Kuna hakkan homme jälle klappi vahetama ning eelmise vahetuse ajal ei pööranud ma mõnele (olulisele) pisiasjale piisavalt tähelepanu, siis otsustasin quasimotorsi lehel oleva jutu eesti keelde panna. Samas oleks hea kui targad ja kogenud tõlget ja töö kirjeldust kommenteeriksid, et saada hea eestikeelne juhend-tarkusetera.
//EDIT: juhend kehtib MY95 eelsetele tonnistele. hilisemad mudelid lihtsamad.
Originaal asub sellel lehel: http://www.quasimotors.com/tstat1.htm
Tõlkes kasutatud pildid on samuti quasimotorsi lehelt.//
Jutt ise:
Termostaadi mugavaks vahetuseks tuleb eemaldada suhteliselt palju erinevaid vidinaid. Soovitatavalt (mitte just ilmtingimata) võiks eemaldada ka throttle body, mille eemaldamine võtab vaid mõned lisaminutid. Vastasel juhul jääb termostaadi vahetamiseks ebamugavalt vähe ruumi. Eemaldades throttle body avaneb ka hea võimalus see carburetor cleaner’i ja hambaharjaga puhastada. Samuti on hea võimalus kontrollida üle kõik voolikud-klambrid.
Jahutusvedelikku ei pea ilmtingimata välja laskma, kuna osaval tegutsemisel eemaldub jahutusvedelikku suhteliselt vähe. Mõni supilusikatäis võib maha joosta eemaldades throttle body eelsoojendusvoolikud ja mitte eriti palju, kui eemaldatakse termostaadi korpus.
Esmalt tuleks eemaldada kõik, mis termostaadi vahetust segavad. Alustame voolikutest:
Kõigepealt eemaldada AIC voolik (pildil AIC hose) ning throttle body eelsoojenduse sisend- ja väljundvoolik (pildil throttle body preheat hoses). Olles voolikud lahti ühendanud, pinguta voolikuklambrid vältimaks nende kadumist. Ühenda Y-kujulisest kolmikust lahti ka bypass klapi vaakumvoolik (pildil bypass vacuum hose). LPT’l viimast ühendust pole, ei tea kuidas FPT-ga lood on?
Lisatud failid
Termostaatklapi vahetus- SAAB 9000 kuni MY95 (tõlge quasimotorsi lehelt)
Järgmiseks ühenda lahti throttle asendisensori pistik (pildil throttle position connector) ning siseneva õhu temperatuuri sensori pistik (pildil inlet temp connector). Selleks vajuta kumer traatkinnitus tugevalt vastu pistikut ja jõnksuta pistik lahti.
Nüüd eemalda kummist õhulõdvik (pildil rubber intake duct). Selleks vabasta klambrid ning painuta ning pööra lõdvikut, et saada see lahti throttle body ning metallist õhutoru küljest. Lõdvik võib suhteliselt kõvasti kinni olla, mistõttu on seda võib-olla tarvis lahti kangutada. Seda tee ettevaatlikult kruvikeeraja või mõne sobiva heebliga.
Nüüd eemalda alumine AIC voolik. See asub throttle body allosas ning on ilusti näha, kui õhulõdvik on eemaldatud (vt pilti).
Lisatud failid
Nüüd eemalda kummist õhulõdvik (pildil rubber intake duct). Selleks vabasta klambrid ning painuta ning pööra lõdvikut, et saada see lahti throttle body ning metallist õhutoru küljest. Lõdvik võib suhteliselt kõvasti kinni olla, mistõttu on seda võib-olla tarvis lahti kangutada. Seda tee ettevaatlikult kruvikeeraja või mõne sobiva heebliga.
Nüüd eemalda alumine AIC voolik. See asub throttle body allosas ning on ilusti näha, kui õhulõdvik on eemaldatud (vt pilti).
Lisatud failid
Nüüd on kõik valmis throttle body eemaldamiseks. Throttle body on kinnitatud kolme mutriga – kaks üleval (ees ja taga) ning üks all keskel. Ainus probleemsem mutter on esimene ülemine mutter, mille lahti keeramist segab messingist AIC vooliku kinnitustoru. Kui mutter pole eriti tugevasti kinni, saab avamiseks kasutada 13mm lehtvõtit, kuid väga kõvasti kinni oleva mutri puhul tuleb ilmselt tööriistu kombineerida.
Lisatud failid
Lisatud failid
Ülejäänud kaks mutrit saab väga edukalt avada 13mm silmusvõtmega. Nüüd võib throttle body termostaadivahetuseks piisavalt eest ära nihutada. Quasimotors’i lehel ei soovitatud gaasitrossi ega ka kickdown 'i trossi lahti ühendada, kuna selle eemaldamisel võib puruneda kinnitamisel kasutatav plekist jublakas.
Nüüd paistab ka tühikäiguklapp (AIC valve) sisselaske kollektori alt. Seda hoiab kummikorpus (pildil rubber mount) , mis on omakorda kinnitatud metallvarda (pildil „Hanger” rod for AIC) otsa. Tühikäiguklapi eemaldamiseks tuleb see varda otsast lihtsalt ära tõmmata (vt pilti). Tõmmata tuleks ettevaatlikult, et ei rikuks juhtmeid ja pistikut, mis on ühendatud tühikäiguklapi taha. Ühenda tühikäiguklapi tagant lahti pistik.
Lisatud failid
Nüüd paistab ka tühikäiguklapp (AIC valve) sisselaske kollektori alt. Seda hoiab kummikorpus (pildil rubber mount) , mis on omakorda kinnitatud metallvarda (pildil „Hanger” rod for AIC) otsa. Tühikäiguklapi eemaldamiseks tuleb see varda otsast lihtsalt ära tõmmata (vt pilti). Tõmmata tuleks ettevaatlikult, et ei rikuks juhtmeid ja pistikut, mis on ühendatud tühikäiguklapi taha. Ühenda tühikäiguklapi tagant lahti pistik.
Lisatud failid
See vana,M95 eelne pilt.Sul palju asju teisiti ja kõik oluliselt lihtsam.Oleksid võinud täna küsida,oleksin puust ette teinud.Iffi omal oli just term.vahetus käsil.
See netiõpetus on liiast.Enamus asju võivad külge jääda,ruumi on piisavalt.
See netiõpetus on liiast.Enamus asju võivad külge jääda,ruumi on piisavalt.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
AIC klappi on mõistlik termostaadi vahetammise käigus puhastada ning sobiv moment seda näiteks atsetooni sisse likku panna (või carburator cleaner’iga uputada) on nüüd.
Pilt tühikäiguklapist kui see on eemaldatud.
Lisatud failid
Pilt tühikäiguklapist kui see on eemaldatud.
Lisatud failid
Pilte tekkis lisaks,seni kõik liigne ja mittevajalik sinu masina puhul
(pidades silma termostaadi vahetust).Muidu päris hea õpetus käe harjutamiseks.
(pidades silma termostaadi vahetust).Muidu päris hea õpetus käe harjutamiseks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Eemalda 10mm võtmega kaks 6mm polti, mis hoiavad soojusvaheti vooliku kronsteini termostaadi korpuse küljes (pildil hose bracket bolts). Sinna on kinnitatud ka maandusjuhe.
Nüüd eemalda 13 võtmega kaks 8mm polti, millega termostaadi korpus on kinnitatud. Ning asu termostaati vahetama.
Lisatud failid
Nüüd eemalda 13 võtmega kaks 8mm polti, millega termostaadi korpus on kinnitatud. Ning asu termostaati vahetama.
Lisatud failid
Eemalda vana termostaat selle pesast. See võib pisut kinni olla, mistõttu võib eemaldamisel näpitsaid ja/või kruvikeerajat tarvis minna.
Paigalda uuele termostaadile tihend ning sobita see oma kohale. Jälgi, et termostaadi õigetpidi tagasi paneksid. Pildil tähistavad kirjad towards the engine block mootori ploki poole jäävat osa ning towards the thermostat cover termostaadi korpuse poole jäävat osa. Usun, et seda valepidi ei olegi võimalik panna.
Termostaadi paigaldamisel ole eriti hoolikas, kuna jahutusvedelik lekib väga kergesti ning kindlasti ei soovi sa jahutussüsteemi lekkeid.
Lisatud failid
Paigalda uuele termostaadile tihend ning sobita see oma kohale. Jälgi, et termostaadi õigetpidi tagasi paneksid. Pildil tähistavad kirjad towards the engine block mootori ploki poole jäävat osa ning towards the thermostat cover termostaadi korpuse poole jäävat osa. Usun, et seda valepidi ei olegi võimalik panna.
Termostaadi paigaldamisel ole eriti hoolikas, kuna jahutusvedelik lekib väga kergesti ning kindlasti ei soovi sa jahutussüsteemi lekkeid.
Lisatud failid
Samuti tuleks jälgida, et termostaadi õhutusava jääks kindlasti ülespoole (vt pilti)!
Paiguta termostaadi korpus omale kohale ning kinnita korpuse poldid.
Ühenda AIC klapile selle voolikud ning paiguta see õigele kohale. Ühenda klapi pistik ning suru see koos oma kummist korpusega kinnitusvardale. Kõikide voolikute ühendamisel ning metallvardale surumisel kasuta soovitatavalt silikoonõli, kuna see teeb paigaldamise (ja hilisema eemalduse) lihtsamaks.
Kinnita soojusvaheti vooliku kinnituskronstein oma kohale tagasi. Ära unusta sealjuures maandusjuhet!
Nüüd paigalda eelnevalt carburator cleaner’i ja hambaharjaga puhastatud throttle body ning kinnita selle mutrid.
Kinnita alumine AIC voolik, throttle body eelsoojenduse sisend- ning väljundvoolikud. Kinnita pealmine AIC voolik. ning ühenda throttle asendi sensori ning sisendõhu temperatuurianduri pistikud. Paigalda õhulõdvik. Ühenda bypass klapi vaakumvoolik.
Lisatud failid
Paiguta termostaadi korpus omale kohale ning kinnita korpuse poldid.
Ühenda AIC klapile selle voolikud ning paiguta see õigele kohale. Ühenda klapi pistik ning suru see koos oma kummist korpusega kinnitusvardale. Kõikide voolikute ühendamisel ning metallvardale surumisel kasuta soovitatavalt silikoonõli, kuna see teeb paigaldamise (ja hilisema eemalduse) lihtsamaks.
Kinnita soojusvaheti vooliku kinnituskronstein oma kohale tagasi. Ära unusta sealjuures maandusjuhet!
Nüüd paigalda eelnevalt carburator cleaner’i ja hambaharjaga puhastatud throttle body ning kinnita selle mutrid.
Kinnita alumine AIC voolik, throttle body eelsoojenduse sisend- ning väljundvoolikud. Kinnita pealmine AIC voolik. ning ühenda throttle asendi sensori ning sisendõhu temperatuurianduri pistikud. Paigalda õhulõdvik. Ühenda bypass klapi vaakumvoolik.
Lisatud failid
Vatsiis. ja loomulikult EI küsinud juAlgselt postitas: Trionic
See vana,M95 eelne pilt.Sul palju asju teisiti ja kõik oluliselt lihtsam.Oleksid võinud täna küsida,oleksin puust ette teinud.Iffi omal oli just term.vahetus käsil.
See netiõpetus on liiast.Enamus asju võivad külge jääda,ruumi on piisavalt.



Jah, nii sain ka ise otse tõlkides, aga usun, et pistikut käes hoides ja lahti ühendades saab palju parema kirjelduse. Kartsin, et otsetõlkega panen asja hoopis puusse kuigi tõenäoliselt on su tõlge õigeAlgselt postitas: CyberVajuta kumer traatkinnitus tugevalt vastu pistikut ja jõnksuta pistik lahtiAlgselt postitas: suur
Push the bowed side of the wire retainer firmly down against the connector, then wiggle the connector free

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14425
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
No see on selline pistikuküljes olev kumer traadist klamber, mis pistikut kinni hoiab mingi randi taga. Vajutad peale ja tuleb randi tagant lahti. Ega seal peale otsetõlke midagi teha saagi, nii lihtne jublakas. Peale vaadates saab juba aru, kui ei saa, siis poleks vist mõtet seda tööd ise ette võtta..

Tundub, et sul on asi ilusti silme ees. parandasin äraAlgselt postitas: Cyber
No see on selline pistikuküljes olev kumer traadist klamber, mis pistikut kinni hoiab mingi randi taga. Vajutad peale ja tuleb randi tagant lahti. Ega seal peale otsetõlke midagi teha saagi, nii lihtne jublakas. Peale vaadates saab juba aru, kui ei saa, siis poleks vist mõtet seda tööd ise ette võtta..![]()

Lahti võtad ainult kummist jämeneva õhulõdviku,mõlemad "throttlesse"minevad tosoolivoolikud(need venitad eemale),kart.tuulutuse jämeda vooliku(selle tõmbad mootori riputi alt läbi ja vead eemale ja term.korpusesse mineva tosoolivooliku.siis on ligipääs vaba.
Plekk-kronsa,mis kinnitub term.korpusele kahe 6-se poldiga väänad veidi eemale peale poltide eemaldamist.
Term.korpuse poltide keere soovitav tõrvaga ära määrida(oksüdeeruvad kinni).
Plekk-kronsa,mis kinnitub term.korpusele kahe 6-se poldiga väänad veidi eemale peale poltide eemaldamist.
Term.korpuse poltide keere soovitav tõrvaga ära määrida(oksüdeeruvad kinni).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Vahetasin sinu õpetuse järgi termostaadi ära. Tõesti lihtne. Suhteliselt ilusti pääseb ikka asjale ligi. Väikse lisatööna kasisin uuesti tühikäiguklappi kah. Kokku kulus aega (koos mahaläinud läga koristamisega) pisut üle tunni (1,25h).Algselt postitas: Trionic
Lahti võtad ainult kummist jämeneva õhulõdviku,mõlemad "throttlesse"minevad tosoolivoolikud(need venitad eemale),kart.tuulutuse jämeda vooliku(selle tõmbad mootori riputi alt läbi ja vead eemale ja term.korpusesse mineva tosoolivooliku.siis on ligipääs vaba.
Plekk-kronsa,mis kinnitub term.korpusele kahe 6-se poldiga väänad veidi eemale peale poltide eemaldamist.
Term.korpuse poltide keere soovitav tõrvaga ära määrida(oksüdeeruvad kinni).
