Hakkavad jamad pihta jälle.... Seekord on kotermann jahutussüsteemis. Kahtlustan jahutusventika anduri mittetöötamist, aga ei suutnud andurit radika küljest leida. Kus pagana kohas see peidus on?
EDIT: käike vahetab automaatkast
EDIT2: kuna probleem pole jahutusventikas, siis kasutasin oma staatust ära ning liigutasin teemat ja jätkan mure kurtmisega.
kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Kui oled näoga mootori poole siis andur jääb vasakule käele radiaatori servale. Põhimõteliselt kohe turbo vastas. Vähemasti minu omal on ta küll seal.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Ma ise kahtlustasin ka sama asja. Kaitsmed olid ka terved. Pagan.Algselt postitas: triibutu
Vot allikat enam ei mäleta, aga IIRC alates MY96(?) jahutusventikale eraldi andurit enam polegi, seda juhitakse jahutusvedeliku temp. anduri järgi. Viimane asub mootoribloki juhipoolses otsas...
Räägi täpsemalt, kuidas viga ennast ilmutab.
Eraldi lülitit jah enam ei ole, aga üks võimalik viga on ventika relee (mustunud kontaktid?), mis asub aku kõrval releede karbis.
Peaks vist nii olema, et kui mootoriploki temp. andur õhtal, siis vist ei lähe auto käimagi korralikult. ECU saab sealt oma andmed ja selle järgi regullib külmalt segu rikkamaks.
Võin muidugi ka eksida..
edit: võib ka mõõta, +15...+10 kraadiga peaks anduri takistus olema ~3,5...4kOhm. Mida madalam temperatuur, seda suurem takistus.
edit2: skeemi järgi radika küljes(?) pressure switch, millel veel omakorda relee. Seal võib ka mingi kala olla.
Eraldi lülitit jah enam ei ole, aga üks võimalik viga on ventika relee (mustunud kontaktid?), mis asub aku kõrval releede karbis.
Peaks vist nii olema, et kui mootoriploki temp. andur õhtal, siis vist ei lähe auto käimagi korralikult. ECU saab sealt oma andmed ja selle järgi regullib külmalt segu rikkamaks.
Võin muidugi ka eksida..
edit: võib ka mõõta, +15...+10 kraadiga peaks anduri takistus olema ~3,5...4kOhm. Mida madalam temperatuur, seda suurem takistus.
edit2: skeemi järgi radika küljes(?) pressure switch, millel veel omakorda relee. Seal võib ka mingi kala olla.
Algselt postitas: sebastian
Räägi täpsemalt, kuidas viga ennast ilmutab.
Ükskord ummikus hakkas paisupaak ennast üle keetma. Mootori temp'i seier näitas armatuuris "alla poole". Sellisel tingimusel peaks ventikas ju tööle minema. Samuti pole enam kuulnud mootori seiskamisel ventika töötamist, mida tavaliselt linnasõidul (kevadise ilmaga) järel ikka kuulis.
Ehk siis asi on üsna tõsine.
Seieri vale näit on tonnistel tavaline...kunagi oli siin sellest juttu, et näidiku magnet ilmselt väsinud. Mul ka norm temp.-ga näitab kõvasti alla poole.
Vaata aku kõrval need releed üle (pressure switch ja ventika relee)...peaksid olema väga tavalised e. standartsed 12V releed.
See, et pärast süüte väljalülimist kuni 3,5min veel käiab, on EDU-st tulev signaal, mis ventika releed sees hoiab.
Vaata aku kõrval need releed üle (pressure switch ja ventika relee)...peaksid olema väga tavalised e. standartsed 12V releed.
See, et pärast süüte väljalülimist kuni 3,5min veel käiab, on EDU-st tulev signaal, mis ventika releed sees hoiab.
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
On see tõesti nii et temperatuuri seier võib näidata nagu heaks arvab? See tundub loogiline sest mina pole siiamaani aru saanud millal peaks ventikas tööle hakkama. Vahel on seier poole peal või veits peale, kui vetikas töötab. Samas aga vahel on ette tulnud kus seier on kõvasti üle kolveerandi ja ventikas ei tööta. Muidugi eks ventikas peab jahutama ka kliima radikat mistõttu hakkab ta tööle ka siis kui mootori enda temperatuur on tõesti madal.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Algselt postitas: sebastian
Seieri vale näit on tonnistel tavaline...kunagi oli siin sellest juttu, et näidiku magnet ilmselt väsinud. Mul ka norm temp.-ga näitab kõvasti alla poole.
Vaata aku kõrval need releed üle (pressure switch ja ventika relee)...peaksid olema väga tavalised e. standartsed 12V releed.
See, et pärast süüte väljalülimist kuni 3,5min veel käiab, on EDU-st tulev signaal, mis ventika releed sees hoiab.
Seal oli 2 ventika releed. Üks suurte, teine väikeste pöörete jaoks. Nõrgemal releel sain kaane maha ka, aga suuremal ei saand. Ei olnd millegagi releesid testida ka toas. Kapoti all oleks muidugi toidet saanud. Mängisin ise releed ja panin sobivatele klemmidele silla vahele - mõlemate kiirustega hakkas ventikas pöörlema. Ehk siis probleem peaks olema kuskil releedest eespool.
Algselt postitas: melka
On see tõesti nii et temperatuuri seier võib näidata nagu heaks arvab? See tundub loogiline sest mina pole siiamaani aru saanud millal peaks ventikas tööle hakkama. Vahel on seier poole peal või veits peale, kui vetikas töötab. Samas aga vahel on ette tulnud kus seier on kõvasti üle kolveerandi ja ventikas ei tööta. Muidugi eks ventikas peab jahutama ka kliima radikat mistõttu hakkab ta tööle ka siis kui mootori enda temperatuur on tõesti madal.
Seal on neist temp. näidiku anomaaliatest juttu: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=746
Mina pakuks, et mitte näidikus pole kala, vaid see jahutusvedeliku temp. andur on sul ikkagi pekkis - mootor läheb kuumaks küll, aga andur ei viitsi enam reageerida. Seepeale ei peeta vajalikuks ka ventikat käivitada.
Mu saabil kalas see andur nii, et vahel töötas ja vahel oli täitsa null. Temp. näidik oli nullis ja seepeale pandi ventikas (igaks juhuks?) täie auruga tööle. Anduri vahetamine päädis normaalolukorra taastumisega.
Mu saabil kalas see andur nii, et vahel töötas ja vahel oli täitsa null. Temp. näidik oli nullis ja seepeale pandi ventikas (igaks juhuks?) täie auruga tööle. Anduri vahetamine päädis normaalolukorra taastumisega.
Algselt postitas: suur
Seal oli 2 ventika releed. Üks suurte, teine väikeste pöörete jaoks. Nõrgemal releel sain kaane maha ka, aga suuremal ei saand. Ei olnd millegagi releesid testida ka toas. Kapoti all oleks muidugi toidet saanud. Mängisin ise releed ja panin sobivatele klemmidele silla vahele - mõlemate kiirustega hakkas ventikas pöörlema. Ehk siis probleem peaks olema kuskil releedest eespool.
Need peaks olema ühesugused releed, omavahel vahetatavad.
"Sild relee pesasse" ei ütle veel, kas relee kontaktid korralikult sulguvad või relee mähis korras. Saab küll nii, kui releed ilma kaanteta oma pesades ja maandada need mähiste otsad, mis EDU-sse lähevad. Skeemil need juhtmed sinine (low speed) ja sinine/valge (high speed) või mõlema relee kontakt nr.5
Peaks nii olema, et EDU-st tulevad otsad releedele maandatakse ära, kui EDU saab näiteks vastava käsu oma temp. andurilt. Seepärast võib neid prooviks ka "käsitsi" maandada.
Käisin väiksel linnaringil ühe sõbra juures. Just piisavalt kaugel ja vähese fooritihedusega kohas - et mootori soojaks saaks, kuid samas ei kasvanud temperatuur liiast. kOhapeal käia lastes sain ventuka pöörlema, kusjuures mõlemal kiiruse. Tuleb kotermanni mujalt otsida. Kahtlustan ka paisupaagi korki.
Termostaat on umbes pool aastat tagasi vahetatud. Muidugi on võimalus, et ta kinni on, aga siis ei tohiks ka salongiküte ju toimida?
Termostaat on umbes pool aastat tagasi vahetatud. Muidugi on võimalus, et ta kinni on, aga siis ei tohiks ka salongiküte ju toimida?
Ma vist väljendasin enne ennast tiba valesti - sildamise idee oli veendumaks, et releedest ventuka poole kõik toimib.Algselt postitas: sebastian
"Sild relee pesasse" ei ütle veel, kas relee kontaktid korralikult sulguvad või relee mähis korras.
Vahetatavusest: Releed olid erineva amperaažiga. Suurte pöörete jaoks oli võimsam relee mehisemate jalgadega (vist oli isegi 30A), mistõttu see väiksema pessa ei mahu. Väikest aga suure pessa ei julge pista

Väike relee oli igatahes seest väga puhas (võrreldes näiteks kunagi puhastatud täistulede releega).
Ehk on ka abiks:




Algselt postitas: suur
Käisin väiksel linnaringil ühe sõbra juures. Just piisavalt kaugel ja vähese fooritihedusega kohas - et mootori soojaks saaks, kuid samas ei kasvanud temperatuur liiast. kOhapeal käia lastes sain ventuka pöörlema, kusjuures mõlemal kiiruse. Tuleb kotermanni mujalt otsida. Kahtlustan ka paisupaagi korki.
Termostaat on umbes pool aastat tagasi vahetatud. Muidugi on võimalus, et ta kinni on, aga siis ei tohiks ka salongiküte ju toimida?
Salongiküte töötab tonnisel igal juhul ja alati,kuna puudub kraan,muudetakse ainult õhuvoolu,kas läbi soojusvaheti,või sellest mööda.Selliste hädade puhul soovitaks vahetada mõlemad temp.andurid(ka trionicu oma) sest EDU saab infot nii enda anduritelt,kui ka trionicu data siinilt.Paisupaagi kork ja termostaat vaheta ka ära.
VT`l ja Griffil,kui temp.kelli kalibreerisin,et osuti õigesse kohta roniks(kusagil olen siin sellest pikalt kirjutanud).Proovisin vente ka ilma EDU andurita käima saada.Igatahes nii trionicult,kui motronicult saadud info abil käivitas EDU vendi ka ilma enda andurita.Mootori ja EDU massid kontrolli kindlasti üle,et oleksid ikka alla 0,5 oomi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: suurMa vist väljendasin enne ennast tiba valesti - sildamise idee oli veendumaks, et releedest ventuka poole kõik toimib.Algselt postitas: sebastian
"Sild relee pesasse" ei ütle veel, kas relee kontaktid korralikult sulguvad või relee mähis korras.
Vahetatavusest: Releed olid erineva amperaažiga. Suurte pöörete jaoks oli võimsam relee mehisemate jalgadega (vist oli isegi 30A), mistõttu see väiksema pessa ei mahu. Väikest aga suure pessa ei julge pista
Väike relee oli igatahes seest väga puhas (võrreldes näiteks kunagi puhastatud täistulede releega).
sildamise asemel imiteeri releede käivitussignaali (altpoolt pesast maanda vastav pin.)siis saad kõige tõesema info.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: TrionicSalongiküte töötab tonnisel igal juhul ja alati,kuna puudub kraan,muudetakse ainult õhuvoolu,kas läbi soojusvaheti,või sellest mööda.Algselt postitas: suur
Termostaat on umbes pool aastat tagasi vahetatud. Muidugi on võimalus, et ta kinni on, aga siis ei tohiks ka salongiküte ju toimida?
Kas ka siis kui termostaat vigane on ja suurele ringile ei lasegi?
Üldiselt tule ilmselt hakata andureid vahetama ,et säärane jama ei korduks.
Soojusvahetis on alati ringlus,sõltumata,kas on suur,või väike ring ja mis seisus
termostaat on.
termostaat on.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Klapid lülitavad õhuvoolu soojusvahetist läbi,või sellest mööda-nii oleks vast täpsem sõnastus.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mured jätkuvad. Ventikas töötab, kuid jahutussüsteemis on ikka mingid jamad sees.
Probleem nr 1: Vedelikku lekib ja seda eriti sõidu ajal. Lekib sellest voolikust, mis on turbo jahutustoru ja enne turbot oleva õhutoru vahel (see koht kuhu ka karterituulutus läheb). Mis voolik seal on? kas mingisugune erivolla või täiesti tavaline N millimeetrine voolik? Hetkel pole EPC-d käepärast, mistõttu pilti ei saa panna.
Probleem nr 2: Kipub nii kuumaks minema, et paisupaagist hakkab mulksumist kostuma.
Üks põhjus on kindlasti vana paisupaagi kork (selle klapid ei pruui eriti hästi oimida). Kahtlustan ka temp. andurit ja termostaatklappi. Mida veel kahtlustada?
Probleem nr 1: Vedelikku lekib ja seda eriti sõidu ajal. Lekib sellest voolikust, mis on turbo jahutustoru ja enne turbot oleva õhutoru vahel (see koht kuhu ka karterituulutus läheb). Mis voolik seal on? kas mingisugune erivolla või täiesti tavaline N millimeetrine voolik? Hetkel pole EPC-d käepärast, mistõttu pilti ei saa panna.
Probleem nr 2: Kipub nii kuumaks minema, et paisupaagist hakkab mulksumist kostuma.
Üks põhjus on kindlasti vana paisupaagi kork (selle klapid ei pruui eriti hästi oimida). Kahtlustan ka temp. andurit ja termostaatklappi. Mida veel kahtlustada?
Mina kahtlustaksin seda, et kui survet enam süsteemis ei ole, siis hakkabki keema. Või kui palju sul seda lekib, töötava mootoriga ikka mingi surve on sees?
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]