Saab 9-5 Aero Estate MAN, 2000, 13piisab
Kuna tegu sellise läbisöiduga SAAB iga siis ei ole ju teada mis autoga tehtud/juhtunud on. Kui jaotusvöllide ketikomplekt vahetatud siis kes ja kuidas seda tegi. Margiesinduse oskustega töömees - peaks olema OK. Kuid kui mingi suvaline külasepp siis - kasvöi mootoriploki otsakaane paigaldusel liiga vähe/palju ja valet tihendusmassi ja korralik ölisurve kusagil mujal kui seal kus peab.. Söideti purunenud jahutuslödvikuga nii , et aurujutt autol taga - väändub ka mootoriplokk ja väntvöll kui liigne kuumus neid retsib. Seega antud kulumine ei ole ehk tüüpviga vaid mitmete halbade tegurite koosmöju. Kui ka juba "Rootsist toodud" siis sealt rikastemaalt RUOTSIST leiab harva "odavat" SAAB i mille mootori ölivahetusvälp on alla 30000 km ja automaatkäigukastis öli kunagi vahetatud. Mingi probleem pidi olema ka nn B varuosa ketikomplektidel mis vöivad kaasa aidata ölisurve vähenemisele ( pöhjanaabrite foorumist teemakohane arutelu). Öli reduktsiooniklapp peab olema korras ja on ka neis vigu esinenud. Oskustega mehhaanik oskab selle klapi seisundit hinnata/öliröhku kontrollida. Kui mootoriplokk, plokikaan, väntvöll sirged ja ölitussüsteem korras siis uued kontrollitud saaled sisse ja teekond jätkub. Ja kui mootor juba avatud ega siis kolviröngaste vahetus ka mingi tuumateadus ei ole. Kui ikka tuld karterisse puhub suuremal koormusel ega ka see head tee - oli ju sellel MY 2003 aastakäigu mootoril ka karterituulutusega algupäraselt ikaldus.
Viimati muutis I-Vaari, E Jaan 15, 2018 1:01, muudetud 1 kord kokku.
Huviav,et kõver vv. Ja mootoriplokk on ainult saabi mure ,miks ei ole see mureks 5- ja6-silindrilistel mootoritel.Veokatel vahetati saalesid vanasti pärast milj.km. ls. Ei maksa suvalise külasepa töösse (teie mõistes nagu mina ) halvustavalt suhtuda,sest nii mõnigi oskab mõtelda ja järeldusi teha.Antud kulumine ei pruugi olla tüüpviga ,kuid minu tähelepanekud viitavad,et raamsaaled hakkavad saabil kuluma keskelt vene masinatel andsid esmalt otsa kepsud .
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
tänud - pean soovitatud asju silmas.
kolisin alumise otsa nn rakendusliku jutu sinna.
kolisin alumise otsa nn rakendusliku jutu sinna.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Keskmine raam tavaliselt lähebki esimesena. ma ei mäleta peast kas kõiki saalesi sai vahetadada väntvõll küljest, pead katsetama kas äärmised pakud saad küljest või ei. Kui mingeid erilisi vigastusi ei tunneta, siis nende saalede hind pole midagi hullu. Mul käis ühe tonnise mootoril kevadel saale ringi ja samuti ei olnud otstarbekas 400k läbisõitnud mootorit hakata rohkem taastama. Võtsin ühed ca 5000kilti läbinud saaled, vahetasin ära ning siiani toimetab ilma probleemideta. Teine mootor ootab nurgas, et see saba annaks, kuid siiani pole veel märki olnud sellest, et laiali lendaks.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
karter all ja õli sees - aga nagu kartsin, on rõhuprobleem mujal, kui saaledes. Mõnede ca 10sek tühikäigul käitamistega peaks ju õlirõhu ikka üles saama?
rõhu puudumise kandidaadid: reduktsiooniklapp ja pump ise. Kas on veel variante?
rõhu puudumise kandidaadid: reduktsiooniklapp ja pump ise. Kas on veel variante?
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Õlirõhuandur ,ebatõenäoline ,kuid kah võimalik,sellisel juhul oleks mõne tõukuri klõbin jõudnud kaduda.Lihtsuselt järgmine -ülerõhuklapp ja siis pump,need muidugi eeldusel,et torud värgid ,mis ära käisid ,said korralike tihenditega ja korralikult tagasi. edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Punane aero ootab maal oma aega. Kuna sellel oli üpris heas korras kere, siis ehk veereb veel kunagi teedel.
Musta lükkasin täna garaazhi - et vaatan, mida see õlisurveta masin endast kujutab ja kas on mõtet reanimeerida. Tundub, et ei ole - kere tagaosa on ikka päris paber. St kui mootor juba maha võtta, siis sellele kerele pole seda mõtet tagasi tõsta.
muidu generaator oli korraliku paksu õlikorra all ja väheste liigutamiseks käimapanemistega (õlitust ilmselt suurt pole, niiet üle minuti ma masinat liigutades käia ei lase) on ka ploki alaserv ja karterikaas (mis sai raamsaalede vahetamisel puhtaks nühitud) paraja koguse värsket õli peale saanud. Tundub pärinevat keti-generaatori poolt ja kaanest altpoolt: ega seal ei ole mingit kohta, kust surve saaks väljapoole mootorit kaduda ja mille kordategemine mootori eemaldamist ei eeldaks?
Ilmselt olen optimist, aga puuduv surve ja max 5x alla 1min käimisega õliga korralikult kaetud ploki alaosa tunduvad kuidagi kokkusobivad "1+1"
Musta lükkasin täna garaazhi - et vaatan, mida see õlisurveta masin endast kujutab ja kas on mõtet reanimeerida. Tundub, et ei ole - kere tagaosa on ikka päris paber. St kui mootor juba maha võtta, siis sellele kerele pole seda mõtet tagasi tõsta.
muidu generaator oli korraliku paksu õlikorra all ja väheste liigutamiseks käimapanemistega (õlitust ilmselt suurt pole, niiet üle minuti ma masinat liigutades käia ei lase) on ka ploki alaserv ja karterikaas (mis sai raamsaalede vahetamisel puhtaks nühitud) paraja koguse värsket õli peale saanud. Tundub pärinevat keti-generaatori poolt ja kaanest altpoolt: ega seal ei ole mingit kohta, kust surve saaks väljapoole mootorit kaduda ja mille kordategemine mootori eemaldamist ei eeldaks?
Ilmselt olen optimist, aga puuduv surve ja max 5x alla 1min käimisega õliga korralikult kaetud ploki alaosa tunduvad kuidagi kokkusobivad "1+1"
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Kui kunagi väntvölli otsale kinnituv rihmaratas on ligadilogadi olnud siis need rihmaratta siseküljel olevad ja vanematel mudelitel kuidagi lahtikeerdunud kinnituskruvid vöivad vigastada otsakaant. Ölipump otsakaane sees rihmaratta taga. Samuti on otsakaane ölilekke körvaldamiseks möne suvalise "külasepa" poolt asetatud uus tihendusröngas kuid ei ole probleemiga sügavuti tutvutud.13piisab kirjutas: ↑R Juul 19, 2019 0:01... ega seal ei ole mingit kohta, kust surve saaks väljapoole mootorit kaduda ja mille kordategemine mootori eemaldamist ei eeldaks?
Ilmselt olen optimist, aga puuduv surve ja max 5x alla 1min käimisega õliga korralikult kaetud ploki alaosa tunduvad kuidagi kokkusobivad "1+1"
On ka juhtunud , et jaotusvölli körisev ketikomplekt vahetatakse "lihtmenetluse" teel , et odavalt saada , balansivöllide kett lihtsalt naksatakse katki ja tiritakse välja. Kui balansivöllid jäävad "valesse" asendisse aitab see kaasa öliröu kadumisele.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
hästi viidatud - nii ongi!
http://teet.luarvik.org/d/7605-2/IMG_20 ... 133356.jpg
http://teet.luarvik.org/d/7608-2/IMG_20 ... 133406.jpg
Esialgu rõõmustasin - et easy fix. Hankisin isegi uue kaane, aga üldlevinud vaade (st Trionicu oma) on, et vahetus algab mootori mahavõtuga. Mis on kvaliteedi (st hilisem õlipidavus ning võimalik ketivahetus) kohapealt mõistlik. Ma proovin teha mootorit eemaldamata - saab näha, kas ja kuis õnnestub. Igatahes loodan, et rihma- ja ketimajandust loonud insener preemiat ei saanud: isegi generaatorit ei saa tava-tööriistadega maha (ülemisele kinnitusele ei mahu ei padrun-kuuskandiga ega nn leht-kuuskandiga ligi)...
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Las see generaator olla - mõte oli, et inseneritöö on remondi vaates kehv ja vähemalt b235 kapoti all tegutsemine on vähemalt mu jaoks natuke masohhismi-hõnguline. Selle järel on muud kapotialused lausa lust ja lillepidu
Tegin muidu otsakaanele nn quickfixi - et saaks masinat omal jõul liigutada. Õlisurve on kenasti ca poole tunni tööga taastatud. Teoorias võiks fix isegi sõitmiseks sobida, aga jääks kuklasse kopsima - pole ikka päris õige asi:
http://teet.luarvik.org/d/7658-1/IMG_20 ... 134702.jpg
nüüd, kui õlisurve on tagasi, põletab aga väga mehiselt õli. Väga-väga mehiselt ehk lööb kohe käivitamise järel paksu pilve üles (pilt pilvest. Mul KAT ja järgnev maas) ning tundub, et ujutab sisselaske õliga üle: madalal pöördel hakkab vahele jätma.
taust on, et olen ilma õlituseta / õlisurveta masinat paar korda liigutamiseks max 2min kaupa madalal pöördel käimas hoidnud. Eeldan, et "õli otse silindrisse" tuleb sellest, aga kas ja mis võib konkreetne põhjus olla? Mu maamehe loogika ütleb, et turbost ei saa ka parima tahtmise korral niiiiii palju õli sisselaskesse minna, et see lausa mootori tööd segaks. Või saab?
Lihtsalt väike ajugümnastika / mõttearendus: seda tehnikat selle kere peal ma teeliiklusesse paisata ei kavatse, aga põhjus on huvitav
Tegin muidu otsakaanele nn quickfixi - et saaks masinat omal jõul liigutada. Õlisurve on kenasti ca poole tunni tööga taastatud. Teoorias võiks fix isegi sõitmiseks sobida, aga jääks kuklasse kopsima - pole ikka päris õige asi:
http://teet.luarvik.org/d/7658-1/IMG_20 ... 134702.jpg
nüüd, kui õlisurve on tagasi, põletab aga väga mehiselt õli. Väga-väga mehiselt ehk lööb kohe käivitamise järel paksu pilve üles (pilt pilvest. Mul KAT ja järgnev maas) ning tundub, et ujutab sisselaske õliga üle: madalal pöördel hakkab vahele jätma.
taust on, et olen ilma õlituseta / õlisurveta masinat paar korda liigutamiseks max 2min kaupa madalal pöördel käimas hoidnud. Eeldan, et "õli otse silindrisse" tuleb sellest, aga kas ja mis võib konkreetne põhjus olla? Mu maamehe loogika ütleb, et turbost ei saa ka parima tahtmise korral niiiiii palju õli sisselaskesse minna, et see lausa mootori tööd segaks. Või saab?
Lihtsalt väike ajugümnastika / mõttearendus: seda tehnikat selle kere peal ma teeliiklusesse paisata ei kavatse, aga põhjus on huvitav
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Must masin oli nii mäda, et seda ma kasutusse ei võtnudki.
Tõin aga punase maalt ära. Seisis üle 3a, iga suvi tegin paar km sõitu.
Täna lammutasin punast ja musta. Punasest saab küll asja.
Homme tungin natuke punase C-piilareid ja lõikan mustalt tagapaneeli (punase oma ma sirgeks ei saa) ja pagasipõhja (punasel mäda, mustal millegipärast mitte), mille keevitan punasele. Pagasipõhi on küll nii alt kui ülalt kenasti ligipääsetav, aga vaja on täpset lõiget. Ehituse lihtne laserlood annab ehk vajaliku märketäpsuse
Poolraame ei taha puutuda. Punasel on need väga head, v.a. ülemine plekk. Ning otsad on muljutud. Saab näha, kas saab need stange jaoks paika.
Pakkuda võib mulle Aero lõppsummutit ning arvamust, miks roolilatt lekib... Kusagilt roolivarda ühendumise kandist ja nii, et suutis isegi akule vedelikku pritsida.
Tõin aga punase maalt ära. Seisis üle 3a, iga suvi tegin paar km sõitu.
Täna lammutasin punast ja musta. Punasest saab küll asja.
Homme tungin natuke punase C-piilareid ja lõikan mustalt tagapaneeli (punase oma ma sirgeks ei saa) ja pagasipõhja (punasel mäda, mustal millegipärast mitte), mille keevitan punasele. Pagasipõhi on küll nii alt kui ülalt kenasti ligipääsetav, aga vaja on täpset lõiget. Ehituse lihtne laserlood annab ehk vajaliku märketäpsuse
Poolraame ei taha puutuda. Punasel on need väga head, v.a. ülemine plekk. Ning otsad on muljutud. Saab näha, kas saab need stange jaoks paika.
Pakkuda võib mulle Aero lõppsummutit ning arvamust, miks roolilatt lekib... Kusagilt roolivarda ühendumise kandist ja nii, et suutis isegi akule vedelikku pritsida.
- Manused
-
- IMG_20200719_182310_copy_2000x1500.jpg (336.54 KiB) Vaadatud 7668 korda
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Paistab, et olen pildistamisel laisk olnud. Igatahes mäda oli oodatust rohkem ja oli ka paarinädalane demotivatsioonipaus.
Aga tagaots sai korda. Kuna ma pole üle 5 aasta isegi kruntimiseks värvipüstolit käes hoidnud, siis kattevärv kriitikat ei kannata - on nii voolamisi (tagaluuk) kui apelsini (kerel vältisin voolamisi). Nimetame selle masina pimedas sõitmise masinaks ...aga liiklema veel ei saa. Roolivõimu paagi-toru oli ära ussitanud, aga ka teise toruga jäi lekkima. Ka latile on korrosioon liiga teinud ja lõpuks keerasin torupesa lausa puruks. Zoomides roheline täpike on murdunud tüki keere RV õlis: Tundub, et selle lati-osa vahetamine, kuhu torud suubuvad, on siiski lati enda vahetusest natuke lihtsam? Ilmselt peab sillatala lahti päästma, et see vahejupp kätte saada? Kas ikka saab kätte või lõpuks tuleb ikkagi latt maha võtta?
Pilt mul maal oleva doonori latist. Padrunvõtmeid polnud kaasas, niiet see latt minuga linna kaasa ei tulnud:
Aga tagaots sai korda. Kuna ma pole üle 5 aasta isegi kruntimiseks värvipüstolit käes hoidnud, siis kattevärv kriitikat ei kannata - on nii voolamisi (tagaluuk) kui apelsini (kerel vältisin voolamisi). Nimetame selle masina pimedas sõitmise masinaks ...aga liiklema veel ei saa. Roolivõimu paagi-toru oli ära ussitanud, aga ka teise toruga jäi lekkima. Ka latile on korrosioon liiga teinud ja lõpuks keerasin torupesa lausa puruks. Zoomides roheline täpike on murdunud tüki keere RV õlis: Tundub, et selle lati-osa vahetamine, kuhu torud suubuvad, on siiski lati enda vahetusest natuke lihtsam? Ilmselt peab sillatala lahti päästma, et see vahejupp kätte saada? Kas ikka saab kätte või lõpuks tuleb ikkagi latt maha võtta?
Pilt mul maal oleva doonori latist. Padrunvõtmeid polnud kaasas, niiet see latt minuga linna kaasa ei tulnud:
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Tore , et SAAB jätkab varsti maanteede möötmist.Lihtne viis selliseid roosteprobleeme vältida on - 2x aastas , ehk siis kevadel ja sugisel SAAB korralikult ka pöhja alt puhtaks pesta ja peale korralikult kuivamist auto pöhi ja veermiku detailid Dinitroli "öönsustekaitsemäärdega' ule pihustada. Ja kui auto kauem öues seisab ja katust peal pole siis pöhja alla kile paigaldada , mille pealt vesi kindlasti täielikult körvale valgub.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Saab sõitis kenasti täpselt 2 kuud (ja vast ca 3Mm). Reedel tekkis RV lärm. Roolilatt lekib üpris mehiselt õli mõlema poole roolivarraste suunas - tolmukatted on kenasti õli täis.
TÜV-l jäi ülevaataja kuidagi pikalt heitgaasinäite vaatama. Märkasin ülimadalaid CH-numbreid (<10ppm) ja küsisin, kas imestab nende üle. Nii oligi
Saabi kasutamise 2 kuu jooksil on vahetatud:
- parema poole amordi tugilaager (vasak sai juba ammu vahetatud). Kõik kapoti all olevad püstakukatte 8mm poldid murdusid avamisel pooleks ja vajasid keevitust, et kätte saada
- parema poole veovõlli ja roolilati tolmukatted (vasaku poole omad ootavad riiulis oma aega)
- parema poole õõtshoovapuksid. Need ei olnud läbi - proovisin lihtsalt, kas nende vahetus (uute kummipukside vastu) kaotab nende loksud ja annab 9-5-le konkreetsema roolitunnetuse. Järeldus: kahjuks on õõtsa loksumine ja ebakonkreetne rool omadused.
Talve-opel on käiku võetud ja Saab jääb kevadet ootama. Talvel tuleb millalgi lekkiva latiga tegeleda. Ega selle latiga vist muud peale hakata ei ole, kui välja vahetada...(?)
TÜV-l jäi ülevaataja kuidagi pikalt heitgaasinäite vaatama. Märkasin ülimadalaid CH-numbreid (<10ppm) ja küsisin, kas imestab nende üle. Nii oligi
Saabi kasutamise 2 kuu jooksil on vahetatud:
- parema poole amordi tugilaager (vasak sai juba ammu vahetatud). Kõik kapoti all olevad püstakukatte 8mm poldid murdusid avamisel pooleks ja vajasid keevitust, et kätte saada
- parema poole veovõlli ja roolilati tolmukatted (vasaku poole omad ootavad riiulis oma aega)
- parema poole õõtshoovapuksid. Need ei olnud läbi - proovisin lihtsalt, kas nende vahetus (uute kummipukside vastu) kaotab nende loksud ja annab 9-5-le konkreetsema roolitunnetuse. Järeldus: kahjuks on õõtsa loksumine ja ebakonkreetne rool omadused.
Talve-opel on käiku võetud ja Saab jääb kevadet ootama. Talvel tuleb millalgi lekkiva latiga tegeleda. Ega selle latiga vist muud peale hakata ei ole, kui välja vahetada...(?)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Logiraamatusse:
Punane Saab sai aprilli lõpul teise roolilati - vahetus ei võtnudki tervet päeva nagu arvestasin
110kW talve-ooplist saabi istudes kisub gaasipedaali vajutamine suunurki üles, kurvide võtmisel on aga jätkuvalt "mis pagana kamassi roolis ma olen"-emotsioon. Enamus suviseid kilomeetreid koguneb aga maanteel ja sinna sobib saab siiski hästi.
Roolilatti vahetades avastasin, et kütuselati rõhukontroll-ventiil lekib. Lihtne paari minuti fix, aga kummaline häda, mida ma oma masinatel veel kohanud ei ole.
Hetkel on aktuaalne "Masin ei saa justkui pöörete muutumisest aru"-teema.
Tundub ka, et eile maale sõites sai 5.käigu sünkronisaator otsa. Kui nii, siis see käik on kasti otsakaane all ja fix on 30..60min töö.
Erinevaid jamasid arvestades tundub aga küll, et masinal on sõitmisest oma arvamus ja see ei kattu minu omaga
Jäta veel masin kolmeks aastaks seisma - ka pidur on jala all puisevõitu, kuigi kõik töösilindrid liiguvad hästi ja TÜV-l on näidud ok. Eks uurin ükspäev võimendit. Musta aero piduripedaal oli muidu samuti raskevõitu.
Sügis on värviküllane aeg - siis sattusid pildile eri värvi masinad: Vast on nädalakese pärast masinapargis veel üks rootslane juures. H-tähega maakodu muru teenindaja, kes võtab loodetavasti üle pildil oleva "operaatorit vajava" 13a vana H-tähe rolli. Pildil olev punane itaallane maal konarlikumal pinnal hakkama ei saanud - loodetavasti on rootslane itaallasest võimekam
Punane Saab sai aprilli lõpul teise roolilati - vahetus ei võtnudki tervet päeva nagu arvestasin
110kW talve-ooplist saabi istudes kisub gaasipedaali vajutamine suunurki üles, kurvide võtmisel on aga jätkuvalt "mis pagana kamassi roolis ma olen"-emotsioon. Enamus suviseid kilomeetreid koguneb aga maanteel ja sinna sobib saab siiski hästi.
Roolilatti vahetades avastasin, et kütuselati rõhukontroll-ventiil lekib. Lihtne paari minuti fix, aga kummaline häda, mida ma oma masinatel veel kohanud ei ole.
Hetkel on aktuaalne "Masin ei saa justkui pöörete muutumisest aru"-teema.
Tundub ka, et eile maale sõites sai 5.käigu sünkronisaator otsa. Kui nii, siis see käik on kasti otsakaane all ja fix on 30..60min töö.
Erinevaid jamasid arvestades tundub aga küll, et masinal on sõitmisest oma arvamus ja see ei kattu minu omaga
Jäta veel masin kolmeks aastaks seisma - ka pidur on jala all puisevõitu, kuigi kõik töösilindrid liiguvad hästi ja TÜV-l on näidud ok. Eks uurin ükspäev võimendit. Musta aero piduripedaal oli muidu samuti raskevõitu.
Sügis on värviküllane aeg - siis sattusid pildile eri värvi masinad: Vast on nädalakese pärast masinapargis veel üks rootslane juures. H-tähega maakodu muru teenindaja, kes võtab loodetavasti üle pildil oleva "operaatorit vajava" 13a vana H-tähe rolli. Pildil olev punane itaallane maal konarlikumal pinnal hakkama ei saanud - loodetavasti on rootslane itaallasest võimekam
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Sõnusin vist ära: maal (ehk kodust 130km kaugusel) kohapeal ringi liikudes jäi 5.käik sisse. Sain paari 5.käigu kohaltminekuga maakodu hoovile.
Kasti otsakaas (kus all eraldi 5.käik) maha ja pilt oli ootuspärane: asjad katki. Kas esmalt purunes sünkronisaator või võlli stopper, ei tea. Ning miks, ei tea samuti. Eelmises postituses viidatud jõnksutamised toimusid käik sees ehk siis, kui tööd teevad hammasrattad ise ja mitte sünkro.
Kuigi oskasin seda karta, siis liigsete osade eemaldamise käigus tuli käiguvahetushoob oma fiksaatorist välja ja ei liikunud enam edasi ega tagasi. Pidin liikumasaamiseks selle pooleks lõikama. Ning liipasin ilma tagurpidikäiguta ja viienda käiguta koju.
Ühe möödasõidu järel viskas kummaliselt sidurikärsakat. Loodetavasti kõlbab ca 10Mm pidurimeistri katetega veerenud sidur ikka veel kasutada, kuigi haisu viskamine ilma sidurit kasutamata kõlab halvasti... Kuigi püüdsin 5.ga kohalt minnes sidurit säästa, siis ega need üritused päris kerge ei olnud ei sidurile ega mootorile.
On konkreetne põhjus mäda kerega musta aero likvideerimiseks - loovutab esialgu vist küll vaid mootori ja kasti, aga kui punane kasti alla saab, lõpetan vast kohe ka selle masina lammutamise. Pole halba heata!
Koju sõitis punane masin ilma eelmises postituses viidatud vastiku mootori-anomaaliata. Ei saagi aru, misasi see oli. Mõttemõlgutused sel suunal on aga teretulnud: asjad ei ravi end ise...
Kasti otsakaane alune: Sünkronisaator kolmes tükis: Vahetushoob pooleks lõigatuna: Punane õnnelikult koduhoovil tagasi: Must patsient doonorluspaigas, punane ootab taamal oma garaaži-järjekorda:
Kasti otsakaas (kus all eraldi 5.käik) maha ja pilt oli ootuspärane: asjad katki. Kas esmalt purunes sünkronisaator või võlli stopper, ei tea. Ning miks, ei tea samuti. Eelmises postituses viidatud jõnksutamised toimusid käik sees ehk siis, kui tööd teevad hammasrattad ise ja mitte sünkro.
Kuigi oskasin seda karta, siis liigsete osade eemaldamise käigus tuli käiguvahetushoob oma fiksaatorist välja ja ei liikunud enam edasi ega tagasi. Pidin liikumasaamiseks selle pooleks lõikama. Ning liipasin ilma tagurpidikäiguta ja viienda käiguta koju.
Ühe möödasõidu järel viskas kummaliselt sidurikärsakat. Loodetavasti kõlbab ca 10Mm pidurimeistri katetega veerenud sidur ikka veel kasutada, kuigi haisu viskamine ilma sidurit kasutamata kõlab halvasti... Kuigi püüdsin 5.ga kohalt minnes sidurit säästa, siis ega need üritused päris kerge ei olnud ei sidurile ega mootorile.
On konkreetne põhjus mäda kerega musta aero likvideerimiseks - loovutab esialgu vist küll vaid mootori ja kasti, aga kui punane kasti alla saab, lõpetan vast kohe ka selle masina lammutamise. Pole halba heata!
Koju sõitis punane masin ilma eelmises postituses viidatud vastiku mootori-anomaaliata. Ei saagi aru, misasi see oli. Mõttemõlgutused sel suunal on aga teretulnud: asjad ei ravi end ise...
Kasti otsakaane alune: Sünkronisaator kolmes tükis: Vahetushoob pooleks lõigatuna: Punane õnnelikult koduhoovil tagasi: Must patsient doonorluspaigas, punane ootab taamal oma garaaži-järjekorda:
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Must aero loovutas mootori ja käigukasti. Tähelepanek: 2002a masina karterikaas on mõistlikult eraldi eemaldatav, 2000a masina karterikaane paar polti on aga sidurikojas sees. Ning sidurikojal pole ka mingit teenindusluuki. Palju õnne tüüpi loogika, et karerikaane eemaldamiseks tuleb kast mootorist eraldada. Ehk siis nn uuema tüübi (vast siis 2002+) B2x5 karterikaane pakkumine lähipäevil Tallinnas on teretulnud: ma likvideeriks oma punasel selle jaburduse.
Küsin nõu: kust lekib õli kastipoolses otsas ja kust generaatori alla - täpsustan all piltidega. Mulle tundub, et plokikaanetihendist - kas B2x5 on see nendesse kohtadesse kombeks? Võtsin küll mõlema otsa väntvõlli kaelustihendid (elring ehk viisakamad) ligi, aga käsi ei tõuse neid külge panema, kuna jagan ivometsa skepsist varuosakvaliteedi osas ja samas ei usalda ennast 100%. Ehk viljelen loogikat "kui ei ole katki, ära torgi" ja mulle ei tundu kaelustihendid väsinud olevat.
Lekkekohad piltidega:
1) Kasti pool:
1A) Sidurikoda - hooratas mootori poolt täiesti kuiv: 1B) plokikaane all ja koja allosas mõningane õli: 1C) kast (mille ca 10Mm tagasi kindlasti survepestuna masinale panin) pealt ja sidurikojas õline. Puhas kast on "uus". Oli muidu väga ilusa kuiva sidurikojaga: 2) ketipoolne ots:
2A) otsa poolt vaadates arvasin, et vv tihend: õline alaosas ja tagapool ehk pöörlemise algusosa: 2B) ...aga generaatori tagune on kahtlaselt kõrgele õline. Mustal aerol oli sama kant päris ropp ja ka generaatori staatorimähised "tavotis": Üldisemalt varuosakvaliteedist - see on 4a tagasi külge pandud siduri töösilinder, mis sõitnud ca 10Mm: Mäletan isegi, et korraliku tootja oma ei saanud ja külge läks mingi "so-so" asi ehk NK vms. Ning et see mulle väga ei meeldinud. See rebenenud asi on küll vaid nn liuguri tolmukate ja survelaagrisse sodi vist ei lase, aga no ikkagi - mu käes oleval neljal kastil on kõigil olnud 15..20a hiljem terve. Ainult survelaagrid on aja ja tehtud töö peale kuivaks jäänud
Küsin nõu: kust lekib õli kastipoolses otsas ja kust generaatori alla - täpsustan all piltidega. Mulle tundub, et plokikaanetihendist - kas B2x5 on see nendesse kohtadesse kombeks? Võtsin küll mõlema otsa väntvõlli kaelustihendid (elring ehk viisakamad) ligi, aga käsi ei tõuse neid külge panema, kuna jagan ivometsa skepsist varuosakvaliteedi osas ja samas ei usalda ennast 100%. Ehk viljelen loogikat "kui ei ole katki, ära torgi" ja mulle ei tundu kaelustihendid väsinud olevat.
Lekkekohad piltidega:
1) Kasti pool:
1A) Sidurikoda - hooratas mootori poolt täiesti kuiv: 1B) plokikaane all ja koja allosas mõningane õli: 1C) kast (mille ca 10Mm tagasi kindlasti survepestuna masinale panin) pealt ja sidurikojas õline. Puhas kast on "uus". Oli muidu väga ilusa kuiva sidurikojaga: 2) ketipoolne ots:
2A) otsa poolt vaadates arvasin, et vv tihend: õline alaosas ja tagapool ehk pöörlemise algusosa: 2B) ...aga generaatori tagune on kahtlaselt kõrgele õline. Mustal aerol oli sama kant päris ropp ja ka generaatori staatorimähised "tavotis": Üldisemalt varuosakvaliteedist - see on 4a tagasi külge pandud siduri töösilinder, mis sõitnud ca 10Mm: Mäletan isegi, et korraliku tootja oma ei saanud ja külge läks mingi "so-so" asi ehk NK vms. Ning et see mulle väga ei meeldinud. See rebenenud asi on küll vaid nn liuguri tolmukate ja survelaagrisse sodi vist ei lase, aga no ikkagi - mu käes oleval neljal kastil on kõigil olnud 15..20a hiljem terve. Ainult survelaagrid on aja ja tehtud töö peale kuivaks jäänud
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Tere! mul siin vanad 125kw ja 136 kw automaadid ja neil küll tavalised karteripõhjad all ,ehk pandi mingi aeg kõvematele mootoritele sellised ,et kasti ja mootori vaheline ühendus oleks jäigem-tugevam. Mootori poolne ots on kuiv ja kastipoolne õlisem,kas see ei või siis kasti õli olla? Aga mootori eesotsas ? kui võtad kronku ,mis mootrit eesotsas toetab ära ,siis võiks näha olla kust saab õlirida alguse, kas klapikambri kaane või plokikaane ja mootori otsakaane nurgast? Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
Neid vanne pandi alguses Aerodele. Seal on näha kahes kohas sooned, mida mööda näiteks meisliga lüües tulevad tükid välja. Pärast paned samad tükid silikooniga tagasi. Originaalis olid varuosana spets korgid sinna.