Mootor suri välja 3nda käiguga kiirendades u. 3000p/m ning ei käivitu enam. (kütust on 1/4 paaki)
Paar tundi varem aitasin käivitusjuhtmetega ühe hädalise autot käivitada. Käivitamise ajal mootor töötas ja juhtmed olid ühendatud akult akule.
Kas selline tegevus võis kahjustada mõnda elektronplokki nt. kõrgsurvepumba oma?
Veakoode pole veel tsekata jõudnud.
2.2 tid 85kW ei käivitu
Kuna siinsest foorumist ei leidnud ma midagi peale niisama targutamise siis kaevusin briti saare saabifoorumitesse ning sealt sain ka abi.
Selgus, et selle SAABi mudeli kõrgsurvepump on suht pommikindel, lihtsa ehituse tõttu kestab tihtipeale kauem kui auto ise.
Ainuke nõrk koht on pumpa juhtiv ECU plokk, mis pika aja peale tundlikuks muutub ning toitepinge järskudele muutustele võib otsad anda, mis ka juhtus kui kaablitega teist autot käivitasin.
Veakoodid seda otseselt ei näidanud (enamus koode näitasid hoopiski EGR klapi puudulikku funktsioneerimist).
Õnneks on enamjuhtudel pahategiajaks üks õnnetu diood, mis kipub läbi põlema.
ECU remont pole kallis aga ECU ploki kättesaamine kõrgsurvepumba küljest pole asjatundmatule lihtne töö.
Kui tööriistad olemas ning aega ja tahtmist kipub olema siis asjakohaseid videoid leiab Youtubest.
Kui juba see töö on ette võetud soovitan ja ka EGRi kollektor põhjalikult sinna aastate jooksul kogunenud nõest puhtaks kraapida, ma sain sellega lahti tüütust check engine tule vilkumisest ja EGRi veakoodidest, praegu töötab vanakese (l.s. 250 000 km) mootor laitmatult.
Selgus, et selle SAABi mudeli kõrgsurvepump on suht pommikindel, lihtsa ehituse tõttu kestab tihtipeale kauem kui auto ise.
Ainuke nõrk koht on pumpa juhtiv ECU plokk, mis pika aja peale tundlikuks muutub ning toitepinge järskudele muutustele võib otsad anda, mis ka juhtus kui kaablitega teist autot käivitasin.
Veakoodid seda otseselt ei näidanud (enamus koode näitasid hoopiski EGR klapi puudulikku funktsioneerimist).
Õnneks on enamjuhtudel pahategiajaks üks õnnetu diood, mis kipub läbi põlema.
ECU remont pole kallis aga ECU ploki kättesaamine kõrgsurvepumba küljest pole asjatundmatule lihtne töö.
Kui tööriistad olemas ning aega ja tahtmist kipub olema siis asjakohaseid videoid leiab Youtubest.
Kui juba see töö on ette võetud soovitan ja ka EGRi kollektor põhjalikult sinna aastate jooksul kogunenud nõest puhtaks kraapida, ma sain sellega lahti tüütust check engine tule vilkumisest ja EGRi veakoodidest, praegu töötab vanakese (l.s. 250 000 km) mootor laitmatult.
Tänud!
Võtan kisun õhtul ECU maha siis õhtul, esimest korda ikka võtmeid kätte ei võta ja ehk saan hakkama aga ehk oskad öelda, kus neid eestis remonditakse? Ebays pakkumis küll aga siis ilmselt ka ajakulu üsna suur, eriti hea oleks, kui teaks Tartus mõnda sellist kohta. Googeldan ise ka väheke ringi seniks. Check engine mul ei vilgu, niiet äkki EGRi pole vaja kohe maha kiskuda, saaks masina liikvele ometi
Võtan kisun õhtul ECU maha siis õhtul, esimest korda ikka võtmeid kätte ei võta ja ehk saan hakkama aga ehk oskad öelda, kus neid eestis remonditakse? Ebays pakkumis küll aga siis ilmselt ka ajakulu üsna suur, eriti hea oleks, kui teaks Tartus mõnda sellist kohta. Googeldan ise ka väheke ringi seniks. Check engine mul ei vilgu, niiet äkki EGRi pole vaja kohe maha kiskuda, saaks masina liikvele ometi
