Säde kadus - klassik kooles (ja ärkas jälle ellu)

Kõige klassikalisemad Saabid
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#1

Nonii, hakkavad saabinaljad pihta

Kuskil Vääna-Jõesuus ( loomulikult õhtu ja pimedas eksole) kukkus rpm nulli ja seisma ta jäi. Süüde on olemas, starter veab, jagajasse sädet ei tule. Mõõtsin süütepooli tulevate juhtmete voolu- vool eksisteerib (12v ja midagi, nagu vist kohane). Halli andurit on küll nätsuga remonditud, aga pistik ja muu näeb suhtkoht ok välja. Kaitsmed on korras, peajuhe ja selle pistik (seal küljepeal kaitsmete juures) on korras. Säde jagajasse ei jõua.
Äkki peaks jälle süüteluku sasipuntra juurde sukeduma?

Sümptoomid eelnevatel päevadel: aegajalt (mingi 4 korda kokku) võttis korra nagu hinge kinni - pöörded korra nulli ja taas üles - korra ka mõnusa kõmaka saatel. Täna õhtul ka siis juba tuttav käimamineku kala kummitas päris kaua: külmalt käivitamisel käib 3 sek ja sureb välja.

Ühesõnaga rändasime paela otsas Laagrisse sõbra hoovi (sorry automaatkast) ja homme valges läheb andmiseks.

Igasugune verbaalne nõu on teretulnud :)

edit ja väike täpsustus: juhtus see 90 km/h kiiruse peal, mitte ristmikul seistes
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#2

Kas sul süütelukus on ikka kõik juhtmed korras:P Meenub viimane kord kui sind paela otsas veeti :D
Vaata üle .
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#3

Väga oleks abiks klassiku elektriskeem. Ei suutnud leida siit foorumist ega mujalt.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#4

võta ühendust farmacomaga, tal peaks mu haynes cd-romil olema.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#5

Sul oli kindalakeas klassiku kasutusjuhend. Kas seal vahel pole? Mul 99-l ja 96-l kül el-skeem seal olemas.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#6

Lammutasin süüteluku ümbruse laiali- on küll porno, aga midagi, mis katkenud oleks, näha pole.
Ühesõnaga keiss on selline: süütepooli vool tuleb, aga jagajasse minevasse juhtmesse mitte. Mida kahtlustada, hall-andurit? kuskilt siit foorumist lugesin, et mingi põhjus võib peituda ka süütevõimendis (kas see vasaku rattakoopa juures, kuhu 7 pistik sisse tuleb?)


+ süüteluku juures on taoline asi aretatud. praegu on teip peal, aga sees on miski relee moodi asi, mis süüte sisse keeramisel oma asendit muudab....näeb küll välja nagu hiljem juurde aretatud, või peabki seal säänne asi olema?

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: andreas
Ühesõnaga keiss on selline: süütepooli vool tuleb, aga jagajasse minevasse juhtmesse mitte. Mida kahtlustada, hall-andurit?
Oled kindel et pool ise õhtsal pole? Kusagil teemas (äkki Ryhkija masina teemas? ei viitsi otsida) lahati erinevate klassikute süütepoolide omavahelist sobivust ja mittesobivust.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#8

pooli tulevasse juhtmetesse tuleb vool, ka pooliklemmidelt, kui juhtmed ühendatud on, tuleb vool, 12V
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: andreas
pooli tulevasse juhtmetesse tuleb vool, ka pooliklemmidelt, kui juhtmed ühendatud on, tuleb vool, 12V
no kui süütepoolile ikka vool peale tuleb, siis süütelukust pole vist mõtet viga otsida.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#10

Noni, ega palju võimalusi pole. Kas kommutaator või hall-andur. Siit ka küsimus, ega kellelgi pole doonoril näiteks selliseid olemas, kasvõi proovimiseks... :notworthy:

Lisatud failid
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#11

hall-andur :freak:

Lisatud failid
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#12

Isegi, kui kellelgi oleks mõneks minutiks kommutaatorit laenata, oleks ülitore - näeks, kas on see, või miski muu. vaevatasu garanteeritud
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#13

Doonoril peaks need jupid küljes olema, aga paraku olen ise Tallinnas tagasi alles tuleva nädala teisel poolel... Kui probleem siis veel aktuaalne, võin järele vaadata.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#14

siin käigukangi juures olevate juhtmete värvid ja paigutus.
Tundub, et keegi on toonud käivitustakistuse relee otse sinna lüliti juurde. See on muidugi lihtsalt minu oletus..

Skeemi saab Mustamäelt 8.30-17.00
U2U, kui tarvis

Lisatud failid
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#15

süütevõimendi minulgi täitsa olemas, sümtomid meenutavad kah vägagi samu mis mul kui võimendi puhkusele läks, aga noh ma tallinnast 120 km. Mul muidu doonori peal nii et kui vaja võin posti visata. Mul samuti kooles poole sõidu pealt ära, enam käima ei läinud, siis vahest läks nagu käima aga käima ei jäänud, hankisin pärnust uue võimendi ja asi vask. Auto mul 2,0 saab 90 aga pärnust sain vist tonnise võimendi mis veatult sobis.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#16

Mul ka huvitav anomaalia. Kapoti all tegutsemise käigus suutsin jagaja küljest ära murda selle madalpinge juhtmete pistiku. Juhtmed pistikus iseenesest jäid terveks, aga auto enam ei käi. Süütepoolis puudub säde. Imelik on see, et säde tekib ainult korraks süüte välja keeramise hektel (kui starterit käiata siis pole midagi)
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#17

Süütepoolis puudub säde. Imelik on see, et säde tekib ainult korraks süüte välja keeramise hektel (kui starterit käiata siis pole midagi)
Kui süütepoolil on toide peal siis toite katkestamisel tekib säde. Samamoodi on meis paljud saanud n.ö vastu näppe kerge nähvaka kui relee mähist mõõta ja testri juhtmete eemaldamisel näpuga klemmi vastas olla. Otsi viga sellest ahelast kus peab katkestus tulema.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#18

selle pistiku peal on 3 juhet + 0 - milline neist siis katkestab?
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#19

mul elektriskeemi pole, loodan et see mingi trikiga küsimus pole;)
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#20

Algselt postitas: andreas
hall-andur :freak:

halli andur on jagaja sees, mul on umbes sama porno see pistik.
süütevõimendit on kergem proovida. kui sa pole veel saanud, siis ma võin enda oma pealt maha võtta proovimiseks.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#21

On toimunud edasiminekud: sain töötava kommutaatori (tänud Märdile). Nüüd käivitub ilusti, ainult käib 3 sek ja sureb - stabiilselt. Kas kahtulstada bensiinipumpa, sest tundub küll täpselt, nagu kütust ei tuleks.
Ehk kuidas see saabi bensupumpamine õigupoolest toimub - et kõigepealt lööb starter paagisisese pumbaga kütuse üles ning seejärel mootori oma pump jätkab tööd?? sellisel juhul oleks süüdlane just see mootori pump..... Valgustage! :red:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: andreas
On toimunud edasiminekud: sain töötava kommutaatori (tänud Märdile). Nüüd käivitub ilusti, ainult käib 3 sek ja sureb - stabiilselt.
Sama autoga on minu mälu järgi säärast jama juba olnud. Kasuta otsingut! Ise kaldun arvama, et see 3 sekundit käimist on mingi isearetatud immo süü. Usun, et süüteluku ümbrise tehaseseadetesse taastamine tuleks sul kiirelt ette võtta.

Mis, kas klassikul on 2 pensupumpa??? Mina küll ei usu. See oleks ju puhas ressursside raiskamine. Milleks!

EDIT: Näe, leidsin hoopis ise üles teema:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1908
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#23

Algselt postitas: andreas
Kas kahtulstada bensiinipumpa, sest tundub küll täpselt, nagu kütust ei tuleks.
Ehk kuidas see saabi bensupumpamine õigupoolest toimub - et kõigepealt lööb starter paagisisese pumbaga kütuse üles ning seejärel mootori oma pump jätkab tööd?? sellisel juhul oleks süüdlane just see mootori pump..... Valgustage! :red:

klassikul on 1 paagisisene bensiinipump. kui süüdet keerata, peaksid roolis istudes vaikuses kuulma, kuidas pump hakkab taga sirisema ja seejärel ca 3 sek pärast vait jääb. kui süüte sisse keeramisel pump sirisema ei hakka, on kas pump või pumbarelee läbi. kisu pumbarelee kaitsmetekarbist välja ja vaata, kas jalad on ära kärsanud. releepesal võid omavahel sillata kontaktid 85 ja 30 (olid vist, kindluse mõttes peab haynesist järgi vaatama) - siis on süüte keerates pumbal pidev vool peal ja pump peaks sirisema, ilma et ta 3 seki pärast ära kustub. samuti võid küünlad maha keerata - kui need on bensu poolt ära uputatud, siis kuivata leeklambi kohal või osta uued, mõnikord aitab ainult küünaldevahetuski.

EDIT: 87 ja 30 olid need pesad, mida sildama peab pumbareleel.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

Algselt postitas: andreas
Ehk kuidas see saabi bensupumpamine õigupoolest toimub - et kõigepealt lööb starter paagisisese pumbaga kütuse üles ning seejärel mootori oma pump jätkab tööd?? sellisel juhul oleks süüdlane just see mootori pump..... Valgustage! :red:
Sa vaata seda Suure toodud linki, seal on link K-Jeti raamatule. Sealt saad täpselt teada, kuidfas su pritse töötab ja mitu pumpa sael on.

surnud pumbaga ei käivitu ta sul ka kolmeks sekundiks mitte
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#25

8-klapilisel peaks olema küll kaks pumpa...

3 sek käib ja siis sureb välja??? kas seal ei olnud mitte mingi lisarikastussüsteem käivitades-töötab just aegreleega..

sorry panen siin mälu järgi, mis kuskilt lugedes on meelde jäänud;)
Vasta