Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#126

Selle aasta hooaeg avatud seoses ühe külalisega, keda täna sõidutada/sõita sai. Kindlustus pooleks aastaks olematu raha eest, aku laetud, pisut jahutusvedelikku juurde, kütust ja õli kütusesse ka ning saigi tossupilve õuele tehtud (keegi filmis ka ...). Nüüd peaks mingi aeg ülevaatusel kah ära käima. Mine tea, äkki tekitasin tõsisema kahetaktilise pissiku ka.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#127

Tänud põneva kogemuse eest, minu esimene sõit 2-taktilise Saabiga :drive:

Üllatavalt sujuva minekuga aparaat ja salongi ei kostu seda iseloomulikku blinn-blinn häält üldse :D

2takti.JPG
2takti.JPG (101.41 KiB) Vaadatud 7496 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#128

Tegin kindlustuse ja pisikese ringi lõbusõitu ühtedele külalistele. Lisaks sai Rootsi tuttava käest uuritud, mis imelik märk see autul ees küljes on, tuleb välja, et Rootsis kindlustus jagas neid, kui olid suutnud 10 aastat ilma avariita ära sõita. Aasta märgil on 1968, selleks ajaks oli auto vaid 3 aastat sõitnud, vast juht/omanik oli siis 10 aastat ilma avariita hakkama saanud.
.
Saab 10a avariita.jpg
Saab 10a avariita.jpg (396.06 KiB) Vaadatud 6841 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#129

Täna mul pisut tähtis päev ja tekkis heldimus, tegin kindlustuse ära ja läksin oma poistega metsavahele sõitma, lasin igaühel rooli taga olla, sõita. Esmalt oli plaan ka ülevaatusele minna, aga pagan, tundus, et kaugtuled nagu ei tööta. Siis aga tuli meelde, sellel käib ju jalaga vajutades kaugtuli. Liiga palju autosid ja no ei mäleta kõike.

Pärast kodus tegin miski 10 järsemat pidurdust koduteel, et pidurid käima saada ja käisin tegin ikkagi ülevaatuse ära, puhtalt. Ja ülevaataja oli ka häppi, palus, et kas tohib pisut pikema kaarega teispoole maja sõita, rariteet ikkagi :D .

Järgmisel aastal enam tänu meie ajukääbikute valitsusele sellist luksust ei saa nautida, et sõidan suvel mitme vanuriga. Paistab, et tahavad üldse autohobinduse välja suretada või rikkurite teemaks teha :( .
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#130

Õnnestus hankida originaal autotõstuk, sellel vanemal 96 teistsugune (selline ka auto kasutusjuhendis), kui uuematel/neljataktilistel.
Ja herr SoS tegi ka elu esimesed ringid (vist) kahetaktilisega :D
.
Autotõstuk.jpg
Autotõstuk.jpg (138.18 KiB) Vaadatud 6177 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#131

Selle auto juurde taas täiendus, raadio Clarion RE-313A, mis osteti (kas koos autoga või pigem pisut hiljem) sellele autole, dokument täitsa olemas, on nüüd töökorras, näha saab siin.
Isegi omaaegne maksumus on teada, Raadio / raam ja paigaldus vastavalt SEK 435 / 45 / 140, täna ligikaudu €390 / €40 / €125 netist leitud inflatsiooni jne konverteerijate järgi.
.
Clarion RE-313A v.jpg
Clarion RE-313A v.jpg (151.96 KiB) Vaadatud 5036 korda
Infobrozüür4.jpg
Infobrozüür4.jpg (216.43 KiB) Vaadatud 5036 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#132

Selle auto sõitmise hooaeg on juba alanud, väga varakult. Eile sai Viljandi lähedal vuratud. Õhtul peale kümmet oli päris huvitav liiklema hakata, väljas oli kerge miinus ja aknad jääs. Kaabitsat mul mõistagi polnud ja see auto oma olematute kilovattidega ei lähe kähku soojaks ka.

Talvekorterist välja ajamine autole ei meeldinud, teisel käivitamisel starter ei teinud muffigi. Ja starteri kättesaamine pole ka kerge, alumine polt on nii, et ligi ei pääse ja istub pisut starteri korpuses ehk padrunit kasutada ei saa. Kokkuvõttes ei saanudki aru, mis viga oli, tõmberelee võttis voolu sisse , aga mitte piisavalt, nagu oleks halb massiühendus vm. Jootsin üle ja hetkel viga kadunud.

Ja juhipeeglit kinni hoidev plastikäär pudenes tolmuks. Õnneks oli mul kohe võtta, sai kunagi Rootsist varutud.
.
Peegel.jpg
Peegel.jpg (196.78 KiB) Vaadatud 3810 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#133

Täna sai ülevaatus läbi ja tegin viimase selle hooaja sõidu. Pagan need tänapäeva akud. Seekord Bosch (Varta on ka täielik saast). Mul on salongis pingemõõtja koguaeg järel ja tühikäigul (vana kooli harjadega alalisvoolu genekas, pagan tal oli teine nimetus, tulegi meelde) kukkus vahest suisa 8V peale. Selline genekas muide tühikäigul ei laegi. Ja mõistagi, kord käivitus ilusti, pinge ok, teinekord järsku 10V ja hea et soe mootor oli, läks käima kohe, aga vaevaliselt (see 2T mootor ei vaja käivitamiseks palju voolu). Ehk siis mõnes aku purgis tekkis plaatidevaheline lühis, mis taas kadus ...

Edasi sõidan nüüd Saab 96 V4-ga, enne tuleb pisut teda nokitseda ja ka ülevaatus teha. Järgmisel aastal tahab E30 kabrio kah tuulutamist, seega sellel autol tuleb pikem paus.

E: see eriline vana kooli genekas on dünamo (dynamo), ilma püsimagnetita, mähis nii staatoril, kui ka rootoril ja kommutaatoriga. Nii saadi alalispinge ilma dioode kasutamata. Vajab staatori eelpingestamist (muutub magnetiks), et tööle läheks.
Vasta