Kust lõpeb renoveerimine ja algab tuuning (suure põhjustet vaidlus)

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#1

VT või griffin vääriks kindlasti eraldi artiklit tuuningurubriigis, mitte kasutatud autode omas :headbang:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

Algselt postitas: cilpkonn
VT või griffin vääriks kindlasti eraldi artiklit tuuningurubriigis, mitte kasutatud autode omas :headbang:

Griffinit ei ole ju tjuunitud või mis. Griffin on lihtsalt väga heas korras. Mugavuslisasid on küll lisatud (parkimisandurid jms), aga seda ei saa tjuuniguks nimetada.
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#3

siis ei jää muud üle kui tuleb teha ettepanek ajakirjale üks leht juurde lisada ja teha lihtsalt Väga Heas Korras Olevate Autode rubriik.. :cool:
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: cilpkonn
VT või griffin vääriks kindlasti eraldi artiklit tuuningurubriigis, mitte kasutatud autode omas :headbang:

Griffinit ei ole ju tjuunitud või mis. Griffin on lihtsalt väga heas korras. Mugavuslisasid on küll lisatud (parkimisandurid jms), aga seda ei saa tjuuniguks nimetada.
Mis on sinu arust siis tjuuning? Kas poolemeetrine spoiler,vilkuvad tulukesed ja põhjavalgus? Kuna tuning tähendab auto kiiremaks-võimsamaks-ilusamaks muutmist,siis IMHO on VT ja Griffin ainsad tonnised(peale ühe RedDevili) Eestis,mis natukenegi tuunitud....:fight:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#5

kiirem-võimsam-ilusam-tuuningut ilma majakateta silmas pidasingi, kui minu pihta käis :red:

sorri teema risustamise pärast
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: iisak
Kuna tuning tähendab auto kiiremaks-võimsamaks-ilusamaks muutmist,siis IMHO on VT ja Griffin ainsad tonnised(peale ühe RedDevili) Eestis,mis natukenegi tuunitud....:fight:

Griffin pole minu arvates tuunitud (See ju üsnagi originaalseisus). Red Devil on. VT ka mingil määral.

Kiiremaks-võimsamaks-ilusamaks muutmine auto remondi (õigemini olematute hoolduste tagajärgede likvideerimise) teel pole küll tuuning. Kui sa võtad ühe vana askoonarondi, millel pole ühtegi sirget ja roosteta plekki, mootor on täielik kohvi ja sisu pole ollagi ning näed sellega kohutavalt palju vaeva mille tulemusena on auto nagu tehasest välja sõitnud, siis see pole IMHO tuuning.

Ärme kohe solvuma hakkame. Oma väidetega ei suhtu ma mingil moel ei VT-sse ega Griffinisse (ega ka nendega tehtusse) halvustavalt. Pigem vastupidi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Oled sa Griffinit lähedalt näinud,temaga sõitnud,tööde tagamaid tead???
Pole mõtet sõna võtta,kui teemat ei valda.Griffiga on tehtud selliseid operatsioone,millel tehasesettingutega mingit pistmist pole.
Ma ei viitsi siin tõestada musta valgeks,aga nii lolli juttu pole seni veel keegi siin foorumis ei minu,ega Mr. Iisaku tööde kohta ajanud.
Kui sa moderaatorina selle jutu ära kaotad,siis SaabiKuningas karistab sind ja sinu Saabi oma parimate tavade kohaselt...
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#8

Rebjata, davaite zhit druzhno :)
Saabigurud ja Saabifanaatikud võiks ikka omavahel hästi läbi saada.
Griffini tuunimisest ja aretamisest oleks tegelikult huvitav
rohkem lugeda küll, foorumis sellest niipalju juttu pole olnud kui VT-st.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

Asi vist selles et Griffini muudatustest ei ole rahvas eriti palju kuulnud, pigem on meelde jäänud taastusravi. Vt-ga oli lihtsam, turbo rõhu modimine on kõigile arusaadav, Griffiniga tehtu võib aegajalt terminoloogia ja autoteooria tõttu arusaamatu olla.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: qdwin
Asi vist selles et Griffini muudatustest ei ole rahvas eriti palju kuulnud, pigem on meelde jäänud taastusravi. Vt-ga oli lihtsam, turbo rõhu modimine on kõigile arusaadav, Griffiniga tehtu võib aegajalt terminoloogia ja autoteooria tõttu arusaamatu olla.

Kindlasti arusaamatum, aga annaks hea võimaluse ennast harida :) Et ka ilma suurema turbo või kõrgema rõhuta saab jaksu juurde..
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#11

cilps ei tahtnud oma postituse vastusega Pandora laegast avada ega tekitada verist vestlusvaenu ühtse kommuuni liikmete vahel... lihtsalt käisin välja mõtte, mis peas liikus ja ei mõelnud sellega ise kellegi tööd ja vaevanägemist halvustada... kui tuuningust rääkida, siis isiklikult olen poolehoidja pigem mitte optilisele vaid just performance-tuuningule, mida kahtlemata on tehtud nii griffi kui VT'ga... ilmselt on nii mõnigi saabiomanik matnud oma mõtteid, tööd ja vaeva oma autosse.....
kui sinna juurde lisatakse midagi, mis muudab auto välimuse kui sellise atraktiivsemaks ja ligitõmbavamaks, siis mis selle vastu saaks olla... ükskõik, mida see siis ka ei tähenda... tänavad on suvel täis kulmu-kleepsu-spoila-veljetuunitud sõidukeid, mille kapoti alt vaatab vastu tavaline tehasetoodang, mida kogemustepuudus (näiteks) ei luba näppida..
tuunimist kui sellist võib ju mõista väga laialt... vanasti kui keegi sell pani oma lada 2101 armatuuri kleppareid täis, jämeda sportrooli tavalise asemele ja tagaaknalauale ruutudega padjad ning üles tagaklaasi serva kandilised lisapidurituled, oli ka siis juba tuuninguga tegemist, kuigi tol ajal see sõna eestikeelsest tavakäibest praktiliselt puudus...

kuigi ma ei griffinit ega VT'd pole oma ihusilmaga näinud, usun jätkuvalt, et kõndides peateema ehk saab 9000st autolehes ilmunud arvustuse jälgedes , vääriks eestis tuunitud saab(id) (ükskõik siis milline neist mainitutest) omaette artiklit suures meedias

p.s. veelkord: cilps ei ole tahtnud õhutada vaenu :) ilmselt mitte ka hr Suur
kui vajalikuks peetakse, siis moderaatorid kas teevad äkki uue teema stiilis "mis on tuuning" või liigutavad selle jutu kuskile sobivasse kohta või siis ehk lausa küsitlus, kes ja mida peab üldse tuunimiseks..

tänud
Cilps
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

OT teemadel, ei saanud lihtsalt omapoolseid kommentaare lisamata jätta (puupeast eestlane).
Algselt postitas: Trionic
Oled sa Griffinit lähedalt näinud,temaga sõitnud,tööde tagamaid tead???
Pole mõtet sõna võtta,kui teemat ei valda.Griffiga on tehtud selliseid operatsioone,millel tehasesettingutega mingit pistmist pole.
Ma ei viitsi siin tõestada musta valgeks,aga nii lolli juttu pole seni veel keegi siin foorumis ei minu,ega Mr. Iisaku tööde kohta ajanud.
Kui sa moderaatorina selle jutu ära kaotad,siis SaabiKuningas karistab sind ja sinu Saabi oma parimate tavade kohaselt...

Toetusin oma väidetes ei millelegi muule, kui Iisaku Griffini teemale, millest nüüd on saanud RedBaroni Griffini Teema. Pole Griffiniga kunagi sõitnud (ega vist sõidagi) ning ei tea tõesti temaga tehtud tööde tagamaid (rohkem kui siin kirjas). Lähedalt olen näinud (ma ei tea kui lähedalt on on piisav).
Arvamuse avaldamine ei tohiks kellelegi keelatud olla ning antud juhul avaldasin arvamust sinu ja Iisaku väidete põhjal (kusjuures ei rääkinud neile vastu). Griffini teema järgi tundus Sinu ja Iisaku ja kelle iganes Griffini kallal toimetamine üsnagi renoveerimisena. Jään oma arvamuse juurde ning ei nimeta seda tuunimiseks (teades täpselt nii palju nagu Griffini teemas kirjas). Kellele see arvamus ei sobi, tühja temaga, ei ole vaja ka kummutada. Rõhutan veelkord, mul ei ole mitte midagi tehtud tegevuste vastu. Pigem olen selle poolt. Hea on jälgida kuidas ilusaid ja häid asju tehakse.
PS. Saabijumal karistab mind korduvalt....

Suur@ajab jälle hullult lolli juttu.

EDIT: Aga noh, kui härrade jaoks on see tuuning, siis olgu...
EDIT2: rahunesin, tegin IFFi teema puhtaks. Kuna ei tea tõesti, mida G-ga (ja ka VT-ga) tehtd on, siis ei hakka ka vaidlema. Oletan ainult, et nähtud on palju vaeva.
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#13

kuna senimaani on selles teemas enamasti sõna võtnud ainult herr Suur ja mina, siis täiendan isiklikul initsiatiivil veel seda arutelu ühe väikese mõttekesega... nimelt ma isiklikult nimetaks tuunimiseks juba seda, kui oma 2.3 LPT motoorverkist saaks juurde +20 hobust... olgu seda siis tehtud kruvikeeramise või nitrosüsteemi lisamisega :)
see teema võiks jääda lihtsalt aruteluks, kus kaasfoorumlased saavad oma mõttekäike, juba tehtud töid, planeeritavaid ettevõtmisi lihtsalt arutada, konsulteerida... sellest sõltumata, et kogu teema algas pisut liiga kõvahäälselt :)
ma ei suru kellelegi peale iseenda arvamust tuunimisest kui sellisest... ja ei soovinud kindlasti põhjustada verist poleemikat antud teemal...
kuuri all seisab mul juba teist aastat vana karburettormootoriga mazda kupee, mis samuti ootab tegemist ja pigem just sisemiselt, mitte välimiselt...

oodatud arvamused selle ja teise kandi pealt... ja palume lahkesti! :)
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#14

Kui auto lammutamine/ehitamine tema paremaks muutmise eesmärgil pole tuunimine, siis mis seda yldse veel olla saab? Tuunimine pole kindlasti suurte valuvelgede lisamine (kui seda just suuremate pidurite äramahutamiseks ei tehta) vöi moosiriiulite kruvimine pagassi peale, kuid tuunimise yheks definitsiooniks vöiks olla vabalt ka autole kulutatud raha suhe auto turuväärtusesse, mis on korralikult tuunitud autodel kindlasti väga paigast ära ning rahalises möttes ysna tänamatu tegevus. Hobid tegelikult viivadki raha välja, ja mitte vähe...
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: Trionic
Oled sa Griffinit lähedalt näinud,temaga sõitnud,tööde tagamaid tead???
Pole mõtet sõna võtta,kui teemat ei valda.Griffiga on tehtud selliseid operatsioone,millel tehasesettingutega mingit pistmist pole.
Ma ei viitsi siin tõestada musta valgeks,aga nii lolli juttu pole seni veel keegi siin foorumis ei minu,ega Mr. Iisaku tööde kohta ajanud.
Kui sa moderaatorina selle jutu ära kaotad,siis SaabiKuningas karistab sind ja sinu Saabi oma parimate tavade kohaselt...
Ma ka ei saa päris täpselt aru, millised selle viidatud Griffiniga tehtud tööd Tuuningu nime alla laotakse.
Konkreetsest Suure viidatud teemast ei paistnud küll midagi.
Kas on ehk siin tegemist lausa kuritegeliku varjamisega? :D
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#16

kipun arvama, et kui VT või Griffiga ajada suvaliselt valitud tehaseseades tonnise seeria Saab ühe joone peale, juhtub see, et imetleda tuleb ülalmainit isendite tagalaternaid...
mitte et ma propageeriksin streetracingut :drive:
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#17

Mina nimetaks tuuninguks sõiduki nominaalvõimsuse tõstmist (Griffi müügikuulutuses oli kW-tte 155 asemel minu mälu järgi 167) ning kui võimsuse tõstmisega kaasneb ka soliidne ja projekteeritud välimuse muutmine, siis lisaks ka selle tuunimise mõistele - välimuse muutmine peaks sellisel juhul käima käsikäes ka mootorivõimsuse tõstmisega, seega ei pea välimuse muutmise all silmas kleepsu,- porno- jmt "tjuuningut" koos pedemajakate, spinnerite ning moosiriiulitega.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#18

Kuigi palju Saabistid arvavad ehk teisiti, aga võimusus pole ju päris kõik. Parem juhitavus,
teelpüsimine ja lühem pidurdusmaa on sageli performance seade oluline erinevus tavalistest.
Ehk siis veermiku parendamine ja paremad pidurid võiks ka ehk tuuning olla..
Siinkohal ei mõtle ka suvaliselt lühemaks saetud vedru ja 100 tollist velge
slickiks kulunud kummirõngaga...

Peaks vist üldse eristama performance eesmärgiga tuuningut visuaalsest ja akustilisest.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#19

Nõustun taniga. Tuuning tähendab sättimist, mingite omaduste muudmist vastavalt soovile, üldiselt peetakse selle all silmas võimsuse tõstmist ja sellega seonduvat aga IMHO võiks põhimõtteliselt sama def. alla käia ka ökonoomsuse tõstmine (näit gaasiseade ((mitte nitro:D))). Kui auto ei ole enam omadustelt tehase standardile vastav siis on ta sätitud, ehk tuunitud.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#20

Ehk siis vene tehnika puhul, kui ma panen asjad käima nii, nagu insener on seda projekteerides mõtelnud , mitte vasja sinisel esmaspäeval kokku ladunud (kolvigrupp tasakaalu, valujääkide eemaldus , portimine ja peenhäälestus), siis see pole tuuning.
Pukside, vedrude, amortide vahetus pädevamate vastu aga on? Karpale sobivate düüside otsimine ja install on tuunimine, karpa mootoripeale kinnikeeramine ei ole? :D
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#21

Algselt postitas: Tan
Kuigi palju Saabistid arvavad ehk teisiti, aga võimusus pole ju päris kõik. Parem juhitavus,
teelpüsimine ja lühem pidurdusmaa on sageli performance seade oluline erinevus tavalistest.
Ehk siis veermiku parendamine ja paremad pidurid võiks ka ehk tuuning olla..

Mnjah, sellele unustasin mõelda, kuid sinuga täitsa nõus - samas on eeltoodud tööd vajalikud tõstetud võimsusega autole, et suurenenud kiirustel säiliks kontroll (vabandan iroman'i ees, kes oma signatuuris arvab teisiti ;))
Nominaalvõimsusega tehaseseades masin ei tohiks selliseid parendusi eriti vajada.
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#22

minu meelest käib tuuningu alla kõik see, mis muudab auto käitumist.. sh pidurid, uretaanpuksid, strutbarid, mootoripulkade vahetus/sättimine paremate/kestvamate vastu...
spoilerdus ilmselt tehakse selleks, et muuta sõiduk sõidutuule parema suunamisega paremini juhitavaks, teelpüsivamaks, ent praktilise arusaama järgi tuleb nentida, et enamasti kasutusel olevad jõhkermadalad tuuletammid, moosiriiulid pigem segavad sõitmist kui parendavad seda... tõsi, tehasetuunijad nagu AMG, Alpina, poogivad samuti külge spoileriringi, ent see on ju tuuletunnelis viimistletud (arvatavasti) ning parendab nähtavasti sõiduomadusi... suurem rõhuasetus kuulub ju veermikule ja mootorile... andke andeks kui mu nägemus vale on
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#23

Ameerika keeles definitsioon:

Car tuning is both an industry and a popular hobby, in which a car is tuned or modified in order to improve its performance.

Car tuning is related to motor sport, but most performance cars never compete. Rather they are built for display at motor shows and club meetings, or just for the pleasure of owning and driving such a vehicle.

The focus of many car tuners is the engine (see engine tuning), but the transmission, suspension and brakes are equally important, otherwise the results will be unreliable, uncompetitive, and downright dangerous.

On the other hand, in a well-developed performance car even the bodywork receives the same tender loving care as the engine and other mechanicals.

edit: pakuksin, et tuunimine on see kui autole lisatakse midagi, mis tehase poolt pole ette nähtud. Olgu selleks kasvõi 'pedemajakad' (rullnoka-tuunimine), toonitud klaasid, paremad/ilusamad valuveljed jne. Eraldi asi on mootori (e. performance) tuunimine, turbo modifitseerimine, karbussi asendamine sissepritsega jne.
Kindlasti pole tuunimine mingi seadme väljavahetamine samaväärse vastu, roostes auto 'üles löömine' ehk renoveerimine... küll aga on näiteks lisa-helisummutuse lisamine Griffinile või Mitsu turbo lisamine VT-le.
Võin muidugi eksida, aga ise arvan küll nii.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: Nastix
Mnjah, sellele unustasin mõelda, kuid sinuga täitsa nõus - samas on eeltoodud tööd vajalikud tõstetud võimsusega autole, et suurenenud kiirustel säiliks kontroll (vabandan iroman'i ees, kes oma signatuuris arvab teisiti ;))
Nominaalvõimsusega tehaseseades masin ei tohiks selliseid parendusi eriti vajada.

Ja seda ütleb Saabist :poke: ?! Mu trakatski on teinekord hädas momendi teel hoidmisega ja õiges suunas tüürimisega.
Viggenile on lausa tehtud ju "rescue kit", et kõike seda Saabi inseneride loodud suurepärast powerit taltsutada.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: sebastian
pakuksin, et tuunimine on see kui autole lisatakse midagi, mis tehase poolt pole ette nähtud. Olgu selleks kasvõi 'pedemajakad' (rullnoka-tuunimine), toonitud klaasid, paremad/ilusamad valuveljed jne. Eraldi asi on mootori (e. performance) tuunimine, turbo modifitseerimine, karbussi asendamine sissepritsega jne.
Kindlasti pole tuunimine mingi seadme väljavahetamine samaväärse vastu, roostes auto 'üles löömine' ehk renoveerimine... küll aga on näiteks lisa-helisummutuse lisamine Griffinile või Mitsu turbo lisamine VT-le
Minu arvamus katub enam-vähem Sebastiani arvamusega. Tuuning suure tähega on minu jaoks mootori võimsuse tõstmine koos veermiku parendamisega (lisades midagi, mida tehases ei tehta). Visuaalne tuuning on teisejärguline nagu ka audiotuuning. Ainult pigimattide (ei loo paralleele griffiniga, kuna ei kahtle selle auto helikvaliteedis) ja supaka lisamist väga tuuninguks ei pea (sellisel juhul vurab Eestimaa teedel päris palju tuunitud autosid).
Vasta