Muideks oli tonnisel väga sarnane viga. Sõites tuli salongi sooja küllaga, aga seistes läks sissepuhutav õhk üha jahedamaks. Lõpuks, mingi 15min seismise järel hakkas üldse ainult õrnalt leiget õhku puhuma. Kõik lõdvikud olid tulikuumad ja temp. andur näitas kolmveerandit. Kusjuures termostaat oli hiljuti vahetatud.
Ja lahendust ma ei leidnudki.
Miks sul seier nüüd rohkem näitab, võib olla sellest, et küljes erineva (kõrgema) temperatuuriga termostaat. Neid oli vist kaht tüüpi, kui ma ei eksi.
Termostaat avaneb lihtsalt hiljem, pakuksin.
Temperatuur
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: sebastian
Muideks oli tonnisel väga sarnane viga. Sõites tuli salongi sooja küllaga, aga seistes läks sissepuhutav õhk üha jahedamaks. Lõpuks, mingi 15min seismise järel hakkas üldse ainult õrnalt leiget õhku puhuma. Kõik lõdvikud olid tulikuumad ja temp. andur näitas kolmveerandit. Kusjuures termostaat oli hiljuti vahetatud.
Ja lahendust ma ei leidnudki.
vot mul ka tonnisega ja 900 ng-ga ja 9-5 -ga täpselt sama lugu. (ca 15...20 min seisad ja eriti talvel.) ju tyhikäigul see vee voolamine ehk jääb kuidagi seisma vms. või ehk mingi muu värk. aga olen aru saanud, et nii peabki olema. muidugi kõik muud asjad korras ikka olnud.
hakkad sõitma ja ca 5 min pärast kõik taas ok!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Kas tonnisel see seismisel 'õrnal leige' ei tähenda, et kliimaseade arvab, et salongis on soovitud temp olemas? 
Aga ma arvan, et nii naiivne nüüd olla ei saa ja prooviti ikka HI peal max soojust saada.
ka mu autol see seier talvel oli tibake alla poole (mitte nii palju kui pildil) ja seistes läheb üle poole kuid sõites ilusti läheb keskele tagasi.
Tosooli kaob küll aga mitte regulaarselt, aasta jooksul olen ise vist 2 korda kokku juurde valanud natukene.

Aga ma arvan, et nii naiivne nüüd olla ei saa ja prooviti ikka HI peal max soojust saada.
ka mu autol see seier talvel oli tibake alla poole (mitte nii palju kui pildil) ja seistes läheb üle poole kuid sõites ilusti läheb keskele tagasi.
Tosooli kaob küll aga mitte regulaarselt, aasta jooksul olen ise vist 2 korda kokku juurde valanud natukene.
Algselt postitas: KrikU
Kas tonnisel see seismisel 'õrnal leige' ei tähenda, et kliimaseade arvab, et salongis on soovitud temp olemas?
Aga ma arvan, et nii naiivne nüüd olla ei saa ja prooviti ikka HI peal max soojust saada.
Võimalik, et see on mingi kliimaseadme rike, et mingi aja möödudes kuuma vedelikku enam salongiradikasse ei lasta.
Mootori pööretest (vähemalt minu tonnisel) see ei sõltunud...koha peal sai ikka parajalt tuuritatud, sest kümne miinuskraadiga väljas läks salong üle mõistuse jahedaks. Loomulikult sai ka HI asendit proovitud, aga mida ei tulnud oli soe. Vahest oli sihuke tunne, et mine või autost välja kuhugi poodi sooja, kui oli tarvis kedagi oodata

Ja nagu sõitma hakkasin, siis umbes 5 minuti pärast oli soe tagasi.
Samas...praeguse masinaga sellist probleemi ei ole.
Kas keegi oskab seletada mis on järgneva vidina ülesanne jahutussüsteemis:
http://www.eeuroparts.com/productdetail ... &code=4615
http://www.eeuroparts.com/productdetail ... &code=4615
Algselt postitas: ate
Kas keegi oskab seletada mis on järgneva vidina ülesanne jahutussüsteemis:
http://www.eeuroparts.com/productdetail ... &code=4615
Sarnane probleem: http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=148486
Ei tea milleks see klapp on, aga pakuksin, et käib salongiradikasse mineva vooliku vahele. Et võibolla tekib seal mingi 'tagasijooks' kui auto paigal.
See on küll ainult wild guess

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Miskis foorumis väitis seda "no heat on idle" viga esinevat ka 16v klassikutel. Seal oli juttu just konditsioneeriga mudelist. Veaparandus oli "heater bypass valve replacing".
Mu teooria ütleks, et selle kaudu juhitakse siis kuum mahl soojendusradikast mööda, kui kraan kinni on. Kui klapp pekkis siis ei jõua tühikäigul veepump vett soojendusradikasse suruda isegi siis, kui kraan lahti on ja lähebki külmaks ära. See käib siis klassiku kohta.
Tonnisel käib see mahl sealt radikast iga ilmaga läbi ja õhku juhitakse üle radika vastavalt vajadusele igasugu klappide avamise sulgemise teel. Seega siis sinna see teooria ei kõlba. Ja klappe ei liigutata tonnisel ka vaakumiga vist nagu? Seega langeb ära vaakumilekke võimalus, et tühikäigul ei jätku vaakumit mingite klappide lahtihoidmiseks ja lähebki jälle külmaks...
Tegelikult vastuseks ate küsimusele, vaja oleks seda diagrammi millest seal juttu on. Sellest saaks aru vist mis tema mõte on. Targu nad seda sinna pannud pole, muidu inimesed teeks ehk ise selle klotsi valmis ja ei maksaks neile..
Mu teooria ütleks, et selle kaudu juhitakse siis kuum mahl soojendusradikast mööda, kui kraan kinni on. Kui klapp pekkis siis ei jõua tühikäigul veepump vett soojendusradikasse suruda isegi siis, kui kraan lahti on ja lähebki külmaks ära. See käib siis klassiku kohta.
Tonnisel käib see mahl sealt radikast iga ilmaga läbi ja õhku juhitakse üle radika vastavalt vajadusele igasugu klappide avamise sulgemise teel. Seega siis sinna see teooria ei kõlba. Ja klappe ei liigutata tonnisel ka vaakumiga vist nagu? Seega langeb ära vaakumilekke võimalus, et tühikäigul ei jätku vaakumit mingite klappide lahtihoidmiseks ja lähebki jälle külmaks...
Tegelikult vastuseks ate küsimusele, vaja oleks seda diagrammi millest seal juttu on. Sellest saaks aru vist mis tema mõte on. Targu nad seda sinna pannud pole, muidu inimesed teeks ehk ise selle klotsi valmis ja ei maksaks neile..

Cyber:
Mu teooria ütleks, et selle kaudu juhitakse siis kuum mahl soojendusradikast mööda, kui kraan kinni on. Kui klapp pekkis siis ei jõua tühikäigul veepump vett soojendusradikasse suruda isegi siis, kui kraan lahti on ja lähebki külmaks ära. See käib siis klassiku kohta.
Tjah, lõhnab vist selle klapi vahetuse järgi.
Millist avamistemperatuuriga ja millise tootja termostaati soovitavad asjatundjad paigaldada klassikule?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma panen igaks juhuks need lingid ka kirja kuskohast ma oma info hankisin
http://saabcentral.com/forums/showthread.php?p=155800 ja
http://saabcentral.com/forums/showthread.php?t=951 Sama kasutaja postitused.
Tundub, et ma tegelikult natuke paska ajasin suust välja. See klapp siiski ei juhi soojendusradikast asja mööda. Miskis muud kohas on see. Kui järgi mõelda siis on see süsteem sinna kraani sisse ehitatud ja kraani külge tuleb 2 voolikut läbi tulemüüri. Kraan siis manageerib seda, kui palju seda sooja mööda läheb ja palju radikasse...
Ma ilmselt mõtlesin segamini klassikust ja tonnisest ja kokku sai puder ja kapsad...
http://saabcentral.com/forums/showthread.php?p=155800 ja
http://saabcentral.com/forums/showthread.php?t=951 Sama kasutaja postitused.
Tundub, et ma tegelikult natuke paska ajasin suust välja. See klapp siiski ei juhi soojendusradikast asja mööda. Miskis muud kohas on see. Kui järgi mõelda siis on see süsteem sinna kraani sisse ehitatud ja kraani külge tuleb 2 voolikut läbi tulemüüri. Kraan siis manageerib seda, kui palju seda sooja mööda läheb ja palju radikasse...
Ma ilmselt mõtlesin segamini klassikust ja tonnisest ja kokku sai puder ja kapsad...
http://saabcentral.com/forums/showthread.php?t=951
selle lingi all olevas vestluses on minu arusaamise järgi ikka juttu sellest samast klapist:
http://www.eeuroparts.com/productdetail ... &code=4615
Mida arvate?
selle lingi all olevas vestluses on minu arusaamise järgi ikka juttu sellest samast klapist:
http://www.eeuroparts.com/productdetail ... &code=4615
Mida arvate?
Minul on analoogne probleem temperatuuriga. Probleemi avastasin just hiljuti, kui ilmad juba jahenenud olid.
Alguses temperatuur tõusis suhteliselt aeglaselt ja kui jõudis keskele kuhu see alati ei jõudnud hakkas maanteel tugeval kõikuma minnes sinisele sektorile. Kuna temperatuuri kõikumine on liiga suur otsustasin suurest rõõmust poodi minna ja osta uus termostad.
Ostsin uue termostadi panin peale vaslasin uue tosooli sisse. Alguses oli kõik ilus ja roosiline väikeringlus käis seni kuni saavutati õige temperatuur, siis avanes termostad ja läks suurderinglusesse. Tõusis temperatuur kõrgemale kui normaalne läks tööle ka ventilaator. Kõik nagu peakski olema, kui ma läksin maanteele sõitma vaatasin et temepratuuriosut kukub jälle alla, panin soojenudse Hi peale ja kukkus veelgi siis jälle tõusis.
Kas teab keegi kus kala ollla võib. Minul endal eriti ei koida.
Ette tänades!
Alguses temperatuur tõusis suhteliselt aeglaselt ja kui jõudis keskele kuhu see alati ei jõudnud hakkas maanteel tugeval kõikuma minnes sinisele sektorile. Kuna temperatuuri kõikumine on liiga suur otsustasin suurest rõõmust poodi minna ja osta uus termostad.
Ostsin uue termostadi panin peale vaslasin uue tosooli sisse. Alguses oli kõik ilus ja roosiline väikeringlus käis seni kuni saavutati õige temperatuur, siis avanes termostad ja läks suurderinglusesse. Tõusis temperatuur kõrgemale kui normaalne läks tööle ka ventilaator. Kõik nagu peakski olema, kui ma läksin maanteele sõitma vaatasin et temepratuuriosut kukub jälle alla, panin soojenudse Hi peale ja kukkus veelgi siis jälle tõusis.
Kas teab keegi kus kala ollla võib. Minul endal eriti ei koida.
Ette tänades!
-
- Postitusi: 116
- Liitunud: R Sept 08, 2006 14:41
- Asukoht: Rakvere
- Auto:
minu 20t -l sama värk isegi suvel. termoka vahetus miskipärast ei aidanud eriti. enne littrit ei jõudnudki rohkem uurida, aga panin tähele, et pappkastist termostaadiga läks soojaks küll ja võttis vähem gasolini.
ketta peal kamaluid ei näe, kuid sott sees:mad:

-
- Postitusi: 116
- Liitunud: R Sept 08, 2006 14:41
- Asukoht: Rakvere
- Auto:
Algselt postitas: ate
Kas keegi oskab seletada mis on järgneva vidina ülesanne jahutussüsteemis:
http://www.eeuroparts.com/productdetail ... &code=4615
see paistab olema unithermvalve, -paras vareseid loopida nendega.
Vaheta paisupaagi kork ka ära. Mul põhjustas vana kork jahutussüsteemi müstilist käitumist.Algselt postitas: lauri9000
Ostsin uue termostadi panin peale vaslasin uue tosooli sisse. Alguses oli kõik ilus ja roosiline väikeringlus käis seni kuni saavutati õige temperatuur, siis avanes termostad ja läks suurderinglusesse. Tõusis temperatuur kõrgemale kui normaalne läks tööle ka ventilaator. Kõik nagu peakski olema, kui ma läksin maanteele sõitma vaatasin et temepratuuriosut kukub jälle alla, panin soojenudse Hi peale ja kukkus veelgi siis jälle tõusis.
Kas teab keegi kus kala ollla võib. Minul endal eriti ei koida.
Ette tänades!
Veel, termostaadi paigaldamisel õhutusava jälgisid?
Algselt postitas: Salenga
Veidi OT aga kas 9-5-l peab ka temperatuuri osuti täpselt keskel paiknema?
Enam-vähem keskel jah, kui siis võibolla kriipsukese kõrgemal.
Vähemalt nii on minul
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
minul ka probleem soojaga!mootori temp.tõuseb kolmveerandi peale päris kiirelt,aga salongi sooja anda ei taha.kuigi naise subarul mootori temp.üle poole ei tõuse,aga salong soe.
kas kõrge mootori temp.on saabi eripära(linnas pea põhjas)
kas kõrge mootori temp.on saabi eripära(linnas pea põhjas)
Algselt postitas: kajakas
minul ka probleem soojaga!mootori temp.tõuseb kolmveerandi peale päris kiirelt,aga salongi sooja anda ei taha.kuigi naise subarul mootori temp.üle poole ei tõuse,aga salong soe.
kas kõrge mootori temp.on saabi eripära(linnas pea põhjas)
Eripära ta nüüd küll ei ole. Kõik oleneb termostaadist ja lülitist, mis vajaliku temperatuuriga ventika sisse lülib.
Oma 9000-l mõõtsin skänneriga 91 kraadi (kohal soojenenud ~10 minutit), kuniks hakkas ventikas tööle. Sugulase 9-5 näitas töötava mootoriga pikemalt seistes kuni 100 kraadi ja linnas aeglaselt sõites 88 kraadi.
Kaevan vana teema üles...
Autoks on 2.3T mootoriga tonnine aastast 93, trionicuga variant.
Siiani on temperatuurnäidik tavaliselt nii natuke alla poole ja salong soe olnud. Aga vahepeal, kui aeglasemalt liikuda, tõueb temp skaalal üle 3/4, ilma et jahutusventilaatorgi tööle hakkaks. Vent hakkab üldse vahepeal tööle alles näiteks minut pärast süüte välja võtmist.
On see normaalne ja kui kõrgele võib temperatuur tõusta, enne, kui plokikaas vms kõveraks läheb? Ja millal peaks normaalselt ventikas tööle minema?
Täna veel tegi auto sellist nalja ka, et salongi puhus ainult külma õhku, kuigi mootori temperatuur oli jälle üle 3/4 ja soojendus oli HI peal.
Termostaat on hiljuti vahetatud ja salongiradika toru oli ilusti tuline.
Milles võib asi olla?
Autoks on 2.3T mootoriga tonnine aastast 93, trionicuga variant.
Siiani on temperatuurnäidik tavaliselt nii natuke alla poole ja salong soe olnud. Aga vahepeal, kui aeglasemalt liikuda, tõueb temp skaalal üle 3/4, ilma et jahutusventilaatorgi tööle hakkaks. Vent hakkab üldse vahepeal tööle alles näiteks minut pärast süüte välja võtmist.
On see normaalne ja kui kõrgele võib temperatuur tõusta, enne, kui plokikaas vms kõveraks läheb? Ja millal peaks normaalselt ventikas tööle minema?
Täna veel tegi auto sellist nalja ka, et salongi puhus ainult külma õhku, kuigi mootori temperatuur oli jälle üle 3/4 ja soojendus oli HI peal.
Termostaat on hiljuti vahetatud ja salongiradika toru oli ilusti tuline.
Milles võib asi olla?
Täna veel tegi auto sellist nalja ka, et salongi puhus ainult külma õhku, kuigi mootori temperatuur oli jälle üle 3/4 ja soojendus oli HI peal.
Termostaat on hiljuti vahetatud ja salongiradika toru oli ilusti tuline.
Milles võib asi olla? [/quote]
Minu 9-5 puhus ka ainult külma ja osuti tõusis ohtlikult kõrgele aga seda tänu sellele, jahutusvedelik jooksis välja. Mul andis kompuuter sellest ka muidugi märku aga see süsteem ei pruugi alati töötada.
Jahutusvedeliku taset oled kontrollinud?
Termostaat on hiljuti vahetatud ja salongiradika toru oli ilusti tuline.
Milles võib asi olla? [/quote]
Minu 9-5 puhus ka ainult külma ja osuti tõusis ohtlikult kõrgele aga seda tänu sellele, jahutusvedelik jooksis välja. Mul andis kompuuter sellest ka muidugi märku aga see süsteem ei pruugi alati töötada.
Jahutusvedeliku taset oled kontrollinud?
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
Erilist jahutusvedeliku kadumist pole tähendanud ja tase on külmast peast miinimumi ja maksimumi vahel.
Huvitav on veel see, et ükskord varem tegi kaa samamoodi, aga aga umbes 15 minuti pärast hakkas uuesti tööle. Arvasin, et mingi elektroonika teema ja juhtub ikka vahepeal, aga nüüd jälle
Huvitav on veel see, et ükskord varem tegi kaa samamoodi, aga aga umbes 15 minuti pärast hakkas uuesti tööle. Arvasin, et mingi elektroonika teema ja juhtub ikka vahepeal, aga nüüd jälle

Hmm, mul teeb sama trikki. Õigemini tegi enne mootori temperatuuri anduri pistiku vea avastamist. Samas võib see pistikulugu täiesti juhus olla. Mine sa tea.Algselt postitas: Karu
Huvitav on veel see, et ükskord varem tegi kaa samamoodi, aga aga umbes 15 minuti pärast hakkas uuesti tööle. Arvasin, et mingi elektroonika teema ja juhtub ikka vahepeal, aga nüüd jälle![]()
Kas kütusekulus või käivitumises pole viimasel ajal muuturi olnud. Juhul kui see mootoritemperatuuri andur ikkagi kalab (ja omab seost kliimaseadme tööga), siis peaks ka küttesegu rämedalt paigast minema.
Teine asi mida kahtlustan, on servomootor, mis juhib sooja-külma õhu vahekorda liigutavat klappi.
EDIT: üks vana trionicu postitus:
Algselt postitas: Trionic, postitati 10.1.2005 09:16
päris nii see asi ei käi.mootori tööd mõjutav temp.andur ja näidiku oma on
füüsiliselt täiesti erinevad detailid ja ei ole teineteisega kuidagi seotud.
näidikuandurilt tulevat infot kasutavad küll uuematel süsteemidel igasugu
mugavusseadmed(kliima,pardaarvuti jne.).mootorijuhtimise temp.andur
mõjutab aga otseselt mootori tööd ja lisaks käivitatakse andurilt tuleva
signaali abil jahutusventilaator(trionic 95.a. alates).
EDIT: veel ACC2 veaotsingust:
http://www.thesaabsite.com/9000/9000ACC2.htm