Steering wheel lock mailfunction

Vasta
Tony9.5
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 08, 2007 0:15
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

Antud teade "Steering wheel lock mailfunction" ja "palun jääge esimesel võimalusel seisma" teade ootas mind täna autosse istudes.
Autoks 9-3, 2007, 110 TiD, automaat
Võti ei keeranud ja ei aidanud ka varuvõtme kasutamine.

Tundub, et peab puksiiriga ära viima. Või tasuks proovida akuklemmide lahtivõtmist? Kas see on kedagi aidanud? Või on see enesepettus ja sama viga tuleb kohe uuesti?

Kas sellisel juhul on vaja kogu süütekomplekt ära vahetada või piisab ka mõnest konkreetsest detailist?

Olen ise suht võhik teemas ja mõtlesin enne küsida kui teeninduste poole pöördun. "Vahetame kogu süsteemi välja" pakkumise saab ehk mitmelt poolt, aga loodaks odavamalt saada.

Igasugu mõtted ja rahalised (kahju suuruse) prognoosid oodatud.
Tänud ette!
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

Sind ootab eest süüteluku vahetus. Hind kuskil 100eur eBay-s. Kui võtme sisse paned kas siis roolilukk tuleb maha? Kui võtmega pisut "jebida" kas siis ka ei keera?
Kui vana masina aku on? Kuskilt on meelde jäänud, et vana aku võib ka seda anomaaliat tekitada.
Tony9.5
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 08, 2007 0:15
Asukoht:
Auto:

#3

Sind ootab eest süüteluku vahetus. Kui võtme sisse paned kas siis roolilukk tuleb maha? Kui võtmega pisut "jebida" kas siis ka ei keera?
Kui vana masina aku on? Kuskilt on meelde jäänud, et vana aku võib ka seda anomaaliat tekitada.

Tänud reageerimast!
Võtit ei anna kuidagi keerata, sama veateade pidevalt ees. Käik on parkimise peal ja maha ka ei tule.
Roolilukk maha ei tule kui võti pessa panna (tüüpilist "klõpsu" ei kostu), samas ei ole üldse kindel, et see pealgi on. Keerata laseb rooli, kuigi mis seal kohapeal jõuga seda ikka väänata.

Aku iseenesest on uus, aga sai talvel korra (peale unustatud tulede tõttu) täiesti tühjaks lastud. Otseselt ei laadinud, aga sain pikemaid sõite tehtud ja laadis ennast ise. Seda ei tea tõesti, kui palju seal võimsust sees alles on.
Aga vist nagu aru olen saanud, siis ei on see pigem jääv nähtus kuni süüteluku vahetuseni? Ehk siis, ei aita pikas plaanis ka trikitamised?
Mis see maksma võib minna, on kellelgi kogemust?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#4

Täiustasin vahepeal ka enda esimest postitust. eBays uus 100eur+ saatmine. Kindla vastuse saad kui diagnostika tehtud.
Vahetada võid ka ise.

Paar teemat:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=204339
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ion-switch
Tony9.5
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 08, 2007 0:15
Asukoht:
Auto:

#5

Tänud veelkord!
Piltidelt tundub see vahetus tõesti lihtne ja loogiline. Samas esmalt uurin ikkagi mõnest teenindusest, kuna ma hea meelega ei ootaks nii kaua kui see süütelukk eBayst kohale jõuab. Lisaks mainitud diagnostika ka võiks enne ära teha.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#6

Võtit ei anna kuidagi keerata, sama veateade pidevalt ees. Käik on parkimise peal ja maha ka ei tule.
Roolilukk maha ei tule kui võti pessa panna (tüüpilist "klõpsu" ei kostu), samas ei ole üldse kindel, et see pealgi on. Keerata laseb rooli...

Kas 9-3 NG-l on roolilukk (selles mõttes nagu see on teistel markidel)?

MY2007. autode teemad on tegelikult teises alafoorumis - "9-3 SS ja SC".
Liigutatud õigesse alafoorumisse.
Cyber
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#7

Kui mul kunagi 9-3SS oli siis sama probleem tuli esile aga mul põhjustas 3 osapoole signa seda ja viga lahenes alati sellega kui akku tagant ära (PS VÕTI EI TOHI OLLA SÜTELUKUS kui akku tagant ära võtad) õnneks seda juhtus ehk aasta 2 korda siis ei näinud süüt vahetada süüteluku.
Tony9.5
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 08, 2007 0:15
Asukoht:
Auto:

#8

Võtit ei anna kuidagi keerata, sama veateade pidevalt ees. Käik on parkimise peal ja maha ka ei tule.
Roolilukk maha ei tule kui võti pessa panna (tüüpilist "klõpsu" ei kostu), samas ei ole üldse kindel, et see pealgi on. Keerata laseb rooli...

Kas 9-3 NG-l on roolilukk (selles mõttes nagu see on teistel markidel)?

MY2007. autode teemad on tegelikult teises alafoorumis - "9-3 SS ja SC".
Liigutatud õigesse alafoorumisse.
Cyber

Ma detaile ei tea küll, pigem uurin ise siin. :)
"Klõps" rooli juures, mis alati võtme sisse panemisel ja ära võtmisel käis, enam ei käi. Nüüd vaid veateade ja muud ei midagi.

Mõtlesin just, et teise foorumisse sobis, kuna selle auto juures on GM ikka kõvasti teinud. Aga ju siis kõige uuemasse foorumisse, nagu näha :)
Masin ise 2007 (vana kere ja tuled, kuid kõige uuem salong/sisu).
Tony9.5
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 08, 2007 0:15
Asukoht:
Auto:

#9

Kui mul kunagi 9-3SS oli siis sama probleem tuli esile aga mul põhjustas 3 osapoole signa seda ja viga lahenes alati sellega kui akku tagant ära (PS VÕTI EI TOHI OLLA SÜTELUKUS kui akku tagant ära võtad) õnneks seda juhtus ehk aasta 2 korda siis ei näinud süüt vahetada süüteluku.

Jah, eks diagnostika peab näitama.
Praegu on juba tekkinud mitu võimalikku probleemi allikat. Lausa 7 varianti (erinevatelt osapooltelt kuuldud).

1. Roolilukk
2. Süütelukk
3. Mingisugune chip rooli sees (väidetavalt kõige kallim variant, ca 400 eurot).
3. Viga ühendustes (juhtmed jms)
4. Lihtsalt ühekordne häire (mida "ravib" aku mahavõtmine. Samas endale see siiski kindlustunnet ei anna ja ju peab midagi ikkagi vahetama).
5. Nüüd seesama autoalarmiga kokkusobivus.
6. Mõni probleem immobilaiseriga?
7. Kaitse on läbi põlenud?

Viimase paari kohta eriti, aga eks ka teiste variantide kohta on kommentaarid oodatud. :)

Täna proovides võtmega (ja varuvõtmega) käivitada, siis märkasin jätkuvalt sama viga.
Autoabi sai ära tellitud (õnneks katab selle kulu autokasko), aga proovime enne aku lahti ühendada, näis kas sõidab "peale kiirparandust" siis ise või mitte. Samas diagnostikat tahaks teeninduses ikkagi lasta teha, et pisut kindlam oleks.

Nagu veel kuulnud olen, siis süütelukk pidi üldse nõrk koht olema tolle aja Saabidel, seega mõnes mõttes isegi loodaks, et selles asi :), vahetaks välja ja ehk ei märkaks sama probleemi enam tulevikus.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#10

Ei lähe küll päris teemase aga kuna siin inimesed on hädas roolilukuga siis hakkasin mõtlema,et huvitaval kombel minu 2008 aasta 9-5 'el polegi roolilukku,vähemalt pole selline asi endast kordagi 2 aasta jooksul märku andnud !
Oskab keegi kommenteerida,kas roolilukku polegi või on tegu mingi anomaaliaga ?

Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#11

Ei lähe küll päris teemase aga kuna siin inimesed on hädas roolilukuga siis hakkasin mõtlema,et huvitaval kombel minu 2008 aasta 9-5 'el polegi roolilukku,vähemalt pole selline asi endast kordagi 2 aasta jooksul märku andnud !
Oskab keegi kommenteerida,kas roolilukku polegi või on tegu mingi anomaaliaga ?

Sul on käigukangi lukk. Manuaali puhul ei saa isegi võtit kätte kui tagurpidi käik sees pole.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#12

Ei lähe küll päris teemase aga kuna siin inimesed on hädas roolilukuga siis hakkasin mõtlema,et huvitaval kombel minu 2008 aasta 9-5 'el polegi roolilukku,vähemalt pole selline asi endast kordagi 2 aasta jooksul märku andnud !
Oskab keegi kommenteerida,kas roolilukku polegi või on tegu mingi anomaaliaga ?

Sul on käigukangi lukk. Manuaali puhul ei saa isegi võtit kätte kui tagurpidi käik sees pole.

Aga mul on automaat.

Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Ka automaadil on kangilukk.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#14

Käik on parkimise peal ja maha ka ei tule.
Roolilukk maha ei tule kui võti pessa panna (tüüpilist "klõpsu" ei kostu), samas ei ole üldse kindel, et see pealgi on. Keerata laseb rooli...
Kas 9-3 NG-l on roolilukk (selles mõttes nagu see on teistel markidel)?
Ma detaile ei tea küll, pigem uurin ise siin. :)
Saabidel üldreeglina on rooliluku asemel käigukangi lukk. S.t. et rool on pidevalt vaba (niipalju kui roolivõimendi lubab).
[
Masin ise 2007 (vana kere ja tuled, kuid kõige uuem salong/sisu).
Siin on autod alates MY 2003. Ehk siis 9-3 NG (newGen) - SS nagu Sport Sedan ja SC nagu Sport Combi. Mina, 9-3 OG omanikuna, siin ka rohkem küsin kui miskit väidan.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#15

9-3 SS/SC on roolilukuga, kastilukku enam selliselt pole nagu eelmistel mudelitel.
2007 9-3 on ikkagi "uue kerega" lihtsalt facelift eelne mudel. Tony9.5 puhul isegi üleminukeku eksemplariga, et pre facelift väljast ja facelift seest.
Algse probleemi lahendab diagnostika. Samas seda akuklemmi trikki võid katsetada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Võti kindlasti lukust eemale ja soovitavalt vähemalt 15min. klemm maha. Harva on sellest kasu.
Tech`ga saab tavaliselt lukud vägisi avada ja remondikohta sõita,
Tony9.5
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 08, 2007 0:15
Asukoht:
Auto:

#17

9-3 SS/SC on roolilukuga, kastilukku enam selliselt pole nagu eelmistel mudelitel.
2007 9-3 on ikkagi "uue kerega" lihtsalt facelift eelne mudel. Tony9.5 puhul isegi üleminukeku eksemplariga, et pre facelift väljast ja facelift seest.
Algse probleemi lahendab diagnostika. Samas seda akuklemmi trikki võid katsetada.
Jah, tegemist täpselt sellise mudeliga nagu kirjeldatud. Väljast enne facelifti ja seest facelift tehtud. 2007 juuli mudel kui õigesti mäletan.

Aga võtan teema kokku ka. Jäi siin pühadega unarusse siia vastata.
Akult klemmide mahavõtmine aitas. Ei pidanudki pikalt ootama. Mõned minutid ja siis katsetades toimis kõik.
Kuna olin eelnevalt kohale tellinud ka autoabi puksiiri (mul kindlustusega automaatselt sees, seega ei pidanud muretsema kulu pärast - tallinna piires see samas üüratu poleks niigi olnud, erinevad pakkumised ca 25-40 euro vahel), siis lasin siiski teenindusse vedada. Ei tahtnud ka riskida, et hiljem kuidagi sõidu pealt lukku läheb vms.

Diagnostika näitas, et tegemist on süütelukuga. Ehk siis tundub, et võib klassifitseerida "tavapärase juhtumi" alla neil mudelitel.

Siin eelnevalt soovitati ka netist tellida ja ise vahetada, siis kiire hinnavõrdlus näitas, et suurt võitu just ei tule. eBayst oli vist ca 100 nagu aru sain + saatmine. Ühes teeninduses siin 125 ja teises 150. Seega koos saatmisega võib isegi üsna võrdseks kujuneda. Kuna ma ise ka täiesti kindlalt end selles juppide maailmas ei tunne, siis kindlam oli kohalikust kohast saada diagnostika ja siis ka vajalik jupp.

NB! :wise: Kusjuures soovitav alati mitmest küsida (enda üllatuseks oli mõni jupp tavapärasest kallimal esindusel odavam kui teisel).

Näiteks sain soodsamast esindusest pakkumise:
Kui süütelukk, siis 125, kui roolilukk, siis 250. "Kallimal" teenindusel olid mõlemad jupid 150.
Kuna määravaks sai ka aeg - ühes sai mõne päevaga, odavamas esinduses "see nädal ei, millalgi järgmisel", siis sai seekord eelistatud kallimat esindust. Töö kiire ja korralik. Mulle sobis hästi nii juppide hind kui töö raha.

Aga tänud kõigile, sain tänu pildimaterjalile ja nõuaannetele kindlasti märksa targemaks. Kunagine "kas sa endal süütelukku pole vahetanud juba? Saabidel on olnud sellega jama?" küsimus jõudis lõpuks kohale. Nüüd siis see asi ka tehtud.

Võib teema sulgeda.
Kasutaja avatar
Loom
Postitusi: 87
Liitunud: L Mai 17, 2008 22:54
Asukoht:
Auto:

#18

Endal hakkas nädal tagasi samuti sama veateadet viskama kuni mingi päev enam ei käivutunud üldse.
Sain vist veel õigel ajal jaole või lükkasin edasi lihtsalt vältimatud, igatahes aitas http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=219388 selle õpetuse järgi puhastamine.
Veereme lahedalt! www.vabajooks.ee
Vasta