
Vahelduseks tundus universaal täitsa praktilise valikuna ja läks siitsamast foorumist kasutaja crisp müüdav 9-5 Aero loosi - ega ma ilmselt muud tahtnudki kui turbomootor, manuaalkast ja katuseluuk. 9-5 küll mulle kunagi eriti meeldinud pole, aga 2004 Aero nina koos must-halli nahktoaga päästavad olukorra ära. Abiks oli ka see, et foorumis oli kirjas, mis autoga viimase poolaasta jooksul tehtud (üsna palju!) ja müüja tundis mehaanilist poolt läbi ja lõhki ning rääkis kõik ausalt ära. Teiste 9-5'te puhul jäi alati kahtlus üles - kas müügimees ei teadnud autost mitte midagi või üritas musta valgeks rääkida (a.la lõhkine subwoofer ja mitte-boostiv mootor) küsides samal ajal selgelt liiga kõrget hinda.
Autost endast - juba ostes boostis ebaühtlaselt, kohati oli nagu pidi ja kohati jäi seier kollasesse kõikuma. Bolt mod tuli appi ja nüüd boostib alati nii nagu peab, seier ronib punase alguseni ja jääb sinna. Hiljem viskas mingi vaakumvooliku lahti ja check engine tule põlema, küllap polnud ammu nii palju boosti näinud - kiire diagnostika Ferdinandis ja mõni minut hiljem oli kõik jälle korras. Siin-seal leidub roostet, klaasis mõned täkked jne - vanusele vastavalt.

Nipet-näpet sai veel tehtud peale ostu - pestud, vahetatud embleeme ja kereplastikuid, aknarullikuid, lüliteid, vana ja lõhkise asemele läks uus käigukanginupp, esituled said poleeritud, kliimaahju tuli natuke remontida sügise tulekul jne. Muidu sõidab igati tublilt, teele pole jätnud, õli ka ülemäära palju ei võta - mina olen igati rahul. Parasjagu on pehmem ka kui 9-3, samas juhitavuses olulist vahet pole, mõlemad on rasked pereautod.

Kevadel peaks summuti enne ülevaatust korda tegema, tagasillas paar puksi võiks ka ära vahetada. Ideaalis võtaks plaani ka rooste leviku aeglustamise, laseks tagumise klaasiringi toonida (siis peab ühe parkimisanduri ka ära vahetama, et parkida 'näeks'), külastaks CR Performance'it ja eks nipet-näpet leiab veel alati, mida teha.
Seni aga naudin mugavat kulgemist
