Elektriaknad

Teemad elektroonikast...
Vasta
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#1

Nimelt selline asi, et mul tonnisel töötavad elektriaknad ainult siis kui süüde sees on, nagu enamik elektritarbijaid autos. Kuid kuna suvel tuleb ka seistes autoga tegemisi ette siis oleks jube mugav kui peale maki saaks ka aknaid ilma süüdet sisse keeramata kasutada. Et kas on võimalik omalkäel või siis kuskil elektrisüsteemi nõnda modifitseerida, et aknaid ja võimalusel ka elektrilist katuse luuki saaks ilma süüdet sisse keeramata kasutada.
Olen harjunud süüte välja keerama kui valgusteid pole vaja kasutada päevasel ajal. Vahest mõni istub kõrval ja tahab akent liigutada siis peab alati mult küsima (või ise minema esi istmele), et keera süüdet mis on nagu natuke tüütu. Vändaga masinatel seda probleemi pole ;)
Üldse tegelt huvitaks kas spetsid teavad ka palju akult voolutarbimise erinevus on olukorras kus süüde on väljas (makk ka ei tööta) ja süüde on sees ning gabariidi-esi-salongi tuled maha keeratud, kliima OFF-i pandud ja muid salongi tarbijaid ei kasuta. Mootoriruumi elektroonika ja muu on samas ju siiski pingestatud ajal kui süüde sisse keeratud, kuigi tarbimise hulka (ja erinevust vs. kui süüde väljas) ei oska ma absull prognoosida.
Eriti lux süsteem oleks muidugi keskluku variant millel puldist saaks elektriaknaid liigutada....
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#2

Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#3

enda vanal 9000 oli just nii ümber tehtud. Kaitsmete ploki tagant tõstsin ümber midagi - täpselt ei mäletagi enam.
Aga siis jäi ükskord el.akna nupp sisse ja hommikuks oli aku tühi :)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

Oopel oomegal oli hea süsteem. Elektriaknad töötasid peale süüte väljalülitamist niikaua, kuni polnud avatud ja suletud ühtegi ust. Peale ukse avamist ja sulgemist piisas korra süüte sisselülitamisest ja uuesti väljalülitamisest ja jälle töötasid aknad niikaua, kuni poldud uste kallale mindud. Saabile sellist süsteemi vist aretada on päris keeruline. Aga mulle meeldis see Opeli variant ja Saabiga alguses pidin ikka mitu korda uuesti süüte sisse keerama ja aknad kinni laskma, sest olin harjunud akent kinni panema alles peale seda, kui olin ukse juba lahti teinud.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: KrikU
Nimelt selline asi, et mul tonnisel töötavad elektriaknad ainult siis kui süüde sees on, nagu enamik elektritarbijaid autos. Kuid kuna suvel tuleb ka seistes autoga tegemisi ette siis oleks jube mugav kui peale maki saaks ka aknaid ilma süüdet sisse keeramata kasutada. Et kas on võimalik omalkäel või siis kuskil elektrisüsteemi nõnda modifitseerida, et aknaid ja võimalusel ka elektrilist katuse luuki saaks ilma süüdet sisse keeramata kasutada.
Olen harjunud süüte välja keerama kui valgusteid pole vaja kasutada päevasel ajal. Vahest mõni istub kõrval ja tahab akent liigutada siis peab alati mult küsima (või ise minema esi istmele), et keera süüdet mis on nagu natuke tüütu. Vändaga masinatel seda probleemi pole ;)
Üldse tegelt huvitaks kas spetsid teavad ka palju akult voolutarbimise erinevus on olukorras kus süüde on väljas (makk ka ei tööta) ja süüde on sees ning gabariidi-esi-salongi tuled maha keeratud, kliima OFF-i pandud ja muid salongi tarbijaid ei kasuta. Mootoriruumi elektroonika ja muu on samas ju siiski pingestatud ajal kui süüde sisse keeratud, kuigi tarbimise hulka (ja erinevust vs. kui süüde väljas) ei oska ma absull prognoosida.
Eriti lux süsteem oleks muidugi keskluku variant millel puldist saaks elektriaknaid liigutada....

üleüldse pole probleem selliseid ümberehitusi teha,ainult puldist aknaid avada ei saa,või siis tuleks ise vastav moodul ehitada,sulgemine pole probleem.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

Enda vanal tonnisel tegin sama, mis Zazou. Kaitsmete ploki taga on vaja üks juhe juurde joota, seal nimelt kaks erinevat 'siini' kuhu 12V peale antakse - üks ainult siis kui süüde sees ja teine saab pideva pinge olenemata süütest.
Sama tegin ka katuseluugiga. Õnneks lülitid ei jäänud kordagi peale...ka neid tuleb vahest puhastada, satub ju keskkonsoolile igast tolmu-vedelikku ja siis kiiluvad kinni.
Kui huvi, võin skeemil näidata mida teha, aga kui tester-multimeeter olemas, saad ehk isegi hakkama :).
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#7

Ümbertegemisega kaasnes veel see hea asi, et koos akendega oli ka sigaretisüütajas pidev 12V ja sai nii süüde väljas voolu võtta.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#8

NB!!!!!

Juhiksin tähelepanu ühele asjale, mispärast need aknad veel ainult süütevõtmega sõidavad üles alla.
Nimelt Inglismaal või Saksamaal oli juhus, kui lapsed jäid üksi autosse ja neile oli jäetud ka süütevõti. Ja kui nad seal siis mängisid, jäi ühel pea akna vahele ja teine lasi kinni...

Nii et kui kavatsete lapsi vedada, siis ettevaatust!!
Uuematel autodel on intelligentsed aknad, kui midagi vahel siis kinni ei sõida, aga tonnisel vaevalt veel seda süsteemi oli...
Kui esimesed Omegad Taksoparki tulid, siis endised Volga mehed avastasid hea asja el.akende juures-saab autos viina võttes hästi vorsti tükeldada.....;)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

Algselt postitas: mart96
NB!!!!!

Juhiksin tähelepanu ühele asjale, mispärast need aknad veel ainult süütevõtmega sõidavad üles alla.
Nimelt Inglismaal või Saksamaal oli juhus, kui lapsed jäid üksi autosse ja neile oli jäetud ka süütevõti. Ja kui nad seal siis mängisid, jäi ühel pea akna vahele ja teine lasi kinni...

Nii et kui kavatsete lapsi vedada, siis ettevaatust!!
Uuematel autodel on intelligentsed aknad, kui midagi vahel siis kinni ei sõida, aga tonnisel vaevalt veel seda süsteemi oli...
Kui esimesed Omegad Taksoparki tulid, siis endised Volga mehed avastasid hea asja el.akende juures-saab autos viina võttes hästi vorsti tükeldada.....;)

Täiesti õige! Mingi oht on ka koeraga. Minu oma näiteks armastas sõidu ajal pidevalt pead aknast väljas hoida. Suht aeglasel liikumisel võis seda isegi lubada, aga tuli ka jälgida, et kogemata pärast parkimist akent koomale ei laseks...
Samas...86 aasta Volvo740-l käisid elektriaknad juba tehase poolt 'süüde väljas', sellest saingi idee Saabil samamoodi teha.
Mingeid 'intelligentseid' klaasitõstukeid vanemal Saabil (vähemalt vanemal tonnisel) tõesti pole.
Eks kui lapsed autos, tuleb ka mitmeid kordi tähelepanelikum olla...isegi seisvas autos :mad:
Vasta