Mis klapiga tegu

Vasta
equlibrium
Postitusi: 37
Liitunud: T Juun 07, 2016 22:35
Asukoht:
Auto:

#1

Tere küsimus mis klapiga on tegu . Kollane nool on pildil peale suunatud .



Lisatud failid
Kasutaja avatar
Myke
Postitusi: 715
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#2

Tere küsimus mis klapiga on tegu . Kollane nool on pildil peale suunatud .

Peaks olema vaakumklapp mis on ühesuunaline.:notworthy:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

On karterituulutuse klapp. Kriitilise tähtsusega antud mootoril.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#4

On karterituulutuse klapp. Kriitilise tähtsusega antud mootoril.

Miks kriitilise tähtsusega ? Mis selle ülesanne täpsemalt on?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.

Ja siis kestval olukorral alles suuremad hädad algavad!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#7

Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.

Ja siis kestval olukorral alles suuremad hädad algavad!
Ja mis need suuremad hädad täpsemalt on?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Sellest on palju juttu varem olnud, otsi. Suurimaks probleemiks PCV klapi rikke/puudumise puhul on karterisse tekkiv liigne ülerõhk. (ideaalis peaks olema negatiivne rõhk). Takistatud saab õli äravool turbokompressorist, mis omakorda lühendab drastiliselt viimase eluiga. Boonusena surutakse õli välja ka kõikjalt, kuhu gaaside survel õliaurud tee leiavad. Saad kaunilt- ja kõikjalt lekkiva mootori.
Lühidalt kõik.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Perfomance langus on küll VÄIKSEIM probleem, mida vigane PCV põhjustada saab. Kuigi midagi valet selles väites ei ole.
Karterist väike surve ja õliaurud liiguvad klapi kaudu sisselaskesse. Lihtsalt kapoti alla poleks neid viisakas lasta. Kui see klapp juhiks ka teises suunas,
siis liiguks turborõhk (mis oluliselt suurem) sisselaskest hoopis karterisse.
Tulemuseks - normaalsest madalam turborõhk ja loomulikult ka auto võimekus.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

...Boonusena surutakse õli välja ka kõikjalt, kuhu gaaside survel õliaurud tee leiavad. Saad kaunilt- ja kõikjalt lekkiva mootori.
Lühidalt kõik.
Sellist pilti ma hiljuti just nägingi: ühel üheksa-viiel kattealune throttle body ilusasti õline. Justkui oleks keegi õlivahetuse käigus kogu mootori üle valanud.
Karterituuulutuse klapp paistis eelmisest aastatuhandest olema (selgus, et vigane ka oli) ja bypass valve vaakumvoolik üldse puudus. Polnud siis ime,
et 1050 õhukogusest tarbiti ainult 700 ja pöördemoment 225Nm ringis.

Paljud vanemad Saabid just nii sõidavadki, tuunimata softi puhul ei anna väike jõukadu eriti märku, harjub ära. Rõhku karteris tagumikuga ei tunne.
Alles OpenSID reedab oma kahtlaste numbritega.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#11

...Boonusena surutakse õli välja ka kõikjalt, kuhu gaaside survel õliaurud tee leiavad. Saad kaunilt- ja kõikjalt lekkiva mootori.
Lühidalt kõik.
Sellist pilti ma hiljuti just nägingi: ühel üheksa-viiel kattealune throttle body ilusasti õline. Justkui oleks keegi õlivahetuse käigus kogu mootori üle valanud.
Karterituuulutuse klapp paistis eelmisest aastatuhandest olema (selgus, et vigane ka oli) ja bypass valve vaakumvoolik üldse puudus. Polnud siis ime,
et 1050 õhukogusest tarbiti ainult 700 ja pöördemoment 225Nm ringis.

Paljud vanemad Saabid just nii sõidavadki, tuunimata softi puhul ei anna väike jõukadu eriti märku, harjub ära. Rõhku karteris tagumikuga ei tunne.
Alles OpenSID reedab oma kahtlaste numbritega.
Nii oli jah, huvitav, et see varem pole kuidagi välja tulnud. Arvan,et kui poleks Sebastianiga kohtunud polekski seda märganud, tervitused ja tänud talle. Loodan, et see pole mingeid kahjustusi tekitanud.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#12

Igaksjuhuks küsisin, et kas see klapp peab originaal olema?
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#13

Igaksjuhuks küsisin, et kas see klapp peab originaal olema?

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid291782
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#14

Igaksjuhuks küsisin, et kas see klapp peab originaal olema?

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid291782
Tänud lingi eest ja tänud Troojale klapi eest. Kaup järgmine hommik juba käes ja küljes. Sai ka bypass voolik õigesti ühendatud, teine asi kohe. Loodan, et see kõik mingeid kahjustusi ei tekitanud.
Vasta