Plaanin ise vahetada roolivõimu õli. Leidsin internetist selle kohta päris kena juhendi, kuid seal pole seletatud, kuidas pääseda ligi filtrile. Kas keegi oskab konkreetselt seletada või juhatada mingit aadressi internetis? Ilma filtrit näppimata pole vist mõtet ka õli vahetust ette võtta?
Kavatsen hakkama saada 4 liitriga, kas sellest piisab?
SAAB 9000 1,9 (1987)
Roolivõimu õli vahetamine
Algselt postitas: Cyber
Sorri, et risustan, aga mis asi see 1.9 peaks olema?? igasugu 2 ja 2.1 ja 2.3 olen kuuld aga 1.9 pole veel kuulnud...
Võib ka 2.0-ks ümardada. Ma pole harjunud autodest rääkima ja võin paljutki imelikku öelda.

Algselt postitas: ivomets
kas alles ostsid selle auto, millel rool éi kuula sõna ja myya ytles, et õli vaja vahetada??
Autot olen kasutanud u pool aastat. Roolivõimu õli tundub täiesti kõlbmatu, kui natuke välja võtta ja riide peale määrida, siis võib selles näha isegi alumiiniumi osakesi (läige).
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
oot-oot!
roolivõimu läheb 4 liitrit???
ja filter? Miks mina sellest midagi ei tea?:o
Kas tegu ei ole mootoriõliga, minu teada ei ole servol filtrit ja mis marki õli see sul on???
Mark on Saab Power Steering fluid 4634 ja seda segada tohib ainult mõne üksiku margiga. ja originaali läheb kirja järgi 0,75liitrit
roolivõimu läheb 4 liitrit???
ja filter? Miks mina sellest midagi ei tea?:o
Kas tegu ei ole mootoriõliga, minu teada ei ole servol filtrit ja mis marki õli see sul on???
Mark on Saab Power Steering fluid 4634 ja seda segada tohib ainult mõne üksiku margiga. ja originaali läheb kirja järgi 0,75liitrit
Algselt postitas: NO FEAR
oot-oot!
roolivõimu läheb 4 liitrit???
ja filter? Miks mina sellest midagi ei tea?:o
Kas tegu ei ole mootoriõliga, minu teada ei ole servol filtrit ja mis marki õli see sul on???
Mark on Saab Power Steering fluid 4634 ja seda segada tohib ainult mõne üksiku margiga.
Roolivõimu õli on plaanis välja vahetada, järelikult ludiseb enamik sellest jäädavalt minema? Sisse jääb vist u 2 liitrit?
Õli on ostmata. Nägin kahe hinnaga (ADF smtn?): 55.- ja 65.- liiter. Soovitati punast (sest enne vist olevat olnud punane). Filter on ju ikka igal olulisel vedelikul?!
Misasi on servo? Kust saab selle spetsõli, mida nimetasid?
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: ShivaAlgselt postitas: NO FEAR
oot-oot!
roolivõimu läheb 4 liitrit???
ja filter? Miks mina sellest midagi ei tea?:o
Kas tegu ei ole mootoriõliga, minu teada ei ole servol filtrit ja mis marki õli see sul on???
Mark on Saab Power Steering fluid 4634 ja seda segada tohib ainult mõne üksiku margiga.
Roolivõimu õli on plaanis välja vahetada, järelikult ludiseb enamik sellest jäädavalt minema? Sisse jääb vist u 2 liitrit?
Õli on ostmata. Nägin kahe hinnaga (ADF smtn?): 55.- ja 65.- liiter. Soovitati punast (sest enne vist olevat olnud punane). Filter on ju ikka igal olulisel vedelikul?!
Misasi on servo? Kust saab selle spetsõli, mida nimetasid?
servo tähendab roolivõimu, saksakeelne, sry,
spetsõli saad viikingust või siis Trionicu käest ka, ma loodan.
Mina lisasin aga enda omale, kuna õlianumal üks toru purunes ja välja voolas, mingit erilist...ma ei teagi, aga homme võin sellest kirjutada, mida panin juurde ja selle ajaga 10 kuud, ei ole küll tõrkeid olnud, see oli aga oluliselt odavam kui originaalõli.
ja filtrit sellel isendil küll ei ole:) (jummal tänatud, onju)
aga kallim, kui see 55 ja 60 kroonine,oli see õli. minu mäletamist mööda maksis see õli umbes 120 kr liiter, ma ei tea, vaatan, mis marki see oli.
Mina lisasin aga enda omale, kuna õlianumal üks toru purunes ja välja voolas, mingit erilist...ma ei teagi, aga homme võin sellest kirjutada, mida panin juurde ja selle ajaga 10 kuud, ei ole küll tõrkeid olnud, see oli aga oluliselt odavam kui originaalõli.
ja filtrit sellel isendil küll ei ole:) (jummal tänatud, onju)
Vaat selles ongi asja iva - vahetades lendab see kallis kraam kõik vastu taevast.

Hea meelega kuulaks kogemusi.
Aga kas see on kindel mats, et ka 87 aasta mudelil pole roolivõimu õlil filtrit? See teeks asja muidugi oluliselt lihtsamaks. Lausa raske uskuda.
Mul pole auto "saba" momendil silme ees, aga minu meelest on tal veel ka see i olemas seal (injection). Ega see nüüd asju pea peale ei pööra?

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
see i seal ei puhu mingit pilli roolivõimu juures, ja pole ma ka kuulnud, et seal mõni filter oleks. Ma ei ole kuulnud, et teisedki autotootjad seda kasutaks...samas pole ma ka suurem autoremontija tüüp. Võin eksida.
Ja miks sa arvad et su kallis kraam vastu taevast lendab?? vana lased välja ja uue paned sisse, ongi kõik. Samas kui su latt lekib siis jookseb nii või teisiti välja, targem oleks mittelekkiv latt leida. Kui sul seal tõesti juba metallipuru on siis ma kardan, et kogu su ettevõtmine on tulutu. Remokomplekt on suht kallis ja väga kulunud lati puhul ei pruugi aidata. Müüakse ilmselt ka taastatud latte.
Ja miks sa arvad et su kallis kraam vastu taevast lendab?? vana lased välja ja uue paned sisse, ongi kõik. Samas kui su latt lekib siis jookseb nii või teisiti välja, targem oleks mittelekkiv latt leida. Kui sul seal tõesti juba metallipuru on siis ma kardan, et kogu su ettevõtmine on tulutu. Remokomplekt on suht kallis ja väga kulunud lati puhul ei pruugi aidata. Müüakse ilmselt ka taastatud latte.
Ja miks sa arvad et su kallis kraam vastu taevast lendab?? vana lased välja ja uue paned sisse, ongi kõik. Samas kui su latt lekib siis jookseb nii või teisiti välja, targem oleks mittelekkiv latt leida. Kui sul seal tõesti juba metallipuru on siis ma kardan, et kogu su ettevõtmine on tulutu. Remokomplekt on suht kallis ja väga kulunud lati puhul ei pruugi aidata. Müüakse ilmselt ka taastatud latte.
Latt ei leki, sest juurde pole vaja panna. Tase ühtlane (nii üldiselt tundub, pole väga täpselt asja jälginud). Võin ka eksida muidugi.
Õpetuse järgi, mille leidsin, ei käi asi nii, et vana välja ja uus sisse. Süsteemi ei tohi sattuda õhku. Seega tuleb valada ühtlaselt peale, samal ajal mootor käib ja teine krutib rooli (ning selle käigus siis vana õli voolab ära).
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
NO ÜTLEN, ET FILTRIT EI OLE JA MUL SATTUS ÕHKU KA SISSE, SEE TULI AGA TÄPSELT NIIMOODI VÄLJA, NAGU SA KIRJELDAD, krt, suured tähed...
aga Trionic annab kindlasti veel õpetussõnu. oota vaid, kuni ta foorumisse pöördub:)
üks toru on anumas tagasijooks ja teisest valad koguaeg peale, seniajani, kui õli on ringis vahetatud. minu mäletamist mööda oli isegi anumal peal, milline toru sisse, milline välja.
aga Trionic annab kindlasti veel õpetussõnu. oota vaid, kuni ta foorumisse pöördub:)
üks toru on anumas tagasijooks ja teisest valad koguaeg peale, seniajani, kui õli on ringis vahetatud. minu mäletamist mööda oli isegi anumal peal, milline toru sisse, milline välja.
Jah, filtrit tõesti pole. Helistasin Vikingmotorsisse. (No tõesti, võttis ikka aega, enne kui selle peale tulin.)
Õli peab olema punane (originaali panna pole eluküsimus) ja ise vahetada ei maksa.
Et õhk ei läheks sisse. Aga no selle koha pealt muidugi arvamused võivad lahkneda. 
Karmim uudis oli see, et rooli ajuti rasket käimist ühele poole võib põhjustada ka rikkis pump ja see vidin maksab juba kõva raha, pealt 9 kilo. Kuid selle silla üle muretseme siis, kui sealt üle läheme.
Nüüd on pilt hoopis selgem. Ja tänud, NO FEAR, väärtusliku info eest! Muidu kolaks vist siiamaani interneti avarustel!
PS! Samas tahaks siiski juurde pääseda selle pumba sõelale... See on ju ikka olemas? Ja see tuleks siiski ära puhastada?
Õli peab olema punane (originaali panna pole eluküsimus) ja ise vahetada ei maksa.


Karmim uudis oli see, et rooli ajuti rasket käimist ühele poole võib põhjustada ka rikkis pump ja see vidin maksab juba kõva raha, pealt 9 kilo. Kuid selle silla üle muretseme siis, kui sealt üle läheme.
Nüüd on pilt hoopis selgem. Ja tänud, NO FEAR, väärtusliku info eest! Muidu kolaks vist siiamaani interneti avarustel!
PS! Samas tahaks siiski juurde pääseda selle pumba sõelale... See on ju ikka olemas? Ja see tuleks siiski ära puhastada?
87 aasta roolivõimu läheb tavaline MINERAALNE automaatkasti õli,punane,
ATF;Dextron 2,või 3. ja 0,75liitrit.Filtrit veel ei ole.See tuleb koos teistsuguse paagi,pumba ja latiga 89 aastast,sinna ka spetsõli,nimeks
GM power steering fluid,või Saab...... jne.Texaco toodab seda.
Nimet. autol,kui rool on ühtepidi keerates raskem,ei puutu pump üldse
asjasse,vaid latt tuleb emexisse viia,kuna õlis on metallipuru(pump võib ka
lisaks peetis olla),tähendab,et pinnad pole enam siledad ja tihedad.
Võib ju ta mõne liitri ATF ga läbi pesta,aga sellises staadiumis latt läheb
tavaliselt sellest veel hullemaks.Kuna see õli on mõttetult odav,võib
katsetada.Mingi õhujutt? Alati neid õhutatud - õlitase normis,esirattad
õhus,kork maas,mootor käima ja väntad rooli ühest äärest teise,vahepeal
kontrollid taset ja jatkad,kuni rool vabalt käib.Ei mingit interneti
küberneetikat.
Kui latti läbi pesed,pead ka rooli pidevalt väntama,muidu õli kõikjale latti
ei pääse.
Uuematel,kus õli maksab 300.- liiter eriti priisata ei raatsi,seal lasen kõik
latti minevad torud lahti,imen paagi kuivaks ja krutin rooli,kuni kõik sitt
lahtistest avadest välja ronib.Siis kõik kokku,õli sisse ja õhk välja.Kui
kunde nõus on,kordan üritust.Kui vahetada õli õige välbaga,pole teda eal
pesta vaja.
ATF;Dextron 2,või 3. ja 0,75liitrit.Filtrit veel ei ole.See tuleb koos teistsuguse paagi,pumba ja latiga 89 aastast,sinna ka spetsõli,nimeks
GM power steering fluid,või Saab...... jne.Texaco toodab seda.
Nimet. autol,kui rool on ühtepidi keerates raskem,ei puutu pump üldse
asjasse,vaid latt tuleb emexisse viia,kuna õlis on metallipuru(pump võib ka
lisaks peetis olla),tähendab,et pinnad pole enam siledad ja tihedad.
Võib ju ta mõne liitri ATF ga läbi pesta,aga sellises staadiumis latt läheb
tavaliselt sellest veel hullemaks.Kuna see õli on mõttetult odav,võib
katsetada.Mingi õhujutt? Alati neid õhutatud - õlitase normis,esirattad
õhus,kork maas,mootor käima ja väntad rooli ühest äärest teise,vahepeal
kontrollid taset ja jatkad,kuni rool vabalt käib.Ei mingit interneti
küberneetikat.
Kui latti läbi pesed,pead ka rooli pidevalt väntama,muidu õli kõikjale latti
ei pääse.
Uuematel,kus õli maksab 300.- liiter eriti priisata ei raatsi,seal lasen kõik
latti minevad torud lahti,imen paagi kuivaks ja krutin rooli,kuni kõik sitt
lahtistest avadest välja ronib.Siis kõik kokku,õli sisse ja õhk välja.Kui
kunde nõus on,kordan üritust.Kui vahetada õli õige välbaga,pole teda eal
pesta vaja.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Cyber
see i seal ei puhu mingit pilli roolivõimu juures, ja pole ma ka kuulnud, et seal mõni filter oleks. Ma ei ole kuulnud, et teisedki autotootjad seda kasutaks...
Percedes täiesti kasutab roolivõimu filtrit näitex
40 tuh lugesin kusagilt välja
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
kas sama asi kehtib ka `89.a 900 kohta? mis siis juhtub, kui kallan sinna suvalist punast aut.kasti õli? kust seda texaco õli üldse saab? trt-s ma pole küll kuskil seda silmanud.
Algselt postitas: Trionic
See tuleb koos teistsuguse paagi,pumba ja latiga 89 aastast,sinna ka spetsõli,nimeks GM power steering fluid,või Saab...... jne.Texaco toodab seda.
to Aljoga: su saabile sobib tavaline Dextron 2,või 3
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kuni selline latt-pump töötavad,pole peale õlivahetuse midagi mõtet torkida.Lati läbipesemine,nagu ka mootori,kui õli pole ammu vahetatud
VÕIB lõppedateistmoodi,kui ootasime,sest vanast õlist ja paratamatult
tekkinud tahketest osakestest ning kondentsveest on tekkinud seadme
seintele paks kiht sülditaolist ollust(mootoris sarnaneb see pehme
asfaldiga).Värske õli,koos oma manustega pesevad selle s..a lahti ja midagi
läheb sellest umbe ja midagi hakkab lekkima,kuna sült/asfalt hoidis
hõredad kohad tihedatena jne...
Sai vähe segane jutt,aga õhtune aeg ju...
VÕIB lõppedateistmoodi,kui ootasime,sest vanast õlist ja paratamatult
tekkinud tahketest osakestest ning kondentsveest on tekkinud seadme
seintele paks kiht sülditaolist ollust(mootoris sarnaneb see pehme
asfaldiga).Värske õli,koos oma manustega pesevad selle s..a lahti ja midagi
läheb sellest umbe ja midagi hakkab lekkima,kuna sült/asfalt hoidis
hõredad kohad tihedatena jne...
Sai vähe segane jutt,aga õhtune aeg ju...
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Oot oot Trionic Su jutt sülditaolisest ollusest ehmatab päris ära! Mõtlesin et kui Tartust 9000-de kätte saan (kunagi), panen kohapeal kohe Castroli 5w40 sisse ja "tuld"...
Kas Tallinnasse ikka jõuan kohale?
Õigemini kuidas peaks tegelikult toimima šveitsis suht paksuks sõidetud õliga mootoriga? Sinu juurde remonti/hooldusesse tuleks niikuinii kohe.
PS! Vabandan ette et jutt teemaväliseks kiskus
Kas Tallinnasse ikka jõuan kohale?
Õigemini kuidas peaks tegelikult toimima šveitsis suht paksuks sõidetud õliga mootoriga? Sinu juurde remonti/hooldusesse tuleks niikuinii kohe.
PS! Vabandan ette et jutt teemaväliseks kiskus
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Eks see sõltub kui süldiks see sõidetud on, kui varras ikka veel näitab õli olemasolu ja see tundub läbi ka paistma, siis ilmselt ikka jõuad Tallinna ka..
. Peale seda vist peaks mõnda aega pesema, leotama ja õlisid vahetama tunduvalt tihemini kui ette nähtud. Ja palvetama, et s*tt mõnd vajalikku auku ei ummistaks.
