Kui palju hj/kW kannatab 9000 käigukast?

Tonnised ja nende mured
Vasta
Heigo
Postitusi: 52
Liitunud: N Aug 26, 2004 22:04
Asukoht:
Auto:

#1

Et siis Saab 9000 automaat vs. manuaal. Kui palju kumbki kannatab? Kusagilt on kõrvu jäänud, et 9000'l on kahte varianti manuaale. Kas ka automaate? Jutt käib siis ikkagi FPT masinatest. Milline käigukast oleks kõige vastupidavam kui plaan mootorist natuke rohkem välja pigistada kui originaalis?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

Automaatkasti taluvuse piiriks peetakse väänet 400Nm. See ka peamine põhjus, miks näiteks manuaaliga 9000Aero lubab 225hj, aga automaadiga isend on piiratud 200hj peale...mõned nimetavad viimast ka liba-Aeroks. Mitte et automaatkast kohe üles ütleks, aga ta peab (vähemalt) auto eluea siiski kestma. Manuaalid kannatavad üldiselt rohkem väänet.
Kui tõesti mõistlikkuse piires võimsust tõsta, pole kasti tüüp (auto/man) küll mingiks kriteerumiks, mille põhjal autot valida.

Manuaalkastide kohta saad infot sealt: http://quasimotors.com/5speed_changes.htm

Soovitatakse ka sidur tugevama vastu vahetada, kui soov mootorist pigistada palju rohkem, kui 'natuke'.

(kuna ma ise paadunud manuaalkasti austaja, siis loogiline, et sellelt klaviatuurilt automaadi kohta mingit kiidulaulu ei tule :P )
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Heigo
Et siis Saab 9000 automaat vs. manuaal. Kui palju kumbki kannatab? Kusagilt on kõrvu jäänud, et 9000'l on kahte varianti manuaale. Kas ka automaate? Jutt käib siis ikkagi FPT masinatest. Milline käigukast oleks kõige vastupidavam kui plaan mootorist natuke rohkem välja pigistada kui originaalis?

Kannatavad need kastid ka 2000hj.:poke:
Mingit olulist tähtsust ei oma need kilovatid.Tähtis on väändemoment.Aut kasti ülempiir on 400Nm.Kui rehvid on viletsad,kannatab kast ka 450Nm. ära(kummid põlevad all).Kui aga tekib totaalne pidamine,saab kasti remontida.Manuaalkasti väände ülempiir on samas suurusjärgus.
Heigo
Postitusi: 52
Liitunud: N Aug 26, 2004 22:04
Asukoht:
Auto:

#4

On mi ngit lahedust sellele probleemile? Ei mõtle meeletuid summasid...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

Algselt postitas: Heigo
Milline käigukast oleks kõige vastupidavam kui plaan mootorist natuke rohkem välja pigistada kui originaalis?
Kui palju on natuke?
Mitsu või Garret T25/T28 ristandi poolt võimaldatav piir on 290 Hj. Momentki seal kuskil 400 lähedal.
Vasta