Töötab täitsa hästi, hoovastiku remontides mõistagi tuleb originaalpikkused säilitada. Vaid pikkisuunas on veel miski loks, just käigukasti minev võll nagu loksub palju. Ja häälestamiseks vaja 4+ mm vardaid, mul olid 4mm vardad ja sellega väga täpseks ei saanud, süütevõtme kätte saamiseks pean nüüd pisut kangi tagasi liigutama (enne seda probleemi polnud).
Minu autol oli enne originaalid ja just metallist, aga 2002 aasta 9-3 masinal näiteks nägin plastist munakaid.
Saab 9-5 Vector 2.2TDI, 2002, aatom
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Kribaks selle auto kohta kah vahepeal. näedsa 18 aastat igapäeva autona teeninud juba. 453KKm kellal e. siis mina ise pisut üle 300KKm sellega sõitnud. Lõpuks sai see auto uued/vanad esiuksed ka, olemas olnud uksed ootasid "õiget hetke" (loe: auk roostetas sisse) miski 3 aastat. Tagauksed vaja kah vahetada, sama teema. Aga polnud lihtsalt vahetus, tahtis ikka hullult regulli, suisa hing ise, nii et korduvalt etta-maha, regull, ette-maha ...
Aga täna kogu selle 18 aasta jooksul teist korda (hästi ju) jättis tee peale miskis pärapõrgu Kullamaal (Viljandist ikka kaugel). Lihtsalt turtsus ja nii see mootor välja suri. Esimene ehmatus oli, et nüüd läks kõrgsurve pump ja masina saatus on vanaraud. Aga pisut rahunenult mõeldes panin tähele, et kütuseseier näitab maksimumi (mis polnud loogiline peale 200Km sõitu). No vot, ei ühtegi hoiatust (ka kütusetuli) ja kütus täitsa otsas. Sai siis lähimale autoremontijale helistatud ja too tuli kanistriga kohale ning aitas kütte uuesti üles saada, et käima saada (see polegi nii lihtne). Tänud Anke Autoabi OÜ-le, kes tõi kütuse ja aitas auto käima saada.
Vaatasin, et seda andurit polegi osta (kui just poolpidune mõne "laiba" küljest) või on seal veel miski üllatus?
Aga täna kogu selle 18 aasta jooksul teist korda (hästi ju) jättis tee peale miskis pärapõrgu Kullamaal (Viljandist ikka kaugel). Lihtsalt turtsus ja nii see mootor välja suri. Esimene ehmatus oli, et nüüd läks kõrgsurve pump ja masina saatus on vanaraud. Aga pisut rahunenult mõeldes panin tähele, et kütuseseier näitab maksimumi (mis polnud loogiline peale 200Km sõitu). No vot, ei ühtegi hoiatust (ka kütusetuli) ja kütus täitsa otsas. Sai siis lähimale autoremontijale helistatud ja too tuli kanistriga kohale ning aitas kütte uuesti üles saada, et käima saada (see polegi nii lihtne). Tänud Anke Autoabi OÜ-le, kes tõi kütuse ja aitas auto käima saada.
Vaatasin, et seda andurit polegi osta (kui just poolpidune mõne "laiba" küljest) või on seal veel miski üllatus?
Viimati muutis aatom, T Okt 24, 2023 16:07, muudetud 2 korda kokku.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ülevaatus taas tehtud ja saab jälle aastakese vurada. Pagana tänapäevased käsipiduri trossid, 3a. tagasi sai kallim ATE ostetud ja tegelt juba aasta vanuselt oli nagu miski jama. Enne iga ülevaatust sebi. Seekord taas üks pool kinni, teine korras. no võtsin siis trossil tagumise kummiluti ära ja muidugi kõik roostes, trossilt plastik maha kulunud. Ei tahtnud vahetama hakata, see omajagu peavalu, lasin õli ja määret sisse ning sain kuidagi liikuma. Pagan mu teised vanurid, vanim 62 aastat vana, mitte ühelgi pole käsipiduri trossi probleeme, nüüd siis enam ei osata teha
... Ja üks pilt tagan alt ka, kolme aastaga on mõnesse kohta pinnaroostet tekkinud, aga ei midagi hullu.
Üks naljalugu ka, ostsin uued kojamehed, hakkan külge panema ja vaatan, vau edevad erk-rohelised kummid. Tekkis säärane rullnoka tunne täitsa (ma pole kunagi olnud). Ja siis kui miskil hetkel oli kojamehi vaja kasutada, jube vaevaliselt liikusid. Mõtlesin juba, et kojamehe mootor läbi, foorumis oli kah selline teema. Ja ei pühkinud muffigi... Siis ühel hetkel kui esiklaasi katet koos lumega eemaldasin, tulid need rullnoka detailid ära. Pagan vanaduses enam silm ei seleta, et need olid hoopis üliõhukesed kojamehe kummi kaitsed, mis peal. Kojamehe mootor töötab jälle ja pühivad ka hästi
.
.

Üks naljalugu ka, ostsin uued kojamehed, hakkan külge panema ja vaatan, vau edevad erk-rohelised kummid. Tekkis säärane rullnoka tunne täitsa (ma pole kunagi olnud). Ja siis kui miskil hetkel oli kojamehi vaja kasutada, jube vaevaliselt liikusid. Mõtlesin juba, et kojamehe mootor läbi, foorumis oli kah selline teema. Ja ei pühkinud muffigi... Siis ühel hetkel kui esiklaasi katet koos lumega eemaldasin, tulid need rullnoka detailid ära. Pagan vanaduses enam silm ei seleta, et need olid hoopis üliõhukesed kojamehe kummi kaitsed, mis peal. Kojamehe mootor töötab jälle ja pühivad ka hästi

.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Õnnestus 85 raha eest endale kah TEH2 hankida .... üsna mittefunktsioneeriv mu autoga (mitte CAN vaid K-line), aga lõpuks sain vajaliku tehtud. Nimelt jaanuari talvekülmadega -20 kraadiga isegi käivitusabiga ei saanud autot käima (miski pole aidanud, ei eelsüüte küünalde vahetus, märkide paika panek jne ajaga vaid hullemaks läinud). Ja midagi kuskil läks päris lolliks. Mingil X kordsel käivitamise proovimisel viskas SID-ile kirja "Pane võti süütelukku" vm. Pole kunagi miskit sellist näinud. Tulemuseks et raadio enam ei töötanud, kõik muu ok, küsis koodi (divorce).
Kuna SOS käib Viljandist ka vist suure kaarega mööda nüüd, siis otsustasingi Mangoose GM-i arvuti OBD kaabli sebida. Selgus aga, et see kaabel + arvutipõhine TECH2 minu autoga (K-line) töötada paraku ei taha. Õnneks tublid Saabi entusiastid trionictuning foorumist on natukene nagu lahendust leiutanud. Ja mustmiljon katsetuse tulemusena ma täna siis lõpuks oma autol raadioga uuesti abielluda lasingi. Hetke lahendusega (see kaabel + Tech2Win) saab moodulitesse, nende infot vaadata, mõnda asja progeda, veakoode osaliselt lugeda, aga LiveData ja paljud muud asjad ei toimi. Ja kasutamisel nii mõnedki nüansid pealekauba.
Ja viimases postituses jäi mainimata, imelik õlileke painas, viimati juba rohkem, õli radikas oli koguaeg õline ja aru ei saanud, mis lekib. Tundus, nagu olen filtri vahetusel nagu hooletu. Tegelt lekkis aga pealevalamise korgi tihend, lihtne o-rõngas.
.
Kuna SOS käib Viljandist ka vist suure kaarega mööda nüüd, siis otsustasingi Mangoose GM-i arvuti OBD kaabli sebida. Selgus aga, et see kaabel + arvutipõhine TECH2 minu autoga (K-line) töötada paraku ei taha. Õnneks tublid Saabi entusiastid trionictuning foorumist on natukene nagu lahendust leiutanud. Ja mustmiljon katsetuse tulemusena ma täna siis lõpuks oma autol raadioga uuesti abielluda lasingi. Hetke lahendusega (see kaabel + Tech2Win) saab moodulitesse, nende infot vaadata, mõnda asja progeda, veakoode osaliselt lugeda, aga LiveData ja paljud muud asjad ei toimi. Ja kasutamisel nii mõnedki nüansid pealekauba.
Ja viimases postituses jäi mainimata, imelik õlileke painas, viimati juba rohkem, õli radikas oli koguaeg õline ja aru ei saanud, mis lekib. Tundus, nagu olen filtri vahetusel nagu hooletu. Tegelt lekkis aga pealevalamise korgi tihend, lihtne o-rõngas.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Selles asi ei ole, tean seda probleemi. Pikalt seisnuna kuni -10 kraadini käivitub kohe. Eks pihustid pole enam oma esimeses nooruses (kuigi soojast peast käib väga ühtlaselt ja ülevaatusel tahm 10x alla normi) ja ka kompressioon, ikkagi üle 450k sõitnud.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Väike sissekanne ka selle auto teemasse.
Nimelt juba pikemalt üks tobe probleem kummitas, õli pealevalamise korgi vahelt immitses õli läbi. Vahetasin korgi tihendi (o rõngas), ei aidanud, ostsin uue korgi, ei aidanud, siis tänud Trionicu-le nõuannete eest, keerasin vastupäeva klapikambri kaanes oleva plastist vastuse küljest, seal ka o rõngas. Selle vahetus kah ei aidanud. No uurisin siis vähe lähemalt seda plastvastust, kurivaim kahest osast kokku keevitatud või liimitud ja pragu seal sees. Lasin kiirliimi täis ja mõksisin tihendisilikooniga kokku + väljapoole iseliimuv teip kah, hetkel tundub, et sain pidama.
Seda vidinat pole saada kah (Saab 4728309), isegi Opeli oma mitte (GM#12786704).
Ja hädasid jagub veel, käsipiduri klotsid kuluvad kuidagi arusaamatult kiiresti (tross peale ei jää ja käsipidurit sisuliselt ei kasutagi), vaheta iga paari aasta tagant, teagi, kas peaks taga kettad ära vahetama (käsipiduri osa ovaalne?). Ja üks tagaratas undab, saagi aru, kas rehvil muhud, kuigi silma järgi näe miskit ja käega keerutades ei kuule midagi. Ja ees kah undab, veovõllid? vahepuki laager? Taas käega keerutades saa miskit aru.
Aga mootoril on jaksu endiselt uskumatult palju, teise käiguga on võimalik suisa kummi vilistada
.
Nimelt juba pikemalt üks tobe probleem kummitas, õli pealevalamise korgi vahelt immitses õli läbi. Vahetasin korgi tihendi (o rõngas), ei aidanud, ostsin uue korgi, ei aidanud, siis tänud Trionicu-le nõuannete eest, keerasin vastupäeva klapikambri kaanes oleva plastist vastuse küljest, seal ka o rõngas. Selle vahetus kah ei aidanud. No uurisin siis vähe lähemalt seda plastvastust, kurivaim kahest osast kokku keevitatud või liimitud ja pragu seal sees. Lasin kiirliimi täis ja mõksisin tihendisilikooniga kokku + väljapoole iseliimuv teip kah, hetkel tundub, et sain pidama.
Seda vidinat pole saada kah (Saab 4728309), isegi Opeli oma mitte (GM#12786704).
Ja hädasid jagub veel, käsipiduri klotsid kuluvad kuidagi arusaamatult kiiresti (tross peale ei jää ja käsipidurit sisuliselt ei kasutagi), vaheta iga paari aasta tagant, teagi, kas peaks taga kettad ära vahetama (käsipiduri osa ovaalne?). Ja üks tagaratas undab, saagi aru, kas rehvil muhud, kuigi silma järgi näe miskit ja käega keerutades ei kuule midagi. Ja ees kah undab, veovõllid? vahepuki laager? Taas käega keerutades saa miskit aru.
Aga mootoril on jaksu endiselt uskumatult palju, teise käiguga on võimalik suisa kummi vilistada

.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Viimases postituses kirjutatud vidin igaks juhuks nüüd riiulis, aga mu remont katkisele toimis ja enam õlileket pole.
Kuna tagasillas miskid kobinad, varem pole aru saanud, mis seal häält teeb, siis võtsin igaks juhuks kätte ja vahetasin stabilisaatori varda puksid ära, selgelt loks oli ka seal. No paganama Saabi või siis pigem Opeli insenerid, tuleks neile "Darvini auhind" anda. Lahti keeramine väga sitas kohas, kerge piduritoru või abs kaablit vigastada, ligi ei pääse, ainult lehtvõtmega 16, teisel pool imelikult 15 ja kõvasti kinni roostes, keerme täispikkuses vaid 1/5 pööret korraga sai teha, uh masendav. Ja siis kui lõpuks olin mutri ära saanud, no ei tule lahti. Polt käib sakkidega välimise poolega kinni, mis mõistagi täitsa kinni roostetanud. Tõmmits aitas lõpuks.
Kui eelnevaga sai kõvasti higistatud, siis järgmise üllatuse tegi uus puks ise. Proovin külge, loksub. No mida, kas on vale vidin saadetud. Õnneks mitte, sisemine ava 16mm, aga puksi kohalt on stabika varras millimeetri jagu õhemaks kulunud. Mis seal ikka, võtsin tüki 1mm pvc materjali, soojendasin ja saingi ümmarguseks, määret igaks juhuks vahele ja nii tihe saigi. Plekiriba ei julgenud kasutada, hakkab veel puksi sööma. Eks näis, kaua kestab.
Nii lihtne töö, aga 5 tundi taas kadunud. Lisaks leidsin alles nüüd (varem seda polnud) ka lisaloksumised, ratta juures olevad alumised sillapuksid, need mis mitmes suunas liiguvad, mõlemal alumisel korralik loks, jube kiirelt tekkinud.
.
Kuna tagasillas miskid kobinad, varem pole aru saanud, mis seal häält teeb, siis võtsin igaks juhuks kätte ja vahetasin stabilisaatori varda puksid ära, selgelt loks oli ka seal. No paganama Saabi või siis pigem Opeli insenerid, tuleks neile "Darvini auhind" anda. Lahti keeramine väga sitas kohas, kerge piduritoru või abs kaablit vigastada, ligi ei pääse, ainult lehtvõtmega 16, teisel pool imelikult 15 ja kõvasti kinni roostes, keerme täispikkuses vaid 1/5 pööret korraga sai teha, uh masendav. Ja siis kui lõpuks olin mutri ära saanud, no ei tule lahti. Polt käib sakkidega välimise poolega kinni, mis mõistagi täitsa kinni roostetanud. Tõmmits aitas lõpuks.
Kui eelnevaga sai kõvasti higistatud, siis järgmise üllatuse tegi uus puks ise. Proovin külge, loksub. No mida, kas on vale vidin saadetud. Õnneks mitte, sisemine ava 16mm, aga puksi kohalt on stabika varras millimeetri jagu õhemaks kulunud. Mis seal ikka, võtsin tüki 1mm pvc materjali, soojendasin ja saingi ümmarguseks, määret igaks juhuks vahele ja nii tihe saigi. Plekiriba ei julgenud kasutada, hakkab veel puksi sööma. Eks näis, kaua kestab.
Nii lihtne töö, aga 5 tundi taas kadunud. Lisaks leidsin alles nüüd (varem seda polnud) ka lisaloksumised, ratta juures olevad alumised sillapuksid, need mis mitmes suunas liiguvad, mõlemal alumisel korralik loks, jube kiirelt tekkinud.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ülevaatus taaskord puhtalt tehtud (tahma pritsis välja olematu koguse, aga peale ülevaatust mootori tuli põles, mis peale kolmandat käivitust kustus, ei viitsinud veakoodi vaadata, arvatavasti peale turbot rõhumõõtja andur). Ja autoga ka omajagu tegeletud, Kõigele lisaks tahtis tagaluugi küljes oleva ühe tule klaas jalga lasta, oli teine liimist lahti löönud. Hea et ühe küljega hoidis ja ma üldse avastasin. Tulede kättesaamiseks tuleb muidugi omajagu lammutada ja siis avastasin, luuk on parajalt roostetama hakanud. Ehk siis suvel veel üks töö juures.
Ah ja paganama tagurduse lüliti käigukasti küljes, sõites panin tähele, et tagakojamees töötab, oligi see andur lühises. Eelmine (valge plastikuga) hakkas õli läbi laskma, siis nüüd musta plastikuga Hella toodang kestis vaid 3 aastat. Uue võtsin ligi aga pronksi karva korpuses, saab näha, kaua kestab.
Ja 19 aastat sai sügisel täis selle auto pidamist jummala igapäeva liikurina, vinge
. Ka kõik mu lapsed on nüüdseks selle autoga sõitma õppinud, viimane eelmisel aastal, kah vinge ...
Sügisel siis ilus 20 aasta juubel, teagi mida tegema peaks ...
.
Ah ja paganama tagurduse lüliti käigukasti küljes, sõites panin tähele, et tagakojamees töötab, oligi see andur lühises. Eelmine (valge plastikuga) hakkas õli läbi laskma, siis nüüd musta plastikuga Hella toodang kestis vaid 3 aastat. Uue võtsin ligi aga pronksi karva korpuses, saab näha, kaua kestab.
Ja 19 aastat sai sügisel täis selle auto pidamist jummala igapäeva liikurina, vinge

Sügisel siis ilus 20 aasta juubel, teagi mida tegema peaks ...
.