Elektroonika jamab!

Teemad elektroonikast...
Vasta
Markus
Postitusi: 20
Liitunud: T Juul 26, 2005 18:31
Asukoht:
Auto:

#1

Tere kõik see SAAB´i pere. Olen ka 8. juulist alates SAAB´i omanik. Sai soetatud endale Saab 900 S 2.3i, 1994 a.:thumb:
Kohe alguses on mingi elektri kamm sees. Alustan siis algusest:
1. Kui klaasipesu tõmmata, siis hakkavad tulede kojamehed süüte sisse keeramisel ise lambist nõksu kaupa edasi liikuma. Liiguvad iga kord kui süüde sisse keerata. Seda teevad nad seni kuni on tagasi algasendis.

2. Kiirusehoidja ei vunka. Cruise läheb küll põlema aga SET nupp ei tööta. Kui kliima sisse lülitada, siis jäävad tuurid vahel ise peale. Ja tuure hoiab u 2000-2500 vahel.

3. Ei tööta istmesoojendus. Vaatasin ka seda toredat juhendit, kuidas ise kodus remonti teostada aga selleks mul veel nuppu pole. Pärast põlen koos istmega maha.

4. See ei käi küll elektroonika alla aga küsin siis kõik koos ära. Kui tagurpidi käiku sisse panna, siis peab olema väga hoolas, sest muidu viskab käik ise välja. Olen rääkinud mõne mehhaanikuga ja ka teiste SAAB´i omanikega ning on teada juhtumeid, kus ka teised sellised mudelid teevad sama jama. On see mingi SAAB´i nõrkus?

Tänan vastuste eest.
Kasutaja avatar
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#2

Algselt postitas: Markus

4. See ei käi küll elektroonika alla aga küsin siis kõik koos ära. Kui tagurpidi käiku sisse panna, siis peab olema väga hoolas, sest muidu viskab käik ise välja. Olen rääkinud mõne mehhaanikuga ja ka teiste SAAB´i omanikega ning on teada juhtumeid, kus ka teised sellised mudelid teevad sama jama. On see mingi SAAB´i nõrkus?

Mul kah aeg-ajalt sama värk. Pidi olema 94-?? NG900 tüüpviga,
millele olevat olemas ka tehase poolt ümbertegemiskomplekt?

Pole teemaga enam väga tegelenud, probleem ei paista süvenevat ja enam-vähem tunneb käiku lülitades ära ka, kas läks OK. Olen lugenud soovitust, et vahetult enne tagumist käiku tuleks korraks sisse lükata esimene, siis väljaviskamise tõenäosus väiksem.
Kasutaja avatar
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Markus
3. Ei tööta istmesoojendus. Vaatasin ka seda toredat juhendit, kuidas ise kodus remonti teostada aga selleks mul veel nuppu pole. Pärast põlen koos istmega maha.

Kõige õigem ikka uus element lasta panna, parandades
ole valmis seda korduvalt uuesti tegema.
Markus
Postitusi: 20
Liitunud: T Juul 26, 2005 18:31
Asukoht:
Auto:

#4

Kus Tartus selle kõigega tegeleda saaks? Või oleks mõistlik Tallinnas korralikult lasta üle vaadata?
to:mddr Kas sa oled kuulnud kui pädev on Eedeni taga tegutsev elektrik?
Kasutaja avatar
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#5

Kui vähegi võimalik, käin ikka Troostis või Vikingus, Tartus olen käinud Autodiagnostika OÜ´s ja Turu tn CarStopis. Eedeni tagusest elektrikust olen lugenud vastakaid arvamusi, aga igasugune reaalne kogemus puudub.
Markus
Postitusi: 20
Liitunud: T Juul 26, 2005 18:31
Asukoht:
Auto:

#6

4. See ei käi küll elektroonika alla aga küsin siis kõik koos ära. Kui tagurpidi käiku sisse panna, siis peab olema väga hoolas, sest muidu viskab käik ise välja. Olen rääkinud mõne mehhaanikuga ja ka teiste SAAB´i omanikega ning on teada juhtumeid, kus ka teised sellised mudelid teevad sama jama. On see mingi SAAB´i nõrkus?

Kunagi sai kurdetud sellist muret. Nüüd on asi läinud aga järjest hullemaks. Pea iga kord kui tagurpidi käiku üritan sisse panna peab hullult meelitama, et see sinder sisse jääks. Kas keegi oskab nõu anda, mis viga võiks olla?
Markus
Postitusi: 20
Liitunud: T Juul 26, 2005 18:31
Asukoht:
Auto:

#7

tänud info eest. kohe jupp maad targem. eks katsetan esialgu seda varianti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

Kiirusehoidja kohta. Võibolla SET nupp lihtsalt ei anna ühendust, või on üks lülititest (piduri- ja siduripedaali lülitid) tuksis.
Sealsed lülitid peaksid tavaliselt suletud olema ja avanevad ainult vastavat pedaali puudutades. Kui üks neist lülititest katki, siis arvab Cruise Control juhtplokk, et vastav pedaali on alla surutud ja ei luba SET panna.
Mu endisel 9000-l oli just selline viga. Pakuks, et 900-l toimib asi sarnaselt.
Markus
Postitusi: 20
Liitunud: T Juul 26, 2005 18:31
Asukoht:
Auto:

#9

Kas keegi oskab öelda, kust saada 900-le 94 a käigukasti jooniseid?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Tartu kohta ei tea,aga Tlns saaksid kindlasti abi SaabiAntilt,Vikingust,või TroostAutost
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

Tule SAABijumal appi, ma juba korra koristasin siit selle käimakastijutu ära... siia täpsemalt. Isegi vastuseid on seal natuke, nende seas ka asjassepuutuvaid.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Visad ja järjekindlad on SaabiVennad:wall: :P
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#13

Vana teema, aga siiski....

Kas keegi on sellele "tulede kojameeste nõksu kaupa edasi liikumise" probleemile lahenduse leidnud?

Tundub, et minu 9000'l on sama tõbi külge hakanud.... :(
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: jack
Vana teema, aga siiski....

Kas keegi on sellele "tulede kojameeste nõksu kaupa edasi liikumise" probleemile lahenduse leidnud?

Tundub, et minu 9000'l on sama tõbi külge hakanud.... :(

seal pole midagi leida,see teema on siin korduvalt läbi nämmutatud.
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#15

oleks paha poiss, aga kui ma oleksin foorumitest vastuse saanud, poleks klaviatuuri järele haaranudki.

Põhiliselt on siin lahatud küll mootori ja pesuri pumba suhteid ning kaitsmeid kui lüliteid, aga miks käivitamise ajal tulepesuri kojamees jõnksu teeb, sellele vastust ma ei saand.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: jack
...aga miks käivitamise ajal tulepesuri kojamees jõnksu teeb, sellele vastust ma ei saand.
oot, kas sul teeb tulekojamees auto käivitamise ajal jõnksu?

EDIT:
Leidsin kiire otsinguga (otsingusõnaks "esitule kojamees") mitu teemat, kus kojamehe mootori erinevatest probleemidest juttu. Antud juhul kõlab nagu termokaitse oleks õhtal...

Kõigepealt üks 9-5 kojamehe teema, kus ka tonnist mainitud:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2368

Siis üks tonnise kojamehe mootori mure:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2070

Ja veel üks, kus ka mingi mootori probla mainitud:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=447

Ja õks võõrkeelne piltidega jutt:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#17

aitüma!:)

Eks sain isegi samad vastused, aga lugesin veel paar korda ridadevahelt ja järeldus, et siis termokaitse võiks nagu tembutada.

Aga kas mitte siis ei peaks too kojamees iga natukese aja tagant püüdma end jõnksutades edasi liigutada, et oma viis pühkimistsüklit läbi teha ja algasendisse tagasi jõuda?
Praegu jääb küll mulje, et vaid käivituse ajal ta liigahtab.

Egas muud üle ei jää kui tuli eest ja käsi õliseks!
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#18

käivituse ajal ju liigutabki, sest see on ka ainumas hetk, mil termokaitse on veel külm. Hiljem on süütevool tal pidevalt selgas, vaeseke ei jõua ju üldse maha jahtudagi
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: jack
järeldus, et siis termokaitse võiks nagu tembutada.
Termokaitse ise vaevalt et tembutab. Põhjuseks sageli ikka mustunud mikromootori kollektor. Tegelikult on see kollektor seal suht nõmeda disainiga*. Probleem selles, et kollektori lamellide vahed on tühjad ja lamellide/harjade kulumisel irduvad söe- ja pronksiosakesed kogunevad sinna vahele ning lühistavad lõpuks lamellid omavahel ära. Tarbitav vool suureneb ja vaene termokaitse lihtsalt teeb oma tööd, et kogu see krempel seal kärssama ei läheks. Kui tööõpetuse tunnis ei maganud, siis mootori lahtikakkumine ja puhastamine on paras pärastlõunane ajaviide.

* Niipalju kui ma mäletan, siis isegi nõukaaegsetes mänguasjades kasutatavad mikromootorid olid ses suhtes paremad, et lamellide vahed olid täidetud ja sinna mingit sodi ei kogunenud.
Vasta