Saab 9-5 Arc 2.3T, 225kW Maptun, 2003, Ron24- Müüdud!
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Saaga jätkub, eile kui Carringu töömees autot garaazi sõitis kuulsin koledat ulgumist, pärast sillastendi tehtud proovisõit tõi hirmsa diagnoosi, käigukastis esimese käigu mingi laager läbi. Täna tellisin Maptunist natuke vähema kui 250 euro eest käigukasti remondiks vajalikud asjad. Nüüd tuleb loota, et seal nn kitis on ikka kõik vajalikud asjad. Jätkuvalt aru ma ei saa, ühe vea kõrvaldad ja kohe tekib uus ja hullem asemele.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
kW ei lõhu, aga Nm ikka.Ma usun, et viimase 21kw lisamisel ja lagunenud käigukastil puudub igasugune seos.
Võiksid käia ja mõõtmas palju võimsust on. Üks asi on mida softi kirjutaja lubab ja mis sai. Tavaliselt kW vähem ja Nm rohkem.
__In Boost We Trust__
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14308
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Esimeste käikude juures piiratakse ju jõudu nagunii. Loogika ütleb, et purunema hakkavad need käigud, kus ratast enam ringi vedada ei jõua ja pidamine tekib. Esimese käigu juures seda muret väga ei tohiks olla. Viienda lõhub aga oma laiskus, sest "mul on ju jõudu küll autol, ma ei pea möödasõiduks käiku vahetama"... noh, on jah jõudu, aga kusagilt kaudu peab see jõud ratasteni jõudma ja see "kusagilt" siis lõpuks järgi annabki..
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Käigukasti esimese käigu ulgumist kuulsin järgmisel päeval peale viimast remapi. Saja kilomeetriga vaevalt, et lisatud vatid ja njuutonid kastile midagi teha said. See laager oli ikka enne hädine, lihtsalt nüüdseks on kõik muud võõra heli allikad kõrvaldatud ja sellepärast ma seda nüüd kuulsin.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Õli mina vahetanud ei ole ja õlitaseme kohta info puudub. Kuna kast õli ei lekkinud, siis ma arvan, et õli kastis on. Täna ei oma see ka enam mingit tähtsust, sest laager on juba saba andnud.
kastiõli on vahepeal vahetatud? õlitase õige?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Ostan uue vana kasti ja sellele teen enne paigaldust igaks juhuks kap remondi. Uued laagrid, sünkronisaatorid ja muud kuluvad asjad. Torque teeb eeltöö. Külge panen kunagi ülejärgmine nädal Tartu Forsis.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
ise vahetad kastis laagreid jms? Oled kindel ja analoogseid asju enne näppinud + riistad on olemas? See pole päris UAZ vms robustse masina kast, kus tavagaraazhi inventarist (sh tõmmitsad) piisab
(UAZ-kasti võrdlus, kuna ma olen nii Saabi FM55, kui UAZ kastile kokku-lahku teinud. Saabi kastil muidugi mitte päris kõigi laagrite jms tasemele: sellega ma oma "tavagaraazhi" sisseseade ja spetsiifiliste kastiteadmisteta hakkama ei saaks)
kui ei ole kindel, vii heaga mõne "kastimehe" kätte - maksab ilmselt ca 150 raha, aga on enda närvid nii tegemise ajal kui hiljem paremas korras.
muidu ma ei mõista, miks osad kodanikud ülal laagri väsimist jõuga seostavad - laagrid on lihtsad asjad, mille "tugevusvaru" on jõu (võimsus ei puutu tõesti asjasse) samasse suurusjärku jäädes igal juhul piisav. Laagrid kuluvad ja kui õlitus on ebapiisav (õli vähe), kuluvad nad lihtsalt kiiremini.
manuaalkastide õlivahetusvajaduse osas on aga lihtsalt kaks leeri: üks, mis ei usu "eluaegset" õli ja seda vahetab, ning teine, kes sõidab niisama ja võimalik, et sama muretult, kui esimene leer. Jah - kastiõli vahetusel tuleb sealt välja värviküllasem õli, kui uus on. Kas aga määrdeomadused sellest märkimisväärselt muutunud on, seda puhtalt värvi ja "lisandite" pealt ei määra. Kas see eluaegsuse-lubadus on tulnud autotootjate (hankeosakondade) nõudmistest kastitootjatele või kastitootjate inseneridelt - kui vaid teaks... Ilmselgelt ei pärine see õlitootjatelt
igal juhul on oluline, et kastis oleks õli ja ma kardan, et selliseid autoomanikke, kes nt igal mootoriõli vahetamisel kastiõli taset kontrolliks, suurt ei leidu.
(UAZ-kasti võrdlus, kuna ma olen nii Saabi FM55, kui UAZ kastile kokku-lahku teinud. Saabi kastil muidugi mitte päris kõigi laagrite jms tasemele: sellega ma oma "tavagaraazhi" sisseseade ja spetsiifiliste kastiteadmisteta hakkama ei saaks)
kui ei ole kindel, vii heaga mõne "kastimehe" kätte - maksab ilmselt ca 150 raha, aga on enda närvid nii tegemise ajal kui hiljem paremas korras.
muidu ma ei mõista, miks osad kodanikud ülal laagri väsimist jõuga seostavad - laagrid on lihtsad asjad, mille "tugevusvaru" on jõu (võimsus ei puutu tõesti asjasse) samasse suurusjärku jäädes igal juhul piisav. Laagrid kuluvad ja kui õlitus on ebapiisav (õli vähe), kuluvad nad lihtsalt kiiremini.
manuaalkastide õlivahetusvajaduse osas on aga lihtsalt kaks leeri: üks, mis ei usu "eluaegset" õli ja seda vahetab, ning teine, kes sõidab niisama ja võimalik, et sama muretult, kui esimene leer. Jah - kastiõli vahetusel tuleb sealt välja värviküllasem õli, kui uus on. Kas aga määrdeomadused sellest märkimisväärselt muutunud on, seda puhtalt värvi ja "lisandite" pealt ei määra. Kas see eluaegsuse-lubadus on tulnud autotootjate (hankeosakondade) nõudmistest kastitootjatele või kastitootjate inseneridelt - kui vaid teaks... Ilmselgelt ei pärine see õlitootjatelt
igal juhul on oluline, et kastis oleks õli ja ma kardan, et selliseid autoomanikke, kes nt igal mootoriõli vahetamisel kastiõli taset kontrolliks, suurt ei leidu.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Paiks müüs mulle uue vana kasti ja Torque paneb sellele uue sisu sisse. Enda seda kasti mis all on ma ei remondi. Põhimõtteliselt saab uus vana kast täielikult uue sisu. Teisipäeval võahetab ta kasti ära. Maksma läheb see minule ligi 1000 eurot kokku. See summa sisaldab kasti, varuosi, varuosade vahetust ja kasti enda vahetust. Miks algne kast katki läks, see mind enam väga ei huvita. Tulemus on aga see, et auto saab külge põhimõtteliselt uue käigukasti, küll vanas kestas aga minujaoks ei oma see tähtsust.
eluaegsed õlid on suht samad nagu long-life õlid, enamjaolt vajalikud, et autosid müüa. Tavatarbija ostab ikka 30000km õlivahetusvälbaga auto, mitte 10000ndese. Kastiõli kohta, nagu mootoriõli vahetatakse teatud aja möödudes, siis ega see kastiõli nüüd imeaine pole, lihtsalt vahetusvälp veidi pikem. Puhas õli peaks olema veidi parem kui pisikestest metalliosakestest mustaks tõmbunud õli.Kas see eluaegsuse-lubadus on tulnud autotootjate (hankeosakondade) nõudmistest kastitootjatele või kastitootjate inseneridelt - kui vaid teaks... Ilmselgelt ei pärine see õlitootjatelt
igal juhul on oluline, et kastis oleks õli ja ma kardan, et selliseid autoomanikke, kes nt igal mootoriõli vahetamisel kastiõli taset kontrolliks, suurt ei leidu.
Pagan, nüüd rüüstasin teemat, vabandan.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Nii, täna lõpetas Carring mootori kap remondi. Uued saaled, rõngad ja väljalaske klapid. Arve 2120€. Nüüd on autol tehtud mootori kap remont, käigukasti kap remont, uus siduri komplekt, kõik veermikus olevad asjad on vahetatud. Vanad on veel roolivõimendi pump ja bensiinipump. Uus auto aastast 2003. Kogu remondi kulu ei hakka enam kokku arvutamagi.