Tervist!
Pärast küünalde vahetust kimbutab mind madalatel pööretel tugevamal kiirendamisel jõnksutamine (automaat), tundub, et missfire, põleb ka mootorituli, mis vahepeal ise kustub. 2005 9-3 Aero 2.0T peaks sõitma NGK PFR6H10 küünaldega, need ka paigaldasin. Esimesed 100-200 kilomeetrit möödusid muredeta, siis hakkas auto eelmainitud teingimustel jõnksutama, kohati ka kolmanda käiguga. Käisin välismaa foorumis ja soovitati kasutada pigem NGK BPR7ES küünlaid, mille vahe on 0,9. Nendega tundus probleem kadunud olevat. Mingi aja pärast aga hakkas auto uuesti jõnksutama, mitte enam küll nii hullult ja pigem harva, pärast pikemat maamteel kulgemist. Veakoodiks näitab P1312, mis peaks tähendama, et 1 ja 2 silindris ei suudeta plahvatust registreerida või on seal missfire. Tõstsin 1 ja 2 silindri süütepoolid 3 ja 4 silindrisse, lootes, et veakood muutub, peaks tekkima P1334. Veakood on siiski endiselt sama, P1312. Puhastasin süütepoolide kontaktid, samuti suure kontakti, mis läheb ionization mooduli külge.
Muidu käitub auto täiesti normaalselt, kütusekulu on tavaline, ning linnasõidul ei saa atu, et midagi valesti oleks.
Mis ma veel teha võiks? Kõik neli süütepooli uute vastu vahetada (mis on päris kallis)? Küünalde vahe 0,8 peale sättida nagu soovitatakse? Juhtmestiku üle kontrollida? Otsida vaakumi leket? Throttle body maha võtta ja ära puhastada?
Vanad küünlad olid Densod, kõik ühte värvi ja pigem puhtad. Kurat, poleks pidanud näppima
P1312
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9³ Aero 154KW
- Kontakt:
Vastan ise. Ostsin neli uut süütepooli, see lahendas vist mure. Thottle body peaks siiski seest ära puhastama. Kas see on mõistlik maha kruvida või võtan suure lõdviku pealt ära ja puhastan auto küljes?
-
- Postitusi: 1048
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Ma kruviks ikka maha, muidu see väljapestav sodi valgub sisselaskesse. Mälu järgi oli see vaid üks voolikuklamber lahti ning 4 polti eemaldada. Lisaks saad näpu vahel teda nii kallutada, et puhastamise ajal brake cleaner ei jookseks sinna elektroonikaossa sisse.
Väga lihtne töö, enda autol sai seda korduvalt tehtud.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9³ Aero 154KW
- Kontakt:
Puhastasin TB ära, see oli arvatavasti aastaid kraamimata. Päris jube oli. Pärast uusi süütepoole enam missfiresid tunda ei ole. Tegin 600km Riia otsa, ei ühtegi jõnksatust, sõidab nagu loom. Puhastasin ka ära sisselaskes olevad sensorid, selle kõige tulemusena on linna ja maantee keskmine 7,4 liitrit sajale (varem oli 9 tuuris). TB puhastusega kadus ka P1312.
Küll aga on kohati end näitamas mootorituli ja P0300 intermittent. Panin diagnostika seadme järgi ja kohal käies on 1,3 ja 4 silindris 1400 - 1800 missfiret ja kolmandas 2900. Samas käis auto tühigaasil pool tundi ilma ühegi jõnksuta, selline missfire arv peaks ju tunda/kuulda olema? Kas siit koorub loogika, et Hitachi süütepoolid on saastad ja peaksin ikka NGK omad ostma? CEL läheb põlema kohal seistes, sõites ja koormust andes tuli ei sütti.
Praegu on sees need poolid: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 84-hitachi
Kas võiks panna need: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... /49066-ngk
Kütte surve on 1250kPa.
Küll aga on kohati end näitamas mootorituli ja P0300 intermittent. Panin diagnostika seadme järgi ja kohal käies on 1,3 ja 4 silindris 1400 - 1800 missfiret ja kolmandas 2900. Samas käis auto tühigaasil pool tundi ilma ühegi jõnksuta, selline missfire arv peaks ju tunda/kuulda olema? Kas siit koorub loogika, et Hitachi süütepoolid on saastad ja peaksin ikka NGK omad ostma? CEL läheb põlema kohal seistes, sõites ja koormust andes tuli ei sütti.
Praegu on sees need poolid: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 84-hitachi
Kas võiks panna need: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... /49066-ngk
Kütte surve on 1250kPa.
Kas tänaseks on probleem lahendatud?
Mind kimbutab samuti P0300 viga, mis tekib tühipöördel. Mootori töös pole midagi täheldanud. AGA ostsin enda oma pool lombakana ja samuti Hitachi pool läks peale. Küünlad need mis tehas ette näeb. Eks näis kas peab paika või peaks ka midagi muud uurima?