9-3 1.9TTiD atm kast

Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#1

Tere !

Mure järgmine, nimelt kohalt minnes viskab kast aeg-ajalt 2-3 käigu vahel korra pöörded põhja ja siis haagib järgi jõnksuga järgi. Oskab keegi suunata kuhu vaatama peaks hakkama ?
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

Kas kastis õli ikka on?
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#3

Ron24 kirjutas: K Nov 06, 2019 12:40 Kas kastis õli ikka on?
Pandi just uus õli sisse, peaks kontrollima taset ? Kus ma seda vaadata saan ?
Muidu vahetab sujuvalt ja probleemivabalt
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#4

Tõstukil R sisse ja kontroll polt välja.
Mul varu kast seisab garaaži nurgas
dpfoff
Postitusi: 47
Liitunud: E Jaan 03, 2011 22:11
Asukoht:
Auto:

#5

kui 2->3 vahetus paugutab, siis 95% solenoidide/hüdraulika plokk kutu.
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee , 51 üheksa 82816
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#6

Marko647 kirjutas: K Nov 06, 2019 13:12
Ron24 kirjutas: K Nov 06, 2019 12:40 Kas kastis õli ikka on?
Pandi just uus õli sisse, peaks kontrollima taset ? Kus ma seda vaadata saan ?
Muidu vahetab sujuvalt ja probleemivabalt
Ees mootori juures on varras. Nagu mootori õlivarras.
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#7

Minu 9-3 ttid ja ilmselt ka sellel eraldi varrast pole. Õli taseme õigeks saavutamiseks tuleb kastis õli temperatuur tõsta 40-60 kraadi vahemikku, siis auto ülesse ja alt väiksem punn eemaldada. Üleliigne õli jookseb välja. Sama kast volvol https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M&t=926s
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#8

dpfoff kirjutas: K Nov 06, 2019 15:19 kui 2->3 vahetus paugutab, siis 95% solenoidide/hüdraulika plokk kutu.
Peaks olema 2->3, see plokk vahetatav?
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#9

Fastaero kirjutas: K Nov 06, 2019 17:46 Minu 9-3 ttid ja ilmselt ka sellel eraldi varrast pole. Õli taseme õigeks saavutamiseks tuleb kastis õli temperatuur tõsta 40-60 kraadi vahemikku, siis auto ülesse ja alt väiksem punn eemaldada. Üleliigne õli jookseb välja. Sama kast volvol https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M&t=926s
Kasti õli temp saavutamiseks vaja kiiremat sõitu tegema minna?
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#10

Marko647 kirjutas: K Nov 06, 2019 20:50
Fastaero kirjutas: K Nov 06, 2019 17:46 Minu 9-3 ttid ja ilmselt ka sellel eraldi varrast pole. Õli taseme õigeks saavutamiseks tuleb kastis õli temperatuur tõsta 40-60 kraadi vahemikku, siis auto ülesse ja alt väiksem punn eemaldada. Üleliigne õli jookseb välja. Sama kast volvol https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M&t=926s
Kasti õli temp saavutamiseks vaja kiiremat sõitu tegema minna?
Võin sulle esid2 laenata, sealt näed temperatuuri ära. Mul stabiliseerub kasti õli temp ca 85 ja 90 vahele. Sinna jõuab vast 30 minuti hariliku sõiduga.

40...60 kraadi äkki 15 minutit sõitu? Võin homme jälgida ja teada anda.
dpfoff
Postitusi: 47
Liitunud: E Jaan 03, 2011 22:11
Asukoht:
Auto:

#11

Marko647 kirjutas: K Nov 06, 2019 20:49
dpfoff kirjutas: K Nov 06, 2019 15:19 kui 2->3 vahetus paugutab, siis 95% solenoidide/hüdraulika plokk kutu.
Peaks olema 2->3, see plokk vahetatav?
AF40 valvebody pane googlisse ja saadki :)
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee , 51 üheksa 82816
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#12

paulk kirjutas: K Nov 06, 2019 22:20
Marko647 kirjutas: K Nov 06, 2019 20:50
Fastaero kirjutas: K Nov 06, 2019 17:46 Minu 9-3 ttid ja ilmselt ka sellel eraldi varrast pole. Õli taseme õigeks saavutamiseks tuleb kastis õli temperatuur tõsta 40-60 kraadi vahemikku, siis auto ülesse ja alt väiksem punn eemaldada. Üleliigne õli jookseb välja. Sama kast volvol https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M&t=926s
Kasti õli temp saavutamiseks vaja kiiremat sõitu tegema minna?
Võin sulle esid2 laenata, sealt näed temperatuuri ära. Mul stabiliseerub kasti õli temp ca 85 ja 90 vahele. Sinna jõuab vast 30 minuti hariliku sõiduga.

40...60 kraadi äkki 15 minutit sõitu? Võin homme jälgida ja teada anda.
Oki, otsin kuskilt mingi tõstuki variandi ja siis äkki isegi laenaks su esid korra2 👌
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1053
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#13

Oma kogemustest soovitan selliste probleemide korral pigem kompleksse töötava asenduskasti otsida - lõpptulemusena tuleb tõenäoliselt soodsam.
See kastide remontimine on Eesti tegijate käes nagu s*tast saia tegemine, mis põlve otsas vahepeal õnnestub ja vahepeal mitte. Pole neil mitte ühelgi senini minu teada kastide teststendi ja remont käib katse-eksituse meetodil - kast külge- kast maha ja sina maksad ja maksad, kui just nö garantii alla ei õnnestu seda tegevust suruda. Ja auto seisab nädalaid remondis.
Lähim pädev remontija on kuuldavasti Recro, Cesises, Lätis.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#14

Ron24 kirjutas: K Nov 06, 2019 17:22
Marko647 kirjutas: K Nov 06, 2019 13:12
Ron24 kirjutas: K Nov 06, 2019 12:40 Kas kastis õli ikka on?
Pandi just uus õli sisse, peaks kontrollima taset ? Kus ma seda vaadata saan ?
Muidu vahetab sujuvalt ja probleemivabalt
Ees mootori juures on varras. Nagu mootori õlivarras.
6 käigulisel pole varrast kui õigesti mäletan. Mõistlik osta Rootsist uus kast 400-1000€, sama raha eest remonditakse ka Lätis.

siin siis mõne automaat kastid müügil 6 käiku https://en.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/55567027/
Viimati muutis yllar, N Nov 07, 2019 11:46, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#15

skyline kirjutas: N Nov 07, 2019 11:10 Oma kogemustest soovitan selliste probleemide korral pigem kompleksse töötava asenduskasti otsida - lõpptulemusena tuleb tõenäoliselt soodsam.
See kastide remontimine on Eesti tegijate käes nagu s*tast saia tegemine, mis põlve otsas vahepeal õnnestub ja vahepeal mitte. Pole neil mitte ühelgi senini minu teada kastide teststendi ja remont käib katse-eksituse meetodil - kast külge- kast maha ja sina maksad ja maksad, kui just nö garantii alla ei õnnestu seda tegevust suruda. Ja auto seisab nädalaid remondis.
Lähim pädev remontija on kuuldavasti Recro, Cesises, Lätis.
Väga hea, ongi põhjust Cesisesse vanavanematele külla minekuks :D
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4340
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#16

rantto kirjutas: K Nov 06, 2019 13:17 Tõstukil R sisse ja kontroll polt välja.
Mul varu kast seisab garaaži nurgas
Seltsimees omab sobivat kasti mis ootab omanikku ma saan aru :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#17

Põhiline mis antud kasti tuksi keerab on vale õli kasutamine, raske jalg pole probleemiks. Valatakse lisaks 3L sünteetilist õli sees olevale 4L mineraalõlile.
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#18

Sümptomite järgi pole vaja ju kasti vahetada, piisab soleka ploki vahetusest. Selleks pole vaja isegi kasti maha võtta.
Rootsist saad ju samasuguse pool pe..ses kasti. Mootori vahetusega oli vist juba piisavalt jamamist.
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#19

marti420 kirjutas: N Nov 07, 2019 17:46 Sümptomite järgi pole vaja ju kasti vahetada, piisab soleka ploki vahetusest. Selleks pole vaja isegi kasti maha võtta.
Rootsist saad ju samasuguse pool pe..ses kasti. Mootori vahetusega oli vist juba piisavalt jamamist.
Ma proovin algul seda õlitaset, aga jah peale seda vaataks soleka plokki. Küsisin remondimehelt mis õli ta ka sinna pani, ehk on õige kraam
:drive: Diisel lennuk
Pilt
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#20

Marko647 kirjutas: N Nov 07, 2019 18:38
marti420 kirjutas: N Nov 07, 2019 17:46 Sümptomite järgi pole vaja ju kasti vahetada, piisab soleka ploki vahetusest. Selleks pole vaja isegi kasti maha võtta.
Rootsist saad ju samasuguse pool pe..ses kasti. Mootori vahetusega oli vist juba piisavalt jamamist.
Ma proovin algul seda õlitaset, aga jah peale seda vaataks soleka plokki. Küsisin remondimehelt mis õli ta ka sinna pani, ehk on õige kraam
Õiget õli saab ainult Viking Motorsist või mõnest Saabi töökojast. https://www.eeuroparts.com/Parts/29402/ ... -93165147/
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#21

yllar kirjutas: N Nov 07, 2019 19:06
Marko647 kirjutas: N Nov 07, 2019 18:38
marti420 kirjutas: N Nov 07, 2019 17:46 Sümptomite järgi pole vaja ju kasti vahetada, piisab soleka ploki vahetusest. Selleks pole vaja isegi kasti maha võtta.
Rootsist saad ju samasuguse pool pe..ses kasti. Mootori vahetusega oli vist juba piisavalt jamamist.
Ma proovin algul seda õlitaset, aga jah peale seda vaataks soleka plokki. Küsisin remondimehelt mis õli ta ka sinna pani, ehk on õige kraam
Õiget õli saab ainult Viking Motorsist või mõnest Saabi töökojast. https://www.eeuroparts.com/Parts/29402/ ... -93165147/
Ehk siis väga suure tõenäosusega on mul vale õli sees, kas see tähendab et pean kuskil dünaamilise tegema või on juba hilja ?
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#22

Pean tunnistama, et pole kunagi nendesse kastidesse originaal õli manustanud ja kõik sõidavad juba aastaid.
Oli korra juhus kus kast tegi hiljem trikke kuna õli polnud piisavalt. Suht sama kirjeldus nagu esimese postituses.

E: Täpsustan, et pean silmas ORIGINAAL GM pakendit.
Viimati muutis rantto, R Nov 08, 2019 9:58, muudetud 1 kord kokku.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#23

rantto kirjutas: R Nov 08, 2019 7:02 Pean tunnistama, et pole kunagi nendesse kastidesse originaal õli manustanud ja kõik sõidavad juba aastaid.
Oli korra juhus kus kast tegi hiljem trikke kuna õli polnud piisavalt. Suht sama kirjeldus nagu esimese postituses.
Ma usun et keegi ei sega mootoriõli niimoodi et pool on mineraal ja pool sünteetika. Kasti tervis oleneb ka kindlasti sellest kas sõita seguga 1000km või 60000 või rohkem. Kui dünaamilise vahetuse mehed suudavad vana õli 100% välja pesta siis miks mitte seda teha ja asendada sünteetikaga. Kindlasti käitub kast erinevate õlidega erinevalt.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#24

Sisse on läinud Mobili toodang mis vastab tehase poolt soovitaud normidele. Sellise seguga sõidetud julgel 60k pluss km ja selle aja jooksul on kord juba seda ka uuesti vahetaud.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#25

Mis mootoriõlidesse puutub siis mineraalõli ja täissünteetiline õli ei sobi kohe kuidagi omavahel kokku. Hädapärast võib poolsünteetilisele mineraali peale kallata. Või pooltünteetilisele täissünteetilist. Ma arvan et käigukasti mineraalõlile täissünteetilise lisamisel rikub kasti väga ruttu jäädavalt.
Vasta