klassiku esituled jamavad

Teemad elektroonikast...
Vasta
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#1

selline lugu juhtus, et peale radika vahetamiseks lahti ühendatud aku kokkuühendamist, käis aku klemmi vahel väike sirakas (nagu tavaliselt ikka), kuid seepeale süüdet keerates sirab nüüd pidevalt armatuuris kaugtulede sinine märgutuli. kaugtulede kang ei funktsi, tõmmates ei käi seda "klikki" ja midagi ei juhtu. lisaks ei põle auto esituled, v.a vasak gabariit.

mida kahtlustada? tuledereleed?!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

kaitsmed ka igaks juhuks... aga releega võib vist midagi lahti olla küll.

Millises järjekorras ühendad aku juhtmeid?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#3

võtsin lahti ainult - klemmi, + jätsin peale. imelik on see, et kaugtulede kang keeldub enda poole tõmmates üldse fikseerumast (ei tee seda "klikki").
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

vada, vaata ikka releed! suur relee seal karbis.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

Algselt postitas: aljoga
võtsin lahti ainult - klemmi, + jätsin peale. imelik on see, et kaugtulede kang keeldub enda poole tõmmates üldse fikseerumast (ei tee seda "klikki").
Minu teada ta ei fikseerugi, kui mähis pinget ei saa, ehk siis relee peab enne tõmbuma.
Kunagi montisin klassiku tulede releed ja rohkem kui üks kord, aga vot mitte ei mäleta selle siseehitust :(.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#6

kuna peale radikavahetust keeldus ka ventikas tööle hakkamast, siis seda asja uurides selgus, et radika all olevasse kerekontakti (st maa) tulevad kõik pisikesed juhtmed on ära murdunud (kontakt paksult roostet täis, seega ei pidanud palju vägistama ja ilmselt murdusid kuidagi radikavahetuse käigus).

siit küsimus, et kas keegi teab, kas klassikul on esituled ka miskit moodi radika all oleva kerekontaktiga seotud? kui nii, siis pole esialgu vajadust releed süüdistada.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#7

kas sul siis el. skeemi pole?
mul küll on, aga see on nii kirju, et läheb tükk aega, ennem kui aru saan, kuhu kõik juhtmed lähevad, aga need maanduspunktid on väga oluline üle vaadata ja korda teha.

proovi kõigepealt need korda saada ja siis on ju näha, kas anomaalia tuledega jätkub...

mis firma radika panid ja kui kallilt kätte said??
või panid hoopis suurema intercooleri?;)
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#8

omast laiskusest ei viitsinud ka näpuga järge ajada. nüüd skeemid selged ja kõik viitab, et kurja juur on radikaalune maanduspunkt. kuramus, see maanduspolt on sinna nii sisse roostetanud, et seda ei võta enam miski. nüüd tuleb 13 mustale juhtmele uus maanduspunkt leida...

radikas on Saabi originaal ;) sõbra käest saadud, laki autos üle tehtud ja kontrollitud.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#9

Radika alune maanduspunkt kindel viga sul. Minu omal oli sama värk... keegi oli lihtsalt läbi lõiganud kõik mustad juhtmed sealt... ühendasin ära ja kõik toimib!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: aljoga
omast laiskusest ei viitsinud ka näpuga järge ajada. nüüd skeemid selged ja kõik viitab, et kurja juur on radikaalune maanduspunkt. kuramus, see maanduspolt on sinna nii sisse roostetanud, et seda ei võta enam miski. nüüd tuleb 13 mustale juhtmele uus maanduspunkt leida...

radikas on Saabi originaal ;) sõbra käest saadud, laki autos üle tehtud ja kontrollitud.

Uue maanduspunkti peaksid tegema vana lähedale,et vältida hilisemaid jamasid uitvoolude ja raadiohäiretega.Need punktid on üpris täpselt katse-eksituse meetodil välja arvestatud-otsitud.tehase poolt.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#11

saaga jätkub. uus maanduspunkt sai leitud vanast ca 3 cm vasakule ja tuled töötavad, ventikas töötab. nüüd aga käivitades on tühikäik väga ebaühtlane ja tundub justkui jätaks vahele. peale ca 1 min käiamist ühtlustub tühikäik täiesti normaalseks.

lisaks hakkas temperatuuri näiduk saapanumbreid näitama. külma mootoriga on näidik küll nullis, aga töötavaga läheb väga kiirelt üles kuni maksimumini välja ja punasest alast veelgi ülesse. kummaline on veel see, et kui käigukangi lükata täiesti paremale justkui tahaks tagakäiku sisse lükata, tõuseb näidik veelgi, ja kui kangi tagasi keskele lasta, laskub ka näidikunäit. krdi siiber on sellest huinjaast... :gun:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: aljoga
saaga jätkub. uus maanduspunkt sai leitud vanast ca 3 cm vasakule ja tuled töötavad, ventikas töötab. nüüd aga käivitades on tühikäik väga ebaühtlane ja tundub justkui jätaks vahele. peale ca 1 min käiamist ühtlustub tühikäik täiesti normaalseks.

lisaks hakkas temperatuuri näiduk saapanumbreid näitama. külma mootoriga on näidik küll nullis, aga töötavaga läheb väga kiirelt üles kuni maksimumini välja ja punasest alast veelgi ülesse. kummaline on veel see, et kui käigukangi lükata täiesti paremale justkui tahaks tagakäiku sisse lükata, tõuseb näidik veelgi, ja kui kangi tagasi keskele lasta, laskub ka näidikunäit. krdi siiber on sellest huinjaast... :gun:

mingi mass on endiselt puudu.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Ja täpselt nii oligi,ainult selle vahega,et ka uuendatud massipunktis puudus keremass ja massijuhtmed olid kaotanud igasugused elektrit juhtivad omadused.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#14

jep, enda poolt asja "ülekäe tegemine" oli siin ainsaks põhjuseks, miks elekter edasi kalas. nüüd on kõik el.jamad kadunud, sh kesklukuga seotud. tänud Trionicule ja minu pärast võib teema lukku panna :head:
Vasta