Esimeseks autoks SAAB?

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
weix85
Postitusi: 5
Liitunud: K Mär 15, 2006 16:37
Asukoht:
Auto:

#1

Olen mõelnud, endale saabi soetada, aga mul pole kunagi autot olnud, kas saab sobiks esimeseks autoks ja kui siis milline mudel?

Muidugi on auto soetamisel rahalised piirangud. Järelikult tuleb valida vanemate mudelite vahel, mida tuleb parandada. Kas algaja saab lihtsamate remondi töödega hakkama, või on see välistatud ja tuleb lada osta?

Kõik arvamused on teretulnud. Tänan juba ette.
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#2

eks see sõltu ju sellest, KUI suur on eelarve ja millised on nõudmised ostetavale autole ;)
weix85
Postitusi: 5
Liitunud: K Mär 15, 2006 16:37
Asukoht:
Auto:

#3

Eelarve ei tohiks ületada 10 000 kr ja auto võiks olla selline millega saaks ikka sõita ja millel oleks ülevaatus
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

www.hydra.ee leidis hinnatingimusele vastavalt 4 kuulutust. Üks oli Saab 900 ja ülejäänud 3 olid üks ja sama Saab 9000.
Praktiliselt siis 2 autot -10K hinnaskaalas.
Aga need on autod, mis avalikult müügis. Kindlasti leiad ka selliseid, mida portaalidesse üles pole pandud. Nii et edu otsimisel :)
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

eelarve suurus ei pruugi siin eriti rolli mängida. Asju saab ka ajapikku parandada. Ostes tuleb selline isend valida mis kohe suuri väljaminekuid ei tekita. Elektroonika on tavaliselt iga auto kõige keerulisem osa. Muidu on Saab nagu iga teine auto. Teda on suht lihtne remontida kui sul on Saabnet abiks.
weix85
Postitusi: 5
Liitunud: K Mär 15, 2006 16:37
Asukoht:
Auto:

#6

Aitäh otsimise eest, aga mind huvitaks see teema ka, et SAAB vs iseremontimine. Kas keegi oskab midagi selle teema kohta öelda???
weix85
Postitusi: 5
Liitunud: K Mär 15, 2006 16:37
Asukoht:
Auto:

#7

Aitäh, selle tehnilise poole pealt ka. Nüüd ongi siis veel selline küsimus, kas leidub selliseid saabi, mis algul suuri kultusi ei taha ning kannatab sõita ning ajapikku saab parandada??
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

Mina isiklikult soovitaksin klasskut. Tonnine on vast liiga keeruline ja kulukas remontida-hooldada. Klassik küll roostetab, aga esimeseks autoks ilmselt lihtsam.

A sa osta hoopis oopel kadett :poke:. Sõidad sellega nii pool aastat ja kirud ja vannud kogu aeg. Ja siis peale seda ostad saabi. Ja jäädki saabiga sõitma, sest rõõm oopelist saabi istudes on suur (tean omast käest).
Teisest küljest võiks turvalisuse mõttes esimene auto ikka saab (või volvo) olla (vt seda teemat).
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Ma tean täpselt sama tunnet mis suur ja see tunne on hea :love:.

Saabi mingi mudeli ostmine eeldab teatud mõttes vanuse vahet. Vanemad fanaatikud vuravad vanemate saabikutega ringi ja nooremad eelistavad kaasaegset välimust, tõmmet, mugavust jne. Mina soovitan jällegi tonnist.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#10

Enda esimene saab (ja auto üldse) oligi klassik, see mudel mind üldse saabi juurde tõigi. Samas fännan praegu täiega ka tonnist.
Klassik on minu arust parim saab alustuseks - jupid suht odavad, remont ei midagi üle mõistuse käivat. Vähe elektroonilisi jubinaid.

suurel on ses mõttes täiesti õigus - olen sattunud vahepeal nii mõneski teises autos istuma, aga isegi Audi S2 ei tekitanud sellist tunnet, nagu saab :freak:

Kui sa remonti ei pelga, siis mu esimene klassiksaabik on täiesti saadaval, kui huvi on siis infot siit ;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

praegu ei tohiks olla probleem leida endale selle raha eest täiesti korralik klassik, millele lisa väljaminekud eriti kohe tegema ei pea.
ja kindlasti odavam pidada kui pruugitud9000 .mille kohta foorumis palju rohkem virisemist, kui kiiduavaldusi.
mis kõik muret ei valmista??
klassik ikka viimane õige saab.väga hästi tehtud sildade ja veermiku muude jubinatega, mida suure tõenäosusega kunagi päris kapitaalselt puutuma ei pea ja mootorilgi ressurssi piisavalt. ja pole mingeid hirmkalleid jubinaid, mille purunemine kohe sõitmise peataks ja palgapäeva ootama sunniks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

10k eest võib leida nii hea klassiu et valus hakkab. Sellisega sõidab aastaid ja ei saa arugi... üldiselt, kui klassikuga ülevaatuselt läbi saad, siis käib kaua. olen näinud autosid mis osteti vähema raha eest ja ikka olid väga kenad ja sõitvad. Tähtis on vaadata seisukorda ostmisel.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#13

Kui see uuem tonnine SAAB just Aero ei ole, siis kogu selle nussi peale ei saa rahuldustki mitte :P
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

Samuti soovitaksin esimeseks Saabiks 900-t.
Juba selle pärast, et 900 üldiselt sisaldab vähem elektroonikat. Tsiteerides klassikuid-saabiisasid: elektroonikast ja kõiksugu lisadest on rõõmu täpselt niikauaks, kuniks nad toimivad. Mida rohkem elektroonilisi vidinaid, seda suurem tõenäosus, et midagi üles ütleb.
Ise alustasin 13 aastat tagasi samuti klassikust ja ei kahetse karvavõrdki, kuigi oleksin võinud siis ka 9000-e osta. Praegu tundub, et 9000 mudel esimese Saabina poleks mind sedavõrd üldse pisikusse nakatanudki.
Mis puutub roostetamisse, siis odavama otsa Saabid (loe: vanemad autod) ussitavad niikuinii, sellest ei pääse ka 9tonnised, sest kuuldavasti enne '94 nad galvaniseeritud plekki ei näinud.
Odava 9000-e ostmine tähendab tavaliselt seda, et üsna ruttu peab mingeid juppe vahetama.
Kui juba auto ostmiseks pole just suur rahakott, siis kardetavasti pole ta piisav ka uute varuosade muretsemiseks ja kui neid ei vaheta, ajab auto varsti suht tigedaks oma lagunemistega.
Tean seda omast käest, kui enda esimesele tonnisele otsisin romulatest (sest uute jaoks polnud pappi) osasid, mis kestsid just niikaua kuniks tuli minna järgmist otsima. Kusjuures paaegu kõik elektrivead parandasin ise. Ja kõige selle jama põhjus: odavalt ostetud suht ront 9000.
Vahemärkusena olgu öeldud, et 900-t nimetasin mõttes hellitavalt "temakeseks", aga hiljem 9000-t "kuradi vanameheks" :cool:
Ja alles nüüd olen tonnisega rahul. Kui midagi kardinaalsemat 'läheb', võin end sellega 'lohutada', et pole viletsat asja muretsenud vaid ise oma sõidustiili või muu 'lollusega' seda põhjustanud.

...vabandust et tuli nüüd kole heietamine, hiline aeg vist süüdi..:P
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#15

Mina jälle soovitaks esimeseks autoks toorikut 9000-d.900-l on liiga palju spetsiifilisi vigu ,mis hoopis võivad selle automargi juurest eemale hiljem peletada(esimesed pidurid,tagant põhja rooste,siduri remont,roolilati ja käigukasti jamad jne).Ma ei ütle,et ta halb auto on aga ta rohkem fänni auto,kes teab juba algul,mille ta ostab.900 eeldab rohkem remondi võimalusi ning kogemusi.Endale meeldib ka 900 rohkem aga isegi lihtsalt remontides kipub teine ikkagi kätte ära roostetama (suletud ring). 9000 ka roostetab aga mitte nii hullusti,on vaiksem,mugavam ja väljaspool Tallinnat ka töökojad võtavad parema meelega ette.Auto võiks soovitavalt olla turbota,kliimata ning ega muud hullu seal pole.PS 86 a omad mida näinud olen on eriti roostes .millegipärast,85 ja 87 paremas korras nagu.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#16

küsimus sulle weikx, kas sa remondid ise vähemalt üritad või ei ole sul neid võimalusi, st kas sul on oma maja, garaaž jne. kui elad korrusmajas siis on nagu remontimine ... nojah, tegelt ei olegi seal vahet.


krt, miks te kirute neid tonniseid!!! tegelt kah. mina olen oma autoga sõitnud 8 (loe kaheksa) aastat ning mis ma seal siis teinud olen? muhvigi!
pidurikettad esimesed, laager, (mis jälle läbi on), klotse, kett vahetatud...tulegi meelde muud ahaa, pooltelg, mis jälle oleks vaja vahetada...krt, see on ju suht loogiline auto! nojah, eks see roosteuss on ikka peidus ka! olen seda tõrjunud aga ikka pistab pea ukse vahelt välja ja tervitab sind oma lõbusa lauluga:freak:
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#17

Nojah, alguseks võiks küll olla 900, 90 või 99 (karpa(de)ga või äärmisel juhul vabalthingav pritsung) ja ega üldse mitte paha idee poleks ka 96 - ka neid võib 10 tuhandega (veel!) saada...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#18

NOFEAR, keegi ei kirugi. Lihtsalt soovitati et esimeseks autoks noorele ja rohelisele, kellel pappi vähe, on Classic ehk kindlam valik. Tonnisega ja teiste keerulisemate masinatega võib suurema tõenäosusega probleeme tulla. Keegi ei öelnudki et tonnine kehv oleks.
weix85
Postitusi: 5
Liitunud: K Mär 15, 2006 16:37
Asukoht:
Auto:

#19

No nii nüüd on küll palju arvamusi tulnud, eks lõplik otsus tuleb ise langetada.

Aga igal juhul suured tänud kõigile!!!
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#20

minu esimene auto oli SAAB. 99. Aastast... 74. Aasta oli siis... 1994 vist.... mnjah. Haigus on siiamaani küljes.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#21

kle weix, ma müün sulle enda oma ära...
13 000 ja saad veel doonori ka kaasa, millel on peal 2,0 turbo mootor koos automaadiga. käigukasti ja mootori seisukohast ei oska ma aga sulle küll miskit pajatada, sest käima ei ole ma seda masinat kunagi pannud. ostsingi selle endale kaasavaraks. tänu sellele autole on mul küll varuosade probleem olnud lahendatud juba paar aastat...

miks ma küsisin, et kas sa oled ise tegija ja kus sa elad, sest see doonor vajab ju ka hoidmist...samas doonorist looma enam ei saa, sest auot aastaarv on 87 ja kere on ikke totaalselt omadega õhtal.aga uksed ja muud plekid on sellise aastakäigu kohta suht normaalses korras, väheke ikke uss närib.

ah et miks no fear autot müüb??? isu on uuema järgi ja arvavasti pühin eestimaa tolmu jalgadelt juunis, seniks on mul aga olemas ka miskit muud sõiduriista, millega oma igapäevaseid toimetusi teha. mes? mes arvad, möhh?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#22

no siin on päris mitu head klassikut kah müügis. Mõned tahavad tiba nokitsemsit alguses, aga enamus autodest saad kuni 10 kilose koguinvesteeringuga (soetamine+esimene remont) toimima:
Ivomets vahendab http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2629, http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2620

urmas 900 müüb (kuigi need võivad hinnapiirist välja minna)
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2602

Andreas aka ALI müüb
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2118

Arne müüb
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2490

mart96 kah müüb
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2555
Vasta