Salong ei lähe soojaks.

Vasta
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#1

Täna õues -5 ja auto salongi puhub vaid kergelt sooja õhku.Mootor läheb ilusti ja üsna kiirelt soojaks aga salongi kuuma ei anna.Reguleerides temp.nuppe pole erilist vahet kas paned +20 või keerad nupu põhja +26 peale.Nuppe keerates on kuulda,et klapid liiguvad ja kliima toimetab aga sooja ei saa.
Huvitav on veel see,et kõrvalistuja pool puhub alla jalgadele kindalaeka alt kanalitest sooja aga nurgast kliimafiltri kaane juurest tuleb täitsa külma õhku.
On ehk kellelgi kogemusi sarnase probleemiga ?

Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Sellest teemast on vist juba ligi sada korda foorumis jahutud :freak: .
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#3

Sellest teemast on vist juba ligi sada korda foorumis jahutud :freak: .

Otsinumootrit kasutades leidis tõesti hulgaliselt teemasid ,kus enamasti probleemiks mootori aeglane soojenemine ja mõnel juhul ka eelsoojenduse probleemid.Termostaadi ja eelsoojenduse probleemiga minu auto puhul ei ole midagi pistmist.Sadu postitusi läbi tuhlata pole ka aega.Kui keegi oskab tarvilikku infot jagada,mis aitaks minu probleemi olemusele lähemale jõuda siis olen ette tänulik.

yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#4

Kas kliima kalibreerimist proovisid? Kas veateateid näitas? Salongi filter vahetatud?
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#5

Kas kliima kalibreerimist proovisid? Kas veateateid näitas? Salongi filter vahetatud?
Kalibreerimse tegin ära,salongifiltrit pole vahetanud.

Kasutaja avatar
Myke
Postitusi: 715
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#6

Esmalt jälgi kui kiirelt tõuseb temp näidik peale seda saad liikuda kas termoklapi vahetuse suunas või salongi soojendusradika check.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#7

Esmalt jälgi kui kiirelt tõuseb temp näidik peale seda saad liikuda kas termoklapi vahetuse suunas või salongi soojendusradika check.
Kui kiirest see näidik peaks tõusma ?
Ta tõuseb täitsa normaalselt ja sujuvalt,ehk siis mootor soojeneb üsna kiirelt,selle koha pealt ei ole midagi ette heita(Termostaat on vahetatud 10 000 km tagasi )Salongiradikas peaks ka täitsa ok olema.
Räägid ehk sellest termoklapist lähemalt.

tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#8

Esmalt jälgi kui kiirelt tõuseb temp näidik peale seda saad liikuda kas termoklapi vahetuse suunas või salongi soojendusradika check.
Mul nüüd hakks koitma,et Sa vist pead termoklapi all silmas termostaati.Kui nii siis see läheb teemast kaugele sest ma ju kirjutasin ka,et mootor läheb kenasti soojaks.Arvasin,et salongis kuskil kliimasüsteemis on mingi termoklapp ,mis juhib sooja/külma õhu juurdevoolu salongi.:(

Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Aga ongi seal salongis klapid, mida kliimaseade juhib. Vägagi levinud viga, et need klapid seal enam liigu, sest kinnitused katki. Vihjeks võiks olla see teema
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

Kalibreerimine andis sulle kindlasti veakoodi(d) : ja kui veakoodi googlisse paned, saad targemaks ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#11

Kalibreerimine andis sulle kindlasti veakoodi(d) : ja kui veakoodi googlisse paned, saad targemaks ;)
Ma ei pannud küll tähele ,et oleks mingit veakoodi ekraanile ilmutanud aga vaatan uuesti üle.

iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#12

Mis aasta autost üldse jutt?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#13

Mis aasta autost üldse jutt?

2008a. 2.0 110kw bens.

iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

Mis ekraanist sa siis räägid?
Sinu autol peaks juba "pliidinupud" olema...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#15

Mis ekraanist sa siis räägid?
Sinu autol peaks juba "pliidinupud" olema...
Nojah,oleme siis täpsed-suurt ekraani tõesti pole,on kitsas inforiba spidomeetri all.

tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#16

Sai siis eile õhtul asjaga tegeletud.
Külm õhk kõrvalistuja pool kliimaradika kaane juurest puhus läbi selle sama otsakaane kuna seal oli varemalt kallal käidud ja kaas oli pooleks.Sealt vahest siis puhus külm õhk salongi.Muid anomaalijaid visuaalsel vaatlusel ei avastanud.Keerates "pliidinuppe" kõik nähtavad hoovad ja klapid liikusid.
Kohapeal tühikäigul paarkümmend minutid tiksudes sai päris korraliku sooja salongi aga õues oli ka +3.
Eks näis ,mis külmemate ilmadega toimub.

lebron23
Postitusi: 45
Liitunud: N Jaan 10, 2008 3:55
Asukoht:
Auto:

#17

Tere,
Mul on täpselt samasugune probleem nagu teema algatajal...Auto salongi puhub vaid kergelt sooja õhku.Mootor läheb ilusti ja üsna kiirelt soojaks aga salongi kuuma ei anna.Reguleerides temp.nuppe pole erilist vahet kas paned +20 või keerad nupu põhja +26 peale. Foorumit sirvides sain teada kuidas kalibreerida kliimat, kuid mingit tulemust see ei andnud ning mingeid koode ka ei kirjutanud. Lihsalt 0 lõi ette korraks ja kõik.
Olen tänulik igasuguse trvikliku info eest. Autoks 2002, 9-5 ,autom. Aero.
lebron23
Postitusi: 45
Liitunud: N Jaan 10, 2008 3:55
Asukoht:
Auto:

#18

ettepanekuid, soovitusi?
lemps14
Postitusi: 259
Liitunud: E Okt 31, 2011 21:08
Asukoht:
Auto:

#19

Aga ongi seal salongis klapid, mida kliimaseade juhib. Vägagi levinud viga, et need klapid seal enam liigu, sest kinnitused katki. Vihjeks võiks olla see teema

Uuri seda teemat, äkki ikkagi on kasu
Kes sõidab?
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#20

Just mõtlesin siin nende külmadega,et elavdaks teemat ja uuriks kuidas ka teistel saabiomanikel SAAB soojaks läheb.Endale tundub,et minu SAAB pole küll põjamaal ja põhjamaa kliima jaoks tehtud.Kerge miinusega õues on kõik ok,ka suvel toimib kliima korralikult, paraku külmemate ilmadega märkimisväärset sooja enam salongi ei saa
.Ausalt öeldes pole ma sellest SAABi kliimasüsteemist päriselt aru saanud ja üldse elab SAAB justkui mingit oma elu-aeg ajalt tekivad anomaaliad ,millele ei oska kuidagi loogilist seletust leida.

lebron23
Postitusi: 45
Liitunud: N Jaan 10, 2008 3:55
Asukoht:
Auto:

#21

Kuna olen tööinimene ja ei ole saanud veel autot parandusse viia, siis avastasin täna tööle sõites, et mootori temp tõuseb ka üle keskmise. Ja kui mootor välja lülitada siis autol jääb mingi ventikas mitmeks minutiks tööle, ehk siis vuriseb peale mootori väljalülitamist
praktikant
Postitusi: 389
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#22

nii on kui temp andur edastab info et mootor liiga kuum
Kui andur ei valeta, siis vast termostaat tõbine.
Kuigi, ükskord läks mootor talvel kuumaks, sest ninaesine oli kinni tuisanud.

Mul Griffinil on nii, et temp osuti on vast paar karva üle horisontaali, kui ventikad hakkavad juba tööle. Mängumaad on seal alla 10 kraadi.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
lemps14
Postitusi: 259
Liitunud: E Okt 31, 2011 21:08
Asukoht:
Auto:

#23

Just mõtlesin siin nende külmadega,et elavdaks teemat ja uuriks kuidas ka teistel saabiomanikel SAAB soojaks läheb.Endale tundub,et minu SAAB pole küll põjamaal ja põhjamaa kliima jaoks tehtud.Kerge miinusega õues on kõik ok,ka suvel toimib kliima korralikult, paraku külmemate ilmadega märkimisväärset sooja enam salongi ei saa
.Ausalt öeldes pole ma sellest SAABi kliimasüsteemist päriselt aru saanud ja üldse elab SAAB justkui mingit oma elu-aeg ajalt tekivad anomaaliad ,millele ei oska kuidagi loogilist seletust leida.


Minu Saab on küll selle kohapealt suurepärases korras. Läheb soojaks, külmaks. Puhub vasakule, paremale, üles, alla , ette, taha.
Väga hea auto talveks ;)
Kes sõidab?
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#24

Kui kliima kalibreerimine vigu ei anna ja jahutusvedeliku tase ka normis on, siis on veel variant, et eelmine omanik(või sa ise?) on üritanud jahutussüsteemi lekkepeatajaga parandada või kallanud jahutussüsteemi korduvalt kraanivett ja tulemuseks on umbes salongiradikas.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#25

Kui kliima kalibreerimine vigu ei anna ja jahutusvedeliku tase ka normis on, siis on veel variant, et eelmine omanik(või sa ise?) on üritanud jahutussüsteemi lekkepeatajaga parandada või kallanud jahutussüsteemi korduvalt kraanivett ja tulemuseks on umbes salongiradikas.

Salongiradikas võib ka muidugi viga olla,seda ei saa välistada kuigi ma ei usu,et eelmine omanik sinna mingit sodi sisse on ajanud,aga asja tasub uurida.
Eile just jälgisin kliimasüsteemi toimetamist.Õues oli külma -7 ja kuigi mootor oli seieri järgi ammu töösoe ,tuli salongi vaid leiget õhku(nupud olid seadistatud +26 peale).Mõtlesin,et nüüd ongi jama,et ei lähegi soojaks aga sõites pikapeale läks asi premaks ja kohati puhus juba päris sooja õhku.Mulje on selline justkui oleks Saabil kiviahi mille kütmine võtab pikalt aega enne kui soojus akumuleerub ja salongi sooja hakkab andma.
Auto režiimis puhus jalgadele päris sooja samas kui esiklaasile vaid leiget.Lükkasin puhuri esiklaasile(süsteem läks manuaali peale) ,hakkas sooja puhuma.Natuke aega puhus ilusti sooja õhku siis äkki hakkas jahedamat puhuma, mõne aja pärast uuesti sooja.Tundus ,et kuigi manuaal režiimis siis toimetas süsteem ikkagi mingi anduri järgi ja üritas temperatuuri reguleerida.Nüüd on küsimus selles,et kuna temperatuuri nupp oli keeratud 26 peal siis sellist temperatuuri autos kindlasti ei olnud ,et võiks kütmise vahepeal ära lõpetada. Samas peab tunnistama,et kuigi +26 salongis kindlasti polnud oli pika sõidu peale siiski päris soe olemine.Lõppkokkuvõtteks võib tõdeda,et pikalt sõites justkui asi töötab aga mitte nii nagu ise tahaks.

Vasta