Tere!
Sai omale soetatud 9-3 2.2TiD, millel oli viga külge poogitud. Nimelt peale kütusefiltri vahetamist enam ei käivitunud.
Tõmmates läks käima ja imekombel isegi sõitis aga taga oli jube suits ja vastavalt pedaali vajutusele, sinine, must või valge.
Heakene küll, kui sai alustatud lihtsatest asjadest, uus filter, gaasjaotus ja lekked kontrollitud, tulemus paranes auto käivitub, kuid sureb kohe välja. Diagnostika annab koodi P0149 - fuel timing error.
Egas midagi, mitmeid foorumeid läbi kammides, leidsin vea, et pumba ajus lõpetab lepingu väike transistor, mille vahetasin ära. Vahetuse käigus selgus asjaolu, et viga võib olla tõenäoline, kuna üks väike karvake oli vana transistori küljest ka lahti.
Lõpp kokkuvõte sellel kõigel on siiski üks, auto läheb peale ööpäevast seismist partsust korraks käima ja sureb kohe välja, viga jääb P0149.
Seega on mul küsimus, kas keegi on kokkupuutunud, selle eksklusiivse veakoodiga P0149 ja ehk oskab mõni pädevam inimene juhatada mind lahenduseni, millega jääks ka see mootor käima või vähemalt välistada vead, mis on omavahel loogiliselt seoses?
Igaksjuhuks täpsustan ka sõiduki andmeid: Saab 9-3 2004 aasta 2.2TiD 92 kw (VP44 PSG16).
Igasugused väljamaa õpetused tulevad ka kasuks, mis on inglise või saksa keeles.
Saab 9-3 2.2TiD ei käivitu
-
- Postitusi: 389
- Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
- Asukoht: Ida-Tallinn
- Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas
foorumites kirjutatakse veel, et viga võib olla ka hüdrauliline või mehhaaniline.
Rikke tekkimine pärast filtri vahetust viitab just viimastele.
Ehk siis
- pump ei saa kütust kätte. Töötamise ajal peaks tagasivool olema ühtlane ja ilma õhumullideta.
- süütenurga kolb on pumba sees kinni jäänud. Võib proovida koputada töötamise ajal, vahel on abi olnud mitmesuguste ollustega läbi pesemisest.
Tasuks hoolega üle lugeda kõik veakoodid.
Rikke tekkimine pärast filtri vahetust viitab just viimastele.
Ehk siis
- pump ei saa kütust kätte. Töötamise ajal peaks tagasivool olema ühtlane ja ilma õhumullideta.
- süütenurga kolb on pumba sees kinni jäänud. Võib proovida koputada töötamise ajal, vahel on abi olnud mitmesuguste ollustega läbi pesemisest.
Tasuks hoolega üle lugeda kõik veakoodid.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kütuse kätte saamisega ei tohiks probleeme olla, kütus püsib kenasti üleval ja õhku torustikus pole.
Süüte nurga kolbi liigutab solenoid klapp, kas sellega ei või probleeme olla ?
Kummast oleks targem alustada, kas keemiaga pumpa pesema, koputada või kuidagi seda solenoidi kontrollida ? Mis keemiaga pumpa "puhastada" ?
Igasugune info on ikka ja jälle tere tulnud.
Äkki oskab keegi öelda, kas on mingi diagnost, millega saab otse pumba tegevust jälgida? Kuidas Boschi KTS saabi 2.2 TiD sööb ?
Süüte nurga kolbi liigutab solenoid klapp, kas sellega ei või probleeme olla ?
Kummast oleks targem alustada, kas keemiaga pumpa pesema, koputada või kuidagi seda solenoidi kontrollida ? Mis keemiaga pumpa "puhastada" ?
Igasugune info on ikka ja jälle tere tulnud.
Äkki oskab keegi öelda, kas on mingi diagnost, millega saab otse pumba tegevust jälgida? Kuidas Boschi KTS saabi 2.2 TiD sööb ?
-
- Postitusi: 2
- Liitunud: E Apr 14, 2014 9:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-3 1,9tid 88kW combi
mu Saabil on natuke teistsugune mootor (1.9 TiD), kuid (hiljuti esinenud) vea kirjeldus üsna sarnane - peale natuke aega seismist läheb hetkeks käima kuid sureb kohe välja. Ei tasuks välistada ka teisi võimalusi peale pumba. Mu masinal näiteks avastati peale pikka uurimist lõpuks ikkagi EGR klapi viga. Klapp kiilus kinni pooleldi lahti asendisse ja sellest piisas mootori töö katkestamiseks. Uue EGR-i paigaldamine kõrvaldas antud probleemi.
Käsin mitmes kohas enne kui veale jälile saadi. Lõpuks Jassi Autotuba tüübid said pika katsetamise peale veale jälile. Olen kuulnud, et ka mõned teised Saabi diisli omanikud on sealt abi saanud. Nii et kui viga ikka ei leia, siis tasub Jassi Autotuba külastada.
Käsin mitmes kohas enne kui veale jälile saadi. Lõpuks Jassi Autotuba tüübid said pika katsetamise peale veale jälile. Olen kuulnud, et ka mõned teised Saabi diisli omanikud on sealt abi saanud. Nii et kui viga ikka ei leia, siis tasub Jassi Autotuba külastada.
Suur tänu Teile, kes viitsisid oma arvamusega mind valgustada.
Vea leidsin üles, pumbas sees oli väike diftikene ära murdunud, millega kõveraks läinud vöö, mille pealt loetakse pumba asendit ja pöörlemis kiirust kogu selle jamaga sai kannatada ka andur ise, mis sai ka vahetatud.
Lühidalt vea leiad kõige viimasemast kohast, kust otsid
Vea leidsin üles, pumbas sees oli väike diftikene ära murdunud, millega kõveraks läinud vöö, mille pealt loetakse pumba asendit ja pöörlemis kiirust kogu selle jamaga sai kannatada ka andur ise, mis sai ka vahetatud.
Lühidalt vea leiad kõige viimasemast kohast, kust otsid
