Turvalised maasturid

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#1

Crash test dummies

ja mina veel tahtsin suurt USa jeepi osta... :wall:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

Algselt postitas: MadMan
Crash test dummies

ja mina veel tahtsin suurt USa jeepi osta... :wall:

Njaa, siin tekib küsimus, kuidas on 9-7x'ga, see baseerub ju Trail Blazer'il - kuidas Saabi USA SUV hakkama saab...

terv, teager
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: MadMan
Crash test dummies

ja mina veel tahtsin suurt USa jeepi osta... :wall:

Kuule, sinu pandud link näitab mulle siukest pilti:

EDIT: IE siiski avab (ilma piltideta)

Lisatud failid
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: suur

Kuule, sinu pandud link näitab mulle siukest pilti:

EDIT: IE siiski avab (ilma piltideta)

OT: Mul ka Firefox, 1.5.0.1, ning näitab probleemideta. Väike update vajalik?

terv, teager
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#5

tee refresh. mul näitab firefox ilusasti, aga osadel inimestel joonistab sellist jura.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

Algselt postitas: MadMan
Crash test dummies

ja mina veel tahtsin suurt USa jeepi osta... :wall:
Pilt
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#7

Ehh.
Te ka usute kõike, mida näete, see ADACi test on mõttetu ühel lihtsal põhjusel : kuna see simuleerib otsasõitu betoonpostile, siis selle testi suurim mõjutaja on testitava auto mass. Mida suurem, seda suuremad vigastused autol. vaadake näiteks tänapäevaseid väikeautosid, mis saavad 4..5 tärni sealtsamast testist - ja vaadake mis juhtub nendega tallinn-tartu maanteel, kui nad busside v veoautode, või maasturitega kokku saavad? Kokkupõrkel suvalise ostukäru ja Landwindi vahel tahaks ma olla landwindi roolis, sest väikeautos olevad inimesed saavad suure tõenäosusega suuremaid vigastusi ja halvemal juhul võivad oma ADACi neli v viis tärni taevasse kaasa võtta ja seal kasvõi kaela riputada.
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: epsum
Ehh.
Mida suurem, seda suuremad vigastused autol.

Otsasõit betoonpostile imiteerib laupkokkupõrget. Sa epsum tahad väita, et kui põrkavad maanteel omavahel kokku 2 daewoo tikot või omavahel 2 nissan patrolit, et siis patrolis olnutel on suuremad vigastused?
Gunn
Postitusi: 188
Liitunud: K Okt 20, 2004 12:22
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2004

#9

Kui ikka kokkupõrkavad massid on väga erinevast kaalukategooriast, siis on paratamatu, et väiksem rohkem haiget saab. :( Samas ma ei usu, et see landwind touaregist oluliselt raskem on, aga testi vahe on silmaga nähtav. Kui maanteel ikka 100km/h mingi rekkaga "silmast-silma" kohtud, ei pruugi ka SAABi tugev konstruktsioon sind päästa (kuigi pääsemise tõenäosus võrreldes riisisööjate toodanguga on oluliselt suurem)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#10

Maasturite ohutus on üldse kahe otsaga asi. Tänu kõrgele massi keskmele on näiteks "põdratesti" tulemus maasturil alati väga palju kehvem.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#11

Touareg on siiski raskem. Aga üks on ka 700+ kilokrooni maksev luksusasi, teine on 300k maksev töömurdja ja nende klassid pole võrreldavad. Võrdleme landwindi uue villisega näiteks, või Defenderiga... ma arvan et saame mõlemal puhul sarnased tulemused. Ja kui sul on maasturit töötegemiseks tarvis, siis 2a garantii ja hind annavad väga ahvatleva kompoti, kuna samaväärsed töömurdjad siiski umbes vähemasti kaks korda rohkem maksavad...
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#12

vaadake ka videosid allpool

paultan.org

mul ei ole midagi selle auto vastu, kuid nii õnnetult kortsu ei tohiks üks kaasaegne auto minna. 10 a. vana konstruktsiooni võiks veidigi kaasajastada enne euroopa turule toomist.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

ADAC-i testis on ju kõigile samad tingimused. Sama post ja sama kiirus. Selle koha pealt võiks ju küll olla täiesti võrreldavad tulemused erinevate autode korral. Laupkokkupõrge maanteel ei ole selline keskkond. Erinevad autod, erinevad kiirused. Erinevad nurgad. Kiirused veel 2-3-4 korda suuremad, kui seal testis. Samas järeldusi teha kindlates tingimustes tehtud testi põhjal ikkagi ju saab. Kui kokku saavad väga erineva suurusega asjad siis paraku tõesti pisem saab rohkem haiget. Ka see landwind ei pruugi ticoga põrkudes nii katki minna.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#14

Algselt postitas: MadMan
mul ei ole midagi selle auto vastu, kuid nii õnnetult kortsu ei tohiks üks kaasaegne auto minna. 10 a. vana konstruktsiooni võiks veidigi kaasajastada enne euroopa turule toomist.
Aamen!

Kui 10 aastat vana auto kaasajastamiseks raha sisse panna. poleks ta ilmselt hinna tõttu enam konkurentsivõimaline. Usun et ka plekk pole piisavalt kvaliteetne(kallis) samuti ka keevitused. Aga hind ka vastavalt odavam.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: hoplaa
Algselt postitas: epsum
Ehh.
Mida suurem, seda suuremad vigastused autol.

Otsasõit betoonpostile imiteerib laupkokkupõrget. Sa epsum tahad väita, et kui põrkavad maanteel omavahel kokku 2 daewoo tikot või omavahel 2 nissan patrolit, et siis patrolis olnutel on suuremad vigastused?
Oot oot, tuleta nüüd koolifüüsikat meelde. Liikuv auto omab teatavat kineetilist energiat, mis teatavasti on m*v*v/2 (mass korda kiiruse ruut jagatud kahega). Ehk siis sõna otseses mõttes on suurema massiga autode (kahe patroli) laupkokkupõrkel energiad suuremad kui väiksema massiga autode puhul.

EDIT: Suuremate energiate puhul peab olema kere võimeline ka rohkem energiat neelama (deformeerudes). ja kui kere ei suuda piisavalt energiat neelata, siis paratamatult kulub osa energiat kahjuks reisijatele vigastuste tekitamiseks.

EDIT2: aga reaalses elus sõltub loomulikult kõik sajaühest faktorist, mis on siin juba ka üles loetud.

EDIT3: teemakohane uudis kah:
http://www.etv24.ee/index.php?0559140
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#16

On neid videosid ka vaadataud ning kuna reaalklass seljataga siis paar nädalat tagasi Tartust Tallinnasse vurades, igavusest arvutasin välja, et kui nn "chickenit" rekkaga mängida, kes on täis lastis ( ca 40 t siis) ja arvestades rekka kiiruseks 100km/h, meie antud auto massi võrreldes ning arvestades, et on täiesti elastne põrge, peaksime meie sõitma 550km/h, et kodanik rekkajuhil oleks põhjust kartma hakata. :P

Seega nentisime, et spidomeeter saab juba enne poole peale jõudmist otsa :(

ahjaa, sama arvutus sai tehtut ka Poolaa, kui ise ühe taolise täis lasti rekkaga sõidetud sai. Nimelt poolas on sellised väiksed seljakotid, mis ringi sõidavad, nimetatakse Polski Fiatiks, vist. Igaljuhul sellised väiksemad kui sapikad ning peaksid olema mootorratta mootoriga. Igaljuhul arvutused näitasid, et kui 90 km/h rekka sellise väikse polski Fiatiga laubakat paneb, jätkab kodanik rekka edasi liikumist ca 86km/h, ja jällegi kui tegemist on elastsepõrkega. :freak:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#17

kusjuures veel pilte - on mille üle mõelda. Photos allpool

Crash test

ntx Subaru Forester vs Opel Frontera

Pilt
midnight
Postitusi: 66
Liitunud: P Veebr 19, 2006 23:32
Asukoht:
Auto:

#18

landwindi kohta niipalju, et hiina autotööstus alles areneb, ...korralike masinaid peab ootama, aga ostjaid peaks ikka leiduma, kes siis ei tahaks odavat maasturit, ikka leidub neid...
Vasta