Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Vasta
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 741
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#276

K Aug 17, 2016 9:54

Ikka seesama klassik, mis mul on: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=29881

Kust kohast sa piduri kaitseplekid tellisid?
Trionicu käest sain infot, et neid enam ei pakuta ja mul läksid mõlemad nüüd läbi?
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#277

K Aug 17, 2016 10:19

OT: Whoops... õige, sul on ju see tume auto..:P Seda ei pannud tähele hommikul..:) Seal oli üks päris kena punane 5d eksemplar...

Neuid plekke tundub olema seal.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu
Postitusi: 723
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#278

K Aug 17, 2016 10:25

Ikka seesama klassik, mis mul on: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=29881

Kust kohast sa piduri kaitseplekid tellisid?
Trionicu käest sain infot, et neid enam ei pakuta ja mul läksid mõlemad nüüd läbi?

Kui rootsi saabiklubiga liituda ei taha, siis saad speepartsist lihtsalt tellida.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-79-93/broms/bromsskold/
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 501
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#279

K Aug 17, 2016 14:58

See oli see teine punane seal õue peal, mis treila peal olla tulnud?

See teine punane oli minu proua auto.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=21475
Starter ütles Tallinnas käies üles. Naine tuli 9-3-ga linna järele, siis olid kõik meie pere Saabid Trionicu õue peal ninapidi koos, ka tütre kuldne kaheukseline. Andrease Aero nägin ka ära, imekena.
SAAB on tegusõna!
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#280

K Aug 17, 2016 16:19

Mina tellisin need plekid Speedpartsist kõige muu kolaga koos. Eraldi ainult neid sealt tellida on kulukas.
Kahjuks minu enda esimene katsetus neid tolmukatteid ise teha läks luhta.
Kui tuhin jälle peale tuleb siis võib-olla proovin uuesti.



@iQ*: Sinul on samuti roll selle auto tänaval hoidmisel :) mitmed varuosad pärinevad sinu doonorilt. Nii et tänud!
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#281

N Sept 08, 2016 14:55

Vahepeale väike sõbrapilt kah.

Aga tehnilise poole pealt oleks vaja et keegi soovitaks professionaalset töökoda kes klassiku ukse hinged ära renoveeriks. Endal ei õnnestunud seda tifti kätte saada.
Vana tift tuleks kätte saada ja uus asemele treida selliselt, et see järgmised 20a jälle muretu oleks.

Kuhu Tallinnas sellise sooviga võiks pöörduda?



Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#282

R Sept 09, 2016 10:36

Tuleb välja puurida ja sama mõõtu puurist millöega puurid teha uus tihvt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#283

R Sept 09, 2016 11:01

Ja seda kontakti ma otsingi, kellel vajalikud masinad ja teadmised olemas
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#284

N Mär 16, 2017 18:10

Tere kevadet!

Punanool ärkas lõpuks talveunest üles. Küsitakse juba sõbrapilte ja tullakse nostalgiat jutustama. Et mis teljel see käsipidur ikka on ja mitu kartulikotti sinna pagassi ikka mahtus :)

Aga palju aega ei lobiseks - ehitada vaja.

Kas kellelgi Tallinna ümbruses leidub toimivat trionic 5 lambda andurit?
Samuti otsin klassiku gaasitrossi pinguti taga käivat plekist U klambrit.

Kui kellelgi miskit leidub siis võiks U2U kaudu märku anda.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#285

E Apr 10, 2017 0:53

Pikne Mcqueen :drive:



Lisatud failid
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#286

E Mai 15, 2017 22:16

Teid on nähtud sõitmas... :)

Lisatud failid
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#287

E Mai 15, 2017 22:19

Pikne Mcqueen :drive:



Foocking ace näeb välja :headbang:
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#288

L Juul 01, 2017 19:22

Elektriaknad on fäänsid küll, kuid mina ei viitsi neid enam pidevalt remontida. Aasta tagasi sai pandud uued käärid ja mootorid ja juba jälle ei toimi.
Lähen kerge südamega manuaalsele üle. Ilmselt 3ukselise manuaalsed sobivad 1:1?





Lisatud failid
GPX
Saabiklubi liige
Postitusi: 12
Liitunud: E Jaan 23, 2017 9:33
Asukoht:
Auto:

#289

P Juul 02, 2017 21:00

Nägin ehk seda sama autot Nõmme Discgolfi kõrval eile, väga kena :beer:
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#290

T Aug 22, 2017 17:57

Klaasid käivad nüüd manuaalselt. Üks mure vähem. Ainult need vända katted tuleb veel kuskilt leida.

Pikalt olen hoogu võtnud et amordid ära vahetada aga pole suutnud otsustada mis sinna parim oleks. Mõttest on läbi käinud Bilstein B6 ja B4. B6 on vist liiga jäik juba? Kas B4 madaldatud vedrudega masinale ikka istub?

Millega meil aeroklassiku mehed siin sõidavad?
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#291

P Nov 05, 2017 19:13

Rootsist saabus täna komplekt uusi tagatulesid mõlemasse nurka! Taguots saab nii päris kena

Vanad, nagu näha, on üsna tuhmid
IMG_20171104_223919.jpg
IMG_20171104_223919.jpg (59.31 KiB) Vaadatud 1810 korda
IMG_20171105_180155.jpg
IMG_20171105_180155.jpg (157.25 KiB) Vaadatud 1810 korda
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#292

E Nov 06, 2017 0:01

Hea küll - ei ole uued... Poleerisin "klaase" ja värvisin reflektorid uuesti üle. Ega ei teadnud kui hea mõte see on aga kui ise ei tee siis ei saagi teada. Tundub et tehasest ongi see justkui värvitud ja täna tuleb lapiga nühkideski maha mõne koha pealt. Nn kroomitud oli ainult sisemise tule ülemine reflektor. Kuna need olid enam-vähem ja värvides paremat tulemust koduste vahenditega ei saagi, siis jätsin nii.
Olen päris kindel et sai parem kui varem.

Ahjaa, kiidusõnad ka hr Trionicule. Autol on uus ja krõbe käiguhoovastiku ühendus, roolivõimendi pump (aitäh iQ*!), rooliõli filter ja esimest korda 9aasta jooksul töötab sellel masinal ka ABS! Vinge
IMG_20171105_172211.jpg
IMG_20171105_172211.jpg (88.53 KiB) Vaadatud 1764 korda
IMG_20171105_171051.jpg
IMG_20171105_171051.jpg (94.33 KiB) Vaadatud 1764 korda
IMG_20171105_163612.jpg
IMG_20171105_163612.jpg (52.52 KiB) Vaadatud 1764 korda
IMG_20171105_163553.jpg
IMG_20171105_163553.jpg (71.5 KiB) Vaadatud 1764 korda
IMG_20171105_160137.jpg
IMG_20171105_160137.jpg (72.51 KiB) Vaadatud 1764 korda
aatom
Postitusi: 556
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#293

E Nov 06, 2017 12:46

Palun räägi, milliste vahenditega ja kuidas poleerisid.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#294

E Nov 06, 2017 13:13

aatom kirjutas:
E Nov 06, 2017 12:46
Palun räägi, milliste vahenditega ja kuidas poleerisid.
Täiesti käsitöö. Tavaline uus pesukäsn, mikrofiibrist rätik ja Maquiars Ultimate Compound pasta. Ühe tuleklaasi peale ei kulutanud vist rohkem kui 5 minutit
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#295

R Jaan 26, 2018 0:51

Talvev jooksul on tellitud üksjagu juppe, et kevadel veel põnevam oleks. Nädalavahetus võiks kuluda suuremate tööde ettevalmistuseks. Kevad jääb nende karbitäie juppide jaoks. Aga lahe oli lõpuks valmis saada piduriketta tolmukaitse. Töövõtted ja materjalid on nüüd selged ja võib ka ülejäänud 3 valmis meisterdada. Ega see tehniliselt või tuuningu mõttes midagi juurde ei anna, kuid mulle meeldib selliseid asju ette võtta. Algas sellest et nõmedalt roostetavad...
Fun fact on see et süsinikust detail kaalub 110g vs 470g metallist original.
27329855_10156451902594305_808304622_o.jpg
27329855_10156451902594305_808304622_o.jpg (57.04 KiB) Vaadatud 1345 korda
26829912_10156448104039305_1288910135_o.jpg
26829912_10156448104039305_1288910135_o.jpg (63.77 KiB) Vaadatud 1345 korda
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 176
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#296

R Jaan 26, 2018 10:34

Andreas187 kirjutas:
R Jaan 26, 2018 0:51
...Fun fact on see et süsinikust detail kaalub 110g vs 470g metallist original.27329855_10156451902594305_808304622_o.jpg26829912_10156448104039305_1288910135_o.jpg
See on ilus (Y) Pisiasjad mis teevad selle auto eriliseks :love:
:drive: Diisel lennuk
Pilt
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#297

R Jaan 26, 2018 12:21

Tõesti väga ilusti tehtud. 😊 Kas tundub ka tugev olevat?
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#298

R Jaan 26, 2018 14:22

Ega seal suurt tugevust vist vaja ei ole. Aga oma kuju ja 4 kihi süsiniku (=1mm paksust) tõttu on see üllatavalt jäik.
Aga kui klassikumeestel peaks üle olema üks tagumine pidurikate, siis vahetaks selle mõne õlle vastu. Enam-vähem sirge võiks olla aga keskmine rooste ei ole probleem
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#299

P Mär 25, 2018 14:14

Kergitan natukene "saladuseloori" kuidas need süsinikust tükid teoks said. Äkki pakub kellelegi huvi või tekib mõni uus idee mida võiks proovida teha.

1. Alustasin mitme erineva vormi tegemisega. Lõpuks osutus õigeks ja ka kõige lihtsamaks positiivne vorm. Pind peab olema peegelsile, kui tahta et iga jupp kena välja tuleks ja rohkem lihvimist eraldi ei nõuaks.
Pilt
2. Terve vorm kaetakse keemiliste vormieraldusainetega. Sai ka proovitud vormieraldusvaha, kuid see ei osutunud töökindlaks ning ei kannata ka kõrgemaid temperatuure.
3. Et detail tuleks jäigem tuleb süsiniku kihid laduda erineva kiudude suunaga. ehk siis +-45kraadi. Viimastele detailidele kulutasin 5 kihti süsinikku + 1 kiht õhukest klaasriiet, mis jääb kõige tagumiseks kihiks. Süsinikul on omadus metalliga kokkupuutel seda ajapikku korrodeeruda. Klaasriie on selle vältimiseks
Pilt
4. Omakorda klaasriide peale läheb spets nailonist riie, plastikust võrk ja võrgu peale spiraalvoolik vormi laiuselt. Nende eesmärk on lasta vaigul üle terve vormi imenduda. Need kolm hiljem eemaldatakse, kui detail on valmis. Nailon käriseb kenasti maha.
5. Kogu kupatus läheb vaakumkotti
Pilt
6. Kotti tuleb viia vaakumvoolik, mis on ühendatud pumbaga. Teise vormi otsa tuleb viia voolik, mis läheb vaigutopsi
7. Enne kui actioniks läheb tuleb ilma vaiguta teha vaakumtest. Terve kott vaakumisse tõmmata ja voolikud kinni pigistada. Kui kott suudab 15 minutit vaakumit hoida ilma et manomeetri nõel üldse langeks, siis võib järeldada et lekkeid ei ole.
8. Kokku tuleb segada vaik. Viimases versioonis kasutasin UV ja kuumakindlat vaiku. Kallis kraam
9. Pump tuleb jälle tööle lülitada ja teine voolik vaiku imema panna. Üsna kiiresti hakkab vaik üle terve detaili levima ja sisuliselt asendab kõik vaba ruumi (õhu) vaiguga.
Pilt
10. Kui terve vorm on vaigust läbi imbunud tuleb voolikute otsad sulgeda ja pumba võib välja lülitada. Ja tuleb oodata kuni vaik nn kivistub. ca 24h
Pilt
11. Siis on kõige lõbusam hetk ja detaili saab vormist eemaldada.
Pilt
Pilt
12. Detail tuleb mõõtu lõigata ja seejärel ahju pista. ahjus toimub nn järelvalmimine. Täpsetel temperatuuridel mitmeid tunde, millega detail omandab oma lõplikud omadused temperatuuritaluvuse ja tugevuse osas.
Pilt
sigaelmar
Postitusi: 874
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#300

P Mär 25, 2018 14:23

Kuskohast neid vahendeid ja aparaate saab? Need pole vist asjad mis igaühele kättesaadavad on?
Vasta