Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kas see kuidagi kangi tõmbamise ajast ei sõltunud, et kui kiirelt kangi lahti lased, siis tuledele ei lasta? Mul on mingi hägune mälestus sellisest setupist... Aga see võib väga vabalt ka mingi luul olla...:D
EDIT: siiski vist mitte... otsisin netist ühe user manuali ja seal on öeldud "The headlamp wipers will operate at the same time as the windshield washers are activated. "
EDIT2: kurat... kojameeste liikumine üle tuleklaasi ei tähenda ju veel seda, et sinna vett lastakse... ühesõnaga vvs-i vastusest selgub, et siiski sõltub ajast....:P
EDIT: siiski vist mitte... otsisin netist ühe user manuali ja seal on öeldud "The headlamp wipers will operate at the same time as the windshield washers are activated. "
EDIT2: kurat... kojameeste liikumine üle tuleklaasi ei tähenda ju veel seda, et sinna vett lastakse... ühesõnaga vvs-i vastusest selgub, et siiski sõltub ajast....:P
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Mul mõlemal 9-5el olen selliselt kasutanud:
Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile :)
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.
Võimalik, et see on TECH-iga progetav :freak:
Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile :)
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.
Võimalik, et see on TECH-iga progetav :freak:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kas see kuidagi kangi tõmbamise ajast ei sõltunud, et kui kiirelt kangi lahti lased, siis tuledele ei lasta? Mul on mingi hägune mälestus sellisest setupist... Aga see võib väga vabalt ka mingi luul olla...
EDIT: siiski vist mitte... otsisin netist ühe user manuali ja seal on öeldud "The headlamp wipers will operate at the same time as the windshield washers are activated. "
EDIT2: kurat... kojameeste liikumine üle tuleklaasi ei tähenda ju veel seda, et sinna vett lastakse... ühesõnaga vvs-i vastusest selgub, et siiski sõltub ajast....
Seda sönavaliku "viga" mötlesin ise ka, kui pesukirjeldust lugesin, et vihma korral ju vett ei tömba Kuid eraldi möeldakse seal "washer" ja "wiper", seega washer on veega pesemine.
Mul mõlemal 9-5el olen selliselt kasutanud:
Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.
Võimalik, et see on TECH-iga progetav
Tänud info eest. Uurin asja selle pilguga.
Nagu ülalpool kirjeldasin, mul hetkel see 1 sek probleemiks, kuna miskit ummistus on vist traktis ees kuskil, maru jamasti pritsib köigist. Kui ilmad soojemad, siis lammutan voolikud korra laiali ja puhun läbi, kardan et kuskil ennem pihusteid on juba probleem. Pumbas mitte, sest tahaklaasile pihustab hoogsasti.
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 20:27, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Mul mõlemal 9-5el olen selliselt kasutanud:
Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile :)
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.
Võimalik, et see on TECH-iga progetav :freak:
Heh ... katsetasin seda teooriat täna oma Volvo peal (Saab hetkel riigist väljas). Sama ka sellel, alla sekundi pestes ei rakenda pesu esilaternatele, olgugi et automaatikaloogika järgi oleks küll esitulede pesu kord. Pani mötlema, et kas see on lihtsalt viivitus elektromehhaanilistes komponentides vöi nii möeldudki kuskil softis, manual sellest aga ei kirjuta (kirjeldab vaid automaatika loogikat, et iga 5-s kord 10 min jooksul, kui 10min möödund, siis igal esimesel pesul ka).
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Mul mõlemal 9-5el olen selliselt kasutanud:
Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.
Võimalik, et see on TECH-iga progetav
Heh ... katsetasin seda teooriat täna oma Volvo peal (Saab hetkel riigist väljas). Sama ka sellel, alla sekundi pestes ei rakenda pesu esilaternatele, olgugi et automaatikaloogika järgi oleks küll esitulede pesu kord. Pani mötlema, et kas see on lihtsalt viivitus elektromehhaanilistes komponentides vöi nii möeldudki kuskil softis, manual sellest aga ei kirjuta (kirjeldab vaid automaatika loogikat, et iga 5-s kord 10 min jooksul, kui 10min möödund, siis igal esimesel pesul ka).
Tundub, et miskit peaks ikkagit saama muuta kuskil, sest see 1 sek tömme mo Saabil ei toimi. Nii kui aknapesu kangi tömban KOHE ka esilaternad pesevad. Peab veel uurima.
Nagu ülalpool kirjeldasin, mul hetkel see 1 sek probleemiks, kuna miskit ummistus on vist traktis ees kuskil, maru jamasti pritsib köigist. Kui ilmad soojemad, siis lammutan voolikud korra laiali ja puhun läbi, kardan et kuskil ennem pihusteid on juba probleem. Pumbas mitte, sest tahaklaasile pihustab hoogsasti.
Päris korralik ummistus oli esimeses tagasilöögi-kolmik-klapis, mingid valged ja sinised kiletükipurud. Puhastasin selle, kontrollisin köik ülejäänud trakti samuti ning nüüd pritsib esiklaasile ikka kenasti ja korralikult, nagu peab.
Viimati muutis overspeed, T Sept 19, 2017 2:26, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kus see kolmikklapp asub täpsemalt ? Mul esiklaasile ei taha keskmisest august väga pritsida.
Vaata siit esimene fail "Washer Unit", seal positsioonid 21 ja 23.
Asuvad mölemad kapoti all, vahetult ennem pihusteid, kapoti termo-polster tuleb eest vötta.
Teine jagaja-klapp (#23) on ennem keskmist ja kundepoolset pihustit. Kui sul ainult keskmine halvasti pihustab, siis arvatavasti sodi juba pihusti korpuses.
Vötad vooliku pihusti küljest lahti (tulevad suht raskelt, kuna äär on terav, nagu pildilt paistab) ning puhud suruöhuga pihusti avadest tagurpidi tagasi. Kui voolik lahtiühendatud on, vöid panna sinna avale kaltsu ette tagurpidi läbipuhumisel, et siis näed ka mis sodi pihustist välja lendab (kalts püüab kinni). Hiljem puhud uuesti öigetpidi läbi ja kontrollid, kas öhk pihusti avadest kenasti tuleb, mölemast.
Ilma voolikut lahtivötmata pole mötet tagurpidi suruöhuga läbi puhuda. Tagasilöögiklapid seda esiteks ei luba, ja teiseks kui ka saab sodi liikuma, siis ta ei pääse süsteemist välja ja tuleb mingi aja pärast taas kuskile ette.
Ma ei soovita pihusteid kapoti küljest ää vötta. Ajaga on plastik kövaks läinud ning kinnituskörva murdumine kerge tulema (proovisin omal, suutsin ühe ää murda, teisi enam ei puutunud).
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 20:44, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ootamatud probleemid.
Auto ei läe käima suht lambist siis kui tema ei taha. Ja siis otsustab minna.
Samas on söidu ajal üliharva tunda, et vötab hetkeks (vaid jönks) köigilt silindritelt sädeme.
Ons kellegil kindel aim, mis rikkis vöi kuidas seda kindlalt teada saaks ?
Auto ei läe käima suht lambist siis kui tema ei taha. Ja siis otsustab minna.
Samas on söidu ajal üliharva tunda, et vötab hetkeks (vaid jönks) köigilt silindritelt sädeme.
Ons kellegil kindel aim, mis rikkis vöi kuidas seda kindlalt teada saaks ?
Arrogance diminishes wisdom !
Ootamatud probleemid.
Auto ei läe käima suht lambist siis kui tema ei taha. Ja siis otsustab minna.
Samas on söidu ajal üliharva tunda, et vötab hetkeks (vaid jönks) köigilt silindritelt sädeme.
Ons kellegil kindel aim, mis rikkis vöi kuidas seda kindlalt teada saaks ?
ilmselt vändaandur, techiga näeks data listist aga usun ,et vändaka vahetus lahendab su mure ;)
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ootamatud probleemid.
Auto ei läe käima suht lambist siis kui tema ei taha. Ja siis otsustab minna.
Samas on söidu ajal üliharva tunda, et vötab hetkeks (vaid jönks) köigilt silindritelt sädeme.
Ons kellegil kindel aim, mis rikkis vöi kuidas seda kindlalt teada saaks ?
ilmselt vändaandur, techiga näeks data listist aga usun ,et vändaka vahetus lahendab su mure ;)
Panustan samale.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Väntvölli asendi andur vahetatud ja söidab taas.
ps Hetkel kui auto käima ei läinud (suri tühikäigul välja), ei näitanud Tech2 ühtki viga. Hoidsin teda tagaistmel juhuks kui viga tuleb, et näha. Ju ta siis andurit ei loe. Aga välistatud pole endiselt ka see, et ma Tech2-te öieti veel kasutada ei oska ning valest kohast vaatasin (ei kasutanud üldskänneerimist, my bad).
Ühtlasi lasin ka vahetada nii esimese kui tagumise stabikate varraste kummipuksid, kippus kole lärmakaks minema salongis. Nüüd hea vaikne söita.
Peale esimese varda pukside vahetust, misiganes seal lahti vöeti et neid vahetada, on rool nöksa viltu. Ei kisu kuhugi poole, kuid tahan rooli sirgeks. Sillastendi minek homme.
Löpuks sain ka paigaldatud kauaigatsetud mootoriruumialuse tolmukaitse/tuulesuunaja:
Väntvölli asendi andur V6 mootoril: #7
Väntvölli asendi andur R4 mootoril: #6
Esimese stabilisaatori-varda puksid: #16
Tagumise stabilisaatori-varda puksid: #16A
Mootoriruumi alune tuulesuunaja/tolmukaitse: #20
Väntvölli asendi anduri vahetus V6 mootoril:
Vänvölli asendi anduri vahetus R4 mootoril:
Esimese stab.varda pukside vahetus:
Tagumise stab.varda pukside vahetus:
ps Hetkel kui auto käima ei läinud (suri tühikäigul välja), ei näitanud Tech2 ühtki viga. Hoidsin teda tagaistmel juhuks kui viga tuleb, et näha. Ju ta siis andurit ei loe. Aga välistatud pole endiselt ka see, et ma Tech2-te öieti veel kasutada ei oska ning valest kohast vaatasin (ei kasutanud üldskänneerimist, my bad).
Ühtlasi lasin ka vahetada nii esimese kui tagumise stabikate varraste kummipuksid, kippus kole lärmakaks minema salongis. Nüüd hea vaikne söita.
Peale esimese varda pukside vahetust, misiganes seal lahti vöeti et neid vahetada, on rool nöksa viltu. Ei kisu kuhugi poole, kuid tahan rooli sirgeks. Sillastendi minek homme.
Löpuks sain ka paigaldatud kauaigatsetud mootoriruumialuse tolmukaitse/tuulesuunaja:
Väntvölli asendi andur V6 mootoril: #7
Väntvölli asendi andur R4 mootoril: #6
Esimese stabilisaatori-varda puksid: #16
Tagumise stabilisaatori-varda puksid: #16A
Mootoriruumi alune tuulesuunaja/tolmukaitse: #20
Väntvölli asendi anduri vahetus V6 mootoril:
Vänvölli asendi anduri vahetus R4 mootoril:
Esimese stab.varda pukside vahetus:
Tagumise stab.varda pukside vahetus:
Viimati muutis overspeed, E Sept 18, 2017 16:57, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Miskit liigset siiski lahti ei vöetud ...
Rooli sain otseks, kuid leiti ka ülesse viga, miks viltu läks. Algul ei saadudki kohe asjale pihta, kuid peale pisut nuputamist ilmnes, et esisillal parempoolne alumine sarniir on kuidagi imelikult ää kulunud. Teatud ajal (töstukiga ülesse-alla liigutades vöttes ja andes sellele koormust, seda ka ju stabikapukside vahetusel tehti) jääb oma pessa ning vahest jääb sellest välja ja veab rooli viltu.
Seega järgmine detail vahetusse.
Alumine sarniir: #5
Alumise sarniiri vahetus:
Viimati muutis overspeed, E Sept 18, 2017 16:58, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Niitsin hoovil muru, kaugelt panin kohe tähele, ons ikka ilus auto küll, mis sest et "kont" enam külma ei puhu (pole aega olnud uurida):
Viimati muutis overspeed, T Sept 19, 2017 2:58, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Foorumi tarkvara vahetusega on ümberkolinud postitused oma manustega teksti suhtes natukse sega-pudru. Ehk kunagi kui aega leian, korrigeerin osa, kus tekst ja pilt vaheldumisi vajalikud.
Öues sajab iga päev vihma ja maa on väga porine ning pehme. Suverehvidega juba probleem muruplatsilt ära liikumisega, aint üks kaapimisvagu jäi maha.
Aeg alla panna kevad-sügis rattad, 15'' M+S plekkidel:
Kuuri 9-5 suverehvid veel ei läinud. Ajutiselt sai need 9-3 alla krutitud, kuniks tollele ta oma soovitud mustriga 17''-sed leian.
Ühtlasi, kui rattad alt olid, vötsin vasemalt koopast välja ka signapasuna. SID ütles suvelöpust saati "Theft alarm Service required" ja Tech 2 ütles pasuna akude madal pinge.
Nagu eelmisel siniselgi, vahetan lihtsalt pasunas akud. Seekord proovin siis öiged leida
uuuhh ... I need this (Open Link in New Tab by Piro for Firefox, kes samuti väsinud Ctrl nupust vöi hiire keskmisest nupust vöi hiire parem-klikk: "Open Link in New Tab". Hiljem seadistada Add-ons menüüst !)
Öues sajab iga päev vihma ja maa on väga porine ning pehme. Suverehvidega juba probleem muruplatsilt ära liikumisega, aint üks kaapimisvagu jäi maha.
Aeg alla panna kevad-sügis rattad, 15'' M+S plekkidel:
Kuuri 9-5 suverehvid veel ei läinud. Ajutiselt sai need 9-3 alla krutitud, kuniks tollele ta oma soovitud mustriga 17''-sed leian.
Ühtlasi, kui rattad alt olid, vötsin vasemalt koopast välja ka signapasuna. SID ütles suvelöpust saati "Theft alarm Service required" ja Tech 2 ütles pasuna akude madal pinge.
Nagu eelmisel siniselgi, vahetan lihtsalt pasunas akud. Seekord proovin siis öiged leida
uuuhh ... I need this (Open Link in New Tab by Piro for Firefox, kes samuti väsinud Ctrl nupust vöi hiire keskmisest nupust vöi hiire parem-klikk: "Open Link in New Tab". Hiljem seadistada Add-ons menüüst !)
Viimati muutis overspeed, K Apr 04, 2018 15:57, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Jälle mul oli öösel tööle söites maanteel igav ning "mängisin" selle pardanumbritega.
Proovisin siis, mis ökosöitu ma teha saaks selle 3,0 liitrisega. Hetke küttekulu ma ei tea, kuid piilusin seda D.T.E.-d
Kui paagi täis panin, nullisin ka trip-odomeetri. Pildid tehtud siis hetkel, mil läbitud tankimisest 169 km:
Ja tulem mille tol hetkel sain oli meeltröömustav ... üle tuhande:
Rohkem ma selliseid numbreid muidugit ei näe, sest timmisin püsikiirushoidja täpselt samaks mis eelsöitval rekkal
Pikivahe hoidsin nii pika kui sain, kuid just tuulekotis sees ... 50m oli see (1 postivahe).
Proovisin siis, mis ökosöitu ma teha saaks selle 3,0 liitrisega. Hetke küttekulu ma ei tea, kuid piilusin seda D.T.E.-d
Kui paagi täis panin, nullisin ka trip-odomeetri. Pildid tehtud siis hetkel, mil läbitud tankimisest 169 km:
Ja tulem mille tol hetkel sain oli meeltröömustav ... üle tuhande:
Rohkem ma selliseid numbreid muidugit ei näe, sest timmisin püsikiirushoidja täpselt samaks mis eelsöitval rekkal
Pikivahe hoidsin nii pika kui sain, kuid just tuulekotis sees ... 50m oli see (1 postivahe).
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ei leidnud ma ikka neid öigeid, tegelt väga kaugelt ei otsinud ka.overspeed kirjutas: ↑R Sept 15, 2017 11:51...
Ühtlasi, kui rattad alt olid, vötsin vasemalt koopast välja ka signapasuna. SID ütles suvelöpust saati "Theft alarm Service required" ja Tech 2 ütles pasuna akude madal pinge.
Nagu eelmisel siniselgi, vahetan lihtsalt pasunas akud. Seekord proovin siis öiged leida
Töenäosus, et keegi mo signapasuna juhtmeid läbi löikama hakkab on suht nulli lähedane ... who would try/want to steal an 18-year old Saab ???
Seega otsustasin soetada need mälu-patareid (constant output 8mA) taas Elfa'st. Saan alarmist lahti SID-l ja asi sellega. Kuniks juhtmed taga, lärmab pasun küll, kui vaja.
Jootsin vana patareid ära ning ootasin uute saabumist:
Esimese hooga aga tulid patareid transpordikahjustusega:
Informeerisin probleemist tarnijat ning kiirelt saadeti mulle uued tasuta transpordiga koju.
Jootsin uued paika ning lähipäevil paigaldan signapasuna taas auto külge ... et alarmist lahti saada SID-l.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Saabus löpuks tellitud DEFA mootorisoojenduse element. Kuna too on vaid just sellele mootorile (kataloogis on teisi elemente, mis sobivad paljudele autodele universaalselt), siis tuli ta otse tehasest. Eriti tähelepanelik tuleb olla sellise paigaldusel, kuna läeb ta pikalt lödviku sisse ning kui ta peaks olema halvasti paigaldatud nii, et puutub lödvikut, siis on oht tulekahjule (on olnud juhuseid) !
Lisaks sai ka ostetud kaabel aku laadimiseks (et ei peaks akult plast-katet eemaldama) ning pistik, et GPS juhe, mis jookseb sigaretisüütajast üle armatuuri, pisut kompaktsemalt armatuuri alla ää peita.
Defa eelsoojendus tuleb täiesti tavaline, ilma akulaadija (hiljem siiski tuli statsionaarne laadija ka)
ning taimerita (hiljem siiski tuli Saab orig taimer).
Pistik stangel, element mootorile ning puhur salongi.
Vajadusel taimeriks tuleb pistikuvaheline:
Ning kui soovin niisama lülitust, siis kaugjuhitav pistik:
Lisaks sai ka ostetud kaabel aku laadimiseks (et ei peaks akult plast-katet eemaldama) ning pistik, et GPS juhe, mis jookseb sigaretisüütajast üle armatuuri, pisut kompaktsemalt armatuuri alla ää peita.
Defa eelsoojendus tuleb täiesti tavaline, ilma akulaadija (hiljem siiski tuli statsionaarne laadija ka)
ning taimerita (hiljem siiski tuli Saab orig taimer).
Pistik stangel, element mootorile ning puhur salongi.
Vajadusel taimeriks tuleb pistikuvaheline:
Ning kui soovin niisama lülitust, siis kaugjuhitav pistik:
Viimati muutis overspeed, L Veebr 16, 2019 16:03, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
overspeed kirjutas: ↑T Aug 02, 2016 16:56Sai üksjagu "ragistatud" nende kojameeste mootoritega.
Vötsin aga uuesti lahti.
...
Pistikuid valesti ühendada auto külge ei saa.
...
Olingi punased hammakad eelmisest korrast vahetusse eksklikult ajand. Panin nad öigetesse korpustesse ja toimivad mölemad kenasti ja öieti.
...
Arvasin, et olin kuidagit kogemata sassi ajanud, kuid tegelt ei ajand ikkagit sassi. Ja ausalt öeldes, päris ideaalselt nad ikkagit ei töötanud.
Pikemalt siis uuesti asjast:
Peale mitmekordset lahtivöttu ja testimist sain esilaternate kojamehed tööle. Ideaalne aga köik polnud.
- Vasem kojamees käima minnes tegi 1 kraadi veel seisupunktist allapoole ning siis läks oma topeltringile. Tööd see ei segand ja ajasin asja kokkupanemise vea kaela.
- Parmapoolne aga ei tahtnud mitte seisma jääda. Hoog oli tal nii suur, et löpetuspunktis tegi aga kontaktile uue kliki ja läks uuele ringile. Kuna otsapunktides on hoovastikul too plast-amortisaator, mille vasta ta höörub, möeldud hoo aeglustamiseks, siis kahtlustasin et olen selle liialt libedaks määrinud ja nüüd ei vöta piisavalt hoogu maha. Kui kojamees piisavalt kaua kuivalt nühkis, siis hooga aeglustus ning ta jäi löpuks seisma.
Hiljuti sai tehtud pikem söit ida-Eestisse ning ilm oli just selline, kus esilaternate kojameestest meeltröömustav kasu oli. Häiris aga pisut see, et parempoolne seisma jääda ei tahtnud. Kuna vihma tibutas ka, siis oli tükk nühkimist tal, ennem kui seiskus oma kohal (pimedal ajal on ju näha, et ta seal nühib).
Kuna ma oma Saab 9-3 'l esilaternate kojamehed eemaldasin, siis oli mul nüüd tagavara.
Lähemalt uurides: esilaternate kojameeste mootorid on 9-5'l ja 9-3'l samad. Erinav on kinnitus kere külge ja väljundvölli pikkus.
Kuna aga kinnituskruvid mootori ja raami ühendamiseks on liialt vigased, siis raame ma lahti ei saanud et mootoreid omavahel vahetada, pistikud klapivad.
Panin 9-3'e mootori 9-5'e pistikusse (parem-poolne) ning toimis kenast ja öieti.
Vötsin siis ettevaatlikult 9-3 kojamehe reduktori lahti ja mida ma näen: Kui korpuse peal on täht R, siis seesoleval hammakal on täht L ... did Bosch mess them up ?
Nüüd saan aru, miks on kood ja täht korpusele sisse sulatatud hiljem, mitte aga tehasepoolt prinditud. Ennem ei osand sellele tähelepanu ja möttepöhjust pöörata.
Kontrollisin ka teise poole mootori ... korpus L ja hammakas sees R.
Vahetasin taas 9-5'e kojameeste reduktroitel punased hammakad ning teades ka täpselt, mis asendis hammakad tagasi panna, töötavad mölemad nüüd ideaalselt. Ei ole enam mingit 1-kraadist surnud punkti körvalhälvet ja jäävad kenasti öiges kohas seisma ka ilma kojamehe varreta (koormuseta).
Vot selline tähelepanek !
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
"Laisk", nagu ma olen, ei viitsi ma enam aku laadimiseks (aastas korra vöi kaks peab seda profülaktika möttes ju tegema ... vöi siis kui miskit aku tühjaks imenud on) plastkatet maha vötta akult, et sellele siis laadija "krokodille" külge panna.
Sai elu lihtsustamiseks ostetud Defa laadija tarvis vastav lisajuhe :
Pöhimöte on tal lihtsalt see, et on statsionaarselt aku klemmidel küljes, inditseerib seal pinge taset ning vajadusel laadida ühendatakse otse laadijasse (ka teistel laadijatel on selline vöimalus):
Plastkate suht täpne Saabil, pidin klemmide poldid pisut ringi vahetama, et kenasti köik plastiku alla mahuks:
Niisama olles :
Laadimisel:
Sai elu lihtsustamiseks ostetud Defa laadija tarvis vastav lisajuhe :
Pöhimöte on tal lihtsalt see, et on statsionaarselt aku klemmidel küljes, inditseerib seal pinge taset ning vajadusel laadida ühendatakse otse laadijasse (ka teistel laadijatel on selline vöimalus):
Plastkate suht täpne Saabil, pidin klemmide poldid pisut ringi vahetama, et kenasti köik plastiku alla mahuks:
Niisama olles :
Laadimisel:
Arrogance diminishes wisdom !
Ega sa ei ole katsetanud ka seda hetkekuluga ? Ma enda 3.0t pole alla 8.0 saanud maanteel kuluks, mõtlen kas see on normaalne
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ei ole samuti alla 8,0 saanud 3,0t-ga ... ju siis on normaalne.
Eelmise sinisega (2,3t) sain vaid 6,x midagi maanteel.
Vördluseks mul 2,5t Volvo XC, millel maanteel tiksub hetkekulu 8 ... 9 vahel.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Osakab keegi öelda, kes varem eelsoojendi salongipuhurit paigaldanud on, kas tollol Saab 9-5 on tulemüüris juhtme läbiviimise koht tehase poolt kuskile jäetud, nagu Volvol on ?
Isolatsioon on nii paks ja nii pakitud, et ma ei oska seda ülessegi kuskilt kergitada ...
Isolatsioon on nii paks ja nii pakitud, et ma ei oska seda ülessegi kuskilt kergitada ...
Arrogance diminishes wisdom !
Siin veeti õlirõhu- ja boosti kellade kaableid läbi tulemüüri, äkki on abi:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=319274
http://photo.platonoff.com/Auto/2004041 ... e_install/
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=319274
http://photo.platonoff.com/Auto/2004041 ... e_install/
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Auto sai üle pika aja katuse alla garaazi. Pisut hooldustöid.
Esmalt vahetasin ölid, mootori ja käigukasti. Plaan on ka roolivöimu öli uuendada.
Siis Defa eelsoojendi paigaldus. Saab 9-5 V6 DEFA WarmUp install:
Juhendi järgi tundus mootori elemendi paigaldus lihtne ...
Tegelikus elus jäi parajalt ette kaablistik ning seda hoidev rakis:
Esmalt vahetasin ölid, mootori ja käigukasti. Plaan on ka roolivöimu öli uuendada.
Siis Defa eelsoojendi paigaldus. Saab 9-5 V6 DEFA WarmUp install:
Juhendi järgi tundus mootori elemendi paigaldus lihtne ...
Tegelikus elus jäi parajalt ette kaablistik ning seda hoidev rakis:
Viimati muutis overspeed, P Veebr 11, 2018 2:38, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kaablid sai kenasti eest töstetud, kuid rakis pidi jääma, see kinnitus ikka väga pikalt ja kaugelt ... eemaldamine liialt keeruline.
Tegin löike nii täpse kui suutsin, kuid kontrollides kippus soojenduselement ikka otsaga mootorikorpust puutuma. Kohendasin siis pisut lödvikul löike nurka kuniks element mitte kuskile vastukäimata lödvikus sees püsis:
Lödvikud tagasi ning klambrid kinni. Radikapoolset lödvikut tegin ka pisut lühemaks, et ta liialt pinge ei jääks:
Tegin löike nii täpse kui suutsin, kuid kontrollides kippus soojenduselement ikka otsaga mootorikorpust puutuma. Kohendasin siis pisut lödvikul löike nurka kuniks element mitte kuskile vastukäimata lödvikus sees püsis:
Lödvikud tagasi ning klambrid kinni. Radikapoolset lödvikut tegin ka pisut lühemaks, et ta liialt pinge ei jääks:
Arrogance diminishes wisdom !