Odav õli---- mootor kotti

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

OHHH. Ahastus tuleb tänapäevases maailmas peale. Enam ei tea, mis on hea, mis halb.
Laupäeval Riias jooksis mu ühe saab 96 mootor kokku. Mootor millega olen sõitnud mullu kevadest saadik ja nii pikki otsi kui ka ringrada, mingi 4000...5000 km kindlasti. ja nüüd ta lõppes tasakaalustusvõlli 1-se saale kokkujooksmisega.
Kõik sai selgeks kui täna mootori avasin.
ja viga ei saa olla muus kui sitas õlituses ja seega sitas õli määrimisvõimes. Kasutasin odavat Castroli poolsünt õli 10W -40.
ja õli oli mootoris olnud ca 1400 km.
Muidugi ma panen mootori uuesti kokku ja sõidan edasi aga mis õliga??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 515
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#2

Kurb kuulda. Täpselt soovitada ei oska, aga ära sa mingil juhul kasuta "tavalist" mootoriõli.
SAAB on tegusõna!
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#3

huvitav mida see "halb" õli seal mootori tegi, et saale kinni jooksis? Arvad tõesti, et 4000 km-ga kaob õlil igasugune määrimisomadus? Sellist asja ootaks mingi vana NL aegse poolfabrikaat naftaõlist aga mitte tänapäevasest õlist.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

huvitav mida see "halb" õli seal mootori tegi, et saale kinni jooksis? Arvad tõesti, et 4000 km-ga kaob õlil igasugune määrimisomadus? Sellist asja ootaks mingi vana NL aegse poolfabrikaat naftaõlist aga mitte tänapäevasest õlist.

just, need vanad mootorid on millega iganes sõitnud ja ma arvan, et oleks edasi ka sõitnud kui poleka jama õli saanud.

sissetöötand värk ju. ja õlisurvet jätkus ka siis kui saale vahelt väljas oli. muidugi mitte tyhikäigul vaiod ca 2000 pöördel.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1053
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#5

Äkki sattusid piraatõli otsa? Aasias tehakse fake mootoriõlisid ja Philips xenon pirne.
Nt. see uudis räägib piraatõli tehasest Mailaisias, kus toodeti ka "Castrolit" http://www.nst.com.my/latest/fake-engin ... d-1.184587
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
alartob
Postitusi: 96
Liitunud: R Dets 12, 2008 20:01
Asukoht:
Auto:

#6

Igapäevaseks normaal sõiduks soovitan sellist asja http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf kui aga pöörded kipuvad rohkem laes käima siis seda http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf Muidugi ütlen siinkohal et see on lihtsalt minu valik kuna kasutan ise neid mõlemaid õlisid.Ei pea kasutama sama tootjat jne.Kõik oleneb sellest mida autoga teed ja vastavalt sellele käib ka õli.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

Ma kasutasin Liqui Moly 10w-40 ja ühel käivitamisel oli tiks sees ja 1 km pärast alt ots lahkus. Aga ma ei tea mida siin süüdistada. Ilmselt võis mootor ise juba nii läbi olla. Peab ikka ülitihe mootor olema, et neid vedelaid õlisi kasutada saaks (mis on ka õige tegelikult).
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#8

No kui Castroli õliga mootor vaid 1400 km vastu peab ja kokkujooksmine tõepoolest õli kehvast kvaliteedist tingitud on,siis saab ju kahjunõude tootjale esitada,pole küsimustki.
Seda on tegelikult väga raske uskuda,et tõelise Castrol õliga mootor 1400km(!!!) läbimise järel otsad annab-põhjuseks on ikka pigem mootori eripära või tõesti liba Castrol toode.
Huvitav mida Castroli edasimüüjad selle jutu peale kostavad ?(http://balticoil.eu/kontakt/)

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

helistasin. ja lubasid kohapeale tulla ja vaadata ja omi protseduurireegleid jälgida kuni analüüsideni välja )

väga hea suhtumine oli.

Igaljuhul ootan huviga, mis saab.;) ja täiesti eelarvamusteta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#10

Olen ise ka sattunudvõltsitud Castrol õli peale, see oli küll üle 10a. tagasi. Autoks oli 2.0 vabahingav tonnine. Peale õli vahetust ~100km hakkasid tõukurid häält tegema, mida varem ei olnud. Kanister oli alles piilusin sisse, ja all oli mingi must sade jäänud põhja ja ülevals suht norm läbipaistev. Mis solk see oli ei tea. Õnneks peale kiiret õlivahetust mootoriga ei juhtunud midagi.

Castroli peale tollest juhtumid ei osta kunagi! Ja teistele ei soovitaks, kui ei tea päritolu!
Liqui Moly kasutasin pikkalt ja rahul. Ühel vabahingaval tonnisel läks mootor emexisse, aga seal oli aeg. Aerol kasutasin http://www.ladu24.ee/et/kemikaalid/7060 ... 0,1/908822

Ivomets: Kanister kust õli valasid on alles? Vaata seda.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1053
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#11

Näed, siin lausa mingisugune juhend kuidas võltsingul ja originaalil vahet teha http://forum.autoworld.com.my/index.php?showtopic=65034
Aga tundub vist tõesti edaspidi pigem osta mitte päris tippbrändi õli vaid mõni keskmise hinnaklassi alternatiiv, mida keegi ei vaevu võltsima.

Õlikanalid olid Su auto mootirs muidu ikka piisavalt puhtad et välistada nende süü?
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

Näed, siin lausa mingisugune juhend kuidas võltsingul ja originaalil vahet teha http://forum.autoworld.com.my/index.php?showtopic=65034
Aga tundub vist tõesti edaspidi pigem osta mitte päris tippbrändi õli vaid mõni keskmise hinnaklassi alternatiiv, mida keegi ei vaevu võltsima.

Õlikanalid olid Su auto mootirs muidu ikka piisavalt puhtad et välistada nende süü?

Muidugi, mootor 2 sügist tagasi avatud oli. nüüd juba uuesti uute asjadega koos. elame edasi!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ivar80
Postitusi: 2
Liitunud: T Nov 05, 2013 18:46
Asukoht:
Auto:

#13

Kui saladus pole, siis kust ostsid selle probleemse õli?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

Kui saladus pole, siis kust ostsid selle probleemse õli?

Pärnu balti autoosad kauplusest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#15

kas ei või olla, et see saale lihtsalt oli nii palju kulunud ja nüüd andis lõplikult saba. ausõna seda õli juttu ei usu ma elu sees. sama teema on ju 9-5 vända saaledega. ühel hetkel seal 200000 km juures on saale pealmine kiht nii õhukeseks/olematuks kulunud et punane metall juba paistab ning siis ühel suvalisel hetkel hakkab kooruma ja kokku ta jooksebki. õli selles süüdistada on ju naeruväärne.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

kas ei või olla, et see saale lihtsalt oli nii palju kulunud ja nüüd andis lõplikult saba. ausõna seda õli juttu ei usu ma elu sees. sama teema on ju 9-5 vända saaledega. ühel hetkel seal 200000 km juures on saale pealmine kiht nii õhukeseks/olematuks kulunud et punane metall juba paistab ning siis ühel suvalisel hetkel hakkab kooruma ja kokku ta jooksebki. õli selles süüdistada on ju naeruväärne.

vaata, kui oleks saale kulunud rohkem olnud, siis ei oleks seda veel juhtunud. asi oligi selles, et vahe saale ja võlli vahel oli liiga väike, et läksid palavaks ja sitt õlitus ja võll jäi saalesse kinni.

9-5 asjad on kaasaegsed asjad ja kaasaegetest materjalidest ja -tööstusest ja seal võll ja saaled 200000 km juures pea aegu kulumata näevad välja. sama värk, et ist on liiga tihe....
ehk 9-5 võll ja saaled peaks küll kestma 500000...700000 km. ilma rem. vajamata, kui korralik õlitus olnud.

ega ma castroli vastu kohtusse lähe, lihtsalt lahe arutada, et miks nii läks sissesõitnud mootoriga. mitte vana ja väga lõpuni sõidetud mootoriga. ütlen, et ist jäi 0,05 mm piiresse, ehk 0,02 on min, millega asjad kokku käivad. seega paras uus mootor alumise poole pealt. välli ning kepsu ja vändasaalede mõõtmistulemusena
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#17

kas ei või olla, et see saale lihtsalt oli nii palju kulunud ja nüüd andis lõplikult saba. ausõna seda õli juttu ei usu ma elu sees. sama teema on ju 9-5 vända saaledega. ühel hetkel seal 200000 km juures on saale pealmine kiht nii õhukeseks/olematuks kulunud et punane metall juba paistab ning siis ühel suvalisel hetkel hakkab kooruma ja kokku ta jooksebki. õli selles süüdistada on ju naeruväärne.

Minu mootoril (B235E) polnud 210 000km peal saalede peal ühtegi kriipsu, rääkimata kulumisest. Tulevad need saaled ju kõik ühe liini pealt, seega neid süüdistada pole ka nagu mõtet:P
Kasutaja avatar
Riho1231
Postitusi: 168
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9³ 2003
BMW x5 E70

#18

s..t/odav õli võib küll nii teha. Minagi kasutasin mingit odavat ja minu jaoks tundmatut õli (5W40 ~18€/4L) ei vaevunud isegi marki meelde jätma (mingi XL... või midagi sellist oli). Seda ostes mõtlesin, et mida hullu se odav õli ikka nii väga teha saab. Aga tulemust sai näha juba enne 4000km läbimist :). Ei pidanud ültse kaua ootama. :D
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#19


9-5 asjad on kaasaegsed asjad ja kaasaegetest materjalidest ja -tööstusest ja seal võll ja saaled 200000 km juures pea aegu kulumata näevad välja. sama värk, et ist on liiga tihe....
ehk 9-5 võll ja saaled peaks küll kestma 500000...700000 km. ilma rem. vajamata, kui korralik õlitus olnud.
Vanema tonnise turbokas kannatas jah 500k km, hea õliga ja eelenevate vahetustega(e. mitte tehase 30k km) võib olla 700k km väga krgejalalisel :)
Uuema tonnise 94- turbokat juba ei kesta nii palju :facts:
Ja paljuid 9-5 bensukaid tean kus veidi üle 200k km saalteringid tehtud(ei keritud!) hooldus intervalid nagu tehas ettemääras 30k km õlivahetus.
Mida uuem SAABi bensu mootor seda lühem on tema eluiga tundub. Just sellepärast ise valisin nüüd, peale 9k Aero-t, disla millel ka omad "rõõmud" :)
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#20

ega ma castroli vastu kohtusse lähe, lihtsalt lahe arutada, et miks nii läks sissesõitnud mootoriga. mitte vana ja väga lõpuni sõidetud mootoriga. ütlen, et ist jäi 0,05 mm piiresse, ehk 0,02 on min, millega asjad kokku käivad. seega paras uus mootor alumise poole pealt. välli ning kepsu ja vändasaalede mõõtmistulemusena

sinisel rallikal lendas saale ? See on sihtotstarbelises kasutus sul - saab pööret rohkem ja võimsust ka tõstetud ju. (kulumine kiirem)
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#21

ega ma castroli vastu kohtusse lähe, lihtsalt lahe arutada, et miks nii läks sissesõitnud mootoriga. mitte vana ja väga lõpuni sõidetud mootoriga. ütlen, et ist jäi 0,05 mm piiresse, ehk 0,02 on min, millega asjad kokku käivad. seega paras uus mootor alumise poole pealt. välli ning kepsu ja vändasaalede mõõtmistulemusena

sinisel rallikal lendas saale ? See on sihtotstarbelises kasutus sul - saab pööret rohkem ja võimsust ka tõstetud ju. (kulumine kiirem)

1.4k km tallatud :)
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

ega ma castroli vastu kohtusse lähe, lihtsalt lahe arutada, et miks nii läks sissesõitnud mootoriga. mitte vana ja väga lõpuni sõidetud mootoriga. ütlen, et ist jäi 0,05 mm piiresse, ehk 0,02 on min, millega asjad kokku käivad. seega paras uus mootor alumise poole pealt. välli ning kepsu ja vändasaalede mõõtmistulemusena

sinisel rallikal lendas saale ? See on sihtotstarbelises kasutus sul - saab pööret rohkem ja võimsust ka tõstetud ju. (kulumine kiirem)

Sinisel rallikal ma mingite säästuõlidega ei katseta. :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pistyk
Postitusi: 432
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#23

korraliku firma õli ost on siis nagu loterii,kas saad norm asja või saasta ,mis su auto mootori kokku jooksutab?Kuradi jama ikka
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#24

Võib-olla poleks üldse pidanud poolsünti kasutama, vaid hoopis tavalist mineraali :eureka:
Kusagilt on nagu meelde jäänud, et kui tehas on ette näinud mineraali siis ei pea sinna poolsünti sisse valama, sest selle mootori välja-töötamise ajal poolsünte ju veel kasutatud, vähemasti mitte nii laialt nagu tänasel päeval.

Teiseks. See ei ole sul esimene 96, meenuta, mida varasematel kasutanud oled ja kuidas kestnud on, kaasa-arvatud rallipillidel.

Kolmandaks. Meil kellelgi pole kahe käe peal kokku nii palju sõrmi, kui sinul erinevaid projektikaid on olnud. Seega, tuginedes sinu aastate pikkusele kogemusele putitamise vallas, võiks ehk hoopis sinu enda käest küsida, mida sisse valada võiks ja mida vastupidi ei soovitaks.

Kui sa nüüd siia vastuseks kirjutad, et hea tootja kvaliteetne mineraal (5w30, kui sellist poest saada on !?) on kehvem, kui madala hinnaklassiga poolsünt siis äkki põhjendad ära ka miks ?

On olemas asjad ja on olemas lollikindlad asjad. Usutavasti on vana mootor lollikindel asi, vala sinna tavaline lollikindel õli (mis muidugi ei tähenda, et mineraalidega poleks mootorid kokku jooksnud).
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

Castrolist helistati ;)
Ikka iga päev saab nailjaaa!!
" mina olen kõva mees!, ainuke magister Eestis, mootori õlide peal" mees helistas ja hakkas rääkima , et kas ma tankides kütuse sertifikaati kpsisin ja proovi tulemusi vaatasin jne....
ja kas mootori tootja andmed nendega sobiksid ja ühesõnaga süüdistas kütust!!!!

ee teeb kohe tuju heaks! ja veel:

ja et ma rikkusin protseduuri reegleid, et avasin mootori ja vaatasin, et mis seal see viga on ennem kui nende esindajaga ühedust võtsin...

Lahe! Mulle meeldib see mäng. aga Castrolist tänu sellele "mina olen kõva mees!" ma loobun.

Muidu on mootor taas koos ja peal ja nurrub kenasti. vja sissesõite tegema hakata.

Ja võib olla tõesti kasutada keskmise tootja keskmist õli.... nagu siiani harilikult.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta