Hei!
Tagasi eestis ja nädal tagasi sai ka saab küünist välja aetud. Peale kerge tolmukihi ja ühe tühjavõitu rehvi polnud kurta millegi üle - käivitus igatahes koheselt!
Kontrollisin üle vedelikud ning õlitasin ka katuse liikuvaid osi. Igatahes, hetkeseisuga kõik toimib ning taas saab rahulolevalt saabi rooli keerata
Lisaks annan teada, et eelmises postituses olevad tulesid enam ei otsi - sain endale hea hinnaga terve doonorauto, kus hakkan siis vajalikku kraami maha keerama. Tegemist on isegi endise saabiklubi masinaga mis alles mõned nädalad tagasi mootori töö lõpu tagajärjel teedel vuramise lõpetas. Kuna endal kõike vaja ei lähe, siis huvilised võivad doonorilt juppe küsida ning tegelikult oleks huvi ta tervikuna soodsalt kellelegi edasi müüa
:notworthy:
Saab 9-3 Cabrio UK, 1998, Snuffit
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14310
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma võin muidugi puusse panna siin, aga mingi mälestus on, et 900 ja 9-3 puhul oli vist vähe erinevad süsteemid, 9-3 puhul oli enamjaolt vaja lisada vaid kang ja võibolla pisut tech-II-ga progeda, aga 900 puhul oli seal igasugu jupstükke veel vaja...
Nii palju kui mina asja uurisin ja aru sain, siis olenes vist ikka sellest, et kas on T5 või T7'ga 9-3. T7 oli minuarust see kus piisas vaid kangist ja progemisest. T5 jaoks on vaja kapoti alla karpi millest tuleb välja tross mis hakkab segusiibrit liigutama (õiget nimetust ei tea) ning uut kangi. Samuti on üheks suureks eelduseks sobiva juhtmestiku olemasolu. Ilma selleta läheb keeruliseks.
Tänud kirjutamast!
Niipalju kui ma netiotsingust aru sain, on mul T5 süsteem (punane "ignition coil"), ehk siis saan aru et veidi keerulisem see asi. Proovin nädalavahetusel doonori kapoti alt õige karbi üles leida ja neid teisele "installida", eks näis kuis läheb
Niipalju kui ma netiotsingust aru sain, on mul T5 süsteem (punane "ignition coil"), ehk siis saan aru et veidi keerulisem see asi. Proovin nädalavahetusel doonori kapoti alt õige karbi üles leida ja neid teisele "installida", eks näis kuis läheb
Sul on T5 jah. Kapoti alt vaadatuna paremal pool ja tulemüüri ääres. Google pildiotsingust "9-3 og cruise control" otsides tulevad mõned pildid sellest karbist ka.
Teoorias on asi niisama lihtne, et kui pedaalide all on lülitid olemas ning roolisamba plastiku all vaba pistik ka, siis on sinu ülesandeks vaid see karp ning kang doonorilt üle tõsta ja kõik töötab. Praktikas pole proovinud, puhas netitarkus, aga on ka plaanis kuna tunnen püsikast väga puudust.
Teoorias on asi niisama lihtne, et kui pedaalide all on lülitid olemas ning roolisamba plastiku all vaba pistik ka, siis on sinu ülesandeks vaid see karp ning kang doonorilt üle tõsta ja kõik töötab. Praktikas pole proovinud, puhas netitarkus, aga on ka plaanis kuna tunnen püsikast väga puudust.
Nii, vaatasin asja üle, kuid tundub et see vahetus nii lihtne nende autode puhul pole. Parempoolse rooliga masinal on jubinad kapoti all teisiti paigutatud ja tundub et ka 900 ja 9-3 on väiksed erinevused. Seega hetkel jäi asi katki, ehk millalgi leian kellegi osavama selle jaoks.
Doonorauto on nüüd igatahes müügiks, varuosade teema all.
Täna sai aga veidi autot "tuunitud" :D
Doonorauto on nüüd igatahes müügiks, varuosade teema all.
Täna sai aga veidi autot "tuunitud" :D
Nii, tuuning tuuninguks, aga kapott sai eemaldatud ikka reaalsel põhjusel - juba ostes oli kapoti esinurk suht kole. Värv praguline ja lakki koorus. Nimetatud defekt oli mul saabivaadet juba pikalt rikkunud ja nüüd sai lõpuks asi korda tehtud.
Enne:
Pärast:
Tulemusega võib väga rahule jääda ja nüüd ei riiva silma enam miskit
Enne:
Pärast:
Tulemusega võib väga rahule jääda ja nüüd ei riiva silma enam miskit
Eips, üllatavalt kiire ja lihtne protseduur.
Läksin kohale, täitsin paberid, onu tuli vaatas autol üle vin koodi, tüübikinnituse, esituled ja oligi pm kõik. Vanad numbrid talle ja uued olidki käes.
Tegemas käisin Paide ARKis, soovitan julgelt, väga asjalik mees oli too kes mu autoga tegeles
Läksin kohale, täitsin paberid, onu tuli vaatas autol üle vin koodi, tüübikinnituse, esituled ja oligi pm kõik. Vanad numbrid talle ja uued olidki käes.
Tegemas käisin Paide ARKis, soovitan julgelt, väga asjalik mees oli too kes mu autoga tegeles
Nii, unustasin kirja endale panna, et 29 juuli sai vahetatud mootoriõli ja filter.
Lisaks sai autole juba mõnda aega tagasi paigaldatud automaatne pardakaamera, mis süüte sissekeeramisel filmima hakkab. Kaamera peitsin keskmise peegli taha nii, et seda väga tähele ei panegi ei väljast ega seest.
Selline:
Kui keegi tahab enda autole ka midagi sellist paigaldada, siis see on ülilihtne. Kaamera tellisin ebayst, juhe oli piisavalt pikk et vedada klaasi äärest ringiga kaitsmeteni ning ära ühendada. Testeriga vaatad mis kaitsmes on vool koguaeg sees ja millises vaid süütega ning ühendad juhtmed vastavalt. Kaameral on ka video out mida saab ühendada auto ekraaniga.
Testvideo siin:
https://www.youtube.com/watch?v=yy2G0hU1cAc
Lisaks sai autole juba mõnda aega tagasi paigaldatud automaatne pardakaamera, mis süüte sissekeeramisel filmima hakkab. Kaamera peitsin keskmise peegli taha nii, et seda väga tähele ei panegi ei väljast ega seest.
Selline:
Kui keegi tahab enda autole ka midagi sellist paigaldada, siis see on ülilihtne. Kaamera tellisin ebayst, juhe oli piisavalt pikk et vedada klaasi äärest ringiga kaitsmeteni ning ära ühendada. Testeriga vaatad mis kaitsmes on vool koguaeg sees ja millises vaid süütega ning ühendad juhtmed vastavalt. Kaameral on ka video out mida saab ühendada auto ekraaniga.
Testvideo siin:
https://www.youtube.com/watch?v=yy2G0hU1cAc
-
- Postitusi: 1048
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Teebki nii kehva resoga, või keeras youtube-i laadimine midagi pekki?? See näidis oli küll üsna kohutav, sealt näeb, et keegi kusagil sõidab, rohkem millestki eriti aru ei saa...
Eks see ole tüüpiline odav hiina kaamera, millel on 0,3 mp sensor. Alustasin minagi kunagi suht analoogsest, nüüdseks on ka need odavama otsa osad jõudnud 1-2 mp sensoriteni millega vähemalt päeval on pilt juba täitsa talutav ning objektid piisavalt detailsed. Öösel on nad kõik täiesti küündimatud, olgu neil IR ledid või mitte.
Ise soetasin just omale Androidi põhise suht asise combo seadme (tablett), kus autokaamera, navi, fm transmitter, nett jne kõik ühe kesta sees on
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Hei!
Jep, umbes selline reso on jah, aga see ülim "GoPro"lik kvaliteet ei olegi minujaoks nii tähtis.
Uuemad hiinakad teevad jah vast juba paremat pilti, tuu kaamera sai soetatud umbes 2 aastat tagasi.
Kaamera valikul mängis rolli:
1) Võimalikult väike ja märkamatu
2) Pikk juhe ja süütega ühendatav automaatseks filmimiseks
3) Ei käiks sigaretisüütajasse
4) Odav
Põhipontiks ongi just selle kaamera kompaktsus ja hind. Kallimat supper kvaliteediga kaamerat ei raatsiks igapäevaselt vast autosse jätta ja ega nood reaalse HD kvaliteediga kaamerad just kõige väiksemad ka pole. Üldsegi sai kaamera lisatud eelkõige juhuks, kui peaks ptui-ptui-ptui mingi avarii või muu probleem olema ja vaja videotõestust. Seal polegi need detailid nii tähtsad, numbri saab välja lugeda vajadusel ning kas kus ja mis toimus.
Jep, umbes selline reso on jah, aga see ülim "GoPro"lik kvaliteet ei olegi minujaoks nii tähtis.
Uuemad hiinakad teevad jah vast juba paremat pilti, tuu kaamera sai soetatud umbes 2 aastat tagasi.
Kaamera valikul mängis rolli:
1) Võimalikult väike ja märkamatu
2) Pikk juhe ja süütega ühendatav automaatseks filmimiseks
3) Ei käiks sigaretisüütajasse
4) Odav
Põhipontiks ongi just selle kaamera kompaktsus ja hind. Kallimat supper kvaliteediga kaamerat ei raatsiks igapäevaselt vast autosse jätta ja ega nood reaalse HD kvaliteediga kaamerad just kõige väiksemad ka pole. Üldsegi sai kaamera lisatud eelkõige juhuks, kui peaks ptui-ptui-ptui mingi avarii või muu probleem olema ja vaja videotõestust. Seal polegi need detailid nii tähtsad, numbri saab välja lugeda vajadusel ning kas kus ja mis toimus.
Kas ma eksin, kui väidan, et antud sõidukit on näha Ämari kandis? Täitsa vahva on vaadata, kui juht istub "valel pool"
Ise sõidan kah kaameraga ja kuigi meie liiklusel ei olega väga midagi viga ikka juhtub ette igasuguseid eksemplare, peale kelle nägemist jääb mõttesse, et kaamera kasutamine võib osutuda vajalikuks. Muidugi, kui on viitsimist mässata koguneb ajapikku ka oma põnev Youtube kollektsioon.
Ise sõidan kah kaameraga ja kuigi meie liiklusel ei olega väga midagi viga ikka juhtub ette igasuguseid eksemplare, peale kelle nägemist jääb mõttesse, et kaamera kasutamine võib osutuda vajalikuks. Muidugi, kui on viitsimist mässata koguneb ajapikku ka oma põnev Youtube kollektsioon.
Panen ka siia kirja, et auto müügis kui kellelgi huvi on. Kuulutuse leiate müügiteema alt.
Aga kuna auto endiselt igapäevases kasutuses, siis vast täieneb ka see teema edasi - hetkel tegelen katuse hüdraulika süsteemi lekke kõrvaldamisega ja peagi räägin ka sellest täpsemalt ning lisan pilte
Aga kuna auto endiselt igapäevases kasutuses, siis vast täieneb ka see teema edasi - hetkel tegelen katuse hüdraulika süsteemi lekke kõrvaldamisega ja peagi räägin ka sellest täpsemalt ning lisan pilte
Nonii, kirjutan siis veidi katuse teemal.
Nimelt teadsin juba mõnda aega, et katuse süsteemis on kusagil hüdraulika õli leke sees, kuna pidin kord kuus/kahes sinna õli juurde lisama, et katus toimiks.
Sai siis lõpuks see asi ette võetud ning kõik lahti kakutud. Veidi otsimist ja süüdlane oligi selgunud - ühes hüdrovoolikus korralik lõhe sees ja kui surve taga hakkas sealt ilusti õli välja pritsima:
Egas midagi, tuli voolik kätte saada. See aga oli omaette "lõbu", kuna silindri küljes olev ots oli raskesti ligipääsetav ning kulus oma jupp aega et see kätte saada:
Lisaks oli vaja veidi nuputada kuidas käib lahti pumba küljes olev ots. Peale mõningast raalimist ja mahukat internetis kolamist sain ka selle otsa lõpuks kätte:
Nüüd ei ole muud, kui voolik vaja päälinnas vastavasse ettevõttesse viia, kes mulle uue valmistab. See ehk õnnestub reedel, kuna nädala sees ei jõua peale tööd küll enne sulgemisaega kohale. Elagu E-R töölised eksole
Nimelt teadsin juba mõnda aega, et katuse süsteemis on kusagil hüdraulika õli leke sees, kuna pidin kord kuus/kahes sinna õli juurde lisama, et katus toimiks.
Sai siis lõpuks see asi ette võetud ning kõik lahti kakutud. Veidi otsimist ja süüdlane oligi selgunud - ühes hüdrovoolikus korralik lõhe sees ja kui surve taga hakkas sealt ilusti õli välja pritsima:
Egas midagi, tuli voolik kätte saada. See aga oli omaette "lõbu", kuna silindri küljes olev ots oli raskesti ligipääsetav ning kulus oma jupp aega et see kätte saada:
Lisaks oli vaja veidi nuputada kuidas käib lahti pumba küljes olev ots. Peale mõningast raalimist ja mahukat internetis kolamist sain ka selle otsa lõpuks kätte:
Nüüd ei ole muud, kui voolik vaja päälinnas vastavasse ettevõttesse viia, kes mulle uue valmistab. See ehk õnnestub reedel, kuna nädala sees ei jõua peale tööd küll enne sulgemisaega kohale. Elagu E-R töölised eksole
Huhh, õnneks jõudsin reedel peale tööd Dunlop Hiflex´st läbi hüpata ja mehed tegid mulle kiirelt uue vooliku valma.
Täna siis võtsin ette ja panin süsteemi kokku tagasi. Ja kuigi vahepeal jõudis testimise ja muusika kuulamisega aku tühjaks saada ning vajas laadimist, siis lõpuks jõudsin ka soovitud tulemuseni - juhhei, katus töötab taas! Mis seals muud kui sall kaela ja "päikest" nautima
Täna siis võtsin ette ja panin süsteemi kokku tagasi. Ja kuigi vahepeal jõudis testimise ja muusika kuulamisega aku tühjaks saada ning vajas laadimist, siis lõpuks jõudsin ka soovitud tulemuseni - juhhei, katus töötab taas! Mis seals muud kui sall kaela ja "päikest" nautima
Üks asi millest saabis koguaeg puudust tundnud olen, on topsihoidja. Ja kuna rootsi insenerid ei leiutanud mulle kohe kaasa ühtegi, sai need ise tellitud ja installitud.
Asukoht sai valitud käigukangi kõrvale, et jääks püstine asend ja samas võimalikult vähe silma riivama hakkaks. Täna töölt tulles hoidis mu kuuma kakaod igatahes ideaalselt
Asukoht sai valitud käigukangi kõrvale, et jääks püstine asend ja samas võimalikult vähe silma riivama hakkaks. Täna töölt tulles hoidis mu kuuma kakaod igatahes ideaalselt
Just! Ja lisaks saaksin ma selliseid selle raha eest 35 tk
Aga lood on nüüd hoopistükis nii, et eilse seisuga on autol uus omanik - mul oli aeg edasi liikuda ja loodan et uuel omanikul on sellega sama mõnus kui mul need möödunud aastad oli.
Kas see jääb mu elu viimaseks saabiks, seda ei oska veel öelda. Aga klassikuid olen poole silmaga piilunud juba küll
Aga lood on nüüd hoopistükis nii, et eilse seisuga on autol uus omanik - mul oli aeg edasi liikuda ja loodan et uuel omanikul on sellega sama mõnus kui mul need möödunud aastad oli.
Kas see jääb mu elu viimaseks saabiks, seda ei oska veel öelda. Aga klassikuid olen poole silmaga piilunud juba küll