Käigukasti õli tase ja muud probleemid

Vasta
siitin
Postitusi: 9
Liitunud: P Mär 10, 2013 17:55
Asukoht:
Auto:

#1

Tere härrad!

Auto: Saab 9-5 Aero, 2001.

Mure:
Paistab, et on tekkinud mingid probleemid automaagilise käigukastiga. Algas kõik sellest, et ühel korral tagurdades tundsin, et vedu oleks nagu korraks tagant ära kadunud. Kergelt gaasi vajutades tuli vedu tagasi ja auto liikus. Teine probleemi märk oli see, et aeg-ajalt külma mootoriga foori tagant rahulikult startides laseb kohati pöördeid kahtlaselt kõrgele enne kui käiku vahetab. Seda ei juhtu alati. Kolmas probleemi märk on see, et pidurdamisel (pigem järsemal pidurdamisel) tahab mootor välja surra. Külma mootori puhul on seda ka juhtunud, kui mootor soojaks sõidetud, siis mõnikord puterdab, aga jääb ikka käima.

Kui olin täheldanud neid probleeme, siis mõtlesin kontrollida alustuseks käigukasti õli taset. Mäletasin, et selleks oli terve protseduur ja mitmed eeldused. Vaatasin manualist järgi ja tegin nagu kästud. Sai tehtud ca 45 minutit sõitu, et mootor ja kast soe oleksid, peale seda hoitud sees D ja R käiku ca 20 sekundit kumbagi, siis käiguvalits P peale ja kapotialla. Minu üllatuseks oli õli varras kuiv. Mõtlesin, et kastis pole õli.

Käisin Vikingis, kurtsin muret ja ostsin kaasa 1 L käigukastiõli. Mõtlesin selle täna hommikul sisse kallata, aga - auto on seisnud paar päeva maja ees. Enne käivitamist ja õli kallamist vaatasin uuesti käigukasti õlivarrast ja oh imet. Sellel varda küljel, kus on kirjas COLD MAX ja MIN oli näha, et õli tase oli natukene alla MAX märgi. Seega justkui korras.

Õli juurde ei kallanud ja läksin uuesti siis proovisõidule. Sõitsin seekord ca 25 minutit, vaatasin et kast saaks omajagu käike vahetada, uuesti D, R ca 20 sekundit ja siis P ning kapotialla. Esmasel varada välja võtmisel oli see õline, aga peale varda puhastamist ja uut katset oli varras jälle täiesti puhas. Ma ei saa aru, kas kastis on siis õli piisavalt või mitte ja millest ülalnimetatud anomaaliad?

On kellelgi kogemust taoliste sümptomitega? Mõni hea mõte/nõuanne?

Tänud!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Aut. kasti õlitaset kontrollitakse ainult "TÖÖTAVA MOOTORIGA" ja soovitav, et mootor oleks töösoe.
siitin
Postitusi: 9
Liitunud: P Mär 10, 2013 17:55
Asukoht:
Auto:

#3

Täna hommikul vaatasin korraks enne käivitamist, kuna tahtsin õli juurde valada. Muidu tegin kontrollid töötava sooja mootoriga - aga siis näitas, et varras kuiv.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Kui seisva mootoriga varras kuiv on, pole kastis seda õlikest peaaegu üldse mitte.
siitin
Postitusi: 9
Liitunud: P Mär 10, 2013 17:55
Asukoht:
Auto:

#5

Ei ei. Olukord on just sedapidi, et:
Külma seisva mootoriga on õli vardal olemas. Kui vaadata COLD märgiseid, siis kenasti peaaegu MAX märgini.

Õli on kadunud just peale sõitmist, ehk siis sooja ja töötava mootoriga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Sry. Ei pannud tõesti kõike tähele. Kui varras ei näita, poleks ka soovitav sõita. Kas mingid õlitilgad ka masina alla jävad?
Vasta