BPC klapp vol.2

Teemad elektroonikast...
Vasta
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#1

Otsustasin asja maha võtta ja uurida, mis kassil kõhus.
Palju on sellest juttu olnud, aga põhjalikku tööpõhimõtet ja pilte 'molekulidest' mitte ;)
Selline näeb siis välja ja asub ta kapoti all, ees radiaatori küljes.

Pilt

Kõigepealt puhusin kordamööda C - W - R torudesse (vastavalt siis ülevalt alla) ja õhk tuli kõigist.
See on muuseas täiesti normaalne, nagu hiljem selgub...
Nüüd probleem, kuidas 'asja' lahti saada nii, et vähemalt mingi kaubanduslik välimus säiliks.
Egas midagi, hirmutasin teda noaga, koksisin haamriga ja tekkinud pilusse suskasin kruvikeeraja.
Kuna korpus koosneb kahest poolest, siis ta lõpuks lahti tuligi :cool:

Pilt

Nagu näha on kaks poolt mingi valge (ja väga kõva) liimiga ühendatud.
Et tinutada saaks, tuli seda möginat veidi ära kraapida

Pilt

Elektromagnetite mähiste otsad lahti (eelneval märkisin need ära, sest pluss-miinus
polaarsus neil väga tähtis!)

Pilt

Nagu pildilt näha, hakkas elektromagnetite vahelt kohe mingi lamell välja turritama.
Tõmbasin ta ettevaatlikult välja, märkisin üles mis pidi ja kust poolt väljus.

Pilt

Piilusin kahe magneti vahele ja sealt paistis ka teine lamell...natuke erineva kujuga. Seegi välja.
Nüüd oli vaja kaks magnetit üksteisest eraldada ja pärast pisikest kangutamist...voilaa!

Pilt

Ja nüüd siis kogu 'molekulide' kamp pildi peal:

Pilt

Üleval paremal on veel üks pisike kummiseib, mis eraldas (tihendas) magneteid ja korpuse põhja.

Mähiste takistused olid 2 x 2,6 oomi. Nii peabki.

Mind jäi aga painama mõte, et seal ei tohiks olla kaks erineva kujuga lamelli, vaid ainult üks ja ringikujuline.
Miks? Nimelt need lamellid logisevad seal täiesti vabalt, satuvad teineteise peale jne. Mingist 'klapi' funktsioonist pole siis ju haisugi!
Pingestamata, ehk siis autolt mahavõetuna tolknevad lamelli(id) niisama ja õhk pääsebki vabalt liikuma, nagu alguses mainisin.
Nagu pinge tuleb, hüppab lamell (e. magnetiseeritud metallplaat) kas ülemise või alumise el.magneti külge.
Mõlemile elektromagnetile antakse vajadusel PWM impulsid. Ühesõnaga pinge "on ja ei ole" u. 70 korda sekundis. Kord sulgub ülemine el.magneti auk, siis jälle alumine.
Kuna lamellid on nõrgalt magnetiseeritud, siis ronivad nad hõlpsasti üksteise otsa, mis tähendab, et ühtki auku klapp tegelikult ei sulge ja sellest järaldangi, et ringikujuline lamell on lihtsalt kaheks murdunud!
Kui nüüd poliitiliselt korrektne olla, siis klapp on lihtsalt p....s :cool:

edit: lamelle lähemalt uurides on on selged murdumisjäljed!

Paluks kommentaare! :)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

Ma igaks juhuks panen Qdwini sarnase teema lingi:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1716
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Tänud Suur! Olen lugenud ja qdwin-ga asja arutasime, aga kõik taandus ainult sellele, et klapp "võib olla nässus"...nüüd ilmselt ka mingi variant klapist elulooma saada vahetades metallplaat ja lihvides el.magnetite pindu. On soovitatud isegi CRC-d (õli) sisse lasta, aga nagu näha on see (vähemalt minu klapil) täiesti mõttetu..

Uue jupi hinda arvestades oleks parandus üsna omal kohal... :).
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

Originaal BPC on nässus mis nässus. Aga kas mingi signaal ikka jõuab klapini või mitte? Et kas on lpt või fpt? Arvestades et membraan on purustatud (mitte just kõige tavapärasem lagunemine) peab midagi teda ikkagi juhtima.
Ok! Nüüd hakkame tuunima :D
Kaugel Sul on kuulklapi elektroonse juhtimise ehitus??? Pääseks ehk uue BPC ostmisest, pool ju olemas juba.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

Kas signaal jõuab, mõõdan päeval.

Elektromagnetid lihvisin, nende vahele aretasin 1 eurosendist uue tüki. Tegelikult suht McGyveri 'värk', aga sent jummala õigete mõõtmetega, ainult lihvisin pinnad siledaks...ja hästi magneetuvast sulamist pealegi :P. Edaspidi tuleks u. 0,2...0,3mm terasplekist vetruv seib muretseda, vaevalt see sendine kaua peab, aga vähemalt odav klapp sai :cool:
Esialgu töötab. Andsin pluss 12V keskkontaktile ja miinuse kordamööda 1. ja 3. kontaktile. C-torust puhudes funkkab just nii nagu peabki.
Hommikuks liim kuivanud ja topin autole külge...eks siis annan tulemustest teada.

Kuulklapi elektroonilisest juhtimisest olemas nüüd juhtmoodul e. siis servomootori draiver. Servo ise veel puudu.

edit: sai mõõetud ja tõesti pinge tuleb peale. Aga see ei ütle veel midagi, sest keskmisele kontaktile antakse niikuinii läbi 10A kaitsme +12V akult peale (see kontakt ei peagi minema ECU-sse) ja äärmisi kontakte 'maandab' ECU elektroonika (pin.2 ja pin.26) umbes 70Hz sagedusega vastavalt siis MAP sensorilt saadud andmetele. Et seda 'maandamist' mõõta, on vaja ossillograafi, multimeetriga ei saa, see näitas äärmistel kontaktidel 12,3V. Kahjuks mul ossi pole :(
Isegi tavaline osutiga mõõteriist annaks rohkem infot. Õhtul saan vana vene testri ja proovin sellega.
Teooria selline, et järsult gaasi andes 'maanduse' impulsid peavad muutuma "tihedamaks", ehk suureneb "duty cycle"...osutiga mõõteriistal peaks siis äärmistel kontaktidel pinge tugevalt langema suhtes keskmise kontakti +12V pingega.

Ja...nagu karta oligi, sõites ja järsku gaasi andes manomeetri osuti ronib 0,5bar peale ja siis kukub sekundi pärast 0,4bar peale.
Täpselt nagu LPT autol see olema peabki.

Võib mitu põhjust olla...
1. Membraan ei saanud eriti hea ja selle tulemusena ta ei jõua piisavalt kiiresti (70Hz sagedusega) sulgeda C ja W vahelist läbivoolu.
2. ECU oskab küll klappi juhtida, kuid mäludel olev 'firmware' on siiski madalale turborõhule tehtud.
3. ECU ei juhigi BPC klappi.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

Sai siis lahti võetud herr Teageri tonnise BPC klapp:

Pilt

Pilt

Nagu näha, siis seisukord on tõeliselt vilets.

Sellest ilmselt elulooma enam ei saa. Võiks ju magnetite pinnad freesida (u. 1mm jagu mõlemit), aga siis on vaja ka uusi ja paksemaid kummitihendeid, et magnetite pikkus kokkupandult oleks õige. Pluss muidugi uus membraan, vanal on jupid taga.
Vist liiga suur aretamine, et remondil mõtet oleks :red:.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: sebastian
Sai siis lahti võetud herr Teageri tonnise BPC klapp:

Nagu näha, siis seisukord on tõeliselt vilets.

Sellest ilmselt elulooma enam ei saa. Võiks ju magnetite pinnad freesida (u. 1mm jagu mõlemit), aga siis on vaja ka uusi ja paksemaid kummitihendeid, et magnetite pikkus kokkupandult oleks õige. Pluss muidugi uus membraan, vanal on jupid taga.
Vist liiga suur aretamine, et remondil mõtet oleks :red:.

Kurb :(

Ega ta eriti ei suutnud toimetada kah, manokaga mõõtes andis maks 0.6 bari välja; sebastiani poolt remonditud BPC lubab hetkel 0.9 bari juures sõita...

Kahju, eks siis tuleb bleeder külge panna ja turbo pilbastada :head:

terv, teager
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: teager


Kahju, eks siis tuleb bleeder külge panna ja turbo pilbastada :head:

terv, teager

Mis mõttes kahju härra. Bleeder on meie sõber ju :P
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

Ilmeselt toimetas ta suurema aja LPT settingus (vaba C->W läbijooks) mingi ~0,5 baari juures ja katkise lamelli tükid "kargasid" vahest düüside ette, mis lubas rõhul veidi tõusta.
Düüside keskmised metallosad on madalaks kulunud...korras klapil on nad magnetpinnaga tasa. Lamelli tükid muidugi pendeldavad kahe magneti vahel ja muudku "söövad" pindu.
Vasta