plekine kolin 9000 mootoris
Viimastel päevadel olen kuulnud oma masina (9000 2,3T -92) mootori töös imelikku plekist kolinat. Ei saa nagu päris sotti ka kust see tuleb. Selline tunne, et nagu kuskilt turbo alt. Siiani on olnud masina mehaaniliste organite töö täitsa normaalne olnud. Kruvisin klapikambri kaane maha ja tudeerisin selle alust. Kõik paistis nagu enam vähem pingul olevat. On kellegil midagi soovitada? Kusjuures vahepeal kaob ära ja soojema mootori korral on kuulda vaid hetkeliselt paari seki vältel 5-10 sekundi tagant.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
mine kanali peale võta kõik katted maha ja kuula siis mis sa ikka oletad võib täitsa vabalt sumparil mõni katteplekk lahti ollamis temperatuuri tõustes kolin lihtsalt vähemaks jääb.
mul all pole seda va katet ja seega sain põhja alla piiluda üsna vabalt. seal on kõik korras. summuti kolin kaob pöörete tõstmisega tavaliselt ära aga see ei tee teist nägugi ja külma mootori korral täna hommikul oli kolin ikka päris kole. esmasel käivitamisel hommikul lööb tuurid hetkeks natuke liiga kõrgele /1500rpm/. 2 km sõitu ja siis jääb vagasemaks see kolin. mootoris on ühes servas ketid ja hammasrattad ja muud nagu polegi seal erilist äkki seal mingi ketipinguti ...kas tasakaalustusvõllid on mingite laagrite peal?
Mul oli 9000 2,0 16V automaatkastiga variandil ka taoline kolin sees. Tuli samast piirkonnast. Jus siis, kui olin igasuguste õuduslugudega (kasti turbiin, automaatkasti vahetus), käis ühel hommikul starter tühjalt ringi. Saabianti juurde sai siis aparaat taritud. Selgus, et hammasvöö hooratta küljes(automaadi puhul vist miski muu nimetusega ratas) lahti. Tegid korda ja mingeid kosmilisi summasid ei küsinud ka.