pole ka suurt midagi langenud. Mul kisub tunne sellepoole, et neid originaal suuri akusi ei lae meie lühikesed otsad täis.
Vasta