Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 985
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#76

E Aug 19, 2019 16:57

Rooli lint? Rooli nupud töòtavad?
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#77

E Aug 19, 2019 18:04

Jep, roolinupud töötavad.
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#78

K Sept 25, 2019 22:03

Pole nüüd paar kuud kirjutanud, kuid vaatasin istmealused juhtmed üle ning seal vähemalt probleemi ei leidnud. Naabrimees kustutas tule ära ja seni pole see enam põlema hakanud. Üleeile sain uued tagaamordid kätte ja eile panin ka alla, ma ütleks, et see vahetus oli küll lihtne :D
Üks vana amort oli isegi käega proovides suht ok, kuid teine oli ikka täiesti otsas. Sõit on kohe tunduvalt nauditavam :)
Alla läksid sportvedrule mõeldud Sachsid.
Järgmiseks tuleb tagumised pidurikettad-klotsid ära vahetada.
Veel niipalju, et ma pole viitsinud alarmi akude/patareidega seni tegelda, kuid said need ükspäev ära tellitud ning pidi jõudma täna , aga vaatasin just kauba liikumist kajastavat linki ja selgus, et on mingi viivitus. Ehk jõuab homme, tuleb need külge joota ja saab autoga taas hakata sõitma nii, et ei pea iga kord peale käivitamist SID-is CLEAR-nuppu muljuma :)
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#79

E Dets 16, 2019 16:45

Viimane kord, kui kirjutasin, rääkisin alarmi patareidest. Need sai juba tookord ära vahetatud, kuid iga käivitusega lööb ikka alarmi kirja ette, aga kuna alarm ise reaalselt ei röögi nagu ta seda patareide tühjenemisel tegi, ei ole ma sellele tähelepanu pööranud.
Eile aga otsustasin, et astun esimese sammu õlikulu vähendamiseks ning vahetasin klapisääretihendid ära, eks näis, kas sellest kasu on, kuid olen seda meelt, et alati tuleb alustada lihtsaimast-odavaimast lahendusest. Eks muidugi veits oli vaja ettevalmistusi teha, et suruõhku silindrisse saada ning klapivedru kokkusurumiseks üks- kusjuures väga lihtne- tööriist teha ning tehtud ta sai.
Täna käisin ka ülevaatusel ning ainsateks vigadeks oli kerge lõtk ühes rooliotsas ning üks mittetöötav pirn esi- ja teine tagaudutules. Kusjuures esimesi udukaid ei ole ma veel kordagi kasutanud :D
8 aastaga on minu käes läbisõitu kogunenud uskumaltult paljuna tunduv 60.000km, hetke läbisõit on 316.xxx km.
Lähituleviku plaanidesse ning eelarvesse on nüüd veel end paigutanud sidur, mis ilmutab märke, et ta ei viitsi väga kaua enam tööd teha :D
Kasutaja avatar
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#80

L Jaan 04, 2020 11:20

Väga ilus masin. Võrreldes minu omaga näeb välja nagu tehasest. Olen ullatunud et esispoiler on veel terve, tavaliselt see on esimene asi mis läheb katki talvel, loodan et sul on juba uuendatud PCV sest see on ka probleemne asi.

Soovin sulle edu teel ;)
Just another SAAB story.
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#81

E Jaan 06, 2020 8:25

Aitäh, aitäh! :)
Esispoilaga on tõesti hästi läinud, aga eks me elukaaslasega valime ka, kuhu ronida talvel ja peaks ütlema, et tegelikult on esistange kõrgus täiesti piisav :)
PCV on mul uuendatud, sellega probleeme pole.
Aga sinu väite peale, et auto nagu uus välja näeb, ütleks ma, et pean piinlikkusega tunnistama, et viimased pildid mu autost on ühtlasi ka esimesed, kui mitte arvestada pilti lömmis pagassiluugist ning neil piltidel on auto tõesti ka 8 aastat uuem kui praegu :)
Kuigi midagi väga hullu pole ka, mis autot väga väsimuks teeks- kõige rohkem häirivad kaks roostekohta juhipoolse tagatiiva kaare alguses ja lõpus.

Autost veel rääkides- tundub, et klapisääretihendite vahetus suurt tolku ei andnud- vine on endiselt külmkäivitusel üleval (võibolla silmamoondusena tundub, et siiski vähem, aga reaalselt... ) ning õlikulu on ka endiselt alles.
Nüüd võib vast öelda, et sellel on veel kaks põhjust jäänud- turbo ja/või rõngad. Kuigi plaan on need asjad ka ikkagi mingi aeg ära teha ning kui ma oma projektiauto liiklusesse saan, kavatsen Saabi ette võtta.

Kui need asjad korda saaks, kärutaks veel vist mõned aastad ringi :D
Praegusel ajal tundun ma vist üsna imelik, kui enamus inimesi sõidavad uuena ostetud autoga maksimaalselt 5 aastat ringi ning kasutatud autot peetakse kõige rohkem paar aastat, olen praeguseks 18 aastat vana autoga sõitnud juba 8 aastat ja läheb veel... :wall:
Ma ei imesta, kui see auto saab ka lõpuks projektiauto staatuse ning jääks lõpuks naise suveautoks- mul endal suveauto projekt veel vanem vabalthingav tagaveoline.
Muuseas, alates ajast, kui 21 aastat tagasi esimese auto ostsin, on mul see 9-5 tervelt 5. auto, mis ma ostnud olen, 6. tuleb ise kokku pandud :)
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 985
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#82

E Jaan 06, 2020 10:51

saabi r4 motodel tihtipeale probleem, et kui juhtpuksi ära ei vaheta, siis sääretihend pidama ei pruugi jääda. Odavama lahendusena on ka proovitud liimida neid sääretihendeid juhtpuksi külge, kuid ise katsetanud pole

Käivitades suits viitaks pigem turbole või ikkagi klapisääre tihenditele.
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#83

E Jaan 06, 2020 11:20

Jah, olen ka seda puksijuttu kuulnud, aga eks ma mõtlesin, et vahetan niisama, saab ilma kaant maha võtmata ja et äkki SAAB ikkagi parem.
Vist ikkagi väga ei saanud, väike pettumus küll on, aga mis seal ikka, elu läheb edasi ja eks tuleb teisiti läheneda :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 421
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#84

E Jaan 06, 2020 12:47

Kui motorit selle 300+kkm juures pole kapitaalselt remonditud siis see kerge suitsuvine normaalse kulumise tulemus. Kas karterituulutus suudab nii toimida, et ölitäiteavast auru välja ei puhu. Muus osas toimib ka 20 a vana regulaarselt hooldatud SAAB suurepäraselt.
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#85

E Jaan 06, 2020 14:08

Ma pole seda auramise teemat kontrollinud ja hetkel ei saa ka, sest autot pole käepärast. Aga see suitsuvine mind väga ei häirigi, sest see on vaid päeva esimesel käivitusel, pigem häirib mind õlikulu. Toimimise koha pealt ei vaidle vastu ning paistab, et auto siiski veel emotsioone pakub, sest seni pole ma auto juurest veel nii eemaldunud, et tagasi ei vaata, seega miks uut vaadata? :D Pigem on uuemate autode suhtes pilt selline, et üks hall mass kõik ning tegelt olen suht rahul, et sai SAAB kui selline "imelik" auto valitud- ei saa ainult aru, miks seda kiiksuga autoks peetakse. Minu meelest on tegemist suht vastupidava ja endiselt üsna hea disainiga autoga- hea ses suhtes, et paistab välja isegi vbl värskem kui mõni aasta vana jaapanlane. Ma kujutan ette, et kui mul oleks tõesti mingi praeguse aja nö rahvaauto, siis... ehh, tegelt ei kujutaks üldse ette, et midagi sellist oleks :D
Võibolla oleks hoopis õige tee see, et kerel need mõned kohad ära teha, mis häirivad, mootor uueks, suurem velg alla, helisüsteem edasi aidata ja polekski rohkem vaja .
Lisaks veel see, kui palju uutel autodel juba üsna uuena probleeme on, ka kallitel autodel, mida varasematel aegadel ikka kvaliteetautodeks peetud on.

Aga kuna olen kaalude tähtkujust, ei pruugi mul ükski otsus kunagi lõplik olla :D
Mõni võib seda ka isiksuse lõhestumiseks pidada :D
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 490
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#86

E Jaan 06, 2020 21:27

Auto ei tohi kunagi päris valmis valmis saada, siis järgmine hetk on, et projekt on otsas ja müüd maha. :D
SEs suhtes peabki olema nii, et veidi kripeldab, et saaks seda ja teist paremaks, kuid samas tuleb tasapisi võtta ja nautida seda kulgu, mis selle autoga saad. Ja nii on, et 9-5 on väga mugav, need uuemad autod peale mõningate uute lisade väga juurde ei anna. See, et uus auto peab vastu ja on muretu, on tänapäeval juba kaheldav. Vb ainult liisinguperioodiks 5 aasta peale, hiljem on juba vana auto ja pole vahet, kas sul on 20a vana auto või 5a vana. Pigem on nii, et kui sul endal on murevaba masin olemas, siis kasuta seda - see on kindla peale minek. Küll neid tuttavate vileuusi masinaid nähtud, mis laiali lendavad ühest ja teisest otsast ja oled ikka tee ääres.
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#87

L Veebr 01, 2020 16:24

Nonii, oli mul siin mõni päev tagasi üks seik, kus auto ühel hetkel lihtsalt ei käivitunud. Mõtlesin juba igasugu stsenaariume, mis võiks olla- süüteluku põhi, starteri relee (kontrollisin, see töötas) ja starter ise. Järgmisel päeval, kui ise tööl olin, võttis naabrimees auto oma töökotta ja mingi aeg tuli kõne, et starter täiesti otsas, põhimõtteliselt pulkadeks. Starteris olev plasthammasvöö oli neljaks tükiks, üks hari oli kohe lõppemas ja seal, kus oleks pidanud olema teine hari, oli järgi vaid vedru, mis juba rootorit oli kulutanud. Uus starter peale ja nüüd on käivitus hoopis energilisem ka, huvitav küll, miks :D
Täna installeerisin veel uued tagumised kettad ja klotsid ning nüüd on ka pidurdus äkilisem ja sujuv, sest vanad kettad olid ikka üsna koledad ning pidurdades lausa jõnksutas.
Klotsidest polnud ka enam suurt midagi järgi, aga nüüd on tõesti mõnus pidurdada :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 752
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#88

L Veebr 01, 2020 17:25

AARE530 kirjutas:
L Veebr 01, 2020 16:24
Nonii, oli mul siin mõni päev tagasi üks seik, kus auto ühel hetkel lihtsalt ei käivitunud. Mõtlesin juba igasugu stsenaariume, mis võiks olla- süüteluku põhi, starteri relee (kontrollisin, see töötas) ja starter ise. Järgmisel päeval, kui ise tööl olin, võttis naabrimees auto oma töökotta ja mingi aeg tuli kõne, et starter täiesti otsas, põhimõtteliselt pulkadeks. Starteris olev plasthammasvöö oli neljaks tükiks, üks hari oli kohe lõppemas ja seal, kus oleks pidanud olema teine hari, oli järgi vaid vedru, mis juba rootorit oli kulutanud. Uus starter peale ja nüüd on käivitus hoopis energilisem ka, huvitav küll, miks :D
Täna installeerisin veel uued tagumised kettad ja klotsid ning nüüd on ka pidurdus äkilisem ja sujuv, sest vanad kettad olid ikka üsna koledad ning pidurdades lausa jõnksutas.
Klotsidest polnud ka enam suurt midagi järgi, aga nüüd on tõesti mõnus pidurdada :)
Ma just äsja vahetasin oma autol starteri ja ka minu auro vana oli tükkideks. Ma sain lihtsalt vahetult enne ära vahetada kui lõplikult otsa oleks see saanud.
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#89

L Veebr 01, 2020 18:11

Õnneks ei olnud mul sellest suuremat tüli, sest sõber tuli appi ja tõmmates sai käima ning koju sealt mingi 3km. Naabrimees, kes korda tegi aga on üle tänava kaks maja ülejärgmine maja, 50 meetrit vahet :D
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 752
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#90

L Veebr 01, 2020 21:51

Aga ebameeldiv ikka kui auto ei käivitu.
AARE530
Postitusi: 95
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#91

P Veebr 02, 2020 11:53

Sedan"d küll, aga hea asi on see, et nagu ma ütlesin, läheb nüüd palju paremini käima :)
Vasta