9-3 SS 2.0t mootori probleem

Vasta
aShine
Postitusi: 47
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#1

T Juul 31, 2018 11:48

Juhtus see, et eelmisel reedel auto ei läinud käima. Nüüd on põhjus teada: mootori käivitamisel mootorikett kas läks katki või libises. Tulemuseks on see, et klappid läksid kõveraks, kompressiooni ei ole ning plokikaan vajab remontimist. Kas keegi on sellise probleemiga kokku puutunud ning kas tasub üldse sellega jamada?

Autoks on 9-3SS 2.0t B207E mootoriga.
entson
Postitusi: 332
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#2

T Juul 31, 2018 18:07

kõverad klapid annavad võimaluse ka juhtpukside pragude tekkeks,kas kasutatud kaane leidmine ei oleks mõttekam? Oleneb muidugi vajaminevate klappide arvust. edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
konks222
Postitusi: 485
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 1998 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 2003 184KW

#3

T Juul 31, 2018 21:24

Olenebki sellest mis seisukorras on ülejäänud auto. Oleneb ka sellest mis kohapealt omal käed välja on kasvanud. Muidugi ka see palju rahapaberit taskupõhjas kopitab. Loe need plussid ja miinused kokku ja otsusta. Vanametalli kokkuostud töötavad üldiselt suviti 8.00- 17.00ni tööpäevadel.
aShine
Postitusi: 47
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#4

K Aug 01, 2018 20:41

entson kirjutas:
T Juul 31, 2018 18:07
kõverad klapid annavad võimaluse ka juhtpukside pragude tekkeks,kas kasutatud kaane leidmine ei oleks mõttekam? Oleneb muidugi vajaminevate klappide arvust. edu.
Tõin selle vaatama, selgus et kogu jama juhtus roolipumba tõttu ning seda on vaja vahetada ka. Kokku kalkuleeriti, et remondiks kulub 1.5-2 tonni. Kopsakas hind. Päris kopsakas hind, arvestades seda, et kere ei ole kõige paremas seisus.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 486
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 199kw Arc

#5

K Aug 01, 2018 21:13

aShine kirjutas:
K Aug 01, 2018 20:41
entson kirjutas:
T Juul 31, 2018 18:07
kõverad klapid annavad võimaluse ka juhtpukside pragude tekkeks,kas kasutatud kaane leidmine ei oleks mõttekam? Oleneb muidugi vajaminevate klappide arvust. edu.
Tõin selle vaatama, selgus et kogu jama juhtus roolipumba tõttu ning seda on vaja vahetada ka. Kokku kalkuleeriti, et remondiks kulub 1.5-2 tonni. Kopsakas hind. Päris kopsakas hind, arvestades seda, et kere ei ole kõige paremas seisus.
Roolivõimendi pumba pärast ei saa selline asi juhtuda, et kett viskab üle ja klapid pähe.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

K Aug 01, 2018 21:43

Ron24 kirjutas:
K Aug 01, 2018 21:13
aShine kirjutas:
K Aug 01, 2018 20:41
entson kirjutas:
T Juul 31, 2018 18:07
kõverad klapid annavad võimaluse ka juhtpukside pragude tekkeks,kas kasutatud kaane leidmine ei oleks mõttekam? Oleneb muidugi vajaminevate klappide arvust. edu.
Tõin selle vaatama, selgus et kogu jama juhtus roolipumba tõttu ning seda on vaja vahetada ka. Kokku kalkuleeriti, et remondiks kulub 1.5-2 tonni. Kopsakas hind. Päris kopsakas hind, arvestades seda, et kere ei ole kõige paremas seisus.
Roolivõimendi pumba pärast ei saa selline asi juhtuda, et kett viskab üle ja klapid pähe.
B207 mootoril võib selline asi juhtuda küll: https://www.saabcentral.com/forums/show ... p?t=580666
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

K Aug 01, 2018 23:24

Ma lasin Pärnus saabi kaane teha täielikult, kusjuures kaane tööraha oli vaid 160 euri.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
innar11
Postitusi: 70
Liitunud: E Sept 30, 2013 23:20
Asukoht:
Auto:

#8

N Aug 02, 2018 11:45

@ Ron24 - las räägib see kes teab mootoritest ja nende ehitusest miskit, mitte ei kogu "tarkust" ainult foorumis.
Antud teema puhul veel B207x mootorite ehitusest.

Kett ei pruugigi üle visata, aga kui nukaratas edasi liigub ja nukkvõll seisab, kuna roolivõimendi pump on kinni kiilunud, lähevad klapid üsna rõõmuga kõveraks.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 486
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 199kw Arc

#9

N Aug 02, 2018 15:07

innar11 kirjutas:
N Aug 02, 2018 11:45
@ Ron24 - las räägib see kes teab mootoritest ja nende ehitusest miskit, mitte ei kogu "tarkust" ainult foorumis.
Antud teema puhul veel B207x mootorite ehitusest.

Kett ei pruugigi üle visata, aga kui nukaratas edasi liigub ja nukkvõll seisab, kuna roolivõimendi pump on kinni kiilunud, lähevad klapid üsna rõõmuga kõveraks.
No kõikidel normaalsetel mootoritel on roolivõimu pump rihm ülekandega ja mootori klapid ei puutu üldse asjasse. Ei maksa tühja mölisema hakata.
aShine
Postitusi: 47
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#10

N Aug 02, 2018 15:07

Minu puhul on selge, et seis on päris kehv. Mida on vaja välja vahetada: roolipump, klappid ja plokikaane ning võimalikult ketta. Nagu mainisin, hinnanguliselt see läheb maksma 1.5-2.0 tonni. Võimaliku lahendus võiks olla see, et leian samasuguse B207E mootori. Kas on kellegil selles osas kogemust? On see hea idee või mitte?
aShine
Postitusi: 47
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#11

N Aug 02, 2018 15:08

Ron24 kirjutas:
N Aug 02, 2018 15:07
No kõikidel normaalsetel mootoritel on roolivõimu pump rihm ülekandega ja mootori klapid ei puutu üldse asjasse. Ei maksa tühja mölisema hakata.
Jah, aga B207E on teistsugune. :(
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 495
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#12

N Aug 02, 2018 17:47

Selle raha eest leiad ilmselt analoogse sõitva Saabi. Äärmisel juhul kasutatud mootor peale tõsta.Remont suht mõttetu.
innar11
Postitusi: 70
Liitunud: E Sept 30, 2013 23:20
Asukoht:
Auto:

#13

N Aug 02, 2018 18:48

Loe oma tekst läbi ja saad ise ka aru et oleksid pidanud vaikima mitte oma postituste kogust taga ajama.

B207 on teistsugune kui sinu need "normaalsed" mootorid.

Antud juhul maksab vist samasugune sõitev auto samapalju kui remondi eest küsitakse.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 237
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

N Aug 02, 2018 22:20

Sageli on niimoodi haiget saanud mootori remont suhtkallis ja tulemus teadmata. Kui mäletan öieti oli mingi aeg pöhjapooll Soomelahte sellise mootori hingusele minek ja SAAB sai vanametalliks. Aga selle teema arutelus tuli esile Jyväskyläs pakkumisel olev UUS B207E mootor. Kui huvitatud oled vöin vaadata kas leian veel kontakti.
veikov
Postitusi: 257
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG 2.8 XWD , 9-3 1.9TTiD, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 1.5 ja veel

#15

R Aug 03, 2018 15:40

Võid ju ka siit vaadata: https://www.neobrothers.co.uk/engine-1513-c.asp
odavam kui eelpool mainitud remont.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6987
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

T Aug 07, 2018 13:30

Kuna roolipumpa käitab nukkvõll, on minulgi tulnud üht isendit suurelt remontida, kui pump kinni kiilus, mistõttu ka üks nukkvõll seiskus,samal ajal selle kammasratast , mis ei ole kiilistuga kett edasi vedas. Ja juhtuski sarnane situatsioon, nagu teemaalgatajal.
aShine
Postitusi: 47
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#17

E Aug 13, 2018 15:32

veikov kirjutas:
R Aug 03, 2018 15:40
Võid ju ka siit vaadata: https://www.neobrothers.co.uk/engine-1513-c.asp
odavam kui eelpool mainitud remont.
Aitäh!

Praegu tekkis küsimus, kas sellist õnnetust saaks ära hoida? Mina küll pole tundnud, et autoga võiks midagi valesti olla. Samas ka juuli kuus oli tehtud hooldus. Lisaks uurin, kaua B207E mootorikettad kestavad. Olen küll kuulnud ühelt hooldusesinduse esindajalt juttu, et vahetatakse siis, kui läheb midagi kolisema. Kuid tehase soovitus on see, et vahetatakse 120 000 km tagant.
Vasta