9-3 salongi ventikas

Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1054
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#26

Nii, täna sai maha võetud. Pealtnäha midagi põlenud pole,kuigi ringi peaks tiivik
käima vabamalt. Homme viin autoelektriku juurde ja eks näis kas saab elulooma. Huvitav fakt, selle valeo ventika korpusel on tootmiskuupäev 31.10.2011.... kole kehv eluiga peaks ütlema.
Kusjuures minu vent suri nii maha, et eelnevalt kordagi mingeid imelikke hääli ei teinud, üks päev oli lihtsalt tumm ja kuuldus pigem, et miski üritaks seda käima panna, aga pöörlema ei hakanud. Diagnost andis veakoodi b0195 blower fan blocked. See takisti või regulaatorbloki võtsin lahti, tundus et suits polnud sealt lahkunud :) vaid kontaktid olid veidi oksüdeerunud. Aga eks homme tõehetk, kas saab vanast veel asja või tuleb asendust otsida.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#27

Nii, täna sai maha võetud. Pealtnäha midagi põlenud pole,kuigi ringi peaks tiivik
käima vabamalt. Homme viin autoelektriku juurde ja eks näis kas saab elulooma. Huvitav fakt, selle valeo ventika korpusel on tootmiskuupäev 31.10.2011.... kole kehv eluiga peaks ütlema.
Kusjuures minu vent suri nii maha, et eelnevalt kordagi mingeid imelikke hääli ei teinud, üks päev oli lihtsalt tumm ja kuuldus pigem, et miski üritaks seda käima panna, aga pöörlema ei hakanud. Diagnost andis veakoodi b0195 blower fan blocked. See takisti või regulaatorbloki võtsin lahti, tundus et suits polnud sealt lahkunud :) vaid kontaktid olid veidi oksüdeerunud. Aga eks homme tõehetk, kas saab vanast veel asja või tuleb asendust otsida.

Kui sa mõtled seda kõrinat nagu üritaks käima minna siis see ongi viimane hääl mida see mootor teeb. Mul hakkas vahest kiirelt sõites puhuma aga niikui seisma jätsid oli jälle vait.
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1054
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#28

Mina sain täna igatahese oma 2011a ventika määrimise ja puhastamisega kenasti taas tööle. Kulu= 2 tundi oma tööd ja 5 euri stendis testijale. Hea kui puhkus ja käed peest välja ei kasva :beer:
Esindusse oleks saanud sadu eurosid taas jätta...

PS Kes kunagi seda ise tegema hakkab, siis vihjena, et vaja torx T10, T15 ja ka T20 otsikuid. Soovitavalt painduva lüliga kruvikeeraja või siis hästi väike kruvikas millel saab otsikuid vahetada.
1) Esmalt vaja eemaldada kindalaegas, mis kinni 5 hästi nähtava kruviga, neist 1 asub kindlakaeka sees, nb! eemaldada ettevaatlikult kuna vaja lahti lasta ka kindalaeka valgustuse pistikud ning õhutoru, mis jahutab kindalaegast.
2) Edasi eemaldada kindalaeka all olev plastkate, mis kinni 1 kruvi ja külgedelt paari nagaga.
3) Siis eemaldada keskkonsooli küljeplast, see kinni 1 plastkatte all oleva kruviga. Eenaldub kui tõmmata auto taguotsa ja põranda suunas.
4) Eemale painutada must plastist jalgadele õhku suunav toru, mina võtsin selle täitsa küljest, aga saab ka selle eemale painutada.
5)Siis maha võtta ventikas, selleks eemaldada 7 kruvi ja lasta lahti 2 klõpatsit. Kõige keerukam on eemaldada vastu torpeedoplekki asuvaid 2 kruvi.

Kasuks tuleb ka kehakaal alla 100 kg ja kõrgvererõhutõve mittepõdemine, seast pea allpool armatuurlaua all olemine pole mitte igas eas jõukohane :cool:
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Vasta