Tere kõik see Saabi pere,
oleks pisukest abi/ideid vaja. Üle pika aja hakkas auto mootori pool imelikult käituma. Mure siis selline - sai möödasõitu tehtud, käik alla vahetatud ja pehmelt öeldes, pedaal vastu põrandat surutud. Alguses hakkas minema ja siis suht kohe käis nagu jõnksatus läbi, kohe kerge selline praksatus ja viskas summutist hallika pilve välja, täpselt nagu oleks vahele jätnud. Ja siis hakkas liikuma nii, nagu peab.. Sellest sai kogu asi alguse. Täna sai käruga üht Saabi mootorit veetud ja linnast välja kiirendamisel, hakkas auto samamoodi köhima ja täitsa pikalt kohe, jättis nagu kõvasti vahele ja praksus ka + visakas samast hallikat pilve.
Samas kui raskust peal ei ole ja 1..2..3 käik... nii edasi kiirendad, siis on kõik ok. Kui aga alla vahetada või natukene rohkem massi peal, hakkab paukuma. Nagu kütus plahvataks summutis..
Aastast 98, mootor 2.3 turbo. Algselt LPT, nüüd aga äkitsi midagi Stage 2.5-3.
Pange julgelt kõik oma mõtted kirja. Midagi seoses DI-ga, turboga, küttega?
Suur tänu!
Martti
Saab 9-5 anomaalia
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Ei kolise. Ka koha peal tuuritades pole mingeid hääli, käib täitsa puhtalt. Mõtlesin ise ka cut-offi peale, aga arvasin, et see rohkem Tonniste teema. Peaks wastegate'i järgi andma?
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Vaata kuhu maani Sul mAir käib 
mReq peaks olema 1054 ja fuelcut 1265
Ega seal palju varu polegi, et "cut" tuleb.
Võibolla base boost kõrgeks läinud? Wastegate kiilub kinni? C või W voolik praguline või umbes?
Tasuks ka voolikud lahti võtta ja läbi puhuda. Samuti BPC.
Tonnisel (ilmselt ka 9-5) on turbost tulev C voolik üsna räpases kohas. Kui seda ära võtta/külge panna, võib mingi tükk voolikusse sattuda. Ligipääs sinna vilets, ei näe mida teed, käsikaudu...
Ega seal palju varu polegi, et "cut" tuleb.
Võibolla base boost kõrgeks läinud? Wastegate kiilub kinni? C või W voolik praguline või umbes?
Tasuks ka voolikud lahti võtta ja läbi puhuda. Samuti BPC.
Tonnisel (ilmselt ka 9-5) on turbost tulev C voolik üsna räpases kohas. Kui seda ära võtta/külge panna, võib mingi tükk voolikusse sattuda. Ligipääs sinna vilets, ei näe mida teed, käsikaudu...
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Vahepeal sain nüüd natukene uurida seda asja. Kõik voolikud on terved, puhtad ja käivad läbi..
Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis miski laseb rõhul nii kõrgeks minna, et mootor jõuab cut-offini? Ma midagi nagu näppinud kuskil vahepeal ei ole, kui siis päris pikka aega tagasi sai külge pandud Forge'i wastegate. Samas see pull hakkas väiksemas koguses pihta mingi paar-kom nädalat tagasi ja vahepeal polnud nagu üldse midagi. Selle teema tegemise eelneval päeval hakkas see kõige tüütum osa.
Küünlad on korras ja mitte üldse ammu vahetatud. Võib-olla 3-4 kuud tagasi, ei mäleta täpselt.
Järgmisena peaks siis üle kontrollima BPC ja wastegate'i? Viimast maha kruvima? BPC põhimõtteliselt kontrollib seda rõhu värgendust? Kas soft ei või mingi aja jooksul end segi pöörata?
Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis miski laseb rõhul nii kõrgeks minna, et mootor jõuab cut-offini? Ma midagi nagu näppinud kuskil vahepeal ei ole, kui siis päris pikka aega tagasi sai külge pandud Forge'i wastegate. Samas see pull hakkas väiksemas koguses pihta mingi paar-kom nädalat tagasi ja vahepeal polnud nagu üldse midagi. Selle teema tegemise eelneval päeval hakkas see kõige tüütum osa.
Küünlad on korras ja mitte üldse ammu vahetatud. Võib-olla 3-4 kuud tagasi, ei mäleta täpselt.
Järgmisena peaks siis üle kontrollima BPC ja wastegate'i? Viimast maha kruvima? BPC põhimõtteliselt kontrollib seda rõhu värgendust? Kas soft ei või mingi aja jooksul end segi pöörata?
Vaata see Forge üle. On base boost ikka paigas? Seda päris tunde järgi ei tasu sättida, ikka mõõta tuleks.
Kui liiga kõrge, võib cutoff tulla küll.
BPC kontrollib rõhku. Võiksid asenduseks ka teadalovalt korras isendit proovida. Kuigi 9-5 BPC on suht pommikindel, siis ca 15 aastat võib ka selle jubina eluea lõpetada.
Soft ise aja jooksul ei muutu, see on püsivalt EEPROM mälus.
Välismaa keeles read only.
Muutuvad aga adaptsioonid, ehk nö RAM mälu kuhu soft ajutiselt kirjutatakse ja mis seejärel mootori tööd juhib. "Valed" adaptsioonid tekkivadki raua probleemidest, viletsast kütusest jne.
ECU'st paariks minutiks vool ära ja uuesti hakatakse lugema püsimälu. Õigemini püsimälust RAM'i kirjutatud esialgset, õiget versooni (tuuning-)softist.
Väga harv juhus on, et ECU elektroonika jamab.
Kui liiga kõrge, võib cutoff tulla küll.
BPC kontrollib rõhku. Võiksid asenduseks ka teadalovalt korras isendit proovida. Kuigi 9-5 BPC on suht pommikindel, siis ca 15 aastat võib ka selle jubina eluea lõpetada.
Soft ise aja jooksul ei muutu, see on püsivalt EEPROM mälus.
Välismaa keeles read only.
Muutuvad aga adaptsioonid, ehk nö RAM mälu kuhu soft ajutiselt kirjutatakse ja mis seejärel mootori tööd juhib. "Valed" adaptsioonid tekkivadki raua probleemidest, viletsast kütusest jne.
ECU'st paariks minutiks vool ära ja uuesti hakatakse lugema püsimälu. Õigemini püsimälust RAM'i kirjutatud esialgset, õiget versooni (tuuning-)softist.
Väga harv juhus on, et ECU elektroonika jamab.
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Täna õhtul saan värsket BPC-d proovida. Nädalavahetusel väga aega nokitseda polnud. Keerasin ühe täispöörde võrra wastegatei maha. Linnas töötas kenasti, paukuma ei hakanud. mAir enam väga kõrgeks ei roni ka. Maanteel pole veel käinud, eks õhtul näha ole, mis teeb.
See rõhu teem oli kunagi varem juba natukene naljakas, kiirendades ei puhunud nagu ühtlasel, vaid kõikus naljakalt. Nagu kompressor, lööb rõhu üles, vajub natukene, lööb jälle üles, vajub natukene alla ja nii edasi.
Enne teise BPC peale panekut peaks aku juhtme maha korjama?
See rõhu teem oli kunagi varem juba natukene naljakas, kiirendades ei puhunud nagu ühtlasel, vaid kõikus naljakalt. Nagu kompressor, lööb rõhu üles, vajub natukene, lööb jälle üles, vajub natukene alla ja nii edasi.
Enne teise BPC peale panekut peaks aku juhtme maha korjama?
Proovi alguses niisama, maha võtmata.
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Kogu teema on arenenud nii kaugele, et auto on korras - cut-off'i ei tule ja kõik toimetab taas kenasti. Värske BPC-ga kadus ka rõhu kõikumine, praeguseks. Wastegate'i näppisin veel veidike, nüüd jääb mAir pudinatega sinna 1300 alla. Huvitav, kas tõesti läks BPC natukene segaseks ja hakkas ise midagi toimetama? Igatahes on kõik meeldiv jälle.
Suur tänud kõigile asjaosalistele!
Olge mõnusad
Nublik
Suur tänud kõigile asjaosalistele!
Olge mõnusad
Nublik


